Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17257
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42105

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 19. jan 2024, 05:40

I går formiddag blev hun ved med at sige, at vandflasken var næsten tom. Jeg kiggede på den flere gange, og det var den ikke, så det sagde jeg til hende - hver gang. Hun endte med at falde i søvn i klapvognen på vej hjem fra legepladsen med sin halvtomme vandflaske i hånden.

Efter lur kom hun igen og sagde, at den var næsten tom. Jeg tænkte, at jeg da godt lige kunne fylde lidt mere vand i for at imødekomme hende, når hun nu var så insisterede, og så opdagede jeg, at sugerøret havde løsnet sig, så hun ikke kunne få noget vand.

:genert:
12
:lun: Be brave
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2024, 14:51

Jeg er hende der cykler hjem med mit barn uden at hun er iført flyverdragt, hue og vanter. Jeg nægter simpelthen at det skal være en kamp hver dag, og så må ungen fandme fryse til hun indser at hun bare skal tage det på når jeg siger det.
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3412
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10716

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Little_Woman » 24. jan 2024, 08:29

I mandags glemte barnet at få sit ur på i børnehave. Det havde han kæmpe krise over, han opdagede det da jeg var gået.

I dag? Hvem er den kæmpe idiot-mor der IGEN glemmer at give barnet det på? Jep. Jeg tilbød at gå hjem efter det, men det ville han ikke. Jeg håber ikke han går helt i bro på det.

Han får aldrig lov at tage det af igen, når jeg giver ham det på igen i eftermiddag - det er vi åbenbart ikke store nok til at administrere.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf JoyNips » 24. jan 2024, 09:17

Jeg siger ikke, at min 2-årige fik en magnum til morgenmad.

Jeg siger bare, at der er kampe jeg ikke gider kæmpe før kl 7 om morgenen. :-D
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3994
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5239

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf girl_beat » 24. jan 2024, 11:09

Little_Woman skrev:I mandags glemte barnet at få sit ur på i børnehave. Det havde han kæmpe krise over, han opdagede det da jeg var gået.

I dag? Hvem er den kæmpe idiot-mor der IGEN glemmer at give barnet det på? Jep. Jeg tilbød at gå hjem efter det, men det ville han ikke. Jeg håber ikke han går helt i bro på det.

Han får aldrig lov at tage det af igen, når jeg giver ham det på igen i eftermiddag - det er vi åbenbart ikke store nok til at administrere.

Er I også i ur-fasen? :-D

Jeg smed sønnikes ur ud fra 4. sal :panik:

Det var selvsagt ikke med vilje, men det havde åbenbart ligget skjult i en dyne, jeg valgte at lufte og ryste ud over altanen. HELDIGVIS skete der intet med uret, og jeg styrtede ud af døren og ned af trapperne for at hente det med det samme.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5664
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22988

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. feb 2024, 20:19

Min toårige har feber og forstoppelse og har næsten intet spist i tre dage. Min mand har omgangssyge.

Mit en uge gamle spædbarn har tabt sig for meget og skal suppleres med modermælk på bæger, ligesom jeg skal malke ud ved siden af amning hver tredje time i en skrøbelig ammeetablering.

Fjernsynet har stået tændt nonstop i tre dage og passet den store. :trist: Endda med forfærdelige Cocomelon. Amok meget skærmtid.

Ikke meget hyggelig barselsboble over det.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19660
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46341

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2024, 07:30

Det var først ved aflevering at det er gået op for mig at F er vokset. Så nu er hun i vuggestue i mavebluse.
Sådan lidt småforkølet... :træt:

Det er virkelig ikke mange dage siden hun sidst havde samme outfit på, uden mavebluse...
3
...
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 15. mar 2024, 15:29

LadyFox skrev:Det var først ved aflevering at det er gået op for mig at F er vokset. Så nu er hun i vuggestue i mavebluse.
Sådan lidt småforkølet... :træt:

Det er virkelig ikke mange dage siden hun sidst havde samme outfit på, uden mavebluse...


Du er langt fra den eneste, Alva havde en blanding af for småt og for stort tøj på i dag, for småt var yndlingstøjet hun er vokset ud af men nægter at vi lægger væk. og resten var tøj hun har hapset fra storesøsters skuffe.
0
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 429

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Hattie » 23. mar 2024, 20:34

Vores børn har altid hørt sætningen “vi det det an”, når de er kommet til skade.
Det har vi helt sikkert sagt for mange gange, da vores mellemste kom humpende hjem fra skole forleden efter at være faldet og havde slået ryggen og armen ret meget. Hun valgte ikke at sige noget og havde sagt til læreren, at det nok bare skulle ses an, så de behøvede ikke ringe efter os, hvorefter hun tog i klub. :nerve:

Spol frem til, at vi kommer hjem og finder et barn med en arm, der ikke kan bevæges i nogen retninger, hun har endda cyklet hjem med den og hun nu er under observation for brud og skal til kontrol i næste uge og efter påske.

Vi har talt en del om hvornår og hvorfor “vi ser det an” og man virkelig ikke skal cykle med en arm, der ikke kan bevæges, fordi det er farligt.
2
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf JoyNips » 2. apr 2024, 07:31

Tog bamse og sutter med hjem fra vuggestuen før ferien til vask og kogning.

Om jeg har glemt at tage dem med retur i vuggestue i dag…? Ja. :ninja: :genert:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34042

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf JoyNips » 3. apr 2024, 07:24

JoyNips skrev:Tog bamse og sutter med hjem fra vuggestuen før ferien til vask og kogning.

Om jeg har glemt at tage dem med retur i vuggestue i dag…? Ja. :ninja: :genert:


Da jeg kom hjem fra arbejde kom barnet mig i møde i entreen med en sut i munden og sagde “se mor! Sut!”

Tak for skyld med skyld på.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17257
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42105

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2024, 08:33

I går kom min mand ud af badet til et barn, der stod midt på stuegulvet og græd helt ulykkeligt.

Barn: Suuuuuuutteeeeeeeen!
Far: Jamen dog, skat, hvor er den henne?
Barn: Den har mor taaaaaaaaaaget!!

Jeg havde givet hende sutten i hånden og var (hold nu fast) gået ud med skraldet. Det har måske taget 45 sekunder... Højt sat.
4
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 5. apr 2024, 09:54

Det her bliver formentlig sidste weekend før lillebror, og jeg føler jeg burde bruge en masse kvalitetstid med børnene. Den store har hjernerystelse (dog i bedring) den yngste er morsyg, og jeg har mest lyst til bare at gemme mig under en dyne. Lige nu stener jeg debatten i et andet rum end dem i stedet for at hjælpe med deres borgbyggeri i duplo, og jeg ved at næste weekend har jeg nok en baby og dermed ikke tiden til det som jeg har nu, men jeg gider ikke, gider slet ikke være mor i dag :genert:

Tæller ned til manden kommer hjem og jeg kan gå ud og handle uden børn, nærmest ferie :lol:
3
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5577

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Luffegås » 5. apr 2024, 15:33

Min datter synes hendes far er ond fordi HAN glemte hun havde en dinosaurer med i børnehaven hun tog med i mandags!! Og nu er den glemt.
Hun er pisse sur over vi ikke bryder ind i børnehaven og henter den.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LittleLemon » 5. apr 2024, 18:51

Luffegås skrev:Min datter synes hendes far er ond fordi HAN glemte hun havde en dinosaurer med i børnehaven hun tog med i mandags!! Og nu er den glemt.
Hun er pisse sur over vi ikke bryder ind i børnehaven og henter den.


Det er da også nærmest omsorgssvigt at det stakkels barn skal undvære sin Dino hele weekenden :lol:
2

Tilbage til "Forældre"