Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Honningprut » 9. jan 2018, 17:12

Jeg har gjort mig vældig upopulær ved forældrerådet i min søns klasse, han er 9 år. Jeg er for at sige det mildt skide dårligt til at gå på forældre intra, jeg hader det. Jeg synes på INGEN tænkelig måde at det er smart. Så jeg har ved to lejligheder ikke betalt til fælleskassen, når der skulle uddeles slik på klassen. Det har resulteret i at jeg fik en noget vred besked, fra en af de kernesunde-spelt-curling-mødre forleden, hvor hun udbedte sig at jeg betalte 40 Kr. på mobilepay hurtigst. Mødte hende da jeg afhentede min søn i dag, hun hilste ikke... ;)
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Studsgaard » 9. jan 2018, 20:46

Jeg er ret hård når det kommer til rokketænder. De får bare et stykke tandtråd på, og et hårdt hiv så er de ude.
Så datteren, der havde set hvordan jeg hjalp de ældre brødre, kom først til mig da hun var godt og grundig træt af selv at gå og rokke og der intet skete - tandtråd på og hiv så var de ude, endda to på en aften.

Idag skulle jeg så lige hjælpe mellemstesønnen, og samme procedure, men tanden fløj af h...... til, så nu er den væk. Og onde mor her var bare ved at falde om af grin.
3
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Honningprut » 10. jan 2018, 11:42

Tamara skrev:
Honningprut skrev:Jeg har gjort mig vældig upopulær ved forældrerådet i min søns klasse, han er 9 år. Jeg er for at sige det mildt skide dårligt til at gå på forældre intra, jeg hader det. Jeg synes på INGEN tænkelig måde at det er smart. Så jeg har ved to lejligheder ikke betalt til fælleskassen, når der skulle uddeles slik på klassen. Det har resulteret i at jeg fik en noget vred besked, fra en af de kernesunde-spelt-curling-mødre forleden, hvor hun udbedte sig at jeg betalte 40 Kr. på mobilepay hurtigst. Mødte hende da jeg afhentede min søn i dag, hun hilste ikke... ;)


Slik betalt af en fælleskasse man ikke har pligt til at betale til? Hvad kommer det dog hende ved? Åh jeg bliver så tosset.


Hun sidder i forældrerådet i min søns klasse, og synes åbenbart at det er god morale at betale, når alle andre også gør det. Men min søn har ADHD, jeg er alene med ham, og det at få tjekket forældreintra, når han er lagt i seng om aftenen, er det sidste jeg tænker på. Så nogle gange skrider det lige i svinget at få læst meddelelserne derinde. Som så i denne omgang var 2*20 Kr. til juleafslutning og et andet fælles arrangement som min søn ikke deltog i, grundet at han ikke kan rumme det med sin ADHD.

Fik jeg nævnt at jeg ikke har overført pengene :fløjt:
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Kakro05 » 10. jan 2018, 12:53

Honningprut skrev:
Tamara skrev:
Honningprut skrev:Jeg har gjort mig vældig upopulær ved forældrerådet i min søns klasse, han er 9 år. Jeg er for at sige det mildt skide dårligt til at gå på forældre intra, jeg hader det. Jeg synes på INGEN tænkelig måde at det er smart. Så jeg har ved to lejligheder ikke betalt til fælleskassen, når der skulle uddeles slik på klassen. Det har resulteret i at jeg fik en noget vred besked, fra en af de kernesunde-spelt-curling-mødre forleden, hvor hun udbedte sig at jeg betalte 40 Kr. på mobilepay hurtigst. Mødte hende da jeg afhentede min søn i dag, hun hilste ikke... ;)


Slik betalt af en fælleskasse man ikke har pligt til at betale til? Hvad kommer det dog hende ved? Åh jeg bliver så tosset.


Hun sidder i forældrerådet i min søns klasse, og synes åbenbart at det er god morale at betale, når alle andre også gør det. Men min søn har ADHD, jeg er alene med ham, og det at få tjekket forældreintra, når han er lagt i seng om aftenen, er det sidste jeg tænker på. Så nogle gange skrider det lige i svinget at få læst meddelelserne derinde. Som så i denne omgang var 2*20 Kr. til juleafslutning og et andet fælles arrangement som min søn ikke deltog i, grundet at han ikke kan rumme det med sin ADHD.

Fik jeg nævnt at jeg ikke har overført pengene :fløjt:

Forventes det at man overføre penge til arrangementer man ikke deltager i? Ikke fordi jeg kan være ligeglad, men der findes jo familier, hvor pengene nok godt kunne være brugt på noget bedre.
1
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Honningprut » 10. jan 2018, 13:02

Kakro05 skrev:
Honningprut skrev:
Tamara skrev:
Honningprut skrev:Jeg har gjort mig vældig upopulær ved forældrerådet i min søns klasse, han er 9 år. Jeg er for at sige det mildt skide dårligt til at gå på forældre intra, jeg hader det. Jeg synes på INGEN tænkelig måde at det er smart. Så jeg har ved to lejligheder ikke betalt til fælleskassen, når der skulle uddeles slik på klassen. Det har resulteret i at jeg fik en noget vred besked, fra en af de kernesunde-spelt-curling-mødre forleden, hvor hun udbedte sig at jeg betalte 40 Kr. på mobilepay hurtigst. Mødte hende da jeg afhentede min søn i dag, hun hilste ikke... ;)


Slik betalt af en fælleskasse man ikke har pligt til at betale til? Hvad kommer det dog hende ved? Åh jeg bliver så tosset.


Hun sidder i forældrerådet i min søns klasse, og synes åbenbart at det er god morale at betale, når alle andre også gør det. Men min søn har ADHD, jeg er alene med ham, og det at få tjekket forældreintra, når han er lagt i seng om aftenen, er det sidste jeg tænker på. Så nogle gange skrider det lige i svinget at få læst meddelelserne derinde. Som så i denne omgang var 2*20 Kr. til juleafslutning og et andet fælles arrangement som min søn ikke deltog i, grundet at han ikke kan rumme det med sin ADHD.

Fik jeg nævnt at jeg ikke har overført pengene :fløjt:

Forventes det at man overføre penge til arrangementer man ikke deltager i? Ikke fordi jeg kan være ligeglad, men der findes jo familier, hvor pengene nok godt kunne være brugt på noget bedre.


Åbenbart. Jeg ved ikke om hun ikke ved, at min søn ikke deltog. Men jeg synes lidt at det er noget pjat, må jeg indrømme, og jeg har også selv tænkt, at der kan være familier, der kunne bruge pengene på noget andet. :)
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Charly » 10. jan 2018, 13:37

Hos os ville den slags køre via klassekassen - som det er helt frivilligt at indbetale til. Og det er der altså nogle der ikke gør, men derfor kommer klassekassen alligevel alle ungerne til gode. Der kan jo være mange grunde til at man ikke kan/vil betale til en klassekasse, og de grunde rager jo sådan set ikke andre.
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 10. jan 2018, 21:38

JoyNips skrev:Jeg glemte at tage et billede af ungens første juleaften :rulle:


Jeg har kun fået et hvor jeg selv synes hun er grim :genert: Så både mangel på billeder og jeg synes mit barn er grimt, graver mig bare ned...
1
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zoxa » 10. jan 2018, 21:43

Vi ved godt at det er fastelavn lige om lidt, ikk? *nodge nodge*
Jeg har bare sådan en trang til at sætte diverse mødre i dårligt humør :lol:

Nå, men der bliver nok meget snart plads til forbedring på min mor karma konto, for jeg hader bare det lorte kostume fis

SÅ! jeg har besluttet mig til at omgå det ved at klæde tøsen ud som zebra i år - og hun kan hyle og skrige eller gå i bar røv - hun bliver zebra. Slut finale punktum
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zoxa » 10. jan 2018, 22:15

Jeg HADER det! Altså at finde kostumerne. Sidste år kom det af en eller anden grund bag på mig at det var liiige om lidt, så det endte med ret dyre kostumer for begge to, pga. tidspres og udsolgte størrelser - og mangel på kreativitet. I år vil de selvfølgelig ikke genbruge dem. :rulle:[/quote]

sÅ tyv stjæl min ide x2. Zebra mor med zebra føl - det eneste som er lettere er spøgelse.

hvid t- shirt med leggins (som de alligevel er ved at vokse ud af eller er i stykker) striber med en gang maling - ansigts maling og en manke af sort itu revet stof.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2018, 21:25

Min datter er et år til fastelavn, jeg har så svært ved at vælge kostume, glææææder mig! Omvendt så ved jeg jeg får det omvendt når hun er så stor hun selv vil bestemme :lol:

Vi måtte altid selv vælge hvad vi ville være, så jeg har været kagemand (købte bland selv slik for 200 kr og syede på brunt tøj, samt lavede paryk af snørrebånd og malede mig brun i hovedet) paryk (altså havde ikke paryk på, men var klædt ud som en kæmpe paryk), blomstereng med flyvende alfer (tænk at min mor ikke gav op her), måne, karamel og meget meget andet. Den eneste gang min mor sagde nej var den gang min bror og jeg fik den geniale idé at han skulle være blåhval, i naturlig størrelse :lol: og jeg skulle så være en havfrue det blev trukket efter blåhvalen i et badekar :lol:
18
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Flix » 11. jan 2018, 21:35

JoyNips skrev:Jeg glemte at tage et billede af ungens første juleaften :rulle:


Jeg glemte at forevige min søns barnedåb. Jeg har ét billede fra den dag, og det er af hans storesøster, der spiser kransekage med 40 i feber.

Jeg følte mig ikke helt som den anerkendende mor, jeg gerne vil være, da min datter en dag (for 4067. gang) vendte bunden i vejret på vandglasset, og jeg fik råbt:” Ej, helt ærligt! Er du 4 år eller hvad?” Hun er så 2.
22
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf girl_beat » 12. jan 2018, 08:59

godtnavn skrev:Min datter er et år til fastelavn, jeg har så svært ved at vælge kostume, glææææder mig! Omvendt så ved jeg jeg får det omvendt når hun er så stor hun selv vil bestemme :lol:

Vi måtte altid selv vælge hvad vi ville være, så jeg har været kagemand (købte bland selv slik for 200 kr og syede på brunt tøj, samt lavede paryk af snørrebånd og malede mig brun i hovedet) paryk (altså havde ikke paryk på, men var klædt ud som en kæmpe paryk), blomstereng med flyvende alfer (tænk at min mor ikke gav op her), måne, karamel og meget meget andet. Den eneste gang min mor sagde nej var den gang min bror og jeg fik den geniale idé at han skulle være blåhval, i naturlig størrelse :lol: og jeg skulle så være en havfrue det blev trukket efter blåhvalen i et badekar :lol:

Virkelig sej mor dér :love2:
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 12. jan 2018, 14:35

Zoxa skrev:Vi ved godt at det er fastelavn lige om lidt, ikk? *nodge nodge*
Jeg har bare sådan en trang til at sætte diverse mødre i dårligt humør :lol:

Nå, men der bliver nok meget snart plads til forbedring på min mor karma konto, for jeg hader bare det lorte kostume fis

SÅ! jeg har besluttet mig til at omgå det ved at klæde tøsen ud som zebra i år - og hun kan hyle og skrige eller gå i bar røv - hun bliver zebra. Slut finale punktum


Jeg synes zebra lyder rimelig kreativt = over mit niveau (= hvad jeg gider)

Mini Vibbsen må være lige præcis det hun vil. Så længe hun bare er det i et af de 87 kostumer vi har på lager.

Sådan er jeg nemlig. SUPER DUPER MOR !!!!!
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Ficus » 14. jan 2018, 12:54

Er sikker på at min dreng på et halvt år synes jeg er en ret awesome mor, er lige kommet til at give ham chokoladekagedej :fløjt: Det siger vi ikke lige til hans far.

Havde nok noget på hånden, som han må ha fået enten på sine egne fingre eller den tand-gumle-ting han lå med, i hvert fald undersøger han nu begge dele grundigt efter mere..... :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 16. jan 2018, 20:02

Jeg afleverede lillesøster med et ‘held og lykke’ i vs igår. :genert: Hun er bare over alt og piller o alt hele tiden :panik: Pædagogen afleverede hende retur et ‘god fornøjelse’ da jeg hentede :lol:

I dag nåede bad mom-konceptet dog nye højder, da jeg pillede hende ned fra vindueskarmen (i en god meters højde), hvor hun var kravlet op via lænestolen og var ved at æde pynt og vinke til far udenfor :shock: Hold nu k*ft hun var ikke tilfreds med situationen og græd hysterisk.

Nye har lænestolen fået ny plads og jeg satser på ‘tumling i vindueskarm’ ikke gentager sig.
6

Tilbage til "Forældre"