Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Minionine » 22. aug 2022, 19:58

Jeg har været hjemme i dag med min 6 årige, da hun var ret sløj i morges. Det var hun ikke et par timer senere, og skulle så meget have været afsted i skole. Jeg magter slet ikke sådan en dag hvor hun er pivfrisk og vil lege og klatre ovenpå mig hele tiden, samt plage om slik og søde sager koooonstant! Jeg bliver vanvittig! Der har bare været mange øv øjeblikke i dag, og så føler jeg mig som en lortemor - hvilket hun også fik nævnt et par gange :boo:
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sangius » 23. aug 2022, 05:07

Jeg kunne ikke finde min datter i morges, da jeg vågnede. Ledte alle vegne. Nåede at blive lidt panikken.

Så kommer hun valsende ned af trappen, missende med øjnene og gnider sig i dem. Tydeligvis lige vågnet.

Hvor fanden var hun??? Har jeg overset hende i sengen?

I have no idea....
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Straniera » 23. aug 2022, 05:38

Sorenspige skrev:Det her er en af de mere alvorlige bad moms indlæg, og jeg er ikke stolt af det, men skriver det alligevel

Min pige M blev 6 år i sommerferien, og selvom hun det sidste år har været til flere fødselsdage privat i børnehaven, har jeg ikke spurgt, om hun også gerne vil holde en for pigerne i hendes nye 0. klasse. Jeg er desværre meget lidt glad for at holde børnefødselsdage, så jeg vil bare gerne trække den til næste år, hvor hun jo går i klassen, når hun har fødselsdag.

Hun har delt noget ud i klassen efter ferien, fordi hun spurgte til, hvornår hun skulle gøre det.

Jeg er så flov over, at jeg har det sådan med børnefødselsdage :(. Jeg arbejder professionelt med børn, men jeg er ikke ret gode til at få dem ind i mit eget hjem.


Det skal du ikke være flov over! Jeg kender mange, der ikke orker at have så mange børn i deres hjem.

I min datters første institution havde de en ting med, at hele stuen skulle med hjem til hver enkelt barn på skift, så de kunne se, hvordan hinanden boede.
Jeg er super lettet over, at vi nåede at flytte inden det blev vores tur.
4
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Oak123 » 2. sep 2022, 07:21

Datteren kom hjem fra bedsteforældrene i aftes og var faldet i søvn i bilen, så hun blev lagt direkte i seng.

Klip til i nat hvor hun vågnede og var ked af det fordi hun ikke kunne finde sutten. Det kunne jeg heller ikke, så jeg måtte løfte hende op - og mørkere så at hun var helt våd - af tis.
Så vi havde glemt alt om at hun ikke får ble på hos bedsteforældrene, fordi der som regel går lidt inden hun skal i seng (hun havde nattøj på) :nej: :nerve:

Stakkels barn måtte hurtig skylles i bruseren og have nyt tøj på - og hun var selvfølgelig ikke tilfreds med den situation og det tog da også længe inden vi alle kunne sove igen :facepalm:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Alphilia » 3. sep 2022, 18:23

Jeg klippede lidt for langt ned da jeg klippede negle
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2022, 17:10

Alphilia skrev:Jeg klippede lidt for langt ned da jeg klippede negle

Åh, din stakkel. Det er vi mange, der har gjort. Nu er jeg jo heller ikke i den branche, men jeg har aldrig set så meget blod :gisp:

Håber, I er okay.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2022, 17:12

Jeg havde ikke fået tændt for ovnen, så da jeg kom for at tage kyllingen ud, var den rå :ninja:

Ind med kold pizza og en iPad i sofaen, så opdagede barnet heldigvis ikke det store, men det var ikke et stolt øjeblik.
0
Livslinjen: 70 201 201
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 18. sep 2022, 21:06

Luna gik ind i en glasdør i dag, mens jeg trøstede hende gjorde Alva nøjagtig det samme. Jeg havde svært ved ikke at grine selvom de græd :genert:

Og være lidt glad for at vores glasdør til haven er møgbeskidt så det ikke sker herhjemme, men frygter nu lidt når vi får den pudset :lol:
5
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 18. sep 2022, 21:08

Rapfisk skrev:Jeg havde ikke fået tændt for ovnen, så da jeg kom for at tage kyllingen ud, var den rå :ninja:

Ind med kold pizza og en iPad i sofaen, så opdagede barnet heldigvis ikke det store, men det var ikke et stolt øjeblik.


Min far gjorde det samme juleaften med flæskestegen. Kan tydeligt huske vi det år startede med risalamande fordi alle var sultne og der var timer til maden :lol:
4
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. sep 2022, 19:03

Jeg har fucket 2/3 kager til min datters fødselsdag op, og den tredje er stadig i ovnen.

Jeg er så sindssygt dårlig til at bage.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2022, 17:28

Min datter sagde for 263 677.213. gang "Far skal gøre det", da jeg ville give hende kartoffelmos. Jeg er totalt underskudsramt, og jeg blev så ked af det. Hvilket barnet opsnapper, og hun spørger, hvorfor jeg blev ked af det.

Og så er det, jeg vælger, at mit lille barn på knapt tre år skal høre sandheden, at jeg blev ked af det, fordi hun lavede ballade og spurgte efter sin far, når jeg bare prøvede at hjælpe hende.

Og her bagefter kan jeg jo godt se, at det er alt for meget ansvar at lægge over på hende, og alt for utrygt for sådan en lille størrelse, der bare udtrykte sine følelser.

Øv, hvor er jeg en dårlig mor. Jeg kan godt forstå, at hun hellere vil have sin far.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Joe » 25. sep 2022, 17:46

Rapfisk skrev:Min datter sagde for 263 677.213. gang "Far skal gøre det", da jeg ville give hende kartoffelmos. Jeg er totalt underskudsramt, og jeg blev så ked af det. Hvilket barnet opsnapper, og hun spørger, hvorfor jeg blev ked af det.

Og så er det, jeg vælger, at mit lille barn på knapt tre år skal høre sandheden, at jeg blev ked af det, fordi hun lavede ballade og spurgte efter sin far, når jeg bare prøvede at hjælpe hende.

Og her bagefter kan jeg jo godt se, at det er alt for meget ansvar at lægge over på hende, og alt for utrygt for sådan en lille størrelse, der bare udtrykte sine følelser.

Øv, hvor er jeg en dårlig mor. Jeg kan godt forstå, at hun hellere vil have sin far.


Mødre er også mennesker :ae:
10
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Anlewi » 25. sep 2022, 18:55

Rapfisk skrev:Min datter sagde for 263 677.213. gang "Far skal gøre det", da jeg ville give hende kartoffelmos. Jeg er totalt underskudsramt, og jeg blev så ked af det. Hvilket barnet opsnapper, og hun spørger, hvorfor jeg blev ked af det.

Og så er det, jeg vælger, at mit lille barn på knapt tre år skal høre sandheden, at jeg blev ked af det, fordi hun lavede ballade og spurgte efter sin far, når jeg bare prøvede at hjælpe hende.

Og her bagefter kan jeg jo godt se, at det er alt for meget ansvar at lægge over på hende, og alt for utrygt for sådan en lille størrelse, der bare udtrykte sine følelser.

Øv, hvor er jeg en dårlig mor. Jeg kan godt forstå, at hun hellere vil have sin far.


Du er bestemt ikke en dårlig mor, men en mor der løb tør for overskud. :kram:
5
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sorenspige » 25. sep 2022, 19:30

Rapfisk skrev:Min datter sagde for 263 677.213. gang "Far skal gøre det", da jeg ville give hende kartoffelmos. Jeg er totalt underskudsramt, og jeg blev så ked af det. Hvilket barnet opsnapper, og hun spørger, hvorfor jeg blev ked af det.

Og så er det, jeg vælger, at mit lille barn på knapt tre år skal høre sandheden, at jeg blev ked af det, fordi hun lavede ballade og spurgte efter sin far, når jeg bare prøvede at hjælpe hende.

Og her bagefter kan jeg jo godt se, at det er alt for meget ansvar at lægge over på hende, og alt for utrygt for sådan en lille størrelse, der bare udtrykte sine følelser.

Øv, hvor er jeg en dårlig mor. Jeg kan godt forstå, at hun hellere vil have sin far.



Du er ikke en dårlig mor :ae:. Mødre er også mennesker, der ikke altid siger det 100% korrekte.

Hvordan reagerede hun, da du sagde det?

Edit: Jeg synes ikke, at det er forkert at fortælle hende stille og roligt, hvordan du har det. Hvis hun havde slået dig i hovedet med en skovl, var det jo også ok at sige, at det gjorde ondt på dig. Jeg tænker, at det vel også er sådan, de lærer empati mv.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2022, 19:52

Sorenspige skrev:
Rapfisk skrev:Min datter sagde for 263 677.213. gang "Far skal gøre det", da jeg ville give hende kartoffelmos. Jeg er totalt underskudsramt, og jeg blev så ked af det. Hvilket barnet opsnapper, og hun spørger, hvorfor jeg blev ked af det.

Og så er det, jeg vælger, at mit lille barn på knapt tre år skal høre sandheden, at jeg blev ked af det, fordi hun lavede ballade og spurgte efter sin far, når jeg bare prøvede at hjælpe hende.

Og her bagefter kan jeg jo godt se, at det er alt for meget ansvar at lægge over på hende, og alt for utrygt for sådan en lille størrelse, der bare udtrykte sine følelser.

Øv, hvor er jeg en dårlig mor. Jeg kan godt forstå, at hun hellere vil have sin far.



Du er ikke en dårlig mor :ae:. Mødre er også mennesker, der ikke altid siger det 100% korrekte.

Hvordan reagerede hun, da du sagde det?

Edit: Jeg synes ikke, at det er forkert at fortælle hende stille og roligt, hvordan du har det. Hvis hun havde slået dig i hovedet med en skovl, var det jo også ok at sige, at det gjorde ondt på dig. Jeg tænker, at det vel også er sådan, de lærer empati mv.

Hun blev ked af det, underlæben begyndte at bæve, og hun blev stille. Den var helt gal. Bagefter fik jeg spurgt, om vi skulle være gode venner igen, og det blev hun glad for. Jeg har også 1000 gange sagt, at jeg elsker hende. Men der var helt sikkert noget, der gik lidt i stykker i hende :whine:

Det er jo også det, at så små børn altid tror, at de er verdens centrum - at alting er deres skyld. Så det er bare overhovedet ikke i orden at give hende den oplevelse.

Sket er sket, men det er nok noget, der kommer til at sidde i mig i en rum tid.

Tak for alle jeres søde ord og omtanke. Dem sætter jeg umådelig pris på.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Forældre"