Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. jan 2019, 17:27

Sangius skrev:Så blev Max vaccineret i dag. Jeg var som sædvanlig ved at dø, og lod min mand om at holde, mens jeg vente ryggen til ovre i et hjørne.
Max siger så bare et lille piv, og det var det. Thea skreg bare bloody murder hver gang, og var svær at trøste.
Sikke en forskel :lol:

Neenah - jeg havde bare kørt BLW når hun rammer de 6 måneder, og taget den derfra. Så kan hun altid få modermælk eller mme i kop når du skal på arbejde, eller få hjælp med grød osv., hvis I finder det nødvendigt.
De fleste børn spiser når babserne er væk. Men du kan nok godt regne med, at der bliver skruet op for natamningenb i en stund, når hun ikke får om dagen. :)


Men må de ikke først begynde BLW når de kan sidde selv?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2019, 17:29

Neenah skrev:
Sangius skrev:Så blev Max vaccineret i dag. Jeg var som sædvanlig ved at dø, og lod min mand om at holde, mens jeg vente ryggen til ovre i et hjørne.
Max siger så bare et lille piv, og det var det. Thea skreg bare bloody murder hver gang, og var svær at trøste.
Sikke en forskel :lol:

Neenah - jeg havde bare kørt BLW når hun rammer de 6 måneder, og taget den derfra. Så kan hun altid få modermælk eller mme i kop når du skal på arbejde, eller få hjælp med grød osv., hvis I finder det nødvendigt.
De fleste børn spiser når babserne er væk. Men du kan nok godt regne med, at der bliver skruet op for natamningenb i en stund, når hun ikke får om dagen. :)


Men må de ikke først begynde BLW når de kan sidde selv?


Ammenet skriver dette om det:

"Når din baby kan sidde selv (evt. på skødet – vigtigt er bare, at barnet selv kan holde hoved og ryggen nogenlunde). Dette er vigtigt, for ellers kan maden ikke hostes op igen."
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2019, 18:25

Her var Luna hjemme igår grundet slem hoste der gjorde hun stort set ikke sov om natten, hun sov dog okay i nat og var fint glad så hun kom i pasning, men nu har hun fanget en gang feber... Hun er ikke det mindste påvirket, hun løber rundt og leger fuld af energi, men feberen er 37,6, så tænker hun jo skal blive hjemme i morgen, jeg kan bare virkelig ikke overskue det så skdit jeg har det for tiden :genert:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 22. jan 2019, 18:35

godtnavn skrev:Her var Luna hjemme igår grundet slem hoste der gjorde hun stort set ikke sov om natten, hun sov dog okay i nat og var fint glad så hun kom i pasning, men nu har hun fanget en gang feber... Hun er ikke det mindste påvirket, hun løber rundt og leger fuld af energi, men feberen er 37,6, så tænker hun jo skal blive hjemme i morgen, jeg kan bare virkelig ikke overskue det så skdit jeg har det for tiden :genert:


37,6? Kan det overhovedet kategoriseres som feber? :gruble:
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. jan 2019, 18:46

Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:Her var Luna hjemme igår grundet slem hoste der gjorde hun stort set ikke sov om natten, hun sov dog okay i nat og var fint glad så hun kom i pasning, men nu har hun fanget en gang feber... Hun er ikke det mindste påvirket, hun løber rundt og leger fuld af energi, men feberen er 37,6, så tænker hun jo skal blive hjemme i morgen, jeg kan bare virkelig ikke overskue det så skdit jeg har det for tiden :genert:


37,6? Kan det overhovedet kategoriseres som feber? :gruble:

Hvis det er målt i endetarmen, så siger sundhed.dk, at der først er feber over 38, så send du hende bare afsted :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2019, 18:50

Jeg havde lidt problemer med at Max havde meget hyppig grøn afføring. Men nu har jeg blokammet de sidste par uger, i op mod 9 timer på samme side, og det er helt væk.

Jeg overproducerer jo i princippet, når den store er i dagpleje :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. jan 2019, 19:02

M har feber, åbenbart. Hun blev vaccineret i går, hvor hun var pylret og snottet, men der havde jeg målt med et infrarødt termometer, som viste 37,0. Nu prøvede vi så at måle i numsen her til aften, og den siger 38,3 selvom infrarødt stadig siger 37,0. Så kunne hun i princippet også have haft feber i går - og så måtte hun jo ikke være blevet vaccineret.

Det er ikke noget man skal reagere på, vel? :gruble: hun har været mega pylret både i går og i dag, og har været varm hele dagen i dag. Der har været våde bleer, og hun har kunnet lege lidt når hun ikke lige har pylret.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. jan 2019, 19:07

Neenah skrev:M har feber, åbenbart. Hun blev vaccineret i går, hvor hun var pylret og snottet, men der havde jeg målt med et infrarødt termometer, som viste 37,0. Nu prøvede vi så at måle i numsen her til aften, og den siger 38,3 selvom infrarødt stadig siger 37,0. Så kunne hun i princippet også have haft feber i går - og så måtte hun jo ikke være blevet vaccineret.

Det er ikke noget man skal reagere på, vel? :gruble: hun har været mega pylret både i går og i dag, og har været varm hele dagen i dag. Der har været våde bleer, og hun har kunnet lege lidt når hun ikke lige har pylret.


Så længe der er kontakt og våde bleer, så ville jeg ikke reagere :)
Max er også ret varm og pylret her til aften, han blev vaccineret i morges. Har ikke lige et termometer, så ved ikke hvad hans temperatur er.
Burde nok skaffe mig sådan et... :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. jan 2019, 19:09

De der smarte afrundede sprøjter der kommer med panodil junior miksturen, kan man købe dem i løssalg? De er jo geniale! Jeg tabte den jeg havde på gulvet og smed den til disinfection sammen med sutter mv, det kunne den så ikke tåle! Den blev helt skæv og vil ikke noget nu.
0
My world 12-10-18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2019, 19:09

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
godtnavn skrev:Her var Luna hjemme igår grundet slem hoste der gjorde hun stort set ikke sov om natten, hun sov dog okay i nat og var fint glad så hun kom i pasning, men nu har hun fanget en gang feber... Hun er ikke det mindste påvirket, hun løber rundt og leger fuld af energi, men feberen er 37,6, så tænker hun jo skal blive hjemme i morgen, jeg kan bare virkelig ikke overskue det så skdit jeg har det for tiden :genert:


37,6? Kan det overhovedet kategoriseres som feber? :gruble:

Hvis det er målt i endetarmen, så siger sundhed.dk, at der først er feber over 38, så send du hende bare afsted :D


Jeg ramte forkert, det er 38,6 ;) Så det er feber, desværre. Omend eneste grund til det blev opdaget var at hun var varm, hun er slet ikke påvirket. Men det gør det jo næsten hårdere at have en hjemmedag, for hun er fuld af energi men vil ikke f.eks. tage hende på legestue hvor der er andre børn..
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2019, 19:11

Moxy-lady skrev:De der smarte afrundede sprøjter der kommer med panodil junior miksturen, kan man købe dem i løssalg? De er jo geniale! Jeg tabte den jeg havde på gulvet og smed den til disinfection sammen med sutter mv, det kunne den så ikke tåle! Den blev helt skæv og vil ikke noget nu.


Minder de ikke om de sprøjter man kan få til bolsjefremstilling?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2019, 19:12

Moxy-lady skrev:De der smarte afrundede sprøjter der kommer med panodil junior miksturen, kan man købe dem i løssalg? De er jo geniale! Jeg tabte den jeg havde på gulvet og smed den til disinfection sammen med sutter mv, det kunne den så ikke tåle! Den blev helt skæv og vil ikke noget nu.


Køb en gang Panodil junior mikstur mere?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. jan 2019, 19:38

Sofie kastede op igen her til aften og har stadig feber, så ringede til børneafdelingen, som vi havde fået besked på. Hun skal tilbydes 50 ml hver3. time. Rimelig træls når nu jeg ikke ammer pga penicillin, og når jeg selv stadig er kvast pga infektion. Det bliver en lang nat.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. jan 2019, 20:44

Neenah skrev:M har feber, åbenbart. Hun blev vaccineret i går, hvor hun var pylret og snottet, men der havde jeg målt med et infrarødt termometer, som viste 37,0. Nu prøvede vi så at måle i numsen her til aften, og den siger 38,3 selvom infrarødt stadig siger 37,0. Så kunne hun i princippet også have haft feber i går - og så måtte hun jo ikke være blevet vaccineret.

Det er ikke noget man skal reagere på, vel? :gruble: hun har været mega pylret både i går og i dag, og har været varm hele dagen i dag. Der har været våde bleer, og hun har kunnet lege lidt når hun ikke lige har pylret.

Jeg tror vist nok du skal reagere, hvis hun får over 39 i feber :) altså ringe til læge eller vagtlæge.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 22. jan 2019, 20:46

God bedring til de syge babyer!
1

Tilbage til "Forældre"