Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 7. dec 2017, 07:01

Hvor længe har I brugt barnevogn? A på 5 mdr vokser ret hurtigt og er ved at være for lille til vognen (80 cm liggemål). Ved ikke om jeg skal skaffe en større vogn eller putte ham i klapvognen i en voksipose :gruble:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 7. dec 2017, 07:44

AgentPixie skrev:Hvor længe har I brugt barnevogn? A på 5 mdr vokser ret hurtigt og er ved at være for lille til vognen (80 cm liggemål). Ved ikke om jeg skal skaffe en større vogn eller putte ham i klapvognen i en voksipose :gruble:


Vi satte både E og F i klapvogn omkring 6 mdr da de voksede ud af barnevognen. I en sovepose (vi havde en sleebee og den har ikke huller til en klapvognssele så en eller anden anden med uld). De har fint holdt varmen i den og en køredragt.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 7. dec 2017, 07:45

AgentPixie skrev:Hvor længe har I brugt barnevogn? A på 5 mdr vokser ret hurtigt og er ved at være for lille til vognen (80 cm liggemål). Ved ikke om jeg skal skaffe en større vogn eller putte ham i klapvognen i en voksipose :gruble:


Min pige sover stadig i barnevogn hver dag (15 mdr), vi har en kæmpe Odder vogn. Tænker at hun bliver ude til det bliver sommer igen - så ser vi om vi ikke kan rykke hendes lur indenfor - der er så mange larmende børn her om sommeren. Da vi boede i byen havde vi en kombivogn, og der kom min søn også i klapvognen da han var 5 måneder ca. Det var også helt fint.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 7. dec 2017, 08:26

AgentPixie skrev:Hvor længe har I brugt barnevogn? A på 5 mdr vokser ret hurtigt og er ved at være for lille til vognen (80 cm liggemål). Ved ikke om jeg skal skaffe en større vogn eller putte ham i klapvognen i en voksipose :gruble:


Vores duovogn har et liggemål på 79 og han kom i klapvognsdelen da han var omkring 7-8 mdr. Det passede også med at han i højere og højere grad gerne ville sidde op og kigge når han er vågen.

Vi har en stor motherfucker af en barnevogn til at stå på altanen til lure, vores duovogn er til gåture.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 8. dec 2017, 21:21

J fik sin første vaccine i dag. Jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at tude. Godt farmand var med til at holde hende da hun fik de to stik. Hun skreg godt nok... Det gik heldigvis nemt over med lidt amning. Da vi kom hjem sov hun 4 timer og derefter var det så gråd og pyller medmindre hun lå ved brystet. For en time siden gik hun kold i slyngevuggen.

Nu er jeg så bare nervøs for den der feber. Jeg har lagt dynen let over hende og hun har natdragt på, men burde jeg sætte alarm til at tjekke hende jævnligt i nat for at sikre hun ikke overopheder hvis hun skulle få feber?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2017, 22:06

Shmartiesh skrev:J fik sin første vaccine i dag. Jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at tude. Godt farmand var med til at holde hende da hun fik de to stik. Hun skreg godt nok... Det gik heldigvis nemt over med lidt amning. Da vi kom hjem sov hun 4 timer og derefter var det så gråd og pyller medmindre hun lå ved brystet. For en time siden gik hun kold i slyngevuggen.

Nu er jeg så bare nervøs for den der feber. Jeg har lagt dynen let over hende og hun har natdragt på, men burde jeg sætte alarm til at tjekke hende jævnligt i nat for at sikre hun ikke overopheder hvis hun skulle få feber?


Puha.. glæder mig virkelig ikke til det er vores tur næste uge! Men nu er det overstået, og hun bliver jo heldigvis hurtigt ok igen.

Jeg ville stole på, hun nok selv skal give lyd, hvis hun er skidt i løbet af natten. Spiser hun ikke stadig om natten? For så kan du jo mærke hende da. Men det er jo en smagssag, og hvis det gør dig tryg at stille er ur, så ville jeg da gøre det for at få ro i sjælen.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2017, 22:06

Og håber selvfølgelig, I får en ok nat :)
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 8. dec 2017, 22:09

MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:J fik sin første vaccine i dag. Jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at tude. Godt farmand var med til at holde hende da hun fik de to stik. Hun skreg godt nok... Det gik heldigvis nemt over med lidt amning. Da vi kom hjem sov hun 4 timer og derefter var det så gråd og pyller medmindre hun lå ved brystet. For en time siden gik hun kold i slyngevuggen.

Nu er jeg så bare nervøs for den der feber. Jeg har lagt dynen let over hende og hun har natdragt på, men burde jeg sætte alarm til at tjekke hende jævnligt i nat for at sikre hun ikke overopheder hvis hun skulle få feber?


Puha.. glæder mig virkelig ikke til det er vores tur næste uge! Men nu er det overstået, og hun bliver jo heldigvis hurtigt ok igen.

Jeg ville stole på, hun nok selv skal give lyd, hvis hun er skidt i løbet af natten. Spiser hun ikke stadig om natten? For så kan du jo mærke hende da. Men det er jo en smagssag, og hvis det gør dig tryg at stille er ur, så ville jeg da gøre det for at få ro i sjælen.

Nej hun sover som regel fra 22-6 ish. Jeg mærker nok på hende inden vi går i seng og letter dynen lidt mere. Også måske en alarm om et par timer.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2017, 22:22

Shmartiesh skrev:
MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:J fik sin første vaccine i dag. Jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at tude. Godt farmand var med til at holde hende da hun fik de to stik. Hun skreg godt nok... Det gik heldigvis nemt over med lidt amning. Da vi kom hjem sov hun 4 timer og derefter var det så gråd og pyller medmindre hun lå ved brystet. For en time siden gik hun kold i slyngevuggen.

Nu er jeg så bare nervøs for den der feber. Jeg har lagt dynen let over hende og hun har natdragt på, men burde jeg sætte alarm til at tjekke hende jævnligt i nat for at sikre hun ikke overopheder hvis hun skulle få feber?


Puha.. glæder mig virkelig ikke til det er vores tur næste uge! Men nu er det overstået, og hun bliver jo heldigvis hurtigt ok igen.

Jeg ville stole på, hun nok selv skal give lyd, hvis hun er skidt i løbet af natten. Spiser hun ikke stadig om natten? For så kan du jo mærke hende da. Men det er jo en smagssag, og hvis det gør dig tryg at stille er ur, så ville jeg da gøre det for at få ro i sjælen.

Nej hun sover som regel fra 22-6 ish. Jeg mærker nok på hende inden vi går i seng og letter dynen lidt mere. Også måske en alarm om et par timer.


Skal vi bytte baby? :genert: Ammer stadig 2 gange om natten.

Så kan jeg godt forstå din trang til lige at tjekke hende, selvom jeg grundlæggende ikke mener, det er nødvendigt. De kan jo få feber på et hvilket som helst tidspunkt generelt,og uden der sker andet, end at de har det skidt.

Håber I får en god nats søvn.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 8. dec 2017, 23:09

MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:
MyGirl skrev:
Shmartiesh skrev:J fik sin første vaccine i dag. Jeg skulle godt nok tage mig sammen for ikke at tude. Godt farmand var med til at holde hende da hun fik de to stik. Hun skreg godt nok... Det gik heldigvis nemt over med lidt amning. Da vi kom hjem sov hun 4 timer og derefter var det så gråd og pyller medmindre hun lå ved brystet. For en time siden gik hun kold i slyngevuggen.

Nu er jeg så bare nervøs for den der feber. Jeg har lagt dynen let over hende og hun har natdragt på, men burde jeg sætte alarm til at tjekke hende jævnligt i nat for at sikre hun ikke overopheder hvis hun skulle få feber?


Puha.. glæder mig virkelig ikke til det er vores tur næste uge! Men nu er det overstået, og hun bliver jo heldigvis hurtigt ok igen.

Jeg ville stole på, hun nok selv skal give lyd, hvis hun er skidt i løbet af natten. Spiser hun ikke stadig om natten? For så kan du jo mærke hende da. Men det er jo en smagssag, og hvis det gør dig tryg at stille er ur, så ville jeg da gøre det for at få ro i sjælen.

Nej hun sover som regel fra 22-6 ish. Jeg mærker nok på hende inden vi går i seng og letter dynen lidt mere. Også måske en alarm om et par timer.


Skal vi bytte baby? :genert: Ammer stadig 2 gange om natten.

Så kan jeg godt forstå din trang til lige at tjekke hende, selvom jeg grundlæggende ikke mener, det er nødvendigt. De kan jo få feber på et hvilket som helst tidspunkt generelt,og uden der sker andet, end at de har det skidt.

Håber I får en god nats søvn.


Mygirl jeg bytter gerne, synes 2 gange lyder som luksus! Og Luna er 9½ måned nu :genert: Ej 2 gange var længe det normale her, men det er skiftet og nu sover huna f lort frem til kl 00, og ammer flere gange der, og sover så okay 00-06 ofte kun med en amning i den periode, så jeg har opgivet at sove før det værste er overstået de sidste dage, håber hun sover godt natten til tirsdag hvor jg skal til eksamen...

Jeg havde nok tjekket, men Luna fik ogås meget høj feber af vaccinen, begge gange. Hun ville så ikke sove selv, kunne ligge ovenpå eller i viklen hos mig eller far, og det tog 1½-2 døgn før hun var ovenpå igen (et godt råd er at lægge vaccinerne fredag så man er to hjemme). Vi kørte skiftehold og skiftes til at sove de døgn.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 9. dec 2017, 06:40

godtnavn skrev:
Mygirl jeg bytter gerne, synes 2 gange lyder som luksus! Og Luna er 9½ måned nu :genert: Ej 2 gange var længe det normale her, men det er skiftet og nu sover huna f lort frem til kl 00, og ammer flere gange der, og sover så okay 00-06 ofte kun med en amning i den periode, så jeg har opgivet at sove før det værste er overstået de sidste dage, håber hun sover godt natten til tirsdag hvor jg skal til eksamen...

Jeg havde nok tjekket, men Luna fik ogås meget høj feber af vaccinen, begge gange. Hun ville så ikke sove selv, kunne ligge ovenpå eller i viklen hos mig eller far, og det tog 1½-2 døgn før hun var ovenpå igen (et godt råd er at lægge vaccinerne fredag så man er to hjemme). Vi kørte skiftehold og skiftes til at sove de døgn.


Ej, jeg kan faktisk overhovedet ikke klage på søvnfronten :genert: Så ville jeg være et skarn.

Han sover næsten fra 20 til mellem 7.30 og 8.30 hver dag, så det er ret luksus. Så kan det godt være der ammes klokken ca. 20, 24, 3 og 6, men ville faktisk ikke bytte.

Det kombineret med, at han er virkelig nem at putte gør mig meget taknemmelig. :)

Nogen gange drømmer jeg dog om mere end 2-4 timers sammenhængende søvn (mere vil have mere :lol: ).

I nat har han kun spist 20, 2 og 6 og vi er lige vågnet og ligger og putter i sengen :lun:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 9. dec 2017, 07:38

Thea er 15 måneder, og jeg tror vi ammer 4-7 gange hver nat :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 9. dec 2017, 07:54

Sangius skrev:Thea er 15 måneder, og jeg tror vi ammer 4-7 gange hver nat :D


Jeg klapper bare i :D
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 9. dec 2017, 08:04

Tak for feedback på klapvogn vs barnevogn :lun: Vi valgte at købe en brugt Oddervogn, med et større liggemål.

A sover pt fra 21-08, uden at skulle spise :lun:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 9. dec 2017, 08:05

MyGirl skrev:
Sangius skrev:Thea er 15 måneder, og jeg tror vi ammer 4-7 gange hver nat :D


Jeg klapper bare i :D


Vi sover sammen, og hun klarer det meste selv. Så det er ikke noget jeg tænker meget over - behøver kun vågne halvt og guide lidt, og så sover jeg videre. :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"