Debattens mødregruppe

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. feb 2019, 23:58

twinkle skrev:4 dage i dagpleje, og nu er Benjamin syg IGEN.

Har været ved lægen med ham, og der er blevet justeret lidt på medicinen ift. astmatisk bronkitis. Men han er igen ret plaget af snot og hoste :( er der nogen der giver naturlægemidler eller andet ift. at styrke immunforsvaret? Vores læge siger, at der bare er meget sygdom i omløb, men det er bare svært for mig at acceptere at to dage efter endt penicillinbehandling er Benjamin syg igen.


Han vil gave godt af en bredspektret probiotika, gerne udos choice og fiskeolie- her er dem fra Nordic Naturals nogle af de bedste.

Jeg giver desuden kalk, multi, C-vitamin og echinacea. Den sidste er primært i vintertiden.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 23. feb 2019, 09:47

Hvad sker der for at min ægløsning gør stjerneondt!? Jeg har aldrig mærket til det før, men det skal jeg love for, at jeg gør nu da. Av! Bearing a child - the gift that keeps on giving!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 23. feb 2019, 11:45

Mi55y skrev:Hvad sker der for at min ægløsning gør stjerneondt!? Jeg har aldrig mærket til det før, men det skal jeg love for, at jeg gør nu da. Av! Bearing a child - the gift that keeps on giving!

Det gør det nemt at finde ud af at få nummer to :D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 23. feb 2019, 20:45

Mi55y skrev:Hvad sker der for at min ægløsning gør stjerneondt!? Jeg har aldrig mærket til det før, men det skal jeg love for, at jeg gør nu da. Av! Bearing a child - the gift that keeps on giving!


Da jeg små 2 år efter fødslen af den første begyndte at få menstruation igen, fik jeg også en dejlig migræne i tilgift.. oh yes.
Og det, INGEN taler om, men som virkelig mange døjer med: fucking hæmorider!! Jeg har en rigtig 'skøn' en, som jeg har accepteret at leve med :tie: Det er skønt at være kvinde :lol:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 23. feb 2019, 21:26

Depeche_Mama skrev:
Mi55y skrev:Hvad sker der for at min ægløsning gør stjerneondt!? Jeg har aldrig mærket til det før, men det skal jeg love for, at jeg gør nu da. Av! Bearing a child - the gift that keeps on giving!


Da jeg små 2 år efter fødslen af den første begyndte at få menstruation igen, fik jeg også en dejlig migræne i tilgift.. oh yes.
Og det, INGEN taler om, men som virkelig mange døjer med: fucking hæmorider!! Jeg har en rigtig 'skøn' en, som jeg har accepteret at leve med :tie: Det er skønt at være kvinde :lol:


Ja jeg fik endda både arret fra kejsersnit og hæmoride. Wohoo... Både mave og numse i laser.
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 25. feb 2019, 14:20

T er begyndt at rejse sig op i sin seng 100 gange, hver gang hun skal sove. Eller også falder hun i søvn ved at jeg vugger og synger, og så vågner hun efter kort tid og genoptager legen - men nu har hun jo sovet lidt, så så er hun ikke træt nok til at sove igen, men stadig så træt at hun er småsur og utilfreds. :træt3: Jeg er udmattet af det cirkus.
Senest rettet af billiebean 25. feb 2019, 14:23, rettet i alt 1 gang.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 25. feb 2019, 14:22

billiebean skrev:T er begyndt at rejse sig op i sin seng 100 gange, hver gang hun skal sove. Hold k... jeg er udmattet af det cirkus. Håber bare det er en meget hurtig fase vi skal igennem.


Det er også en virkelig irriterende fase. Personligt synes jeg at den putte fase kun bliver overgået af en anden puttefase, nemlig den når man piller siden af tremmesengen og de dermed står ud af sengen en trilliard gange. Omg jeg er glad for vi er ude over den fase.
2
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 25. feb 2019, 17:34

Alfred blev vaccineret i dag, det gik fint. Han tog lige et par timer med feber og kæmpe skrigetur i eftermiddags - hvor jeg selvfølgelig havde en ordentlig omgang spændingshovedpine og massiv kvalme af samme årsag. Han vil ikke lade sig trøste af sin far, efter Farmand har været syg og dermed fraværende, så jeg var noget udfordret. Og - så indtraf miraklet. Han faldt i søvn ved sin far, og jeg kunne sove en skøn powenap :)

Ellers er der sket en del med udviklingen den sidste uge, han triller fra mave til ryg og rækker mere efter legetøjet, undersøger og snaaaakker med os. Han er også blevet meget interesseret i andre babyer, super hyggelig.
Vi skal have barnedåb i weekenden, heldigvis ude til frokost og kaffe herhjemme. Bliver en hyggelig dag, men også skønt at vi ikke selv står med alt, som den første plan gik på...
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 25. feb 2019, 18:54

Vi har været til opfølgning hos lægen med astmatisk bronkitis. Hun kunne slet ikke høre noget på lungerne mere, men synes vi skal fortsætte med den forebyggende medicin og så har vi opfølgning igen om lidt over en måned.

Til gengæld trækker han åbenbart vejret ret hurtigt :gruble: Fik ikke spurgt hvad vi ligesom skal bruge det til.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. feb 2019, 19:13

Nu har vi været til en fysioterapeut vi fik anbefalet af alle de der hoveder, som sad og snakkede om Thea i det der småbørneteam.
Det var egentlig en udmærket oplevelse. Hun snakkede om at vi kunne samle alle forløbende på børneambulatoriet på hospitalet, i stedet for at vi har flere forskellige instanser ind over.
Hun nævnte også at hun syntes at se en skelen, som vi jo også går til udredning for. DPmor har også mistanke om noget med synet. Personligt synes vi ikke at opleve noget. De sidste 2 gange ced øjenlægen var inkonklusive.
Så det var måske en ide at få det hele samlet, så vi kan snakke øjne, sprog, motorik og sensitivitet med de samme mennesker, så hun bliver set som en helhed.

Hun er heldigvis begyndt at spise OK igen, og hun snakker som et vandfald. Kan ikke udtale k, g og r, og meget af snakken er volapyk. Men meget af det giver også fin mening.

Jeg tror hele forløbet med hende har været lidt overkill, så fysioterapeuten snakkede også om, at det ville være en god måde at få der hele afrundet på, ved at samle det på børneambulatoriet.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 25. feb 2019, 19:47

Vi har haft den mest fantastiske mandag :love2:

Manden mødte senere på job, så vi havde morgenen sammen hjemme, inden vi pakkede S i barnevognen og gik afsted og fik klaret nogle ærinder rundt omkring i byen. Solen skinnede og trods en lidt kølig morgen var det helt forårsagtigt. Et af vores stop på turen var afhentning af barselsgaven fra min mand, og han har virkelig flottet sig :lun:

S sov hele vejen, selvom han slet ikke plejer at tage sådan en lang formiddagslur. Jeg nåede endda at handle på tilbagevejen, og det sidste stykke hjem lå han bare og smilede og snakkede i barnevognen. Resten af dagen fortsatte i strålende humør, og jeg fik endda en lang middagslur på sofaen og frokost i ro og mag, mens lillemanden sov et par timer igen midt på dagen :-D
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 25. feb 2019, 20:20

Vi er startet på grød. Dvs vi er startet på at lave grød, og vaske grød af Birks krop. Birk er til gengæld ikke startet på at spise grød.
Hvordan knækker man lige den? Prøver igen og igen eller hvad?
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 25. feb 2019, 20:22

Joe skrev:Vi er startet på grød. Dvs vi er startet på at lave grød, og vaske grød af Birks krop. Birk er til gengæld ikke startet på at spise grød.
Hvordan knækker man lige den? Prøver igen og igen eller hvad?

Det tror jeg. Vi er startet på BLW. Det er ret meget det samme - indtil videre er der havnet mere på gulvet end noget andet sted :-D
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 25. feb 2019, 20:50

Joe skrev:Vi er startet på grød. Dvs vi er startet på at lave grød, og vaske grød af Birks krop. Birk er til gengæld ikke startet på at spise grød.
Hvordan knækker man lige den? Prøver igen og igen eller hvad?


Ja, det tager bare virkelig lang tid at få dem i gang med “rigtig” mad. Vi brugte nok halvanden måned på at få hende til at spise en nogenlunde portion til måltiderne. Det er, som om de ligesom skal lære at få vendt maden i munden, og så betyder det også en del, om de har tænder eller ej - især i forhold til at kunne spise andet end grød og mos. Efter halvanden måneds indkøring gik det stærkt, og hun spiser stort set det samme som os nu (og har gjort det i en måneds tid) :)
0
K - 12.06.18 :love:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 25. feb 2019, 21:10

Joe skrev:Vi er startet på grød. Dvs vi er startet på at lave grød, og vaske grød af Birks krop. Birk er til gengæld ikke startet på at spise grød.
Hvordan knækker man lige den? Prøver igen og igen eller hvad?


Vi skiftede imellem grød og grøntsagsmos. Ikke den store succes. Så begyndte vi at lade ham smage på vores mad. Lidt leverpostej eller smør fra en mad etc. Det varmede han hurtigt op overfor. Så prøvede vi igen med grød, lille succes.
Han kan ikke rigtig se det sjove i grød. Så nu holder vi os til kød og grønt. Og leverpostej.

Har heldigvis netop kunnet tilføje små happere med leverpostej eller andet blødt pålæg.

Det gik fremad i ryk for os. Men nu har vi netop konstateret at tænderne i overmunden er på vej ud. Så nu kan alt jo ændres igen.
0

Tilbage til "Forældre"