Debattens mødregruppe

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 9. mar 2018, 19:20

Sorenspige skrev:
xxx---xxx skrev:Her skal F passes ude for første gang, sammen med N selvfølelig.
Så vi har næsten 24 timer bare som mand og kone :8:
Det er virkelig sært.

Men shit jeg glæder mig til at prøve at sove mere end 3 timer i nat. Det har jeg ikke prøvet siden januar 17.


Xxx, hvordan gik jeres døgn uden børn?



Tak fordi du spørg :kys:

Det gik bare SÅ godt. N er intet problem han har jo været der mange gange.
Men jeg frygtede godt nok F.
Men han havde kun sovet 1 lur så min mor puttede ham kl 18:30 (jeg var sådan lidt WHAT) men det havde virket og han sov indtil første opvågning kl 23.
Så havde han skidt om natten selvf :lol: men havde været okay til at få til at sove igen.
Begge børn havde sovet indtil 7:30.

Og først nu ser jeg du spørg ind til os :lol:

Men vi hyggede. Først var jeg helt rundt på gulvet over alt den fritid vi havde til os selv.
Først så havde vi voksen leg :lol: derefter sov min kæreste (hov mand) en lur.
Så tog vi ud og spiste sushi og gik hjem og så lidt tv. Og så i seng.

Jeg var total bitter på mig selv fordi jeg vågnede om natten og var tørstig :sur: jeg skulle ko sove igennem for satan :lol:
Om formiddagen tog vi op og spiste brunch og fik snakket uden at skulle fodre børn.

Amen det var fedt!
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 9. mar 2018, 20:36

AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:Johanne bliver 6 mdr i dag. Det er crazy så hurtigt tiden er gået. Synes det er lidt surrealistisk at om 3 mdr. Er vi i gang med indkøring :whine:
Hun fejrede det så med at være vågen 1,5 time i nat og vågne 6.30 :træt:

Tillykke med de 6 mdr :D
Det går bare rigtig stærkt, synes tiden går hurtigere efter man har rundet de 6 måneder :ad!:

Ej det må du ikke sige :nerve:

Og dog.. Nogle venner hvis dreng er 1,5 år spurgte om vi ville med ud og spise og i bio i morgen, og pludselig blev jeg lidt ihærdig efter at hun skal blive gammel nok til at kunne passes efter sengetid agtigt så jeg kan komme ud :lol:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 10. mar 2018, 18:41

Jer der har lidt ældre børn, som er kommet i vuggestue...

Når de skriver “sæt navn i alt”, mener de så i ALT? Altså skal hans alm tøj osv os have navn i? Troede, måske naivt, at det var nok at have det i fx overtøj og futter :gruble:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 10. mar 2018, 18:46

Ficus skrev:Jer der har lidt ældre børn, som er kommet i vuggestue...

Når de skriver “sæt navn i alt”, mener de så i ALT? Altså skal hans alm tøj osv os have navn i? Troede, måske naivt, at det var nok at have det i fx overtøj og futter :gruble:


Vi har ikke navn i hendes alm tøj. Men vi er også meget large med bodyer og strømper der bliver væk osv. Kunne ikke drømme om at brokke mig. Men tingene bliver væk uden navn.

Her er det vigtigste: vanter, sutsko, alm sko og sutter.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 10. mar 2018, 18:49

Lilleluftballon skrev:
Ficus skrev:Jer der har lidt ældre børn, som er kommet i vuggestue...

Når de skriver “sæt navn i alt”, mener de så i ALT? Altså skal hans alm tøj osv os have navn i? Troede, måske naivt, at det var nok at have det i fx overtøj og futter :gruble:


Vi har ikke navn i hendes alm tøj. Men vi er også meget large med bodyer og strømper der bliver væk osv. Kunne ikke drømme om at brokke mig. Men tingene bliver væk uden navn.

Her er det vigtigste: vanter, sutsko, alm sko og sutter.

Vi gør det samme.
Hvis de kommer i noget tøj som jeg vil være sikker på kommer med hjem sætter jeg mærke i det også.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. mar 2018, 19:50

Ficus skrev:Jer der har lidt ældre børn, som er kommet i vuggestue...

Når de skriver “sæt navn i alt”, mener de så i ALT? Altså skal hans alm tøj osv os have navn i? Troede, måske naivt, at det var nok at have det i fx overtøj og futter :gruble:


Jeg sætter ikke mærker i det almindelige tøj, han får på om morgenen. Der er mærker i tøj, som kunne tænkes at blive taget af i løbet af dagen (f.eks. cardigan/sweater) og særligt tøj, som jeg ville være ærgerlig over at miste.
Ellers har vi mærket alt andet (hvilket jo primært er overtøj, sko, sutter og tøjdyr).
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2018, 22:58

Jeg har været lidt ramt af en "alle andre mødre klarer alting og jeg føler jeg fejler i alt"-følelse efter jeg har fravalgt et fag på studiet (og ikke føler jeg er så godt med i dem jeg tager) for at få mere tid hjemme så det hele hænger bedre sammen. Her til aften er jeg kommet med i en DTU-mødregruppe, og derinde kan jeg læse at mange kun tager 10-20 point det første semester efter barslen, og så sidder jeg her og føler jeg fejler ved at have eksamen i 35 imod de 40 som mine medstuderende har til sommer. Nu føler jeg mig ret sej jeg tager så mange :lol: Det var altså lidt et selvtillidsboost, og jeg har det meget bedre med beslutnignen om færre fag, og vil selv hvis jeg dumper et fag stadig være stolt :)

Tænk at det kan hjælpe så meget på ens humør at se at andre gør det samme.


Apropos navnemærkesnakken, Luna starter jo også om snart, er der nogen navnemærker I kan anbefale? Og det er efternavn og telefonnummer der er smart at skrive ik? Så det er de samme mærker til fremtidige børn, eller kan de nemt fjernes og udskiftes ved næste barn? Vil langt hellere have hendes fornavn i :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 11. mar 2018, 05:29

godtnavn skrev:Jeg har været lidt ramt af en "alle andre mødre klarer alting og jeg føler jeg fejler i alt"-følelse efter jeg har fravalgt et fag på studiet (og ikke føler jeg er så godt med i dem jeg tager) for at få mere tid hjemme så det hele hænger bedre sammen. Her til aften er jeg kommet med i en DTU-mødregruppe, og derinde kan jeg læse at mange kun tager 10-20 point det første semester efter barslen, og så sidder jeg her og føler jeg fejler ved at have eksamen i 35 imod de 40 som mine medstuderende har til sommer. Nu føler jeg mig ret sej jeg tager så mange :lol: Det var altså lidt et selvtillidsboost, og jeg har det meget bedre med beslutnignen om færre fag, og vil selv hvis jeg dumper et fag stadig være stolt :)

Tænk at det kan hjælpe så meget på ens humør at se at andre gør det samme.


Apropos navnemærkesnakken, Luna starter jo også om snart, er der nogen navnemærker I kan anbefale? Og det er efternavn og telefonnummer der er smart at skrive ik? Så det er de samme mærker til fremtidige børn, eller kan de nemt fjernes og udskiftes ved næste barn? Vil langt hellere have hendes fornavn i :)


Vi har fornavn. De ting hun har arvet har vi bare pillet de gamle mærker ud eller sat et nyt ovenpå. I min datters vuggestue er der ret tit nye vikarer og studerende, og regner egentligt ikke med at de kan alle børnenes efternavne fra start?
Vi køber fra navnelapper.dk
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. mar 2018, 06:46

Vi har kun fornavn og ingen telefonnummer. Der er ingen andre, der hedder det samme i min drengs børnehave.

Det er ikke nødvendigt hos dagplejen. Hun har fint styr på børnenes tøj.

Køber også hos navnelapper.dk. De kan let skiftes.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 11. mar 2018, 06:50

Vi har haft fra både navnelapper.dk og labelking.
Synes de er lige gode. Man skal bare huske at bestille de farvede hos labelking, de sorte kan ikke klistre på tøj.

Vi har hele navnet i. Både for- og efternavn. I tilfælde af de er to med samme fornavn.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2018, 07:14

Vi har også mærker fra navnelapper med fornavn + efternavn + telefonnummer. Nummeret er mest i tilfælde af, at vi skulle miste noget et sted, hvor ingen kender os på navnet, så er der stadig en chance for at få det igen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 11. mar 2018, 07:17

Bøtte skrev:Vi har haft fra både navnelapper.dk og labelking.
Synes de er lige gode. Man skal bare huske at bestille de farvede hos labelking, de sorte kan ikke klistre på tøj.

Vi har hele navnet i. Både for- og efternavn. I tilfælde af de er to med samme fornavn.


Årh ja, det giver god mening. Min pige har et ret specielt navn, min dreng kunne godt møde en med samme navn (det er ikke på top 50, men heller ikke super-specielt) men har aldrig gjort det.
På navnelapper kan man også sætte et lille symbol. Det er nok nemmere for nogle børn at genkende end deres navn.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2018, 07:55

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:Vi har haft fra både navnelapper.dk og labelking.
Synes de er lige gode. Man skal bare huske at bestille de farvede hos labelking, de sorte kan ikke klistre på tøj.

Vi har hele navnet i. Både for- og efternavn. I tilfælde af de er to med samme fornavn.


Årh ja, det giver god mening. Min pige har et ret specielt navn, min dreng kunne godt møde en med samme navn (det er ikke på top 50, men heller ikke super-specielt) men har aldrig gjort det.
På navnelapper kan man også sætte et lille symbol. Det er nok nemmere for nogle børn at genkende end deres navn.


Nå ja, det har vi også på vores lapper, et symbol. Han kan nu egentlig godt genkende sit fornavn, men hvis der er flere med samme fornavn, kan symbolet nok gøre det lidt lettere at kende forskel.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 11. mar 2018, 07:58

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:Vi har haft fra både navnelapper.dk og labelking.
Synes de er lige gode. Man skal bare huske at bestille de farvede hos labelking, de sorte kan ikke klistre på tøj.

Vi har hele navnet i. Både for- og efternavn. I tilfælde af de er to med samme fornavn.


Årh ja, det giver god mening. Min pige har et ret specielt navn, min dreng kunne godt møde en med samme navn (det er ikke på top 50, men heller ikke super-specielt) men har aldrig gjort det.
På navnelapper kan man også sætte et lille symbol. Det er nok nemmere for nogle børn at genkende end deres navn.


Ja, vi har også symboler på :)

Begge vores hedder noget i top 50, men har alligevel aldrig været i inst med nogle med samme navn. Men har alligevel valgt begge navne, for de holder jo pænt langt tid og gider ikke skifte alle, hvis der pludselig starter en med samme navn.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 11. mar 2018, 08:00

Jeg er ved at lave lapper på en side der hedder Stuck On You, fundet på Instagram.

Tiden vil vise om de er så gode som fx Navnelapper, som jeg ellers er blevet anbefalet :D
0

Tilbage til "Forældre"