Debattens mødregruppe

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 12. okt 2017, 20:10

Danseprinsesse skrev:Jo, jeg gør!

Men jeg kan mærke, at det virkelig irriterer mig, at jeg skal forholde mig til, at det på en eller anden måde kommer til at sende et signal nu, hvad vi giver ham på.
Om de er uenige med os i, hvad der er pænt, er jeg bedøvende ligeglad med, men det er da helt vanvittigt at have fokus på, hvad der klæder bittesmå børn. Det sender nogle ret uheldige signaler, synes jeg.
De skal egentlig slet ikke bedømme eller vise interesse for mit barns udseende, medmindre det drejer sig om reelle tegn på mistrivsel eller manglende omsorg.
Ej, jeg synes bare, det er SÅ mærkeligt.


Enig. Og jeg synes det er ret grænseoverskridende af dem. Jeg tror faktisk jeg ville overveje at bringe det op overfor dem, evt. gennem lederen. Ikke på en konfliktoptrappende måde, men mere for at tage afstand fra det.

Edit: Altså, tror jeg vil sige til dem sådan lidt undrende - om de prøver på at fortælle jer noget, som ikke handler om farve på hans tøj. For I synes det er underligt at de kommenterer det og derfor bliver i tvivl om de vil sige noget andet. Hvis ikke, vil I egentlig gerne frabede jer yderligere kommentarer om hans tøj, medmindre det ikke fungerer rent praktisk eller er hullet eller småt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29292

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. okt 2017, 20:29

Det er da også irriterende. For det gør jo netop, at man pludselig tænker over valget af tøj, og aktivt skal føje eller trodse. Når man egentlig bare er ligeglad. Altså helt ærlig.

Jeg synes egentlig godt du kan spørge, hvad ideen med det hele skulle være.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29292

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 13. okt 2017, 05:12

Jeg tænker at tage i Børneloppen her i weekenden. Har ikke været der før, og mangler en håndfuld ting.

Hvis nogen har lyst, kunne de jo komme med - en real life mødregruppe tur :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 13. okt 2017, 13:58

Danseprinsesse skrev:Jo, jeg gør!

Men jeg kan mærke, at det virkelig irriterer mig, at jeg skal forholde mig til, at det på en eller anden måde kommer til at sende et signal nu, hvad vi giver ham på.
Om de er uenige med os i, hvad der er pænt, er jeg bedøvende ligeglad med, men det er da helt vanvittigt at have fokus på, hvad der klæder bittesmå børn. Det sender nogle ret uheldige signaler, synes jeg.
De skal egentlig slet ikke bedømme eller vise interesse for mit barns udseende, medmindre det drejer sig om reelle tegn på mistrivsel eller manglende omsorg.
Ej, jeg synes bare, det er SÅ mærkeligt.


Jøsses, bliver helt sur på dine vejne! Ville selv sige klart fra.
Min pige går i øvrigt i blåt fra top til tå 80 % af tiden. Hun går i storebrors gamle tøj, og han arvede alt, mest fra fætre. Vi køber ikke tøj til vores børn. Der er heldigvis ingen der kommenterer på deres look.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2017, 19:56

Min mand og V går ofte og kigger på de billeder vi har på væggene af pigerne og vores bryllupsbilleder, min mand peger på billedet og siger hvem der er på.
Det har resulteret i at V nu peger på billederne og siger 'muar' :love:
6
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 13. okt 2017, 20:43

Sangius skrev:Jeg tænker at tage i Børneloppen her i weekenden. Har ikke været der før, og mangler en håndfuld ting.

Hvis nogen har lyst, kunne de jo komme med - en real life mødregruppe tur :D


Var den her weekend ikke total proppet hos mig var jeg frisk, jeg tænker selv at skulle der ud en af dagene i næste uge,der plejer også at være lidt bedre plads derude i hverdagene :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 18:49

Hvordan er det nu med sko?

V går ved alt og med gåvognen. Hun tager enkelte skridt uden at holde ved, men hun går ikke stabilt endnu.

Skal vi vente lidt endnu, eller er det tid til prewalkers?

Jeg kan simpelthen ikke huske det fra S :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3730
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. okt 2017, 19:02

Ina + Sangius: jeg tror ikke, der er nogen bagtanker med det, jeg tror bare de er nogle høns, der sladrer liiidt for meget om ligegyldige ting. Jeg overvejer stadig, om det er noget jeg vil italesætte på en eller anden måde. Jeg ved ikke, har man forældresamtaler i vuggestuen?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3730
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. okt 2017, 19:15

Bøtte skrev:Hvordan er det nu med sko?

V går ved alt og med gåvognen. Hun tager enkelte skridt uden at holde ved, men hun går ikke stabilt endnu.

Skal vi vente lidt endnu, eller er det tid til prewalkers?

Jeg kan simpelthen ikke huske det fra S :genert:


Vi har kun købt et par prewalkers pga. årstid/temperatur. Han smider strømper og hjemmesko konstant, og det er lidt for koldt i vuggestuen, så vi havde bare brug for noget, der sad bedre fast på foden.
Herhjemme er han i bare tæer så meget som muligt.

Ellers ville jeg nok kun købe prewalkers, hvis det er nødvendigt i forhold til at være ude og holde fødderne tørre (vi bruger bare de de overtræksdutter).
Jeg tænker ikke, at de har behov for en egentlig sko, før de går sådan rigtigt - og så skal det vel være en sko med mere støtte end en prewalker?
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 14. okt 2017, 19:19

Jeg har sendt grønt, Bøtte, men kan lige uddybe. Jeg er meget enig med Danseprinsesse. Prewalkers er unødvendigt, synes jeg. Gode læderhjemmesko kan gøre det op for sko indenfor, hvis ikke bare tæer duer. Og når hun så går rundt stabilt (udenfor også), så nogle gode sko i stedet.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 19:23

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Hvordan er det nu med sko?

V går ved alt og med gåvognen. Hun tager enkelte skridt uden at holde ved, men hun går ikke stabilt endnu.

Skal vi vente lidt endnu, eller er det tid til prewalkers?

Jeg kan simpelthen ikke huske det fra S :genert:


Vi har kun købt et par prewalkers pga. årstid/temperatur. Han smider strømper og hjemmesko konstant, og det er lidt for koldt i vuggestuen, så vi havde bare brug for noget, der sad bedre fast på foden.
Herhjemme er han i bare tæer så meget som muligt.

Ellers ville jeg nok kun købe prewalkers, hvis det er nødvendigt i forhold til at være ude og holde fødderne tørre (vi bruger bare de de overtræksdutter).
Jeg tænker ikke, at de har behov for en egentlig sko, før de går sådan rigtigt - og så skal det vel være en sko med mere støtte end en prewalker?


Jeg tror også vi gjorde sådan med S, fordi hun tog hjemmesko og strømper af hele tiden. Men mener faktisk de også hjalp hende lidt på vej til at gå :gruble:

Vi bruger også bare overtræksfutter udenfor.
0
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9484

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. okt 2017, 19:38

M tager også sokker og hjemmesko af konstant :tie:. Til gengæld kan hun selv tage overtræksfutter af og på :lun:.
2
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9484

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 14. okt 2017, 19:41

Vil I mene, det er forkert, at jeg tager afsted et par timer i morgen med R, mens M er hos mormor (som hun kender og er glad for)?

Vi skal i legeland med en veninde og hendes jævnaldrende søn (jævnaldrende med R), så hun kan godt komme med.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3730
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 14. okt 2017, 21:06

Sorenspige skrev:Vil I mene, det er forkert, at jeg tager afsted et par timer i morgen med R, mens M er hos mormor (som hun kender og er glad for)?

Vi skal i legeland med en veninde og hendes jævnaldrende søn (jævnaldrende med R), så hun kan godt komme med.


Ja da, det vil din store sikkert nyde. :)

Hvorfor skulle det være forkert?
0
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. okt 2017, 21:08

Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være forkert?
0

Tilbage til "Forældre"