Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. maj 2018, 06:33

Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.
Og hun er begyndt at kaste sig på gulvet og banke hænder og fødder i gulvet, når hun ikke får ain vilje.
Jeg tror vi er inde i en periode :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 18. maj 2018, 08:38

Sangius skrev:Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.
Og hun er begyndt at kaste sig på gulvet og banke hænder og fødder i gulvet, når hun ikke får ain vilje.
Jeg tror vi er inde i en periode :D


Haha, Knud havde en periode omkring samme alder, hvor han lagde sig på alle 4 og gokkede hovedet ned i gulvet, når han var utilfreds med noget. Nu er han blevet mere verbal. :-D

Det kan også tage meget lang tid at putte herhjemme for tiden. Nogle gange holder han bare fest, men ofte ligger han ned og vil gerne sove, men kan ikke finde ro.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 18. maj 2018, 12:15

Sangius skrev:Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.
Og hun er begyndt at kaste sig på gulvet og banke hænder og fødder i gulvet, når hun ikke får ain vilje.
Jeg tror vi er inde i en periode :D


Den der fase med at blive hidsig har vi været i i flere måneder :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. maj 2018, 12:44

Det der med 5½ times søvn kan anbefales!!! Altså Luna har ikke sovet så længe, men jeg var så træt da kæresten kørte hende i dagpleje at jeg tænkte jeg lige ville tage en time mere... Nå, gordmorgen :wave: :blush:
Har lige spist morgenmad og nu vil jeg så kører ned og hente hende, jeg må godt nok have været bagud på søvnen når jeg bare kunne sove så længe. Men det er meget godt, skal ud i aften og optræde såer rart at være veludhvilet, omvendt skulle jeg have lavet nogle tekster færdigt inden :lol:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. maj 2018, 16:28

Herhjemme er vi med på lange putninger... en til to timer tager det gerne, han vil bare ikke overgive sig. Men jeg bliver bare ved med at gå ind og give sut hvis han mangler den, og ellers får han lov til at dimse rundt ind til han bliver træt nok til at sove.

Vi har haft en rigtig møgdag, vi skulle have været af sted til babytummel men det blev ikke til noget. Benjamin sov så dårligt i nat og var totalt udkørt, så en halv time inden vi skulle være der faldt han i søvn, og ville simpelthen ikke vække ham. Det endte da også med, at han sov halvanden time

Så brugte han så eftermiddagen på at være helt hysterisk og græde og græde, tror næsten naboerne har tænkt om jeg var ved at slå ham ihjel :genert: da min mand så kommer hjem og tager Benjamin, så bliver han bare med det samme mild og sød. Tak for lort :mellow: havde prøvet at trøste ham i en time, men dejligt at far kan når jeg ikke slår til! Han er først faldet i søvn hos min mand nu her, han har så også været vågen i lidt over 5 timer. Normalt plejer han at være vågen maks 2.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 18. maj 2018, 16:34

A er syg igen-igen. Han voldbrækkede sig i går og havde 40 i feber. Han var virkelig dårlig :(
Det er ikke meget han har været i dagplejen, men det er gået godt, han har været der alene i nogle timer, og været med på tur - også alene.

Han er overraskende nem at putte lige for tiden, hvis bare han er træt nok :p
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 15:43

Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. maj 2018, 15:55

twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.


Du kan hilse ham og sige, at jeg her efter min barsel er slut, nogen gange glæder mig til at komme på arbejde, så jeg kan slappe lidt af.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 16:26

Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.


Du kan hilse ham og sige, at jeg her efter min barsel er slut, nogen gange glæder mig til at komme på arbejde, så jeg kan slappe lidt af.


Ja, hvem der bare havde lidt tid for sig selv :love: :lol:
Ej, det skal heller ikke lyde som om at jeg ikke elsker Benjamin, og er utaknemmelig for at kunne gå hjemme - og oven i købet få løn for det.
Men ind til videre må jeg bare erkende, at jeg nok ikke er pisse god til at gå hjemme og være på barsel. Jeg føler at min hjerne bliver lidt til kartoffelmos og gugu-gaga, og det er egentlig ikke udpræget sjovt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. maj 2018, 16:29

Jeg var heller ikke udpræget fan af min barsel. Men hold da op, livet går hurtig når den er slut. Nu glæder jeg mig ustyrligt til endnu en barsel, hvor jeg har masser af tid til mine børn, og hvor jeg kan nå andet end arbejde og børn. F.eks. bare se en film, eller læse i en bog.
Jeg satser nemlig på at få sådan en baby der sover :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 17:29

Det håber jeg du får, Sangius :D
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 20. maj 2018, 17:42

twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.


Jeg glæder mig hver søndag aften lidt til at komme på arbejde igen. Shit, det er hårdt at have weekend! Jeg elsker vores pædagoger som motionerer min hyperaktive unge til hverdag :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 20. maj 2018, 18:54

JoyNips skrev:
twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.


Jeg glæder mig hver søndag aften lidt til at komme på arbejde igen. Shit, det er hårdt at have weekend! Jeg elsker vores pædagoger som motionerer min hyperaktive unge til hverdag :-D


Også her. Og vores pædagoger passer endda begge vores hyperaktive unger (hurra for integreret inst).
Jeg sørger også altid for at aflevere ungerne så jeg når på arbejde og har 10 min, hvor jeg kan sidde i fred og ro i bilen og have mig-tid. Det er de minutter jeg ser frem til når ungerne igen igen skal lege vildt mod hinanden så der er skrig og skrål frem for at lege med hinanden.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. maj 2018, 21:03

Knud fik en seriøs nedsmeltning, da han skulle puttes.
Når vi har læst godnathistorie, vil han gerne selv kravle op i tremmesengen. Det prøvede han også på her til aften, men han var træt og kunne ikke finde ud af at koordinere det, så han hang bare på kanten. Jeg måtte absolut ikke hjælpe, og han blev bare mere og mere frustreret. Så jeg tænkte, at nu skulle han bare ned i den seng og sove, og hjalp ham derned. Det skulle jeg aldrig have gjort. :tie:
Han skreg og skreg, var totalt flitsbue og ville intet. Han skreg, når jeg forsøgte at trøste, skreg da jeg satte ham i sengen, skreg arrigt nej til sutten og skreg endnu mere, da den røg på gulvet. Jeg kunne slet ikke nå ind til ham, han var så vred og ked af det.
Far reddede situationen med sæbebobler. :lol:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 21. maj 2018, 05:59

Jeg blev lovet at jeg kunne sove længe i dag... at sove længe er så til 7.30 iflg. min mand :rulle:

"Gider du ikke tage Benjamin..." lød det, da barnet vågnede fra sin første lur. "Det er hårdt at stå op kl 5, jeg vil gerne sove noget mere"... :ticks: (som om det ikke er hans er en skyld når han selv tilbyder at tage barnet, men først går i seng mellem 23 og 24)

Jeg har lyst til at give ham en solid lammer på armen, nogle gange.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"