Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2019, 15:38

AgentPixie skrev:Jeg kan også mærke det er længe siden, jeg har haft en baby :lol:
Jeg tænker, at så længe hun leverer våde bleer og ikke er slap eller passiv, så har hun det godt. Kan hun være i et spring?


Det har været sådan siden fødslen, eller, hun sov endnu mere i starten, men der var hun så nyfødt at jeg tænkte det var normalt, tænker bare at hun efterhånden er så stor at hun burde være mere vågen. Men netop det at hun er tilstede, er glad (hun smilede socialt tidligt) vokser amok, leverer bleer og generelt bare er veltilpas gør at jeg ikke rigtig har reageret før, jeg synes bare at hun nu er stor og burde være lidt merevågen... Men må vende det med sp når hun kommer om et par uger, det kan også være hun begynder at være mere vågen inden da :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7370

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 20. jul 2019, 15:42

godtnavn skrev:Kan en baby sove for meget? Hun udvikler sig fint, vokser amok (2,5 kg over fødselsvægten i følge vores vægt herhjemme, og hun er kun 6½ uge), smiler og virker tilpas og glad. Men hun er vågen 2 perioder i døgnet, af 1-2 timer hver, og så en masse små opvågninger som kun er 1-10 minutter vågentid. Synes bare hun efterhånden burde være mere vågen,omvendt virker hun til at trives, så jeg er måske bare pylret eller bare har glemt hvor meget de sover som små...

M sov også helt vildt meget indtil hun var omkring 1,5-2 måneder. Hun har bare et godt sovehjerte.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2019, 15:43

Altså i dag har hun våret vågen 9-10.30, siden da har hun stort set sovet, hun vr lige vågen 10 minutter før, men sover igen, udover det har hun kun våret vågen 1-2 minutter af gangen ved bleskift/amning.

Igår var hun vågen 8-9, og sov så til kl 16, ammede et par gange i søvne, her var hun vågen lige under en time, sov så igen og tog ½ time vågentid mere sen aften, det var en af de få dage hvor hun var rigtig vågen 3 gange.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 20. jul 2019, 16:54

godtnavn skrev:Altså i dag har hun våret vågen 9-10.30, siden da har hun stort set sovet, hun vr lige vågen 10 minutter før, men sover igen, udover det har hun kun våret vågen 1-2 minutter af gangen ved bleskift/amning.

Igår var hun vågen 8-9, og sov så til kl 16, ammede et par gange i søvne, her var hun vågen lige under en time, sov så igen og tog ½ time vågentid mere sen aften, det var en af de få dage hvor hun var rigtig vågen 3 gange.

Umiddelbart tænker jeg NYD DET! :lol: Det var nogenlunde sådan Johan sov... Altså sov okay om natten, men var meget vågen om dagen og det var lidt hårdt.
Men jeg kan godt forstå du lige vil vende det med SP :)
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2019, 17:02

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Altså i dag har hun våret vågen 9-10.30, siden da har hun stort set sovet, hun vr lige vågen 10 minutter før, men sover igen, udover det har hun kun våret vågen 1-2 minutter af gangen ved bleskift/amning.

Igår var hun vågen 8-9, og sov så til kl 16, ammede et par gange i søvne, her var hun vågen lige under en time, sov så igen og tog ½ time vågentid mere sen aften, det var en af de få dage hvor hun var rigtig vågen 3 gange.

Umiddelbart tænker jeg NYD DET! :lol: Det var nogenlunde sådan Johan sov... Altså sov okay om natten, men var meget vågen om dagen og det var lidt hårdt.
Men jeg kan godt forstå du lige vil vende det med SP :)


Tænker også at var børnene kommet i omvendt rækkefølge havde det været total afslapning det her barsel :lol: Hun vil helst have kropskontakt, og vågner hurtigt når der ikke er, men så vil hun bare have et bryst og sove videre. I går var vi på frilandsmusset med den store og lillesøster sov bare i viklen hele turen...
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 21. jul 2019, 08:45

godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Altså i dag har hun våret vågen 9-10.30, siden da har hun stort set sovet, hun vr lige vågen 10 minutter før, men sover igen, udover det har hun kun våret vågen 1-2 minutter af gangen ved bleskift/amning.

Igår var hun vågen 8-9, og sov så til kl 16, ammede et par gange i søvne, her var hun vågen lige under en time, sov så igen og tog ½ time vågentid mere sen aften, det var en af de få dage hvor hun var rigtig vågen 3 gange.

Umiddelbart tænker jeg NYD DET! :lol: Det var nogenlunde sådan Johan sov... Altså sov okay om natten, men var meget vågen om dagen og det var lidt hårdt.
Men jeg kan godt forstå du lige vil vende det med SP :)


Tænker også at var børnene kommet i omvendt rækkefølge havde det været total afslapning det her barsel :lol: Hun vil helst have kropskontakt, og vågner hurtigt når der ikke er, men så vil hun bare have et bryst og sove videre. I går var vi på frilandsmusset med den store og lillesøster sov bare i viklen hele turen...


Sådan var Herman også længe. Nu er han 10 uger og har ca 3 perioder han er rigtig vågen (leger, pludre osv). Jeg tænker det er normalt, selvom jeg husker Niels som meget mere vågen meget hurtigere.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 21. jul 2019, 09:46

Vi begynder at have rigtig meget sjov med lyde og ‘snak’ :lun:

S er 8,5 måned og siger tydeligt sine egne ord for mad “Mamama” og mor “Momomo”, når vi enten spiser eller han efterspørger mig. Det er simpelthen så sødt. Og som nu, hvor vi er på ferie og spiser morgenmad sammen med en masse andre, bliver der også ‘snakket’ og hvinet, når han får kontakt med andre. Totalt selskabspapegøje :lol:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 22. jul 2019, 10:13

Jeg har vist glemt at melde min ankomst.
Fødte en pige den 14/7.

Er ved at give op på amningen. Hun har meget svært ved at lave vakuum og hun bliver så gal og frustreret. Når det endelig lykkes gør det mega ondt, lidt som om hun holder fast med gummerne.
.. så pt malker jeg ud, men jeg laver overhovedet ikke nok mælk..
:træt3:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 22. jul 2019, 10:23

AgentPixie skrev:Jeg har vist glemt at melde min ankomst.
Fødte en pige den 14/7.

Er ved at give op på amningen. Hun har meget svært ved at lave vakuum og hun bliver så gal og frustreret. Når det endelig lykkes gør det mega ondt, lidt som om hun holder fast med gummerne.
.. så pt malker jeg ud, men jeg laver overhovedet ikke nok mælk..
:træt3:


Velkommen til - held og lykke med amningen, eller med flaskerne. Det lyder hårdt!!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. jul 2019, 10:55

AgentPixie skrev:Jeg har vist glemt at melde min ankomst.
Fødte en pige den 14/7.

Er ved at give op på amningen. Hun har meget svært ved at lave vakuum og hun bliver så gal og frustreret. Når det endelig lykkes gør det mega ondt, lidt som om hun holder fast med gummerne.
.. så pt malker jeg ud, men jeg laver overhovedet ikke nok mælk..
:træt3:

Er tungebåndet tjekket? Og ammede du den store?
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. jul 2019, 11:20

AgentPixie skrev:Jeg har vist glemt at melde min ankomst.
Fødte en pige den 14/7.

Er ved at give op på amningen. Hun har meget svært ved at lave vakuum og hun bliver så gal og frustreret. Når det endelig lykkes gør det mega ondt, lidt som om hun holder fast med gummerne.
.. så pt malker jeg ud, men jeg laver overhovedet ikke nok mælk..
:træt3:


Tillykke og velkommen til!

Vær OBS på, at det der malkes ud, ikke siger noget om, hvor meget mælk du har. Nogen kan ikke malke særligt meget ud, selvom de har masser af mælk. Jeg ammede med brikker til hun var 3 måneder, hvor hun begyndte at falde på vægtkurven. I starten tog hun fint på, men jeg skulle stadig kæmpe for at malke ud, og hvis jeg kunne fryse 100ml ned, var det kun fordi jeg havde samlet sammen en hel dag.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 22. jul 2019, 11:42

AgentPixie skrev:Jeg har vist glemt at melde min ankomst.
Fødte en pige den 14/7.

Er ved at give op på amningen. Hun har meget svært ved at lave vakuum og hun bliver så gal og frustreret. Når det endelig lykkes gør det mega ondt, lidt som om hun holder fast med gummerne.
.. så pt malker jeg ud, men jeg laver overhovedet ikke nok mælk..
:træt3:


Virkede det med ammebrikker?
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. jul 2019, 13:10

Jeg vil også sige at hvad du kan malke ud ikke kan fortælle dig om du har nok mælk. Jeg fuldammede Luna i 6 måneder, og hun manglede intet, men det var en kæmpe succes hvis jeg malkede 30 ml ud, oftest blev det 10-20 når jeg prøvede. Så lige den del ville jeg ikke bekymre mig om, i hvert fald ikke hvis bekymringen kun kommer af mængden du kan malke ud. Men det skal jo ikke gøre ondt og være ubehageligt! Har desværre ingen bud da jeg aldrig har oplevet det, men håber du finder en løsning, om det så bliver til en vellykket amning eller flaske, det lyder altfor hårdt hvis hver amning er sådan...
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 22. jul 2019, 14:53

Svarer jer lige samlet :)

Jeg ammede min søn uden problemer. Der var aldrig smerter eller problemer med at tage fat, efter mælken først var løbet til.

Ammebrikkerne kan hun ikke finde ud af, selvom jeg prøver og prøver.

Tror ikke hun har kort tungebånd, men er ikke sikker. Ved ikke om hun nogensinde blev tjekket for det på sygehuset, hun skulle jo genoplives og lå bagefter med cpap og mange slanger og elektroder.

Sundhedsplejersken tjekkede hendes sutterefleks og den er meget kraftig, men hun bider også.

Har haft googlet lidt rundt, og tror simpelthen hun ikke tager ordenligt dybt fat. Vorten er formet som en ny læbestift, efter hun har spist, og det skal den åbenbart ikke være.
Må kigge på deep latch teknikken, når jeg lige får et roligt sekund.

I dag er hun kun blevet ammet en enkelt gang, det tog fire timer (!) og rigtig mange forsøg. Prøvede at dryppe modermælk i hendes mundvig hver gang hun lige fik fat, men slap med det samme.
Hun lader ikke til at blive ordenligt mæt, men det er måske klart nok når hendes teknik ikke er i orden. Hun bliver formentlig træt, inden hun har fået nok mælk.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 22. jul 2019, 17:19

AgentPixie skrev:Svarer jer lige samlet :)

Jeg ammede min søn uden problemer. Der var aldrig smerter eller problemer med at tage fat, efter mælken først var løbet til.

Ammebrikkerne kan hun ikke finde ud af, selvom jeg prøver og prøver.

Tror ikke hun har kort tungebånd, men er ikke sikker. Ved ikke om hun nogensinde blev tjekket for det på sygehuset, hun skulle jo genoplives og lå bagefter med cpap og mange slanger og elektroder.

Sundhedsplejersken tjekkede hendes sutterefleks og den er meget kraftig, men hun bider også.

Har haft googlet lidt rundt, og tror simpelthen hun ikke tager ordenligt dybt fat. Vorten er formet som en ny læbestift, efter hun har spist, og det skal den åbenbart ikke være.
Må kigge på deep latch teknikken, når jeg lige får et roligt sekund.

I dag er hun kun blevet ammet en enkelt gang, det tog fire timer (!) og rigtig mange forsøg. Prøvede at dryppe modermælk i hendes mundvig hver gang hun lige fik fat, men slap med det samme.
Hun lader ikke til at blive ordenligt mæt, men det er måske klart nok når hendes teknik ikke er i orden. Hun bliver formentlig træt, inden hun har fået nok mælk.


Jeg kan ikke huske, om jeg skrev dette i det grønne, jeg sendte dig:

Min yngste søn havde samme problem. Min ældste ammede så fint og nemt, men yngstemand havde svært ved det.
Jeg gjorde det, at jeg for det første studerede nogle deep latch videoer på YouTube. Fandt en fin kanal, hvor de demonstrerede, hvordan man kan hæfte babyen på.
Jeg tog ammebrikker i brug, for at skåne mine brystvorter, som netop var læbestift-formede og hurtigt blev til sår :tie:
Købte engangssprøjter og MME, og så fik han ganske lidt MME på sprøjte et par gange i døgnet for at tage toppen af sulten.
Ringede ligeledes til en ammerådgiver og en privat jordemoder, hvor jeg fik opbakning :)
Amning fungerede i liggende stilling, så det tog jeg udgangspunkt i. Langsomt kunne jeg sidde med ham i 'tvillingestilling'/football position og hjælpe ham på brystet. Og lige så stille blev det normaliseret.

Jeg synes så også, min mælk løb langsommere til, nok fordi han ikke fik så godt fat fra starten af.

Hvis du ønsker amningen, vil jeg ønske dig god vind og kamp :)
Flaske er mindst ligeså fint, men nok en lidt mindre kamp :)
3
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"