Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bøtte » 4. feb 2018, 20:40

FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Præcis de samme vilkår er storesøster herhjemme udsat for.

Hver evig eneste morgen skal vi snakke om, hvorfor hun selv skal bære sin rygsæk, hvad jeg skal bære (hvis det er mindre end hende er det i øvrigt døduretfærdigt) og hvorfor lillesøster ikke selv bærer sin rygsæk endnu.

Her til aften bad jeg hende række mig hendes madkasse og mens hun gjorde det udstødte hun et kæmpe suk og sagde ‘hvorfor er det altid mig, der skal være tjener her i huset?’
Som den søde mor jeg er, svarede jeg naturligvis at det jo var derfor vi havde fået hende, fordi ellers havde vi jo ingen tjener.


:genert:
22
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2018, 20:52

Shmartiesh skrev:Tabte min tlf i hovedet på J den anden aften. Jeg havde lige ammet hende i søvn og hun sov sødt. Telefonen var i min højre hånd der kan være ret fumlet og bang, lige ned i panden. Skyndte mig at proppe brystet i munden på hende inden hun skreg :genert:


Det har jeg også gjort... Jeg har også spildt is på hende som jeg spiste mens hun sov ved brystet (det kuldechok gav dog et seriøst skrig før hun igen faldt i søvn ved brystet).
2
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Minionine » 5. feb 2018, 08:52

Barnet ville ikke sove middagslur i går. Vi var lidt tidspressede, da vi skulle være til et fastelavnsarrangement et par timer senere, så den lur skulle bare tages nu! Efter 3 forsøg, hvor hun blev ved med at sætte sig op, blev hun muligvis hevet lidt hurtigt op fra vognen og ned på gulvet! og så gik jeg ud af rummet mens hun hylede videre. Man kan blive så frustreret :gisp:
Vi blev dog hurtigt gode venner igen.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 5. feb 2018, 12:54

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Præcis de samme vilkår er storesøster herhjemme udsat for.

Hver evig eneste morgen skal vi snakke om, hvorfor hun selv skal bære sin rygsæk, hvad jeg skal bære (hvis det er mindre end hende er det i øvrigt døduretfærdigt) og hvorfor lillesøster ikke selv bærer sin rygsæk endnu.

Her til aften bad jeg hende række mig hendes madkasse og mens hun gjorde det udstødte hun et kæmpe suk og sagde ‘hvorfor er det altid mig, der skal være tjener her i huset?’
Som den søde mor jeg er, svarede jeg naturligvis at det jo var derfor vi havde fået hende, fordi ellers havde vi jo ingen tjener.


:genert:


Vi har et hold venner der har en pige som er et år ældre end Emma...Og som ret godt skåret for tungebåndet.

Da vores veninde ventede barn nr. 2 og var virkelig højgravid taber tøsebarnet et glas mælk på gulvet. Og bliver bedt om at tørre dette op.
Hvorpå kigger på sin mor. Sukker dybt. Ruller med øjnene. Og siger "Ja-ja..Askepots onde stedmoder"

Det griner vi stadig rigtig meget af...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf alfe » 5. feb 2018, 18:58

FruKuk skrev:Lillebror føler sig meget forfulgt af alle voksne. Hele tiden. Han skal jo ALTING selv. Det er meget strengt, og han lader os gerne vide, at han er utilfreds. I dag kom han og fortalte, at han skulle tisse (hvorfor fortæller børn i øvrigt det HVER gang, de skal på toilettet???), og jeg kom med mit standard svar "så løb på wc", hvortil han eksplodere i raseri over, "at han ALTID skal gøre ALTING selv, du gider ALDRIG hjælpe mig mor"

Okay, men så smutter jeg da lige ud og tisser for dig... :lol: :stoned:


Det fortsætter :D Min 12 årige bror kom ud fra sit værelse og gik op ad trappen. Midt på trappen stoppede han op og spurgte, hvor mor og far var. Jeg anede det ikke og spurgte hvorfor –“jeg ville bare sige, at jeg skulle op og skide”. Okay? Hvad skal vi gøre ved det? :stoned:
3
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf bibbs » 5. feb 2018, 19:38

Jeg tvang engang min søn til at drikke hvidvin, jeg troede godt nok det var bedstes hjemmelavede saft.
Men da han sagde det var surt, blev jeg lidt skrap og sagde at det kunne han ikke være bekendt overfor bedste. Det overhørte bedste og kom løbende ind og sagde at det ikke var hyldeblomst men hvidvin...
Han skal vel lære det på et tidspunkt
16
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 13. apr 2018, 14:11

Jeg(Vi) har indført at man (=Unge) ikke ser TV/Ipad/Spiller om morgenen før man skal i børnehave. Det trådte i kraft i mandags. Og er gået overraskende godt.

Igår roser jeg Unge for hvor godt det er gået...og fortæller at i weekenden må man gerne se TV/Ipad efter klokken 7 (Mest for at Vi(Jeg) kan få lov til at sove længere)...Hvilket Unge synes lyder dejligt......

Hvorpå hun så siger : Men mor...Vi kunne jo også indføre at man heller ikke må se TV/IPAD når man kommer hjem fra børnehave. For Mor...Det er altså ikke sundt at se alt for meget fjernsyn...

Her ville Good Mom jo nærmest rødme af stolthed....Men jeg er en Bad Mom...Og tænkte "Pez ozz...Skal du så til at "hjælpe" mig med at lave mad istedet ??? Det ved jeg altså ikke lige om jeg magter"....Seriøst, hun er sød og hun vil rigtig gerne hjælpe...Men jeg er altså bedst til at få lov til at gå i mit køkken i fred uden hele tiden at være ved at falde om hende og uden hele tiden at skulle spørge på et af hendes tusinde-millioner-milliarder-spørgsmål :blush: :blush: :blush:
17
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Debra1 » 15. apr 2018, 05:53

Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.
20
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Danseprinsesse » 15. apr 2018, 08:29

Debra1 skrev:Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.



Jeg har gjort det samme med min søns nye hjemmesko. Her gik der bare flere uger, før jeg opdagede det (han var for lille til at sige noget).
1
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Debra1 » 15. apr 2018, 12:22

Danseprinsesse skrev:
Debra1 skrev:Min datter på 5 år har fået nye sko igår. Hun fik dem på i butikken, da hun var meget glad for dem. På vej hjem synes jeg, at hun går lidt mærkeligt. Da vi kommer hjem, fortæller hun, at den ene sko gør ondt, og hun må krumme foden sammen indeni den. Jeg fortæller hende, at nye sko nogengange skal gås til. Senere skal vi ind til byen for at spise, og hun klager igen over, at den ene sko gør ondt. Jeg slår det igen hen. Efter at hun er kommet i seng om aftenen, opdager jeg, at den ene sko er fyldt 1/3 op med et stykke sammenkrøllet papir. Ikke så mærkeligt, at foden ikke kunne være i skoen. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde, men min datter tog det heldigvis pænt, og hun grinede højt, da jeg fortalte om papiret.



Jeg har gjort det samme med min søns nye hjemmesko. Her gik der bare flere uger, før jeg opdagede det (han var for lille til at sige noget).


Øv :kram: . Det var også en tilfældighed, at jeg opdagede det. Jeg var allerede ved at overveje, om jeg måske skulle købe nogle andre sko.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 16. apr 2018, 17:12

Jeg gik lige i Bad Mom mode idag...Og det var ikke engang overfor mit eget barn....Ems havde en legeaftale med hjem. Og det første pigebarnet gjorde da de trådte ind af døren var at spørge om de måtte få en is....Og sådan fortsatte det....Hun plagede om is og om slik stort set hele den tid hun var her Og til sidst måtte jeg sige " Der er ingen is idag - det må blive en anden god gang"

Det var helt tydeligt at hun synes at jeg var pisse-tarvelig.....Og at det var pænt synd for Emma at hun er udstyret med sådan en nederen mor....Well, ærgerligt for dig....Så skulle du have ladet være med at plage.....

Ems ved godt at når der er sagt nej mere end en gang...Så er det fordi der menes nej....Så hun holdt hurtigt op med for forfølge emnet. Men den var veninden åbenbart ikke vant til....

Faktisk var det min plan at de skulle have haft en is. Men jeg blev simpelthen så irriteret over det plageri at jeg droppede det igen. Og da veninden var blevet hentet, så fik Ems lov til at gå ned og hente en is....

Egentlig er det ikke særlig rummeligt...Men jeg afskyr børn der plager om is og slik. Uanset om det er mit eget eller andres. Det er bare SÅ ucharmerende og jeg går virkelig meget op i at lære Ems at det gør man ikke....Man må gerne få både is/snol og sodavand når man er ude. Men man skal bydes. Man spørger ikke selv....
27
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Akehurst2 » 16. apr 2018, 18:43

Ikke mig, men min veninde.

Var til kaffe og havde taget en æske chokolade med. Den blev prompte gemt i et skab i entréen, så ungerne ikke skulle få øje på den :-D
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lykke » 16. apr 2018, 18:51

Akehurst2 skrev:Ikke mig, men min veninde.

Var til kaffe og havde taget en æske chokolade med. Den blev prompte gemt i et skab i entréen, så ungerne ikke skulle få øje på den :-D


Jeg tænker mere fornuftig end bad mom.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. apr 2018, 19:11

Akehurst2 skrev:Ikke mig, men min veninde.

Var til kaffe og havde taget en æske chokolade med. Den blev prompte gemt i et skab i entréen, så ungerne ikke skulle få øje på den :-D


:fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:

Jeg elsker når jeg får noget ungerne ikke kan li :D - og ingen af dem er til marcipan, så et snoldekøb kan ofte være med marcipan, så jeg har det for mig selv :lol:

jeg har været total urimelig i dag, og lagt småfolket i seng 20.10 - og lod dem se hhv tv og youtube i 20 minutter, så de lige fik lov at hygge putte inden det var sovetid. Det er så mega unfair at man skal SÅ tidligt i seng, bare fordi man er de mindste i familien. Og som den knap 8 årige sagde "jeg er sgu da pisse ligeglad med at jeg skal i skole imorgen, det er sgu da ikke mig der har bestemt sådan noget lort"

Jeg glemte næsten at jeg havde savnet dem imens de var på skiferie med deres far :nerve:
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2018, 11:40

Jeg placerede mit trætte barn i dobbeltsengen og stak ham en tlf. med Pingu på i håbet om, at han ville falde i søvn af det, så jeg kunne fortsætte med at sortere hans aflagte tøj i soveværelset.

Det virkede! Efter 5 minutter gled tlf. ud af hånden på ham.
Og nu er jeg færdig med sorteringen og kan lægge mig ved siden af ham og boble med.

I’m intrigued.
2

Tilbage til "Forældre"