Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 20. dec 2016, 14:02

Jeg er sådan en mor der tager tingene rimelig afslappet...nogen gange liiidt for afslappet....

I Emma's børnehave har de et rensdyr der hedder Ella som her i December har været med alle børnene hjemme. Altså undtaget Emma. For hun har både været syg, været på ferie hos mormor og holdt fri for at være sammen med mor. Så først igår skulle Ella med hjem til Emma.
Ella havde (læg mærke til datidsformen) en slags pose som hun boede i. Den var sådan lidt kluntet lavet og havde en sjov snavsegul farve. Hvem der har lavet posen er jeg ikke sikker på. Men den var en del af Ellas udstyr.
Til gengæld så er jeg HELT sikker på at det var mig (altså Emma's mor) som glemte den latterlige pose et eller andet sted på biblioteket i går....Det er sådan riiiimelig kikset....Og jeg måtte i al hast se at få flikket en ny pose sammen til hende...Den blev så en hel del federe end den gamle og havde julefarver. Men alligevel...Man er sgu sådan lidt en Bad Mom når man ikke engang kan holde styr på et garn etuie til en stof ren.... Som man ovenikøbet har taget fra barnet og lagt ned i tasken for at det ikke skulle blive væk :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:
Emma synes nu godt nok at det var en noget fed sovepose jeg havde fået lavet til Ella og mente at det nok gik "Bare rolig, mor. Der er ingen der bliver sure" :lun: :lun: :lun:

Jeg var også sammen med en god veninde - som jeg ellers betragter som en "fellow bad mom" den anden dag...Og vi kom til at snakke om de der indendørs legeland...Jeg sagde kækt at "Jeg er for gammel, for fed og for usmidig" til at deltage i legen. Jeg vil hellere drikke kaffe og strikke. Hvortil min veninde - som ellers ikke er en snerpe - sagde at hun fulgte reglen om at børn skulle være under opsyn når de legede :blush: :blush: :blush: :blush:

Der må være andre end mig som formår at gøre ting hvor I tænker "OK, tag dig lige lidt sammen"
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Studsgaard » 20. dec 2016, 17:11

vibbsen skrev:Jeg er sådan en mor der tager tingene rimelig afslappet...nogen gange liiidt for afslappet....

I Emma's børnehave har de et rensdyr der hedder Ella som her i December har været med alle børnene hjemme. Altså undtaget Emma. For hun har både været syg, været på ferie hos mormor og holdt fri for at være sammen med mor. Så først igår skulle Ella med hjem til Emma.
Ella havde (læg mærke til datidsformen) en slags pose som hun boede i. Den var sådan lidt kluntet lavet og havde en sjov snavsegul farve. Hvem der har lavet posen er jeg ikke sikker på. Men den var en del af Ellas udstyr.
Til gengæld så er jeg HELT sikker på at det var mig (altså Emma's mor) som glemte den latterlige pose et eller andet sted på biblioteket i går....Det er sådan riiiimelig kikset....Og jeg måtte i al hast se at få flikket en ny pose sammen til hende...Den blev så en hel del federe end den gamle og havde julefarver. Men alligevel...Man er sgu sådan lidt en Bad Mom når man ikke engang kan holde styr på et garn etuie til en stof ren.... Som man ovenikøbet har taget fra barnet og lagt ned i tasken for at det ikke skulle blive væk :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:
Emma synes nu godt nok at det var en noget fed sovepose jeg havde fået lavet til Ella og mente at det nok gik "Bare rolig, mor. Der er ingen der bliver sure" :lun: :lun: :lun:

Jeg var også sammen med en god veninde - som jeg ellers betragter som en "fellow bad mom" den anden dag...Og vi kom til at snakke om de der indendørs legeland...Jeg sagde kækt at "Jeg er for gammel, for fed og for usmidig" til at deltage i legen. Jeg vil hellere drikke kaffe og strikke. Hvortil min veninde - som ellers ikke er en snerpe - sagde at hun fulgte reglen om at børn skulle være under opsyn når de legede :blush: :blush: :blush: :blush:

Der må være andre end mig som formår at gøre ting hvor I tænker "OK, tag dig lige lidt sammen"


Åh ja den med legelandet. Jeg vil også hellere side og hygge mig i en sofa imens ungerne leger.

Jeg er også den mor der kan glemme det er legetøjsdag, til trods for at vi snakkede om det dagen inden. :panik:

Eller når vi er på camping og børnene selv skal lave deres mad. Og jeg hellere vil nyde solen i en liggestol end rende rundt oppe i legetårnet med dem på legepladsen. :fløjt:

Eller når jeg ikke gider lave madpakker og så ser om ikke dagens ret i skoleboden kan friste børnene.
Så du er ikke alene.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 20. dec 2016, 18:18

Jeg kender en der klippede sin 10 dage gamle baby i fingeren, da hun skulle klippe negle på hende :genert: :(
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 20. dec 2016, 18:22

Studsgaard skrev:
vibbsen skrev:Jeg er sådan en mor der tager tingene rimelig afslappet...nogen gange liiidt for afslappet....

I Emma's børnehave har de et rensdyr der hedder Ella som her i December har været med alle børnene hjemme. Altså undtaget Emma. For hun har både været syg, været på ferie hos mormor og holdt fri for at være sammen med mor. Så først igår skulle Ella med hjem til Emma.
Ella havde (læg mærke til datidsformen) en slags pose som hun boede i. Den var sådan lidt kluntet lavet og havde en sjov snavsegul farve. Hvem der har lavet posen er jeg ikke sikker på. Men den var en del af Ellas udstyr.
Til gengæld så er jeg HELT sikker på at det var mig (altså Emma's mor) som glemte den latterlige pose et eller andet sted på biblioteket i går....Det er sådan riiiimelig kikset....Og jeg måtte i al hast se at få flikket en ny pose sammen til hende...Den blev så en hel del federe end den gamle og havde julefarver. Men alligevel...Man er sgu sådan lidt en Bad Mom når man ikke engang kan holde styr på et garn etuie til en stof ren.... Som man ovenikøbet har taget fra barnet og lagt ned i tasken for at det ikke skulle blive væk :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:
Emma synes nu godt nok at det var en noget fed sovepose jeg havde fået lavet til Ella og mente at det nok gik "Bare rolig, mor. Der er ingen der bliver sure" :lun: :lun: :lun:

Jeg var også sammen med en god veninde - som jeg ellers betragter som en "fellow bad mom" den anden dag...Og vi kom til at snakke om de der indendørs legeland...Jeg sagde kækt at "Jeg er for gammel, for fed og for usmidig" til at deltage i legen. Jeg vil hellere drikke kaffe og strikke. Hvortil min veninde - som ellers ikke er en snerpe - sagde at hun fulgte reglen om at børn skulle være under opsyn når de legede :blush: :blush: :blush: :blush:

Der må være andre end mig som formår at gøre ting hvor I tænker "OK, tag dig lige lidt sammen"


Åh ja den med legelandet. Jeg vil også hellere side og hygge mig i en sofa imens ungerne leger.

Jeg er også den mor der kan glemme det er legetøjsdag, til trods for at vi snakkede om det dagen inden. :panik:

Eller når vi er på camping og børnene selv skal lave deres mad. Og jeg hellere vil nyde solen i en liggestol end rende rundt oppe i legetårnet med dem på legepladsen. :fløjt:

Eller når jeg ikke gider lave madpakker og så ser om ikke dagens ret i skoleboden kan friste børnene.
Så du er ikke alene.


Du skulle vide hvor meget dit indlæg glæder mig....

Jeg glæder mig til at Emma bliver gammel nok til selv at gå ned på campingpladsens legeplads.....Så skal vi til at camperer....Som det er nu så bliver det ikke til så meget. Hr.vibbsen gider absolut ikke camperer. Og jeg gider ikke campere så længe dette betyder at jeg skal sidde på en bænk og glo på at Emma svinger sig i legetårnet. Jeg vil hellere ligge på en solstol...Så vi venter lige lidt...Men så står den altså også på camping. Hvor kan man ellers slippe afsted med bare at åbne nogen dåser :-D :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 20. dec 2016, 18:25

Jeg indkasserede iøvrigt lige et hvast blik samt en "Hvordan kunne det ske ?" kommentar fra stuepædagogen over den forsvundne fodpose. Og min street-credit i forældregruppen er nu helt i bund. Det var nemlig en eller andens mor som havde strikket den :tie: :tie: :tie:
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf IrmaPigen » 24. dec 2016, 06:37

vibbsen skrev:Jeg indkasserede iøvrigt lige et hvast blik samt en "Hvordan kunne det ske ?" kommentar fra stuepædagogen over den forsvundne fodpose. Og min street-credit i forældregruppen er nu helt i bund. Det var nemlig en eller andens mor som havde strikket den :tie: :tie: :tie:


Tja. Hvordan kan det ske at pædagoger mister eller glemmer et barn?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 24. dec 2016, 11:27

Bøtte skrev:Jeg kender en der klippede sin 10 dage gamle baby i fingeren, da hun skulle klippe negle på hende :genert: :(


Nu har samme mor så slået babyens hoved ind i en vindueskarm. Ikke så hårdt heldigvis. Babyen glemte i hvert fald ikke at den havde ondt i maven.
4
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Urtekussen » 24. dec 2016, 12:11

Hvis man ammer om natten og lige vil checke Facebook. Og ender med at tabe telefonen ned i skallen på baby.

Jeg har gjort det to gange.

Med begge børn.
18
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 24. dec 2016, 14:32

"Ved du godt at lillebror leger nede ved søen?"
"Ja, men den er ikke ret dyb, han plejer at passe på, jeg kan se ham, og jeg drikker lige kaffe"

"Lillebror er røget i søen, lillebror er røget i søen!!!"

Inden jeg nåede frem, var han oppe igen. Det var kun hans ben, og den var altså ikke ret dyb. Men de flestes ansvarlige mødre på den naturlegeplads så ud som om, kommunen burde hente ungen...
Senest rettet af FruKuk 24. dec 2016, 14:37, rettet i alt 1 gang.
13
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 24. dec 2016, 14:35

Og så er jeg igang kommet til at sende et ukogt æg med i madkassen. Jeg lader ungerne se IPad, så jeg kan drikke kaffe/rødvin i fred, jeg har citronmåne med, hvis jeg skal medbringe kage, og jeg har 2 gange misset at få hentet ungerne inden lukketid :tie:
5
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 24. dec 2016, 15:16

Jeg har to gange sendt emil i vuggestue uden madpakke.
Den var smurt og stod på køkkenbordet begge gange.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bimmerdyret » 24. dec 2016, 15:17

Personligt har jeg et antiparti for snagebamser og har aldrig sat mit ben i et legeland fordi jeg hellere vil riste over en sagte ild hvilket mine børn altid har været bevidst om
Bare rolig...dine børn skal nok elske dig alligevel :)
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zombie » 26. dec 2016, 23:12

Jeg har en veninde, der gav sin 3 årige kaffe i stedet for varm kakao, ved en fejl. Det var faktisk café damen, der havde hørt forkert, men da hun kommenterede på, at min veninde gav kaffe til et lille barn, var det meste allerede drukket.

Straffen blev den meget lange eftermiddag med en overtræt 3 årig på koffein.
11
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. dec 2016, 23:45

Jeg har fra ungerne gik i 1. klasse forventet at de selv husker hvilke dag de har gym, samt at de pakker OG husker tasken - for jeg gør ikke!
De er temmelig stabile.
0.klasse barnets gym-dag er skrevet i kalenderen, og den popper op med aftalen på mobilen hver gang, jeg har alligevel præsteret at glemme det enten helt, som i slet ikke pakket, eller at få det med ud af døren ca. 25% af gangene.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 27. dec 2016, 13:55

Jeg gider godt lege, så længe det er sådan noget med at lege krig eller spille hockey ude, men jeg har til gengæld definitivt sagt jeg ikke gider lege med legohelte.

Vi kommer for sent hver dag, men husker altid legetøjsdag og min dreng tager altid ekstra med til at dele, bedstevennen forældre glemmer det som regel.

Jeg bager skam til den årlige fest, men jeg har ikke skrupler over det som den eneste kage hvert år ikke har så meget som en gang krymmel på og jeg sætter mig på ting som bagte kartofler og flutes for der er tydeligvis nogen med større glæde ved at lave ret krævende ting end mig og det er de sikkert også meget bedre til.
Til julefesten køber vi en vandmelon på vejen.

Jeg har aldrig været i legeland med min dreng, det har jeg uddelegeret til hans far, for jeg gider godt klatre med men jeg kan ikke, og de har det som noget de gør sammen nu.

Jeg tror det er sådan for de fleste forældre og jeg har ikke indtryk af at der foregår det der med at se skævt til folk for at det nu er deres tur til at mangle noget, hvis de gør så skjuler de det ihvertfald godt her hvor vi bor.
0

Tilbage til "Forældre"