Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. okt 2017, 06:44

Tak for svar. Jeg ved heller ikke helt selv, hvorfor det skulle være forkert :genert:.

Men det bliver så ikke aktuelt alligevel, da min mor er blevet syg :(.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 16. okt 2017, 19:02

M er blevet vaccineret i dag (mfr). Vi var inde hos en yngre læge, og hun var noget mere skeptisk i forhold til Ms motorik, end vores egen læge var ved 1 års undersøgelsen.

Hun sagde faktisk, at det var blevet normalt at henvise til børneafdelingen, hvis et barn ikke rejste sig op ad ting ved 1 år.

Om en uges tid kommer der dog en fysioterapeut og ser på M, så derfor skal jeg nu afvente, hvad hun siger. Efterfølgende skal jeg så kontakte min normale læge, så vi evt. kan få en henvisning.

Lægen sagde, at hun jo i første omgang havde tænkt, at det kunne være noget med hofter (jeg kan ikke huske navnet), men når hun hørte, at det ikke har været i vores familie, og at både min dreng og jeg selv gik sent, så var hun ikke så bekymret. R gik, da han var 15 måneder. Det synes jeg ikke er så sent, men jeg var selv 18 måneder.

Jeg blev bare forvirret efterfølgende, fordi min egen læge havde en helt anden tilgang til det. Havde jeg været hos denne her læge, da M var 1 år, så var vi helt sikkert blevet sendt videre i systemet.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 16. okt 2017, 19:44

Sorenspige skrev:M er blevet vaccineret i dag (mfr). Vi var inde hos en yngre læge, og hun var noget mere skeptisk i forhold til Ms motorik, end vores egen læge var ved 1 års undersøgelsen.

Hun sagde faktisk, at det var blevet normalt at henvise til børneafdelingen, hvis et barn ikke rejste sig op ad ting ved 1 år.

Om en uges tid kommer der dog en fysioterapeut og ser på M, så derfor skal jeg nu afvente, hvad hun siger. Efterfølgende skal jeg så kontakte min normale læge, så vi evt. kan få en henvisning.

Lægen sagde, at hun jo i første omgang havde tænkt, at det kunne være noget med hofter (jeg kan ikke huske navnet), men når hun hørte, at det ikke har været i vores familie, og at både min dreng og jeg selv gik sent, så var hun ikke så bekymret. R gik, da han var 15 måneder. Det synes jeg ikke er så sent, men jeg var selv 18 måneder.

Jeg blev bare forvirret efterfølgende, fordi min egen læge havde en helt anden tilgang til det. Havde jeg været hos denne her læge, da M var 1 år, så var vi helt sikkert blevet sendt videre i systemet.


Jeg har jo også én af de langsomme. Han skulle også være henvist, hvis grænsen for at rejse sig ved ting var 1 år. Han er lige startet på det inden for de sidste par uger og han er 14 mdr nu.

Jeg synes det er fint, der bliver holdt øje og at man kan hjælp, hvis det er nødvendigt. Men jeg synes ogsp kun, de skal hjælpes hvis det ER nødvendigt. Ellers synes jeg de skal have lov til at tage det i deres eget tempo.

Men jeg kan godt forstå du bliver forvirret. Det var jeg nok også blevet.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 16. okt 2017, 20:21

Åh de læger sørenspige. Det kunne altså være rart hvis de bare engang imellem var enige.
Jeg får simpelthen lange patter af at de siger så mange forskellige ting.
Jeg er sikker på at M er helt som hun skal være :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2017, 20:50

Vores nabos søn er blevet skudt og ligger død ude foran vores dør... Det er fandme for tæt på! Lige nu gider jeg slet ikke at bo i stuen mere. Eller i København... Vil bare væk herfra, men kan kun komme ud ved at skulle forbi et lig, og tør ikke gå længere væk end hvor der vrimler med politi. Fuck! Min kæreste var ude og gå med barnevognen en time inden, jeg er pisse bange nu. Moren skriger i opgangen, kan slet ikke holde til det.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. okt 2017, 20:52

Sorenspige skrev:M er blevet vaccineret i dag (mfr). Vi var inde hos en yngre læge, og hun var noget mere skeptisk i forhold til Ms motorik, end vores egen læge var ved 1 års undersøgelsen.

Hun sagde faktisk, at det var blevet normalt at henvise til børneafdelingen, hvis et barn ikke rejste sig op ad ting ved 1 år.

Om en uges tid kommer der dog en fysioterapeut og ser på M, så derfor skal jeg nu afvente, hvad hun siger. Efterfølgende skal jeg så kontakte min normale læge, så vi evt. kan få en henvisning.

Lægen sagde, at hun jo i første omgang havde tænkt, at det kunne være noget med hofter (jeg kan ikke huske navnet), men når hun hørte, at det ikke har været i vores familie, og at både min dreng og jeg selv gik sent, så var hun ikke så bekymret. R gik, da han var 15 måneder. Det synes jeg ikke er så sent, men jeg var selv 18 måneder.

Jeg blev bare forvirret efterfølgende, fordi min egen læge havde en helt anden tilgang til det. Havde jeg været hos denne her læge, da M var 1 år, så var vi helt sikkert blevet sendt videre i systemet.


Jeg kan også godt forstå, du er forvirret.
Nogle gange tror jeg de yngre læger kan være mere på forkant med nyere retningslinjer, især hvis de specifikt har været på lige netop den type afdeling i forbindelse med deres uddannelse. De mere erfarne læger kan have en stor viden, der måske til tider giver et andet overblik.

Jeg har altid kun hørt 18 mdr. som grænsen for, hvornår man begynder at gøre noget, hvis barnet ikke går der. Ellers ved jeg ikke rigtig noget om det. Jo, måske har hun sagt hofteskred eller hoftedysplasi.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. okt 2017, 20:56

godtnavn skrev:Vores nabos søn er blevet skudt og ligger død ude foran vores dør... Det er fandme for tæt på! Lige nu gider jeg slet ikke at bo i stuen mere. Eller i København... Vil bare væk herfra, men kan kun komme ud ved at skulle forbi et lig, og tør ikke gå længere væk end hvor der vrimler med politi. Fuck! Min kæreste var ude og gå med barnevognen en time inden, jeg er pisse bange nu. Moren skriger i opgangen, kan slet ikke holde til det.


Ej, det er da også helt frygteligt. Puha, jeg får det helt dårligt ved at læse det, du skriver, så jeg kan kun gisne om, hvordan det må være at sidde i den anden ende. :kram:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 16. okt 2017, 21:16

godtnavn skrev:Vores nabos søn er blevet skudt og ligger død ude foran vores dør... Det er fandme for tæt på! Lige nu gider jeg slet ikke at bo i stuen mere. Eller i København... Vil bare væk herfra, men kan kun komme ud ved at skulle forbi et lig, og tør ikke gå længere væk end hvor der vrimler med politi. Fuck! Min kæreste var ude og gå med barnevognen en time inden, jeg er pisse bange nu. Moren skriger i opgangen, kan slet ikke holde til det.

Nej hvor skrækkeligt :( har så ondt af den mor!
Kan virkelig godt forstå du føler dig utryg, håber I alle er ok :ae:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2017, 22:23

Vil gætte på han er omkring 15 år, så forfærdeligt, hendes eneste barn. Så hjerteskærende at høre hende græde og skrige. Hun må ikke komme ud til ham fordi det er et gerningssted... Så forfærdeligt. Kender dem ikke da vi jo flyttede hertil lige inden Luna blev født, men har set ham nogle gange og han virker bare som et helt almindeligt barn, han er vitterlig bare et barn hvis det er ham jeg tror (kan være jeg blander folk sammen, det håber jeg næsten).

Politiet har lige afhørt os, men vi kunne jo ikke sige så meget, andet end at vi hørte skuddene, ingen gik ind i opgangen og at der ikke var knallert eller andet. Det er næsten det værste, der er ingen vej, det er et lukket gangsystem, vi ville have hørt hvis der var en knallert eller andet, de har højst været på cykel, men nok på gåben. Der er en bygning lige overfor, de må have skudt ham på klods hold, og de skød mange gange, men ingen skrig eller andet, så han er nok død allerede første skud og efterfølgende har de bare skudt flere gange. Hele døren og facaden der er et vindue, og det er ikke ramt, ergo må de have skudt ret præcist og ja. Det er så skræmmende. Min kæreste sad lige bag et vindue få meter fra hvor han nu ligger. Fuck! Kæresten har fået ordre på at komme hjem før det bliver mørkt fremover.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2017, 22:30

Jeg smed i øvrigt Luna ned på et tæppe på gulvet, så hun ikke kunne rammes gennem nogen vinduer, og så lå vi på gulvet, jeg græd, hun grinede i søvne, og min kæreste sagde ingenting. Nu er vi dog rykket op i sengen igen, men jeg kan ikke finde ro fordi jeg kan hører politiet ude foran og i opgangen. Min kæreste har ofte sat sig i haven med barnevognen når Luna er faldet i søvn i barnevognen om aftenen, i dag faldt hun ikke i søvn og de gik derfor ind. Han ville have været vidne, og måske skudt hvis hun var faldet i søvn og han sad derude. Pis! Tankerne kører rundt. Men vi er heldige, vi har det godt, det hele er nok bedre om nogle dage.

Håber virkelig han var indblandet i noget, ikke at det gør det okay at skyde ham, men håber bare ikke han var en af dem hvor de ramte en forkert, men det tror jeg ikke når han blev skudt som han gjorde.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 17. okt 2017, 00:47

Hvor er det forfærdeligt, Godtnavn.

Kan slet ikke forestille mig hvor bange man må være i situationen, det lyder til at du har gjort det rigtige :ae:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2017, 04:35

Hvor forfærdeligt, Godtnavn :ae:. I må godt nok være blevet bange.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 17. okt 2017, 12:05

Hold op for et chok, Godtnavn :ad!: :trist: Godt at der ikke skete jer noget, men forstår godt at det sidder i jer og tankerne flyver. Og puha stakkels mor, at miste sit barn må være den største smerte man kan opleve.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. okt 2017, 17:40

Tak for jeres beskeder :) I dag er jeg blevet kimet ned af journalister, så måtte slukke telefonen og stikke af hjemmefra. Der har været journalister der filmede konstant udenfor, og gråd. Alt for meget gråd. Blomsterne ligger foran hækken til vores have. Det er alt alt for tæt på. Nu er det mørkt og jeg er igen bange. Jeg ringede kæresten hjem fra arbejde tidligere da der var en høj pludselig lyd i Brugsen og så begyndte jeg at tude. Åh jeg håber det bliver bedre de næste dage.

Luna er heldigvis glad, nem og smilende disse dage, så det gør det hele lidt nemmere :) Det var så helt sindssygt at måtte bede sørgende folk om at flytte sig for at kunne komme ind i sin lejlighed, det er sindssygt. Og som jeg forventede har drengen ikke været indblandet i noget bande-relateret.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 18. okt 2017, 06:34

Det er da også helt vildt, at man kan være en alm dreng (her tænker jeg på at han ikke umiddelbart skulle være involveret i banderelaterede ting) og så blive skudt. Tænk at man måske bare har har været uvenner med nogen eller at en har set sig sur på en. Hvor forfærdeligt. Og for jer kommer det jo skræmmende tæt på. :ae:
0

Tilbage til "Forældre"