Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 26. okt 2018, 19:13

billiebean skrev:Har også lige haft en overtrætheds-skrigetur her. Er alene med baby i aften og jeg endte med at sidde og tude om kap med baby T. Det er den der følelse af desperation blandet med utilstrækkelighed. Nogle gange går det bedre med at bevare the cool end andre. Er også max presset i disse dage hvor min mands forældre bor hos os.

:kram: Selvom det er en ringe trøst, så er det nogen gange rart at vide, at man ikke er den eneste der kan have nedsmeltninger over alt det baby-noget.

Efter jeg er blevet mor, kan jeg næsten forstå Shaken Baby Syndrome... :genert: Shit, hvor kan min tålmodighed med baby nogle gange ligge på et meget meget lille sted.
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 26. okt 2018, 19:32

Ego-indlæg coming up - undskyld :genert:

Årh, hvor jeg bare synes, livet med baby er hårdt! Vi har egentlig en meget nem og glad datter på 4 1/2 måned. Hun trives, udvikler sig, som hun skal osv. Alt er sådan set fint.

Alligevel er jeg bare fuldstændig udkørt. Hun har haft en lang periode, hvor hun ikke har sovet godt om dagen. Det har virkelig sat mig på prøve, at jeg måske kun havde en time til mig selv i løbet af dagen, og samtidig brugte oceaner af tid på at putte hende uden held. Det er noget af det mest opslidende!

Oveni det har hun hostet og været forkølet i freaking fire uger nu. Vi har gentagende gange været hos lægen og også på børnemodtagelsen. Hun fejler intet, ud over at hun har en slem efterårsforkølelse, der bare ikke vil slippe. Forkølelsen giver dårlig søvn, hun er mere pylret, har til tider svært ved at få vejret, og ja, så har vi ikke været i mødregruppe i en måned, fordi lægen på det kraftigste frarådede det. Min SP var dog noget uforstående, da hun mener, at sådan en forkølelse er umulig at undgå på denne årstid anyways. Vi har dog ikke været af sted. Jeg er ved at blive bims af at gå herhjemme og glo på de samme hvide vægge.

Jeg er generelt ikke begejstret for at være på barsel. Synes det tager mere energi, end det giver - hvis det giver mening. Jeg elsker at være sammen med min datter, men jeg har virkelig også brug for tid til at være mig. Min mand er god til at tage baby, når han kommer hjem, men jeg har svært ved at slappe helt af, med mindre jeg forlader hjemmet. Jeg synes hele tiden, min krop er i alarmberedskab. Det er virkelig opslidende.

Min mand har svært ved at putte vores datter. Hun bliver meget ked af det, græder og råber. Det kan stå på i timevis nogle dage. På den ene side har jeg lyst til at tage over (og har også gjort det indimellem), på den anden side er det jo også vigtigt, at de finder ud af det samen. Ellers er jeg jo stavnsbundet til hjemmet. Han gør det samme som mig i forhold til putteritual osv., og da hun får flaske, kan han jo også sagtens give godnattåren. Der burde altså ikke være nogen forskel, og hun er vild med ham på alle andre tidspunkter. Hvad fanden går der galt?

Ih, altså. Jeg synes bare, det hele er lidt røvet lige nu. Jeg keder mig herhjemme :(
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 26. okt 2018, 20:17

Aqua, har I ikke nogle retningslinjer i mødregruppen i forhold til sygdom?

Ellers kan jeg godt nikke genkendende til det med at mangle tid til sig selv. Har det på præcis samme måde. Min søn sover heller ikke altid godt i løbet af dagen. Vi har måske 1-2 dage om ugen hvor han sover godt i løbet af dagen og ellers så klat-sover han sådan lidt hist og pist og bliver utilfreds fordi han er træt, men har svært ved at sove fordi hans mave driller :rulle:

Jeg synes også det er så svært at slappe af. Og folk siger "Du kan jo evt. få nogen til at komme og gå en tur med baby i barnevognen". Og det kan jeg sagtens. Det er bare ikke rigtig nok (og det er sådan noget man måske skal passe på med at sige til mor-mafiaen :ninja: ) og jeg skammer mig lidt over det.

Har du mulighed for at gå til noget med din datter, så du kan komme lidt ud af huset? Måske evt. sætte ind med noget alternativ medicin i forhold til forkølelsen, hvis der er noget der kan hjælpe dér?
1
J, juli 2018.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 27. okt 2018, 02:59

Aqua, tip fra en lurer.
Det lyder virkelig mærkeligt, men flæk et løg og læg det ind under din datters seng om natten.
Det tager den der tørre hoste.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 27. okt 2018, 06:41

Undtagelsen skrev:Aqua, tip fra en lurer.
Det lyder virkelig mærkeligt, men flæk et løg og læg det ind under din datters seng om natten.
Det tager den der tørre hoste.


...OG der kommer til at lugte virkelig meget af pølsevogn! :banan:
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 27. okt 2018, 07:39

Jeg har fået min første menstruation efter fødslen. Udover at det gør herre ondt, føles det også lidt vemodigt. For nu går kroppen videre, nu er det endegyldigt slut med denne graviditet og nyligt fødsel ting. Det er nok en mærkelig tanke. Nå, men det er da fint at min krop virker.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. okt 2018, 07:47

Det var da også hurtigt efter fødslen Joe. Forstår god at det føles lidt vemodigt :kys:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 27. okt 2018, 08:13

Undtagelsen skrev:Aqua, tip fra en lurer.
Det lyder virkelig mærkeligt, men flæk et løg og læg det ind under din datters seng om natten.
Det tager den der tørre hoste.

Vi har rigtig god erfaring med løg under sengen. Man lærer at leve med lugten :-D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2018, 09:47

Åh hvor er jeg dog træt af de ammebrikker! Hvis hun når at blive sur, inden hun bliver lagt til, så flagrer hun med arme og ben og rager brikken af igen og igen og skriger højere og højere, før det går op for hende, at det altså er hende selv, der styrer, om der kommer mælk ud eller ej. Nedløbet er ikke spor kraftigt, men det har jo nok noget med brikkerne at gøre. Det er samtidig ikke nemt om natten, hvor jeg prøver at holde belysningen sparsom - hvilket bare gør det sværere at finde en bortløben brik i sengen.

SP mente godt, at jeg kunne slippe for dem med tiden, og har prøvet flere gange at tage dem af undervejs, men hun kan slet ikke få fat. Måske når hun bliver lidt stærkere.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 27. okt 2018, 09:55

Mi55y skrev:Åh hvor er jeg dog træt af de ammebrikker! Hvis hun når at blive sur, inden hun bliver lagt til, så flagrer hun med arme og ben og rager brikken af igen og igen og skriger højere og højere, før det går op for hende, at det altså er hende selv, der styrer, om der kommer mælk ud eller ej. Nedløbet er ikke spor kraftigt, men det har jo nok noget med brikkerne at gøre. Det er samtidig ikke nemt om natten, hvor jeg prøver at holde belysningen sparsom - hvilket bare gør det sværere at finde en bortløben brik i sengen.

SP mente godt, at jeg kunne slippe for dem med tiden, og har prøvet flere gange at tage dem af undervejs, men hun kan slet ikke få fat. Måske når hun bliver lidt stærkere.

Har du prøvet deep latch og klemme brystet sammen imens du propper det i munden på hende?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2018, 10:31

Neenah skrev:
Mi55y skrev:Åh hvor er jeg dog træt af de ammebrikker! Hvis hun når at blive sur, inden hun bliver lagt til, så flagrer hun med arme og ben og rager brikken af igen og igen og skriger højere og højere, før det går op for hende, at det altså er hende selv, der styrer, om der kommer mælk ud eller ej. Nedløbet er ikke spor kraftigt, men det har jo nok noget med brikkerne at gøre. Det er samtidig ikke nemt om natten, hvor jeg prøver at holde belysningen sparsom - hvilket bare gør det sværere at finde en bortløben brik i sengen.

SP mente godt, at jeg kunne slippe for dem med tiden, og har prøvet flere gange at tage dem af undervejs, men hun kan slet ikke få fat. Måske når hun bliver lidt stærkere.

Har du prøvet deep latch og klemme brystet sammen imens du propper det i munden på hende?


Hun har haft virkelig flot sutteteknik fra dag 1 og har altid hele området i munden med udadkrængende underlæbe - er det det, der er deep latch? Jeg er hhv flad og indadvendt, så der er ikke særlig meget at få fat i for hende - selv når hun har suttet dem frem med brikken. Men brikken er jo så også ret stor ift mig.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 27. okt 2018, 13:34

AgentPixie skrev:
Undtagelsen skrev:Aqua, tip fra en lurer.
Det lyder virkelig mærkeligt, men flæk et løg og læg det ind under din datters seng om natten.
Det tager den der tørre hoste.

Vi har rigtig god erfaring med løg under sengen. Man lærer at leve med lugten :-D


Det virker nemlig ret godt, men den der stank, når man lige åbner døren ind til værelset næste morgen... :lol:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 27. okt 2018, 13:34

Mi55y, jeg har hørt om flere, der har haft god gavn af brystvorteformere, som man har på imellem amningerne. Jeg ved ikke præcis hvordan de fungerer, men har hørt om flere, der har fået gjort dem nemmere for baby at få fat i og sluppet for brikkerne den vej.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2018, 14:16

Zonta skrev:Mi55y, jeg har hørt om flere, der har haft god gavn af brystvorteformere, som man har på imellem amningerne. Jeg ved ikke præcis hvordan de fungerer, men har hørt om flere, der har fået gjort dem nemmere for baby at få fat i og sluppet for brikkerne den vej.


Dem må jeg lige prøve at se efter på apoteket.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 27. okt 2018, 14:41

Baby M havde endelig en aften uden alt for meget skrig og skrål :banan: Det var så fordi min mand lagde hende i seng klokken halv ni, med det resultat at hun i stedet vågnede klokken ni og var lysvågen, så jeg sad oppe med en storsmilende baby til klokken 23 :lol:

Men i dag har hun lidt problemer med at pølle. Hun presser til hun skriger og giver så op. Hun gylpede og brækkede sig 2-3 gange i formiddags - ret voldsomme mængder. Siden har hun bare sovet, ikke spist ret meget, og har ikke haft en våd ble siden før middag. Hun er ikke dårlig virker det til, men der er heller ikke meget gang i hende. Hun vil helst bare sove.
Senest rettet af Neenah 27. okt 2018, 14:42, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forældre"