Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2018, 20:08

Da vi kom hjem fra vs igår opdagede jeg at barnet ikke havde cykelhjelm på, den lå i vs.

Gad vide hvad dem vi mødte på vejen tænkte om moderen med cykelhjelm og barnet uden :lol:
10
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Olaf » 7. nov 2018, 20:15

Urtekussen skrev:Der lå også længe en seddel i den ældstes sparegris med teksten: mor skylder 50 kroner.

Jeg har aldrig kontanter!


Her er vi ude i firecifrede beløb der skyldes (til hver af børnene selvfølgelig). :fløjt:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Sorenspige » 7. nov 2018, 20:18

I dag fik M på 2 år og 4 måneder en yoghurt smoothie. Da hun var færdig med at spise, stod der, at den er fra 3 år... Det havde jeg slet ikke overvejet at se efter, og jeg ved heller ikke hvorfor (men måske på grund af højt sukker indhold :genert:).
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Ata » 11. nov 2018, 16:04

Jeg har for nylig gjort noget, der var så slemt, at jeg synes det var det værste, jeg nogensinde havde gjort som mor. Og nu har jeg GLEMT, hvad det var. Seriøst, enten er jeg verdens dårligste mor, at jeg sådan kan glemme det værste, jeg nogensinde har gjort!! Eller også har jeg fortrængt det af skam. :-D
7
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bergen » 11. nov 2018, 16:24

"Lad nu være med at falde ned så så du skal på skadestuen."
"Skadestue? Du giver mig jo bare et plaster på."

Nåmen, godt så.
7
Barbara77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. maj 2016, 08:30
Kort karma: 0
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 84

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Barbara77 » 12. nov 2018, 07:53

Torsdag aften havde jeg tilbudt min søn mad fra skolens kantine da jeg ikke rigtig gad, at smøre mange madpakker

På hans skole skal maden forudbestilles og betales over nettet, og da han fredag til frokosttid trasker i kantinen for at hente sin lasagne, kan kantinedamen da lige oplyse ham om at: "dine forældre har vist glemt at bestille til dig lille ven."

- Det føltes VIRKELIG godt i maven da han fortalte det v. afhentning... :gisp: :ae:
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 17. nov 2018, 08:02

Lillebror er en værre kræsenpind, og der er ALT for mange ting, som han out of the blue pludselig ikke kan lide mere, så da han til morgenmaden udbryder "nu kan jeg heller ikke lide havregryn mere", bliver jeg nok liiiiidt træt, men undlader at tage konflikten og tilbyder en portion havrefras i stedet. 2 skefulde senere udbryder han "ej nu kan jeg heller ikke lide havrefras mere". Og her bliver jeg nok lidt mere end bare træt og får fortalt ham, at "nu stopper det simpelthen, og at han ikke får andre tilbud", hvorefter han bliver afleveret i børnehave uden morgenmad.

Da jeg kører fra børnehaven, ringer manden og fortæller, at både havregryn og havrefras nok har smagt sært, fordi mælken var sur...

Okay jamen så giver jeg da den 5 årige en undskyldning og lidt ekstra fredagsslik :genert:
41
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf hotlips » 24. nov 2018, 02:39

Min dreng siger til morgen der er fødselsdag hos Viktor I dag, jeg har ikke hørt en lyd om det og det ligner ham dårligt, han elsker fest og plejer at snakke om det meget i dagene inden og Viktor er en ret god ven som er super sjov, han må være en plage at bo sammen med, han står aldrig stille og ligner generelt en der har fået for meget kaffe, men han er altid glad og meget venlig og sød.. Så jeg tænker at det må være næste fredag eller sådan noget, jeg har selv sludret med ham flere gange i denne uge og han har heller ikke sagt et ord og han er sådan en der gerne vil snakke og fortælle.
Men ovre på skolen spørger jeg så, og den er altså god nok, men Benjamin skal hjem til sin far senere som har det med at synes det er en stor og uoverskuelig opgave at aflevere ham til fest så jeg bliver nødt til at sige at Benjamin desværre ikke kan komme og så kunne jeg godt se de hang med skuffen begge to, de er meget udadvendte børn og også tit dem der finder på at nu skal der altså være fest i gaden, og de elsker at feste.

Så mig hjem og skrive til en anden mor for at få et telefonnummer til Viktors forældre og fat i Benjamins far og ingen af dem svarede selvfølgelig de første timer så jeg havde egentlig droppet det da både forældrene og min drengs far skriver at det er helt fint,der er der en time til de skal gå fra skolen.

Jeg troede jeg lige kunne sætte vasketøj over og så hente en gave imens, men det var fordi jeg havde fortrængt Black friday i Rødovre centeret er et sted man ikke skal befinde sig hvis ikke det er et spørgsmål om liv og død, så den der med liige at hente en gave var tæt på at kræve karatehug og overfaldsalam.. Og da jeg så kommer ind i bogbutikken der er helt fyldt op med mennesker går det op for mig at ingen ting ligger hvor det plejer, og de har lagt de fleste børnespil ud i stakke rundt omkring i butikken fordi de hører til forskellige typer tilbud og nogle af dem i så høje stakke at jeg ikke kan se en skid og heller ikke nå så jeg kan kigge på dem. Der er sådan en regel i klassen om at gaver kun må koste 50,men det kan jeg sq ikke tage mig af, forholdene i betragtning satser jeg på at holde mig under 300 og jeg finder så noget detektiv spil til lidt under.
Men det har taget så lang tid bare at komme rundt og få betalt så jeg kan godt se jeg kan glemme at få vasketøjet færdig så jeg må prøve at finde noget i centeret, så mig op i h og m for at finde to t-shirts og nogle boxere, det er i forvejen tiltrængt fordi hans far ikke tager det så tungt om det hele kommer med hjem igen og vi har vel 5 par boxere i skuffen for tiden ud af mindst 15 par, hvis jeg spørger har han ikke nogen og så kommer der en taske med tøj fra det sidste år eller deromkring med tilbage på et tidspunkt når han har gjort rent eller hvad han nu gør... , men det er vinter og h og m har tilsyneladende opgivet konceptet med korte ærmer i størrelse 134,jeg må igennem alle stativer i den størrelse og finder stadig kun een..jeg finder så en kø i voksenafdelingen hvor der kun står 10 og det er selvfølgelig alle sammen folk der ikke kan bestemme sig for om de nu skal have det de har fundet frem, folk der først finder pungen frem når de får posen og folk der står og sover og ikke flytter sig frem så det bliver sådan en kø med store huller hvor vi må stå og gøre de der kommer opmærksom på at den starter længere nede når de forståeligt nok tror den stopper ved hullerne.

Og så har jeg travlt, jeg ræser hjem og kommer ind ad døren 13.45, jeg skal stå på skolen kl 14 med en indpakket gave og en taske til hele weekenden og det har taget 55 minutter at købe et spil, en T-shirt og 3 par boxere, det tager 30 minutter på en dårlig dag normalt, og jeg har ikke fået pakket gaven ind, jeg vil ikke være unødigt længe om det når folk i forvejen står som sild i en tønde og der var så meget kaos i bogbutikken at jeg blev sendt rundt til 3 forskellige ekspedienter før de blev enige om hvem der havde hvilken kø.. Jeez.

Men jeg pakker tøj, min dreng skal til fødselsdag imorgen også og jeg vil ikke risikere at det bliver iført nattøj så jeg må pakke tøjet i poser med sæt og skrive lørdag og søndag på, og så er det ud af døren, og jeg når lige at køre ind på skolen da klokken ringer..

Og jeg der har løbet rundt for at få min unge klar og har glædet mig til at se ham blive glad bliver mødt af en dreng der bare siger jamen jeg skulle jo hjem da jeg kommer og siger han skal med til festen.. Men det går dog hurtigt over, og forældrene har været så smarte at tage bilen med så drengene kan smide taskerne derind og så går den anden forælder hjem med dem, så jeg behøver ikke gå med hele vejen for at tage den ret tunge taske.

Og så kommer jeg hjem, får hentet vasketøj og skal have fat i adressen så hans far kan hente ham dernede, og de svarer selvfølgelig ikke, helt forståeligt med 14 små forbrydere at holde styr på, så jeg plager bedstevennens mor igen der ikke alene sendte telefonnummeret men også tider og ønsker om morgenen, og hun er en skat og hun har fanget at der er lidt kaos så hun ringer og spørger om ikke hun skal tage min dreng med og køre ham hjem efter festen.. Det kan hun jo desværre ikke idag, men det er virkelig rart at vide der er nogen der er klar til at hjælpe hvis det vælter helt.

Der går ikke 5 minutter efter jeg har lagt på, så går jeg kold og vågner først efter 7 timer her omkring kl 2. Jeg kan godt mærke jeg ikke har kræfter til det der med at løbe rundt og normalt har jeg også gået og planlagt i det små hvad der er af tøj og hvad der skal med, men jeg havde jo kalkuleret med at få min dreng hentet her kl 17,og så skulle jeg pludselig stå klar et andet sted 3 timer før.

Så kan jeg lære at have vasketøjet pænt klar og skufferne fyldt op, men jeg hader virkelig vasketøj og det er ikke blevet bedre af at vores maskine stod af og vi ikke har råd til en ny lige nu, det er sq lige til prolletråden at være nødt til at købe nyt undertøj for at han kan få rent med.. :fløjt:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf HappyPaww » 30. nov 2018, 08:47

Barselsmor var til firmajulemiddag i går, og fik vist en lille tår over tørsten :blush:

Har været alene med begge børn siden kl. 6, og har indtil videre powernappet mens den lille sov en lur og den store blev parkeret med iPad, og jeg har kastet op to gange :badr:

Om lidt spiser jeg de pizzarester til morgenmad, som egentlig var til min dreng :genert:

Og værst af alt, så skal jeg til julefrokost igen lørdag!
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Guilded_Lily » 30. nov 2018, 09:25

Jeg omsorgssvigter mine børn i dag, da jeg ikke tager fri for at deltage i tre timers juleklip i skolen.
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Guilded_Lily » 30. nov 2018, 23:36

Guilded_Lily skrev:Jeg omsorgssvigter mine børn i dag, da jeg ikke tager fri for at deltage i tre timers juleklip i skolen.


Skoleinspektøren ringede så, da skoledagen var ved at være slut for at fortælle, min datter ville være den eneste i SFO, da alle andre var taget med deres forældre/bedsteforældre hjem. Om hun bare skulle sende hende med storebror med bussen?

Ja, selvfølgelig.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Ikke bare Bad Mom...Men Terrible Mom

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2018, 13:02

Jeg har lige råbt og skældt mit barn ud på den mest nederen, upædagogiske og latterlige måde.....Som naturligvis begyndte at græde...Og bad mig om at tilgive hende :( :( :( :( :( :trist:

Hun har 2 julekalederen af de der hvor man får 1 stykke legetøj hver dag i december....Begge kalendere er nu åbne fra 1-24 december. På trods af at jeg flere gange i går talte med hende om at man kun må åbne 1 låge om dagen....Derudover så ligger der ikke mindre end 12 nøgler bomuldsgarn i en stor filterklump fordi hun liiiiiige skulle bruge den kasse de lå i. Læg dertil at der var mælk over alt på bordet og på gulvet...Samt opklippede sugerør. Hele stuen var en stor svinesti

Jeg tabte fuldstændig sutten og råbte og skreg af det stakkels barn. Det er er hun slet ikke vant til. Spurgte hende hvad fanden hun lige havde forestillet sig det skulle til for og brugte en masse særdeles uegnede for børnegloser. Truede og uddelte straf som er fuldstændig ude af trit med virkeligheden......Jeg stoppede først da barnet brød fuldstændig sammen og sagde "Mor du må ikke råbe sådan af mig"....

Nu sidder jeg tilbage og har bare lyst til at går i seng og tude....Hvad fanden er man for en elendig mor når man gør sådan noget...Hvad er det for en barndom at give sit barn....Jeg prøver virkelig hårdt ikke at lade de udfordringer jeg har gå ud over hende, og at rumme at jeg kan se at hun nogen af de der udfordringer som jeg selv havde som barn, og som mine forældre havde svært ved at rumme...Prøver ikke at være underskudsagtigt og træls. Og så laver jeg sådan et nummer...Hvad fanden er der galt med mig :whine: :whine:

Ved ikke hvad jeg egentlig vil med dette indlæg...Måske trænger jeg bare til lige at få al min frustration over mig selv ud...At sætte ord på det..PÅ hvor elendig en mor jeg føler mig..Og måske at få at vide at det er jeg altså ikke...At jeg bare er et menneske og at det faktisk kan snappe for alle.....Hvis der sidder nogen med nogen skarpe bemærkninger til ovenstående så beder jeg mindeligt om at I holder dem for jer selv bare lige idag...Eller hvis det ikke er muligt så sende dem i et rødt kort som jeg så kan lade være med at læse..
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Daflo » 2. dec 2018, 14:21

Ingen skarpe bemærkninger herfra. Det kan blive for meget for alle. Når du normalt ikke er sådan og samler op på det Bagefter, er jeg sikker på mini-vibbsen får en god barndom alligevel :)
11
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ikke bare Bad Mom...Men Terrible Mom

Indlægaf LaScrooge » 2. dec 2018, 14:27

vibbsen skrev:Jeg har lige råbt og skældt mit barn ud på den mest nederen, upædagogiske og latterlige måde.....Som naturligvis begyndte at græde...Og bad mig om at tilgive hende :( :( :( :( :( :trist:


Kære Vibbsen, ALLE kan tabe sutten, være nederen, upædagogiske, uretfærdige, skændes. Det er menneskeligt, dybt menneskelig. Uanset hvor gerne man vil, kan man ikke altid være den bedste udgave af sig selv. Men din datter bliver ikke nødvendigvis mærket for livet af en episode som den. Det, der gør forskellen er hvordan man håndterer det bagefter. Ligsom skænderier med ens mand. Man kan råbe og skrige og være tarvelige, men hvis man kan finde ud af at finde hinanden igen bagefter, så har man det der skal til for at være sammen resten af livet. Hvis man kan komme hinanden i møde, indrømme sine egne fejl, tilgive den anden og bede om tilgivelse, rumme og elske, så klarer man den. Mit gæt er, at din datter "bare" har brug for din dybtfølte undskyldning, måske en forklaring på et niveau hun forstår, et langt varmt kram, forsikring om, at du elsker hende mere end noget andet. Jeg har altid tænkt at du lød som en fantastisk mor og jeg er sikker på - helt uden at kende dig - at din datter føler og ved sig elsket af dig og at hun føler sig tryg ved dig fordi du er super tydelig som person. Jeg forstår, at det gør ondt og jeg synes det er meget, meget sympatisk at du grubler over det og mærker ned i årsagerne til at du flippede ud, for det er dét, der skal til for at man ikke systematisk gentager de fejl man selv led under ved ens forældre. Det er lige præcis vejen ud af de onde mønstre.

Hvad er det du genkender af dig selv i din datter?
16
And we both know: I will be delicious
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Ikke bare Bad Mom...Men Terrible Mom

Indlægaf Bergen » 2. dec 2018, 15:08

vibbsen skrev:Jeg har lige råbt og skældt mit barn ud på den mest nederen, upædagogiske og latterlige måde.....Som naturligvis begyndte at græde...Og bad mig om at tilgive hende :( :( :( :( :( :trist:

Hun har 2 julekalederen af de der hvor man får 1 stykke legetøj hver dag i december....Begge kalendere er nu åbne fra 1-24 december. På trods af at jeg flere gange i går talte med hende om at man kun må åbne 1 låge om dagen....Derudover så ligger der ikke mindre end 12 nøgler bomuldsgarn i en stor filterklump fordi hun liiiiiige skulle bruge den kasse de lå i. Læg dertil at der var mælk over alt på bordet og på gulvet...Samt opklippede sugerør. Hele stuen var en stor svinesti

Jeg tabte fuldstændig sutten og råbte og skreg af det stakkels barn. Det er er hun slet ikke vant til. Spurgte hende hvad fanden hun lige havde forestillet sig det skulle til for og brugte en masse særdeles uegnede for børnegloser. Truede og uddelte straf som er fuldstændig ude af trit med virkeligheden......Jeg stoppede først da barnet brød fuldstændig sammen og sagde "Mor du må ikke råbe sådan af mig"....

Nu sidder jeg tilbage og har bare lyst til at går i seng og tude....Hvad fanden er man for en elendig mor når man gør sådan noget...Hvad er det for en barndom at give sit barn....Jeg prøver virkelig hårdt ikke at lade de udfordringer jeg har gå ud over hende, og at rumme at jeg kan se at hun nogen af de der udfordringer som jeg selv havde som barn, og som mine forældre havde svært ved at rumme...Prøver ikke at være underskudsagtigt og træls. Og så laver jeg sådan et nummer...Hvad fanden er der galt med mig :whine: :whine:

Ved ikke hvad jeg egentlig vil med dette indlæg...Måske trænger jeg bare til lige at få al min frustration over mig selv ud...At sætte ord på det..PÅ hvor elendig en mor jeg føler mig..Og måske at få at vide at det er jeg altså ikke...At jeg bare er et menneske og at det faktisk kan snappe for alle.....Hvis der sidder nogen med nogen skarpe bemærkninger til ovenstående så beder jeg mindeligt om at I holder dem for jer selv bare lige idag...Eller hvis det ikke er muligt så sende dem i et rødt kort som jeg så kan lade være med at læse..




Skænk et glas rødvin og kald på pigen. Forklar hende ærligt, at det kiksede og koksede for dig - og bliv gode venner igen, så I går i seng med ro i sinde begge to. Du kender bedst de ord, der skal til.

Skide være med det. Ro på. Du har ikke ødelagt hendes barndom eller liv, når selv kan se, at det var sgu en lortedag og du handler på det.

Der er ikke noget galt med dig. Du er bare ærlig modsat så mange andre, når de kvajer sig. Dine egne udfordringer behøver du ikke gå op i i dag. Gem dem til en anden gang :kram:
15

Tilbage til "Forældre"