Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. nov 2017, 05:53

Her skal man skrive op efter fødslen, da anciennitet tæller fra opskrivningsdag og ikke fødselsdag.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 18. nov 2017, 07:38

AgentPixie skrev:Jeg troede først man kunne skrive sit barn op, når der var 3-6 måneder til opstart?! What..

Vi vil helt klart prioritere DP og dernæst mindre vuggestuer.


Min mødregruppe stresser mig total, fordi jeg ikke har skrevet ham op endnu (han er 2 mdr).. jeg troede også først, vi skulle tage stilling til den slags lidt senere.

Ender nok også med DP som førsteprioritet og så en SF de to vuggestuer, vi besøger i næste uge som anden..
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2017, 07:46

AgentPixie skrev:Jeg troede først man kunne skrive sit barn op, når der var 3-6 måneder til opstart?! What..

Vi vil helt klart prioritere DP og dernæst mindre vuggestuer.


Her i Kbh får man anciennitet fra barnet er 4 mdr.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 18. nov 2017, 09:37

I Aarhus er det vidst behovsdato så vidt jeg har forstået. Men man får pladsen 3 mdr før opstart.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 18. nov 2017, 09:41

Jeg havde en hård dag i går. Johanne ville spise hele tiden og sov kun én time ad gangen og sover mindst ét 3 timer stræk hver dag. I går gjorde hun ikke. Da klokken så blev 21.30 og hun stadig ikke sov lagde jeg mig i sengen og ammede hende i en hel time hvorefter hun stadig ikke sov. Jeg var på grådens rand og var sikker på det var fordi jeg ikke havde nok mælk og hun aldrig blev mæt.
Vi lagde hende i slyngevuggen omkring kl. 23 og jeg faldt i søvn, og vågnede så kl. 5.45 ved at hun snakkede i babyalarmen. :wow: Fik så mere at spise og sov så 2,5 time mere..
Nu er jeg spændt på dagen i dag...
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 18. nov 2017, 09:55

Shmartiesh skrev:Jeg havde en hård dag i går. Johanne ville spise hele tiden og sov kun én time ad gangen og sover mindst ét 3 timer stræk hver dag. I går gjorde hun ikke. Da klokken så blev 21.30 og hun stadig ikke sov lagde jeg mig i sengen og ammede hende i en hel time hvorefter hun stadig ikke sov. Jeg var på grådens rand og var sikker på det var fordi jeg ikke havde nok mælk og hun aldrig blev mæt.
Vi lagde hende i slyngevuggen omkring kl. 23 og jeg faldt i søvn, og vågnede så kl. 5.45 ved at hun snakkede i babyalarmen. :wow: Fik så mere at spise og sov så 2,5 time mere..
Nu er jeg spændt på dagen i dag...

Det lyder hårdt :ae:
Amning er jo ikke kun for at stille barnets sult, måske hun bare havde brug for sin mor :) er sikker på du har nok mælk, hvis ikke så skal hun nok sørge for at sætte produktionen op.

Asger har de sidste to nætter ikke sovet før 22.30. Det er sgu også lidt hårdt, når vi er vant til han sover kl 20 :ad!: der er ikke meget tid til at være et par, eller koble af.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2017, 10:20

Shmartiesh skrev:Jeg havde en hård dag i går. Johanne ville spise hele tiden og sov kun én time ad gangen og sover mindst ét 3 timer stræk hver dag. I går gjorde hun ikke. Da klokken så blev 21.30 og hun stadig ikke sov lagde jeg mig i sengen og ammede hende i en hel time hvorefter hun stadig ikke sov. Jeg var på grådens rand og var sikker på det var fordi jeg ikke havde nok mælk og hun aldrig blev mæt.
Vi lagde hende i slyngevuggen omkring kl. 23 og jeg faldt i søvn, og vågnede så kl. 5.45 ved at hun snakkede i babyalarmen. :wow: Fik så mere at spise og sov så 2,5 time mere..
Nu er jeg spændt på dagen i dag...


Lyder som et appetitspring. Keep calm and nurse on!
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 18. nov 2017, 10:57

Stødte lige på denne artikel om ventelister til daginstitutioner (Københavns kommune)
http://politiken.dk/indland/kobenhavn/a ... -flybillet
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. nov 2017, 11:22

alfe skrev:Hvor har I forsikring dp? Og hvad kan den ellers benyttes til? Jeg er ikke rigtig blevet klogere på vores. A har også en.

Mit minimenneske blev 1 år i går. Tiden går så stærkt!


Tillykke med fødselsdagen forleden. :kys:

Det er en udvidelse af hans ulykkesforsikring hos Tryg. Den kan bruges til behandling på privathospitaler ved både fysiske og psykiske sygdomme. Derudover dækker den kiropraktor, fysioterapi og psykolog.
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. nov 2017, 11:31

Vi har valgt vuggestue. Dog en lille privat med kun 2 stuer og 8 børn på hver stue. Ville helst hjemmepasse, men da det ikke er en mulighed, synes jeg det er den bedste løsning vi har fundet.
For mig er det vigtigt at dem der passer mine børn er uddannede, så jeg feks kan tage en faglig diskussion med dem, hvis der er noget der ikke er som det burde være, men nu er jeg jo også selv pædagog.
Som pædagog er man også forpligtet til at holde møder hvor man reflekterer over egen praksis. Der arbejder man bla med dokumentation og sikrer at man yder et godt nok stykke arbejde og at alle børnene trives.
Jeg synes også det er en fordel med flere voksne, da man kan holde hinanden lidt i nakken, og ikke springe over hvor gærdet er lavest, som jeg godt kunne mistænke nogle(!) dagplejemødre for. Og så er det også ret almindelig at man ind i mellem har det lidt anstrengt med nogle børn, hvor man enten selv kan komme og sige det, eller en kollega kan påpege det, hvis man ubevidst møder barnet lidt negativt, og man så kan arrangere at det barn kommer til at være i en anden voksens gruppe når man deler børnene op, så det altid bliver mødt positivt. Og så synes jeg også det er bedre at når en voksen lige skal noget, feks bare på toilettet, at der er så er 8 børn til 1 voksen feks, end at de er helt alene, som de ville være hos en dagplejer.
At der er flere end 3-4 børn ser jeg også som en fordel, da jeg ofte oplever at der er feks 1 på 2,5 og resten er under 1,5, hvor den store jo så ikke har nogen at lege med. Men det er selvfølgelig også en balancegang, for der skal jo ikke være alt for mange børn heller. :)

Kan godt se der er fordele og ulemper ved både vs og dp, men for mig personligt er der klart flest fordele ved vs.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. nov 2017, 11:41

Pinkpower, jeg snakker, da også med min dagplejer om hendes valg, hvis jeg ikke er enig, og hun skal også følge bestemte læreplaner. Desuden kommer der ofte en dagplejepædagog på besøg, ligesom vedkommende også deltager i dagplejernes fælles legestue.

Dagplejers toilet ligger lige ved siden af legeværelset, så mon ikke hun klarer det med åben dør (ligesom jeg selv gør derhjemme). Hendes mand går så også hjemme, så hvis der sker noget, kan han hjælpe (hvilket heldigvis ikke har været aktuelt).

Jeg var også meget for vuggestuer tidligere, men heldigvis har dagpleje overrasket positivt.

Det lyder dog som en dejlige lille vuggestue, som din dreng skal I. Her er desværre bare noget større.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. nov 2017, 11:56

Vi har valgt vuggestue.
Dagpleje var ikke med i vores overvejelser, så vi kiggede kun på de to vuggestuer i vores nærområde. Vi valgte den, som både forældre og pædagoger i omgangskredsen anbefalede - det var samtidig også den mindste af de to, hvilket jeg er glad for (23 vuggestuebørn og 42 børnehavebørn i snit). Større institutioner har nogle andre muligheder, men jeg synes, det er rigtig dejligt at de kender hinanden på kryds og tværs og bliver trygge ved hele huset med tiden.

Jeg ville ønske, at vi kun behøvede at aflevere af lyst og ikke nød indtil børnehavealderen, for det er frygteligt at forlade et så lille barn, der ikke vil have, at man går. Men det har jo ikke rigtig noget med typen af pasning at gøre.
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. nov 2017, 11:58

Sorenspige: Det lyder som en god dp i har fundet. Nu håber jeg heller ikke det lyder som om jeg rakker dp ned. Men det er jo ikke alle steder hvor dps mand går hjemme, og hvor toilettet er lige ved siden af legestuen. Og ja der kommer dagplejepædagog på besøg, men hun er der jo ikke i dagligdagen, det synes jeg personligt der er stor forskel på. Selvfølgelig kan man snakke med dpmor hvis der er noget, men for mig er det bare vigtigt at hun kan argumentere fagligt, men som sagt jeg er også selv pædagog :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. nov 2017, 16:14

DP, jeg tror godt, at typen af pasning kan have betydning for barnet. Både min dreng og min pige har været rigtig glade for deres dagplejer, og for dem har hun nærmest været som et ekstra familiemedlem.

Mht faglige diskussioner så er jeg egentlig ret large, så længe mine børn er trygge, glade og får masser af nærhed og knus. Det er for mig det allervigtigste i især de første år.

Men igen vores dagplejer er tydelig glad for sine børn og krammer, kilder og knuserelsker dem. Det gør de selvfølgelig også i en vs, men her er det bare den sammen person.

Der er fordele og ulemper ved begge dele, og havde vores børn været i gæstedp mange forskellige steder, havde jeg nok heller ikke været tilfreds.

Jeg vil bare slå et slag for dagplejere, fordi de kan tilbyde noget andet (måske ikke bedre) end vs.
5
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. nov 2017, 16:27

Dp, dermed ikke sagt, at det ville ændre noget for Knud at være i DP i stedet for VS.
0

Tilbage til "Forældre"