Danske forældre - chok for en Amerikaner

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Danske forældre - chok for en Amerikaner

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. sep 2015, 20:09

Dikus skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Dikus skrev:Er kravlegården ikke mest, hvis man har voldsomme dyr eller børn? For at beskytte baby?


Nej. Jeg er enebarn, og vi havde ingen dyr.
Mine forældre brugte typisk kravlegård, når en af dem var alene med mig og fx. skulle i bad eller nedenunder og hente noget.
Og så var det en mulighed for, at jeg i kortere perioder kunne sidde for mig selv og pusle med mine ting uden at have en voksen "på nakken", der skulle følge med i, om jeg nu kravlede hen til noget farligt, jeg ikke skulle pille i. Jeg var også glad for at øve mig på at stå i kravlegården.


Jeg mente i dag :D Hvor man ellers har babysikret hjemmet, så baby kan kravle/gå rundt i hele stuen?


Jeg ved, at min venindes søster bruger kravlegården på samme måde, som mine forældre gjorde :)
Altså hjemmet er babysikret, og det var mit barndomshjem egentlig også (på nær en standerlampe, som var blevet fjernet, hvis jeg havde været en mere nysgerrig og aktiv baby), men derfor føler hun alligevel, at hun er opmærksom på sin søn på en anden måde, når han kravler helt frit, hvilket kan selvfølgelig for det meste gør.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Danske forældre - chok for en Amerikaner

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. sep 2015, 10:49

Dikus skrev:Er kravlegården ikke mest, hvis man har voldsomme dyr eller børn? For at beskytte baby?



Nej de er til at samle alt babyens skidt og skrammel i :D
Vi har haft kravlegård til nr. 2-3 og 4. Fik vi en 5'er (NEJ!!!) så ville jeg have kravlegård igen, bare for en 3-6 måneders periode.
Mest afht. ældre søskende faktisk, - ik at det hjalp så meget, men det var meget rart at kunne skærme babyen fra tumleleg, og så er den god at hænge dims og dingenot hen over, som den bette kan ligge og lege med.

Min søster der var enlig mor, og uden husdyr og søskende havde kravlegård, men den blev hurtig bare proppet med ting og sager
Min søster der har en stor tosset og kluntet schæfer havde kravlegård og brugte den MEGET, for netop at den lille havde et sted at kunne ligge og lege i fred og ro.

Jeg har set kravlegårde hos rigtig mange, og de er jævnligt til salg i div. facebook loppe grupper f.x. :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Danske forældre - chok for en Amerikaner

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. sep 2015, 10:53

Da vores de 2 store var 3 og 5 år var vi i Florida, og vi var bl.a. i Disneyworld og SeaWorld.
I den indsigt at det kunne ske at vores børn blev væk fra os i mylderet, lærte vi dem at skete det skulle de opsøge en børnefamilie eller en ansat på stedet, sige "I'm Jakob, I'm lost" og vise dem telefonnummeret vi havde skrevet på deres arm. (vi havde købt et amerikansk taletidskort til formålet)

Men det at vi havde skrevet nummeret på deres arm blev observeret og kommenteret samt spurgt til MANGE gange, der havde folk godt nok ikke set før, men ih hvor smart, og sikke dog en god ide, og det ville de da også overveje. Vi så IKKE et eneste barn, udover vores, der havde telefonnummer synligt på f.x. en arm.
Det kom meget bag på os at den ide ikke havde ramt så populære forlystelses attraktioner.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Danske forældre - chok for en Amerikaner

Indlægaf vibbsen » 25. sep 2015, 07:02

Well, da vi var i Disneyland i Florida sidste år var jeg noget forarget over at man lod helt små babyer sidde i paraplyklapvogne af den der helt billige slags og så ellers afsted i Disneyland....Dem som ikke sat i paraplyklapvogn sad i deres autostol som så blev brugt som klapvogn.....Når man tænker på hvordan man nærmest bliver stenet herhjemme hvis man sætter sit barn i en skråstol mere end 5 minutter af gangen...For ikke at snakke om hvis man vover så meget som at overveje at køre på familiebesøg i Jylland uden at holde pause hver halve time hele vejen...

Jeg er ikke sippet, men jeg må indrømme at det vred sig i mig når jeg så en 3-4 måneders baby i en paraplyklapvogn....Ingen støtte...Ingenting til at holde "sammen" på det lille væsen...Og så med så meget belastning på den lille krop :( Til gengæld synes jeg det var meget smart med de der "autostol-til-stroller" klapvogne....Sådan en ville jeg ønske vi havde haft...Tanken om bare at kunne tage autostolen med det sovende barn ud af bilen og sætte på klapvognen er faktisk ret smart....Eller omvendt...Man slipper for at vække den sovende baby når den skal fra klapvognen og ind i bilen...Så jeg er faktisk lidt dobbeltmoralsk...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"