Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. dec 2018, 08:34

Thea var oppe fra 24-3 i nat, og græd on and off. Natten før det havde hun kun en kortvarig opvågning.
Det er mega svært at vurdere hvad årsagen er.
Så nu får hun en formiddagslur, hun er jo helt træt.
Max får nogle aftenflip, men ellers er han ret nem, heldigvis :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. dec 2018, 09:34

Sangius skrev:Thea var oppe fra 24-3 i nat, og græd on and off. Natten før det havde hun kun en kortvarig opvågning.
Det er mega svært at vurdere hvad årsagen er.
Så nu får hun en formiddagslur, hun er jo helt træt.
Max får nogle aftenflip, men ellers er han ret nem, heldigvis :)


Shit, hvor må det være hårdt at have en "stor" der heller ikke sover igennem. Det er jo sjældent at de timer den slags så de er vågne samtidig, tænker jeg? :D

Zoe sover rimelig godt om natten, her er det også aftnerne der er værst. I nat har hun sovet fra 1-5 og igen fra 5.30-8 (ish). Det kan jeg altså ikke klage over. (nu har jeg stensikkert jinxet det.

Har i øvrigt sovet med vinduet på klem i nat, og så fik hun bare en blød ulddragt på. Hun ligger i forvejen i liften i sin vugge, og liften er foret med en dyne, så hun er ret godt beskyttet. Mor og far sover bare meget bedre med frisk luft! Og hun har også sovet rigtig godt som sagt og var fint varm da jeg tog hende op.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. dec 2018, 09:42

Det går i øvrigt en del bedre med min kæreste. Han sidder stadig ikke med hende, men han er meget mere interesseret og spørger ind til ting omkring hende. Han er ikke så "forskrækket" over hende, og hjælper hende med sutten oh sådan noget i meget større omfang. Her forleden kom han hjem med en bamse til hende i julegave :lun: så lidt sker der.
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. dec 2018, 10:06

Moxy-lady skrev:Det går i øvrigt en del bedre med min kæreste. Han sidder stadig ikke med hende, men han er meget mere interesseret og spørger ind til ting omkring hende. Han er ikke så "forskrækket" over hende, og hjælper hende med sutten oh sådan noget i meget større omfang. Her forleden kom han hjem med en bamse til hende i julegave :lun: så lidt sker der.

Dejligt for jer :love:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 14. dec 2018, 10:36

Her vokser junior seriøst som ukrudt! :-D :8:

Fem og en halv uge gammel er han ca. 60 cm lang, og jeg er ret overbevist om, at vægten er tæt på 5 kg. Hans bodyer i 56 begynder at sidde stramt, i hvert fald de mindste af dem, og de helt små babysokker er også for små.

Det virker som om, at han for tiden har et større tryghedsbehov og allerhelst vil sove hos én af os. Han laver i hvert fald tricks med sin mor; sover kun en halv lur, vågner op og signalerer at han er sulten, spiser, og så lægger han sig hurtigt til at sove videre i favnen :lun:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2018, 12:23

Jeg gad godt at vende tilbage til babysøvnen, hvor min søn var eksemplarisk. Oftest var det bare lige to amninger pr. nat på rimeligt faste tidspunkter.

Nu hvor han nærmer sig de 2 år er det fandme træls. Tidligere ammede jeg i søvn på et kvarters tid og lagde ham så i hans egen tremmeseng. Nu tager det mindst 1 time at falde i søvn, uanset om jeg eller far putter, han vågner hvis man lægger ham i tremmesengen så han sover hele natten i smørhullet (i vores seng som er 140 cm bred...) og hver gang han er oppe i den lette søvn skal han have et bryst i munden for at blive hjulpet videre i søvnen, så det er sådan rundt regnet 1 gang i timen natten igennem at jeg lige skal vågne lidt op. Jeg tror simpelthen at jeg i juleferien flytter i kælderen nogle nætter, så må han lære at klare sig uden natamning. Mor er træt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. dec 2018, 13:40

Just saying
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 14. dec 2018, 14:18

JoyNips skrev:Jeg gad godt at vende tilbage til babysøvnen, hvor min søn var eksemplarisk. Oftest var det bare lige to amninger pr. nat på rimeligt faste tidspunkter.

Nu hvor han nærmer sig de 2 år er det fandme træls. Tidligere ammede jeg i søvn på et kvarters tid og lagde ham så i hans egen tremmeseng. Nu tager det mindst 1 time at falde i søvn, uanset om jeg eller far putter, han vågner hvis man lægger ham i tremmesengen så han sover hele natten i smørhullet (i vores seng som er 140 cm bred...) og hver gang han er oppe i den lette søvn skal han have et bryst i munden for at blive hjulpet videre i søvnen, så det er sådan rundt regnet 1 gang i timen natten igennem at jeg lige skal vågne lidt op. Jeg tror simpelthen at jeg i juleferien flytter i kælderen nogle nætter, så må han lære at klare sig uden natamning. Mor er træt.



Åhh. Min knap 2-årige opfører sig nøjagtig på samme måned. Han er bare ikke blevet ammet siden han var 11 mdr. Jeg tror aldrig han har sovet så dårligt som han gør i øjeblikket.

Jeg er ked af at du skal udsættes for det, men trods alt også lidt glad for at jeg ikke er den eneste.. jeg har haft hede drømme om at afleverer ham på børneafdelingen med besked om først at ville have ham tilbage når de havde fundet ud af hvad der var i vejen med ham.. måske han er helt normal :gruble: :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2018, 18:04

Sustentaculum skrev:
JoyNips skrev:Jeg gad godt at vende tilbage til babysøvnen, hvor min søn var eksemplarisk. Oftest var det bare lige to amninger pr. nat på rimeligt faste tidspunkter.

Nu hvor han nærmer sig de 2 år er det fandme træls. Tidligere ammede jeg i søvn på et kvarters tid og lagde ham så i hans egen tremmeseng. Nu tager det mindst 1 time at falde i søvn, uanset om jeg eller far putter, han vågner hvis man lægger ham i tremmesengen så han sover hele natten i smørhullet (i vores seng som er 140 cm bred...) og hver gang han er oppe i den lette søvn skal han have et bryst i munden for at blive hjulpet videre i søvnen, så det er sådan rundt regnet 1 gang i timen natten igennem at jeg lige skal vågne lidt op. Jeg tror simpelthen at jeg i juleferien flytter i kælderen nogle nætter, så må han lære at klare sig uden natamning. Mor er træt.



Åhh. Min knap 2-årige opfører sig nøjagtig på samme måned. Han er bare ikke blevet ammet siden han var 11 mdr. Jeg tror aldrig han har sovet så dårligt som han gør i øjeblikket.

Jeg er ked af at du skal udsættes for det, men trods alt også lidt glad for at jeg ikke er den eneste.. jeg har haft hede drømme om at afleverer ham på børneafdelingen med besked om først at ville have ham tilbage når de havde fundet ud af hvad der var i vejen med ham.. måske han er helt normal :gruble: :lol:


Søvnen skulle være helt fucked her omkring de 2 år, så de er vist heldigvis helt normale... jeg er bare så træt. Jeg har i virkeligheden ikke lyst til at stoppe natamning, jeg vil bare gerne have et par nætter hvor jeg får sovet ordentligt.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 14. dec 2018, 19:23

Så hører jeg på ny til i denne tråd, da jeg i sidste uge fik en dejlig dreng.

Hold nu op, hvor havde jeg glemt, hvor hård den første tid er. Amningen skal etableres (hold op jeg laver ikke andet end at amme i døgndrift), søvn er en by i Rusland og alt andet end noget, der involverer baby er utopi.

Jeg glæder mig til at dele sorger og glæder med jer igen og ikke mindst modtage masser af gode råd :D
7
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. dec 2018, 19:28

Thea er ikke blevet natammet i 8 uger nu - det har ikke haft nogen effekt på søvnen. Jeg måtte bare sige fra til sidst, på grund af aversioner. :/
Hun har taget det pænt, men søvnen står uændret.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 14. dec 2018, 19:45

Dobbeltpostet:
Lillebror er 14 dage gammel i dag.

Jeg huskede tydeligt fra nr 2, hvordan folk (sikker i misforstået hensyn) holdt sig væk det første lange stykke tid.
Derfor har jeg også denne gang meldt ud, at jeg meget gerne ville have besøg med det samme.

Min kærestes venner og familie har alle været her allerede. Min familie har også været her, men kun en af mine veninder.
(en anden havde en aftale, som blev aflyst pga sygdom, så det er kun de to, der har vist interesse).
Jeg har skrevet til tre andre og direkte opfordret dem til at komme og se lillebror.
Den eneste som har sagt ja tak, skrev jeg tilbage til, at vi glædede os til at se dem og vise ham frem. Det eneste jeg fik retur var en "tommel op" .

Jeg er godt nok skuffet. Damerne på mit træningshold går mere op i ham - her har en skrevet til mig, at hun har en lille ting til ham, og glæder sig vildt til jeg viser ham frem.

Og det er ikke fordi jeg vil have gaver, for vi mangler faktisk ingenting. Jeg vil bare så gerne vise ham frem, jeg er jo vildt stolt af det lille menneske vi har lavet.

Jeg er vist lidt post-fødsel-hormonella
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. dec 2018, 20:25

Urtekussen skrev:Dobbeltpostet:
Lillebror er 14 dage gammel i dag.

Jeg huskede tydeligt fra nr 2, hvordan folk (sikker i misforstået hensyn) holdt sig væk det første lange stykke tid.
Derfor har jeg også denne gang meldt ud, at jeg meget gerne ville have besøg med det samme.

Min kærestes venner og familie har alle været her allerede. Min familie har også været her, men kun en af mine veninder.
(en anden havde en aftale, som blev aflyst pga sygdom, så det er kun de to, der har vist interesse).
Jeg har skrevet til tre andre og direkte opfordret dem til at komme og se lillebror.
Den eneste som har sagt ja tak, skrev jeg tilbage til, at vi glædede os til at se dem og vise ham frem. Det eneste jeg fik retur var en "tommel op" .

Jeg er godt nok skuffet. Damerne på mit træningshold går mere op i ham - her har en skrevet til mig, at hun har en lille ting til ham, og glæder sig vildt til jeg viser ham frem.

Og det er ikke fordi jeg vil have gaver, for vi mangler faktisk ingenting. Jeg vil bare så gerne vise ham frem, jeg er jo vildt stolt af det lille menneske vi har lavet.

Jeg er vist lidt post-fødsel-hormonella


Det kan jeg virkelig godt forstå at du er skuffet over. Har det været sådan med de store også?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 14. dec 2018, 20:31

Jeg kan ikke huske det med nr 1, men nr 2 var det også svært at få besøg af venner.
Det er en ny far denne gang, og hans venner har været meget mere interesserede end mine. Vi har hele tiden sagt, at vi meget gerne ville have besøg, og gerne i løbet af hans 14 dages barsel også.

Det gør lidt ondt.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 14. dec 2018, 20:33

JoyNips skrev:Jeg gad godt at vende tilbage til babysøvnen, hvor min søn var eksemplarisk. Oftest var det bare lige to amninger pr. nat på rimeligt faste tidspunkter.

Nu hvor han nærmer sig de 2 år er det fandme træls. Tidligere ammede jeg i søvn på et kvarters tid og lagde ham så i hans egen tremmeseng. Nu tager det mindst 1 time at falde i søvn, uanset om jeg eller far putter, han vågner hvis man lægger ham i tremmesengen så han sover hele natten i smørhullet (i vores seng som er 140 cm bred...) og hver gang han er oppe i den lette søvn skal han have et bryst i munden for at blive hjulpet videre i søvnen, så det er sådan rundt regnet 1 gang i timen natten igennem at jeg lige skal vågne lidt op. Jeg tror simpelthen at jeg i juleferien flytter i kælderen nogle nætter, så må han lære at klare sig uden natamning. Mor er træt.


Shit, det lyder hårdt. Jeg kan godt forstå, du er træt :nerve:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forældre"