Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. jan 2019, 12:01

FormerlyKnownAs skrev:Har efterspurgt på en fb gruppe herude om der er nogle mom/baby grupper der mødes, eller nogle som har lyst til at starte noget op. Efter 2 min kunne jeg sætte mig på min kæphest i fuld galop. Dame skriver at hun vil gerne, men det skal være weekend for hun starter arbejde nu her. Hendes søn er 9 uger. I går var der en som efterspurgte nanny 7-18 til en 8 uger baby. Jeg stopper aldrig med at blive forarget. Og lidt irriteret over ikke at kunne lave en gruppe at ses med...


Det er godt nok også ekstremt det der. Hvorfor har de overhovedet fået børn?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 12:11

Sorenspige skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har efterspurgt på en fb gruppe herude om der er nogle mom/baby grupper der mødes, eller nogle som har lyst til at starte noget op. Efter 2 min kunne jeg sætte mig på min kæphest i fuld galop. Dame skriver at hun vil gerne, men det skal være weekend for hun starter arbejde nu her. Hendes søn er 9 uger. I går var der en som efterspurgte nanny 7-18 til en 8 uger baby. Jeg stopper aldrig med at blive forarget. Og lidt irriteret over ikke at kunne lave en gruppe at ses med...


Det er godt nok også ekstremt det der. Hvorfor har de overhovedet fået børn?


Who knows. I USA har man jo f.eks. absolut heller ikke særligt gode barselsforhold.

Men jeg har virkelig svært ved at forstå at man tilvælger det på den her måde. Hende med barn på 9 uger er lærer. Rigtig mange er her som lærere og de tjener altså ikke sådan overdrevet godt og slet ikke til at jeg kan forstå at man vælger den her løsning. De skal jo også betale for en nanny. De er væk fra deres små bitte babyer hele dagen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. jan 2019, 14:02

FormerlyKnownAs skrev:Har efterspurgt på en fb gruppe herude om der er nogle mom/baby grupper der mødes, eller nogle som har lyst til at starte noget op. Efter 2 min kunne jeg sætte mig på min kæphest i fuld galop. Dame skriver at hun vil gerne, men det skal være weekend for hun starter arbejde nu her. Hendes søn er 9 uger. I går var der en som efterspurgte nanny 7-18 til en 8 uger baby. Jeg stopper aldrig med at blive forarget. Og lidt irriteret over ikke at kunne lave en gruppe at ses med...

Puha. J er lige knap 6 måneder og han skal da slet ikke være væk så mange timer fra sine forældre hver dag :genert:
Jeg tror ikke jeg vil have problemer med at sende ham i institution til sommer, men 8 uger gammel? Man kender jo slet ikke barnet selv.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. jan 2019, 14:15

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har efterspurgt på en fb gruppe herude om der er nogle mom/baby grupper der mødes, eller nogle som har lyst til at starte noget op. Efter 2 min kunne jeg sætte mig på min kæphest i fuld galop. Dame skriver at hun vil gerne, men det skal være weekend for hun starter arbejde nu her. Hendes søn er 9 uger. I går var der en som efterspurgte nanny 7-18 til en 8 uger baby. Jeg stopper aldrig med at blive forarget. Og lidt irriteret over ikke at kunne lave en gruppe at ses med...

Puha. J er lige knap 6 måneder og han skal da slet ikke være væk så mange timer fra sine forældre hver dag :genert:
Jeg tror ikke jeg vil have problemer med at sende ham i institution til sommer, men 8 uger gammel? Man kender jo slet ikke barnet selv.


Barnet kommer jo til at se sin nanny mere end sine egne forældre. Jeg kan virkelig ikke finde forståelse for det.

Jeg kunne ikke drømme om at sige noget til folk om det, heldigvis kan jeg så lufte ud her :D, men ja...det er virkelig vildt synes jeg.

Jeg ved ikke hvorfor det stadig kan forarge mig efter 10 år som expat og have oplevet det gang på gang. Og jeg har sågar stået i den anden ende hvor folk var meget forundrede over at jeg ikke have nanny. Og tænk sig...at jeg valgte at sende min søn i daycare på deltid da han var 18 mdr!!! Altså fremfor at placere ham hos en nanny der tog i nanny play groups.

Oh Well...man skal ikke forstå eller rumme alt. Heldigvis kan jeg tænke mit og smile og nikke ;)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. jan 2019, 18:14

Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. jan 2019, 18:26

Zonta skrev:Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:


Hmm. Jah. Jeg havde nok bare smækket en lille pude i ryggen og sat i højstolen... :mellow:
Hellere det end at give mad i en skråstol - det ville jeg ikke gøre. :)
Men alternativt kunne du sidde med ham på skødet?
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 17. jan 2019, 18:33

Vores søn på 6mdr og 10 kg bliver sat på skødet når vi giver lidt ikke-amme mad. Det går fint nok, han er især begejstret for at drikke af kop. Grød er han ikke så imponeret over.

Det går egentlig og med at fodre den vej.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 17. jan 2019, 18:52

Zonta skrev:Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:


Jeg ville bruge højstol, helt klart. Den korte tid det tager at give mad, tænker jeg ikke gør det store.
Når det er sagt, så ville jeg heller ikke tænke over at bruge newborn sættet lidt endnu, det er næppe det lille kg der gør en forskel.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 18. jan 2019, 09:38

M valgte at starte dagen klokken 4.45 i dag :træt3: Det er første gang hun nogensinde har gjort det.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2019, 10:44

Jeg ville bare have ham på skødet. Vi startede først mad ved 6 måneder, men der havde hun endnu ikke lært at sætte sig op selv, så det første stykke tid sad hun på skødet af mig eller manden og spiste :)
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 18. jan 2019, 11:29

T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. jan 2019, 11:57

billiebean skrev:T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?

Måske tænder på vej der gør ondt?

Jeg ville umiddelbart bare blive ved med at tilbyde grød/mos og så supplere med flaske. Og selvfølgelig holde øje med hendes almene tilstand og bleer, men det tænker jeg er åbenlyst :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 18. jan 2019, 14:35

Zonta skrev:
billiebean skrev:T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?

Måske tænder på vej der gør ondt?

Jeg ville umiddelbart bare blive ved med at tilbyde grød/mos og så supplere med flaske. Og selvfølgelig holde øje med hendes almene tilstand og bleer, men det tænker jeg er åbenlyst :D


Tænder er også umiddelbart mit bedste bud. Hendes gumme er måske en smule rød i overmunden ved den ene fortand (hun fik de to nederste for 1,5 måned siden).

Holder lige en pause med at tilberede fancy måltider, tror jeg - ret demotiverende at smide alle anstrengelserne i skraldespanden hele tiden :D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. jan 2019, 14:39

billiebean skrev:T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?


Nu hun er over 6 måneder, ville jeg bare servere det mad i spiser ved måltiderne - og den grød/mos i nu plejer. Så kan hun sidde og fedte med det, og måske finde interessen :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 18. jan 2019, 14:43

Sangius skrev:
billiebean skrev:T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?


Nu hun er over 6 måneder, ville jeg bare servere det mad i spiser ved måltiderne - og den grød/mos i nu plejer. Så kan hun sidde og fedte med det, og måske finde interessen :)


Ja, hun kan godt lide at sidde og fedte med diverse mad, så det gør vi også og har gjort noget tid. Men hold da op et gnattet kaos det kan lave :lol:
1

Tilbage til "Forældre"