Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 4. jun 2018, 21:33

Er glad for I skriver det er normalt, og jeg er egentlig også glad for det kun går ud over mig, så er ikke nervøs når hun kravler over til andre børn og lignende. Men jeg synes alligevel det er lidt hårdt, især fordi det ofte er når hun ligger og ammer hun begynder på det, det ødelægger lidt hyggestunden.

Og så har jeg opgivet at have en gående brudepige, hun ligner ikke en der har tænkt sig at begynde at gå i løbet af de næste par uger... Hun har jo også 3 måneder til at nå det uden at være udenfor normalområdet, synes bare børnene har løbet rundt i terminsgruppen det sidste halve år...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 4. jun 2018, 21:34

Min dagpleje havde egentlig lukket, men har tilbudt at have åbent da det var et problem for begge hold forældre (de er kun 2 børn i dagplejen pt, om en måned er de tre) så hun har åbent alligevel :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 5. jun 2018, 04:49

Tamara skrev:Åh de lukkedage driver mig til vanvid. Den tid (hvis den har været) hvor alle har fri 5.6 er forbi.


Vi sendte ungerne til mormor og morfar. Så kommer de hjem i morgen eftermiddag. Det er lækkert.
Vi fejrede det med at bruge så mange penge som vi aldrig har brugt før. Skrev under på købsaftalen til et hus, var ude og spise og i biffen.
Lige mu ønsker jeg mig flere lukkedage, men kun hvis bedsteforældrene kan overtage. Jeg har ikke nok fridage til alle de lukkedage!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 5. jun 2018, 05:35

Thea er sulten om natten. Hun vil jo så gerne amme i timevis hvis hun får lov. Men det kan jeg ikke lige holde ud :D
Så hun får som regel en banan, og så lidt babs bagefter hvis hun vil det.
Men jeg tror ikke det mætter nok. Har I nogle gode ideer til noget mættende natmad? Hun får havregrød før hun puttes.

Hun er seriøst blevet et madøre! Hun vil gerne spise 24/7. Noget af en forandring - hun spiste næsten intet til hun var 15 måneder ca :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 5. jun 2018, 18:50

Fertilitetsspørgsmål til flergangsmødre..
Benjamin var to år undervejs, da min cyklus var meget uregelmæssig og min menstruation ofte udeblev. Her efter gravitet og fødsel er min cyklus nærmest fuldstændig stabiliseret, og afviger kun med 1-2 dage.
Er der nogen med samme “historik”, der vil dele lidt erfaringer ift. barn nr. 2? Jeg ved godt at igen er ens osv.osv.osv.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 6. jun 2018, 14:56

Luna skal sove hos min mor på lørdag, men jeg kan slet ikke have det! Det er lidt for at hun har prøvet det før brylluppet hvor hun jo blvier puttet hos min mor om aftenen, men lige nu har jeg lyst til bare at tage hende med hjem til brylluppet også, for kan mærke alt inden i mig stritter i mod :(
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 6. jun 2018, 15:00

godtnavn skrev:Luna skal sove hos min mor på lørdag, men jeg kan slet ikke have det! Det er lidt for at hun har prøvet det før brylluppet hvor hun jo blvier puttet hos min mor om aftenen, men lige nu har jeg lyst til bare at tage hende med hjem til brylluppet også, for kan mærke alt inden i mig stritter i mod :(

Thea skal også sove hos min mor på lørdag, vi skal til et bryllup. Det er første gang hun skal sove ude. Jeg havde helst ventet med det ind til hun selv udtrykte hun ville. Men vi regner så med at tage hjem senest ved midnat.

Jeg har det heller ikke fedt med det. Har besluttet mig for at vi forsøger nu, men at vi tager hjem til hende hvis der er noget. Har snakket med min mor, og hun lover at skrive hvis hun er ked af det i mere end få minutter og de ikke kan trøste.

Kan i ikke lave samme aftale? ♡
Senest rettet af Sangius 6. jun 2018, 15:05, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 6. jun 2018, 15:03

godtnavn skrev:Luna skal sove hos min mor på lørdag, men jeg kan slet ikke have det! Det er lidt for at hun har prøvet det før brylluppet hvor hun jo blvier puttet hos min mor om aftenen, men lige nu har jeg lyst til bare at tage hende med hjem til brylluppet også, for kan mærke alt inden i mig stritter i mod :(


Kan du arrangere noget for dig og din kæreste, så du måske tænker en lillebitte smule mindre på din datter? Det er garanteret noget nær umuligt.

Min dreng(11,5 måned) skal sove væk hjemmefra og uden os, for første gang på lørdag også. Endda også som en tester, inden vi skal til et børnefrit bryllup med overnatning om nogle uger. Vi tager ud og spise og i biografen og håber at det kan afholde mig fra at dø helt over ikke at være der. Min mor prøvede i sidste uge at putte ham hjemme ved os selv, da vi var et møde der strakte sig over hans sengetid. Det var gået nogenlunde, men han havde været noget længere om at falde i søvn og han vågnede kort da jeg tjekkede til ham, gør han ellers ikke. Jeg kunne næsten ikke koncentrere mig til mødet, fordi jeg var så nervøs for at min mor ringede med en skrigende baby i baggrunden. Nu er jeg spændt på hvordan det går og hvordan jeg har det på lørdag. Det bliver nok endnu mere mærkeligt at vågne uden ham, tænker jeg.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 6. jun 2018, 15:31

Lørdag er den store sove ude dag :lol: Min plan er at sove :genert: Tænk at få så mange timers sammenhængende søvn :love: Spørgsmålet er så om jeg kan sove uden hende, vi plejer jo at putte hele natten...
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 6. jun 2018, 21:34

Det er bare ikke nemt, når de skal sove ude, slet ikke de første gange. Jeg er i København i dag og skal overnatte. A sover med mormor derhjemme. Det er mærkeligt hver gang. Jeg nyder bare først at skulle op klokken 8 i morgen :love:
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nilin » 7. jun 2018, 05:52

A har hul i hjertet :( Var til tjek i går, og det er desværre ikke vokset sammen, og lægen tror heller ikke det vil ske. Så om et halvt år skal hun til tjek igen og nok også opereres.

Af en eller anden grund påvirker det mig ikke så meget. Tror det er fordi, at et halvt år er lidt for lang tid til at jeg kan forholde mig ordenligt til det. Og så fordi A på ingen måde er påvirkert af det, så der er ikke noget synligt, som minder en om det.

Lige nu orker jeg ikke helt at fortælle familien det, fordi det vil være fyldt med en masse medlidenhedsblikke og spørgsmål. Heldigvis har min mand det på samme måde, så vi holder det for os selv indtil videre.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 7. jun 2018, 06:28

Nilin skrev:A har hul i hjertet :( Var til tjek i går, og det er desværre ikke vokset sammen, og lægen tror heller ikke det vil ske. Så om et halvt år skal hun til tjek igen og nok også opereres.

Af en eller anden grund påvirker det mig ikke så meget. Tror det er fordi, at et halvt år er lidt for lang tid til at jeg kan forholde mig ordenligt til det. Og så fordi A på ingen måde er påvirkert af det, så der er ikke noget synligt, som minder en om det.

Lige nu orker jeg ikke helt at fortælle familien det, fordi det vil være fyldt med en masse medlidenhedsblikke og spørgsmål. Heldigvis har min mand det på samme måde, så vi holder det for os selv indtil videre.


Øv hvor træls. Jeg synes det er fint I lige selv sidder med det, i stedet for at involvere en masse. Det gavner jo ikke noget.
Heldigvis er lægerne dygtige, og det er en operation de sikkert er vant til - jeg kender i hvert fald en del der fik den som små.

Kram herfra i hvert fald ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Phaiak » 7. jun 2018, 19:45

Jeg har hørt at det er herinde jeg må små snakke når nu baby ligesom er blevet ekstern.

Lillemanden bliver 1 uge i morgen - tiden er gået vildt hurtigt synes jeg.
Storesøster på 2,5 tager det stadig vildt pænt så jeg går lidt og venter på en reaktion fra hende.

Hvor længe er det forresten at sådan en navlestump er om at falde af?
Den lugter simpelthen så meget. Sidst var det et efterårsbarn så der lugtede det slet ikke på samme måde.
3
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 7. jun 2018, 21:05

Phaiak skrev:Hvor længe er det forresten at sådan en navlestump er om at falde af?
Den lugter simpelthen så meget. Sidst var det et efterårsbarn så der lugtede det slet ikke på samme måde.

Her røg den af præcis på hans 7. dag :-D måske du snart er heldig.

Det lugtede så fælt at jeg brækkede mig en enkelt gang :genert: Forstod ikke dem i mødregruppen der ikke mente deres havde lugtet synderligt.
1
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Phaiak » 7. jun 2018, 21:36

Sof skrev:
Phaiak skrev:Hvor længe er det forresten at sådan en navlestump er om at falde af?
Den lugter simpelthen så meget. Sidst var det et efterårsbarn så der lugtede det slet ikke på samme måde.

Her røg den af præcis på hans 7. dag :-D måske du snart er heldig.

Det lugtede så fælt at jeg brækkede mig en enkelt gang :genert: Forstod ikke dem i mødregruppen der ikke mente deres havde lugtet synderligt.


Hurra - den er røget af. Jeg skulle åbenbart bare skrive det.
Og så passer det også med at det snart er 7 døgn siden han blev født.

Men seriøst - sidst lugtede navlestumpen seriøst slet ikke. Så der var jeg dem fra din mødregruppe.
Men så skal barnet have et bad i morgen så luften forhåbentlig går væk.
0

Tilbage til "Forældre"