Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Moxy-lady » 26. maj 2020, 19:42

Little_Woman skrev:Otto var ked af det (læs:pisse hysterisk, ved ikke hvorfor) - jeg stod og lavede mad og ville lige kaste en sut hen til ham.

Jeg ramte ham lige i skallen.

Behøver jeg at skrive at hysteriet toppede derefter?

Vi blev gode venner igen over et par jordbær.


Altså... Jeg, kaster tit (bløde) bolde i hovedet på Zoe.... Hun synes det er skideskægt :genert:
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. maj 2020, 19:44

man er åbenbart en lorterøvmor når man ikke siger ja til at yngstebarnet må få en ny gamer pc til 7000 kr.
Fordi den han har den er faktisk fåcking pisse dårlig, den lagger hele tiden, og iøvrigt så kan jeg også godt ta at få noget bedre internet til huset, blev der sagt!

1....2....3...det er en fase det går over, det er en fase...4.....5.....6.....6½.....7....det er en fase det går over.... 8.....9....10
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2020, 21:07

Den store på 7 har konstateret at jeg ikke elsker hende. Årsagen: hun må ikke få en kanin.
5
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf twinkle » 27. maj 2020, 05:48

Bøtte skrev:Den store på 7 har konstateret at jeg ikke elsker hende. Årsagen: hun må ikke få en kanin.


Onde mor :nej:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Mi55y » 27. maj 2020, 06:26

Sofie smed sig på jorden og skreg, da jeg afleverede i dag, fordi jeg kun knækkede en lille syren-blomst af til hende, og hun ville have en stor.

Den anden dag flejnede hun fuldstændig, fordi jeg tog en halvdød spyflue fra hende. Biiiii, biiiii, græd hun.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2020, 06:47

twinkle skrev:
Bøtte skrev:Den store på 7 har konstateret at jeg ikke elsker hende. Årsagen: hun må ikke få en kanin.


Onde mor :nej:


Mega ond. Fx skal hun i dag starte til ridning efter 1 års plageri. Så jeg er bare SÅ ond! :afro:
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16227
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf TinaW » 27. maj 2020, 07:20

Bøtte skrev:
twinkle skrev:
Bøtte skrev:Den store på 7 har konstateret at jeg ikke elsker hende. Årsagen: hun må ikke få en kanin.


Onde mor :nej:


Mega ond. Fx skal hun i dag starte til ridning efter 1 års plageri. Så jeg er bare SÅ ond! :afro:


Så kan du glæde dig til, at du er ond, fordi hun ikke må få en pony :D
Det stod vist øverst på min ønskeliste fra jeg var 10.
Min stakkels far ville så gerne give mig en hest/pony, men han synes det var rimeligt dyrt med opstaldning osv. Så på et tidspunkt kiggede han meget efter huse/ejendomme, med plads til hest.
Han fik trods alt plus i bogen, for egentligt gerne at ville.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Joe » 24. jul 2020, 20:47

Birk vågner ofte om natten og kan ikke finde sin sut. Han ligger ved siden af mig, og vågner altså og siger “sut”. Som den stjernemor jeg er, er jeg begyndt at vågne ved det, sige højt “jeg ved ikke hvor din sut er”, uden at have ledt, og så lukket mine øjne igen.
Heldigvis har barnet en far, der så må finde telefon-lommelygten frem og lede. For mor skal åbenbart sove!
10
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Delfin » 25. jul 2020, 00:00

TinaW skrev:
Bøtte skrev:
twinkle skrev:
Bøtte skrev:Den store på 7 har konstateret at jeg ikke elsker hende. Årsagen: hun må ikke få en kanin.


Onde mor :nej:


Mega ond. Fx skal hun i dag starte til ridning efter 1 års plageri. Så jeg er bare SÅ ond! :afro:


Så kan du glæde dig til, at du er ond, fordi hun ikke må få en pony :D
Det stod vist øverst på min ønskeliste fra jeg var 10.
Min stakkels far ville så gerne give mig en hest/pony, men han synes det var rimeligt dyrt med opstaldning osv. Så på et tidspunkt kiggede han meget efter huse/ejendomme, med plads til hest.
Han fik trods alt plus i bogen, for egentligt gerne at ville.


Min pige blev voldsomt sur, da jeg blev træt af at sige nej og komme med forklaringer og i stedet gav mig til at synge hver gang plageriet gik i gang:
Åh nej Mor, giv mig en hest mor.
En hest vi to kan ride på.

Resten af sangen kunne jeg desværre ikke huske dengang :D

Drengen og hesten
Print denne opskrift (Ctrl + P)Tip en venFacebook Gem
Musik og tekst: Schima, Kappers og Louis P.

En lille dreng har mange ønsker

og plager tit i øst og vest.

Der var engang en lille dreng, som,

så rædsomt ønsked´ sig en hest.

Han plaged´ modern hele dagen,

og fik så en af marcipan.

Men da han så det fine dyr,

da græd en lille skuffet fyr.

./. Åh nej Mor, giv mig en hest mor.

En hest vi to kan ride på.

Vi to Mor, lige op til himlens blå.

Og tiden gik mod juleaften.

Den lille dreng var meget spændt.

Kun eet i verden, var hans ønske.

Og så blev juletræet tændt.

Hvad stod der under grenens læne.

En hest i blankpoleret træ.

Men da han så det fine dyr,

da græd en lille skuffet fyr.

./. Åh nej Mor, giv mig en hest mor.

En hest vi to kan ride på.

Vi to Mor, lige op til himlens blå.

Og mange år var gået siden,

og drengen var en voksen mand.

En morgen holdt der foran porten,

et flot og fyrigt hestespand.

Og fire stolte heste trak,

denne sorte vogn i sølv og lak.

De kørte med hans egen Mor,

da husked han sin´ barndomsord.

./. Åh nej Mor, giv mig en hest mor.

En hest vi to kan ride på.

Vi to Mor, lige op til himlens blå.

Indspillet i 1960 af Grete Klitgaard
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 25. jul 2020, 06:09

Joe skrev:Birk vågner ofte om natten og kan ikke finde sin sut. Han ligger ved siden af mig, og vågner altså og siger “sut”. Som den stjernemor jeg er, er jeg begyndt at vågne ved det, sige højt “jeg ved ikke hvor din sut er”, uden at have ledt, og så lukket mine øjne igen.
Heldigvis har barnet en far, der så må finde telefon-lommelygten frem og lede. For mor skal åbenbart sove!


Hvis I bruger mam sutter kan man få nogen der lyser i mørke. Dem brugte vi altid om natten, fordi jeg ikke gad det show. Så fandt ungerne også rimelig nemt og hurtigt deres sutter om natten selv.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf AgentPixie » 25. jul 2020, 07:21

Lulu skrev:
Joe skrev:Birk vågner ofte om natten og kan ikke finde sin sut. Han ligger ved siden af mig, og vågner altså og siger “sut”. Som den stjernemor jeg er, er jeg begyndt at vågne ved det, sige højt “jeg ved ikke hvor din sut er”, uden at have ledt, og så lukket mine øjne igen.
Heldigvis har barnet en far, der så må finde telefon-lommelygten frem og lede. For mor skal åbenbart sove!


Hvis I bruger mam sutter kan man få nogen der lyser i mørke. Dem brugte vi altid om natten, fordi jeg ikke gad det show. Så fandt ungerne også rimelig nemt og hurtigt deres sutter om natten selv.

Det vil jeg også gerne slå et slag for. Vi har selvlysende sutter fra Bibs, siden vi købte dem har vi ikke skulle finde sutten om natten :love:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Zonta » 25. jul 2020, 09:47

Lulu skrev:
Joe skrev:Birk vågner ofte om natten og kan ikke finde sin sut. Han ligger ved siden af mig, og vågner altså og siger “sut”. Som den stjernemor jeg er, er jeg begyndt at vågne ved det, sige højt “jeg ved ikke hvor din sut er”, uden at have ledt, og så lukket mine øjne igen.
Heldigvis har barnet en far, der så må finde telefon-lommelygten frem og lede. For mor skal åbenbart sove!


Hvis I bruger mam sutter kan man få nogen der lyser i mørke. Dem brugte vi altid om natten, fordi jeg ikke gad det show. Så fandt ungerne også rimelig nemt og hurtigt deres sutter om natten selv.

Dem har vi også brugt i den periode hvor barnet skulle have sut flere gange om natten uden selv at kunne finde dem - de er fantastiske!
Nu finder han dem selv i tremmesengen uanset om de er selvlysende eller ej.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Moxy-lady » 26. jul 2020, 19:39

Åh.... Jeg kan allerede se vuggestuens indberetning til kommunen :whine:

Zoe kom jo til skade og fik et kæmpe blåt øje og en lille rift i torsdags da hun faldt fra sofaen og ned i vores massive sofabord. Det skete mens jeg sad og spiste aftensmad (min kæreste var ikke hjemme.) altså, mens jeg ikke var OBS på hende.

I dag da jeg putter, går jeg ud af soveværelset fordi hun hele tiden rejser sig i sengen eller forsøger at kravle ud. Så siger jeg til hende at jeg går ud, fordi hun ikke ligger og slapper af med mig. Siger godnat og jeg elsker dig. Går ind i stuen og lukker døren som sædvanlig, jeg sætter mig lige ude foran og spiller lidt wordfeud. Jeg kan høre at hun nulrer rundt, men er ikke ked af det, så jeg bliver ude et par minutter længere, og pludselig lyder der et ordentligt bum og Zoe begynder at græde.
Så har hun hevet i ledningen til clockradioen som står oppe ovenpå vores klædeskab så hun ikke kan pille ved den. Og den faldet ned i hovedet på hende. Hun har fået en lille bule og blåt mærke i panden (modsat det blå øje fra torsdag :sarkasme:) og en kæmpe bule oppe i hovedet. Ved ikke helt hvordan hun er blevet ramt to gange, måske med to kanter på én gang. Og der kommer altså fart på når den kommer fra 2,5 meters højde. Nøk hun var ked af det, og jeg har sort samvittighed fordi hun igen kom til skade fordi jeg ikke holdt øje med hende - især fordi jeg sad med min telefon imens som virkelig er min sorte samvittighed ift hende.

Selvom jeg objektivt set godt ved at jeg jo ikke kan holde øje med hende døgnets 24 timer og at uheld sker, så er det svært ikke at føle sig vildt uansvarlig og bad mom agtig. Øv, altså.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Little_Woman » 26. jul 2020, 20:32

Moxy: Otto faldt ned fra sofaen, ned fra sandkassens kant, blev stukket af en bi og hev en lampe (næsten) ned i hovedet på sig selv. I dag.

Ingen af gangene fik jeg afværget det, fordi jeg er mor og menneske der også er nødt til at bruge mine øjne og min opmærksomhed andre steder. Bare LIDT af tiden.

Det kan ikke undgås, er min tese, hvor meget vi end ønsker det - børnene i deres alder er ALLE fucking steder og gør især det de ikke skal. Jeg havde netop sagt til ham, at han ikke måtte røre bierne, som sad i den blomst han kiggede på. 4 sekunder efter havde han klemt om en af dem.

Han lever endnu, btw.

God bedring med hende, den lille bølle!
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Moxy-lady » 28. jul 2020, 20:10

Tak for alle jeres grønne kort og søde kommentarer :love: jeg er vist ok nu, det er bare så svært at holde styr på dem hele tiden, og det kræver de vist bare i dén alder. Zoe er altså bare en kæmpe pilfinger/bjergged/daredevil og så kommer der bare ekstra knubs. I dag stoppede jeg hende da hun prøvede at stikke en gaffel stikkontakten :rulle:

Hvis hun ikke brækker noget inden hun bliver 5, så er det vist et mirakel :D
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"