Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 16. okt 2018, 09:22

JoyNips skrev:
billiebean skrev:Ok. Har babyerne holdt telepatisk møde, hvor de har aftalt at flippe helt ud synkront i nat?



Det tror jeg. Min har også været lidt en pestilens i nat. Ikke på spædbarns-skrigemåden, men på knap-2-år-gammel-og-mega-vågenmåden. Den kan i øvrigt heller ikke anbefales.

Jeg hader det så meget. Herhjemme var vi også vågne.

Men så sov han også til kl 10.15 i dag - mor var glad :D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. okt 2018, 10:02

billiebean skrev:Ok. Har babyerne holdt telepatisk møde, hvor de har aftalt at flippe helt ud synkront i nat?

Vi havde en skrigende, grædende T på armen hele aftenen i går. Ingenting hjalp før hun kollapsede :( Så voldsomt har hun aldrig reageret før. Hun er enormt vågen og opmærksom for tiden og reagerer meget på omgivelserne og samtidig har hun rigtig svært ved at geare ned og falde i søvn. Føj det var rædselsfuldt, og hendes frustration sidder stadig i mig i dag. Al respekt for forældre til kolikbørn. Jeg endte med at tude og min mand blev stresset. I dag vil jeg være meget omhyggeligt med at lægge hende så snart hun viser træthedstegn.

De enkelte aftener vi har haft, der har været lige sådan har også været rædselsfulde. Kan slet ikke se hvordan jeg skulle kunne overleve at have et kolikbarn. Dybeste respekt til de forældre der gennemlever det; jeg synes det er rigeligt at have en, der bare er sådan lidt pylret og pjevset tit, men som stadig ikke gider sover for alvor i løbet af dagen :rulle:
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2018, 10:23

De må sgu lige tage et telepatimøde og kooordinere at være små engle i nat.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 16. okt 2018, 12:41

Lige nu kan Birk ikke falde til ro hos mig. Han skriger op, når jeg tager ham. Birk kan ikke falde til ro i sin nest. Her skriger han også.
Men kommer han op i fars arme? 1-2-3, så sover han.

Det er ret irriterende.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 16. okt 2018, 12:46

Joe skrev:Lige nu kan Birk ikke falde til ro hos mig. Han skriger op, når jeg tager ham. Birk kan ikke falde til ro i sin nest. Her skriger han også.
Men kommer han op i fars arme? 1-2-3, så sover han.

Det er ret irriterende.


Sådan var det også i staten her. Min SP sagde, det godt kunne være pga. at hun lugtede mælk og blev hys/sulten/forvirret over det.
Nu er det dog skiftet og hun falder bedst til ro hos mig - dog også ok til ro hos far.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. okt 2018, 12:49

billiebean skrev:
Joe skrev:Lige nu kan Birk ikke falde til ro hos mig. Han skriger op, når jeg tager ham. Birk kan ikke falde til ro i sin nest. Her skriger han også.
Men kommer han op i fars arme? 1-2-3, så sover han.

Det er ret irriterende.


Sådan var det også i staten her. Min SP sagde, det godt kunne være pga. at hun lugtede mælk og blev hys/sulten/forvirret over det.
Nu er det dog skiftet og hun falder bedst til ro hos mig - dog også ok til ro hos far.


Vi var igennem det samme herhjemme, og det på trods af at jeg ikke ammede. Min mand var den eneste Benjamin kunne falde til ro hos.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 16. okt 2018, 12:55

Min mands forældre kommer på besøg (fra udlandet) og skal bo hos os i vores 2,5 værelses i 6 nætter. Jeg er ret spændt på, hvordan det kommer til at gå. Det har været kilde til ret stor diskussion mellem os, hvordan og hvorledes de skulle overnatte. Han ser sine forældre meget sjældent og det er første gang i de 10 år han har boet i udlandet, at de besøger ham, og det er et kæmpe ønske for ham at de er her. Men er alligevel ret spændt på hvordan T kommer til at reagere på noget mere leben og uro end hun er vant til i hverdagene og om jeg kan overskue det.

Er der nogen, der har erfaringer med overnattende gæster plus spædbarn?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2018, 13:17

billiebean skrev:
Joe skrev:Lige nu kan Birk ikke falde til ro hos mig. Han skriger op, når jeg tager ham. Birk kan ikke falde til ro i sin nest. Her skriger han også.
Men kommer han op i fars arme? 1-2-3, så sover han.

Det er ret irriterende.


Sådan var det også i staten her. Min SP sagde, det godt kunne være pga. at hun lugtede mælk og blev hys/sulten/forvirret over det.
Nu er det dog skiftet og hun falder bedst til ro hos mig - dog også ok til ro hos far.


jep, sådan en periode havde vi også hvor jeg var for mælket til at være brugbar. Så blev han svøbt i sin dyne og kom op i fars arme og vugget og så var der ro på tropperne.

Alternativt, hvis far ikke var hjemme, så tog jeg ham ud på puslepladsen, hev tøjet af ham og føntørrede ham (lav styrke og lav varme). Så blev han også helt salig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 16. okt 2018, 14:03

SP kommer i morgen og vejer M. Jeg synes også hendes fontanelle er blevet så indsunken, men jeg ser sikkert bare syner. Det håber jeg i hvert fald.

Vi er i øvrigt også gået i gang med at afprøve stofbleer. Jeg troede egentlig det gik meget godt, men efter at have brugt stof hele dagen blev hun nødt til at få en engangs på, da vi var løbet tør. Før hun blev skiftet var hun igen pjevset og ville ikke spise. Bagefter leverede hun prompte en kæmpe lorteble og faldt i søvn. Det samme skete i går. Måske det der stofble ikke er for os.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. okt 2018, 14:57

Zoe (og hendes mor) klarer det hele meget bedre i dag. Hendes tal var så fine allerede i middags, og hun fik taget det ene tæppe af. Lægen var helt sikker på at det andet kunne fjernes i morgen. Hun er så meget mere frisk og i bedre humør, og har ligget hos mig mange timer i dag, det gav så også gevinst ift ømme bryster og jeg har pumpet hhv 28 og 50 ml mælk (kl 12 og kl 15 pumpning)

Jeg har sovet sådan rimeligt uafbrudt fra kl 4 til kl 8,og igen et par timer i formiddags. Livet er igen godt, min baby trives og min kæreste kommer her til aften :lun:
Jeg krydser fingre for at hun får en bedre nat i nat, hun er vist generelt bare ikke a-menneske, og det er ojay, vi skal bare lige koordinere det hele lidt, så jeg kan lægge min søvn på andre tidspunkter og så længe hun ikke er ulykkelig. Jeg satser på at baby/børnebanden lige kan tage en konference og aftale at de skal være gode ved deres forældre i nat :D det har de (forældrene!) fortjent, synes jeg.
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. okt 2018, 14:59

Nå ja, og så tog jeg lige et dejligt bad. Og brugte body lotion som hårkur :stoned: ammehjerne incoming :lol:
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 16. okt 2018, 15:15

Vi fik SP på et afbud i dag. +140 g siden lørdag og 1 cm længere. Så et eller andet gør vi da rigtigt! Det giver lige sådan et boost at få at vide, at barnet er helt normalt - også når det opfører sig mindre pænt.

Satser også på søde babyer i nat! :kryds:
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lumin » 16. okt 2018, 16:55

Neenah skrev:SP kommer i morgen og vejer M. Jeg synes også hendes fontanelle er blevet så indsunken, men jeg ser sikkert bare syner. Det håber jeg i hvert fald.

Vi er i øvrigt også gået i gang med at afprøve stofbleer. Jeg troede egentlig det gik meget godt, men efter at have brugt stof hele dagen blev hun nødt til at få en engangs på, da vi var løbet tør. Før hun blev skiftet var hun igen pjevset og ville ikke spise. Bagefter leverede hun prompte en kæmpe lorteble og faldt i søvn. Det samme skete i går. Måske det der stofble ikke er for os.

Fra en lurer: mange børn skal vænne sig til at de kan mærke når de er våde i stof. Evt kan i bruge stay dry liners? Klip et fleece tæppe i stykket og lig tætteste mod baby
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. okt 2018, 17:34

Vi er så småt begyndt at snakke om, at Benjamin skal til at sove på eget værelse. Det bliver nok i december/starten af der nye år (han fylder et år den 20/1). Jeg ville egentlig gerne forsøge det nu, men han starter i dagpleje på mandag og jeg er bange for, at det bliver for meget nyt på en gang.

Problemet er simpelthen, at vi forstyrrer og vækker hinanden for meget. Hver gang han siger det mindste kvæk vælter jeg ud af sengen halvsovende, for at tjekke til ham/give ham sutten. Og det på trods af, at han sagten selv kan finde en sut og proppe i munden. Og så har jeg på fornemmelsen, at han tit vågner fordi vi snorker/vender os/går på toilet (badeværelset er lige ved siden af soveværelset)

Og så er jeg ved at blive mere og mere nervøs for dagplejestart, selv om jeg føler mig helt tryg ved dagplejemor. Jeg har altid tænkt, at det klarer Benjamin i stiv arm. Men.. hvad hvis han ikke gør, og bare er bund-ulykkelig? Det kan jeg næsten ikke klare at tænke på..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. okt 2018, 17:43

twinkle skrev:Vi er så småt begyndt at snakke om, at Benjamin skal til at sove på eget værelse. Det bliver nok i december/starten af der nye år (han fylder et år den 20/1). Jeg ville egentlig gerne forsøge det nu, men han starter i dagpleje på mandag og jeg er bange for, at det bliver for meget nyt på en gang.

Problemet er simpelthen, at vi forstyrrer og vækker hinanden for meget. Hver gang han siger det mindste kvæk vælter jeg ud af sengen halvsovende, for at tjekke til ham/give ham sutten. Og det på trods af, at han sagten selv kan finde en sut og proppe i munden. Og så har jeg på fornemmelsen, at han tit vågner fordi vi snorker/vender os/går på toilet (badeværelset er lige ved siden af soveværelset)

Og så er jeg ved at blive mere og mere nervøs for dagplejestart, selv om jeg føler mig helt tryg ved dagplejemor. Jeg har altid tænkt, at det klarer Benjamin i stiv arm. Men.. hvad hvis han ikke gør, og bare er bund-ulykkelig? Det kan jeg næsten ikke klare at tænke på..


Tænker jeg ville undgå at gøre det samtidig. Hvis han så reagerer, så ved man ikke helt om det er pga dagplejen eller den nye måde at sove på.
Er sikker på det nok skal gå godt med dagplejen! Når han så er kørt godt ind, synes jeg I skal kaste jer ud i at rykke ham på eget værelse!
Det kunne jo være fedt hvis både han og du sov bedre så :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"