Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 24. jan 2019, 21:31

Birk har dårlig mave og er hidsig i dag. Birks mor er meget træt og meget irritabel i dag. Birks far er syg i dag, og kan ikke andet end at spille computer (ej, han har også hjulpet lidt)

Jeg bliver lidt ked af det, for jeg plejer at kunne rumme Birks, typisk for en baby, skiftende humør. Men i dag har jeg været så udmattet, at jeg bare blev helt vildt irriteret, når han begyndte at brokke sig og skrige på den der “jeg gider ikke være i denne stilling, der skulle have sket noget nyt for to minutter siden. Bær mig nu bare rundt!”-måde. Jeg synes simpelthen han har været belastende. Og så føler jeg mig lidt som en ringe mor.
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2019, 05:45

Idag er min lille mus 2 år!
15
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 25. jan 2019, 07:57

Hold op, hvor har vi meget vasketøj pt. Synes ikke jeg laver andet end at rydde op i køkkenet efter madseancer og ordne vasketøj herhjemme!
Forstår ikke helt hvordan 1 lille baby kan få det til at eksplodere så meget :gruble:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 25. jan 2019, 08:08

billiebean skrev:Hold op, hvor har vi meget vasketøj pt. Synes ikke jeg laver andet end at rydde op i køkkenet efter madseancer og ordne vasketøj herhjemme!
Forstår ikke helt hvordan 1 lille baby kan få det til at eksplodere så meget :gruble:


Samme herhjemme. Hvordan gik vi lige fra 2-3 maskinfulde ugentligt til 5-6?!

Og ja, det der madshow og oprydning efter det. Jeg bliver meget snart vanvittig.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 25. jan 2019, 09:14

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Hold op, hvor har vi meget vasketøj pt. Synes ikke jeg laver andet end at rydde op i køkkenet efter madseancer og ordne vasketøj herhjemme!
Forstår ikke helt hvordan 1 lille baby kan få det til at eksplodere så meget :gruble:


Samme herhjemme. Hvordan gik vi lige fra 2-3 maskinfulde ugentligt til 5-6?!

Og ja, det der madshow og oprydning efter det. Jeg bliver meget snart vanvittig.

Præcis samme hér - og han bliver stadig kun ammet :lol:

I don’t get it. Og så alligevel. Størstedelen af vores eget tøj er ‘corporate wear’ som mest ryger til rens eller udenfor til luftning, men det duer ikke rigtigt for babytøj eller mit afslappede hjemmetøj :rulle:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 25. jan 2019, 11:17

Åh! Vi har for alvor lagt mærke til, at Alfreds baghoved er fladt. Han hader at ligge på maven, men nu er det bare ærgerligt, Sonny-boy :tie: Han har en del hår og er vældigt tyk, så jeg har ikke som sådan observeret det før nu. Jeg kan egentlig ikke helt se, om han er flad eller bare fed - heldigvis kommer SP på mandag. Han er 2 mdr. Så tænker det kan rettes en del.
Har bestilt en tid ved min veninde, som er kraniosakral behandler, så vi lige får tjekket hans bevægelighed endnu en gang. For pokker altså. Det gør mig ked af det :(
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 25. jan 2019, 12:30

Jeg skulle have været ude med en af mine venner i aften. Men min mand har the manflu - har slæbt sig selv på arbejde, men for slatten til at være alene med vores tigerspringsramte dreng.
Så jeg bliver hjemme. Kun lidt bitter. Til gengæld har jeg indtil videre væsentligt mere overskud i dag end i går.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 25. jan 2019, 12:38

Årh hvor er det forfærdeligt når det føles som om ens baby forsøger at fortælle en noget, som man bare ikke forstår! Hun er så ulykkelig hele tiden i dag, og ingenting jeg gør, hjælper. Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om hun har ondt eller om det bare er verdenen der er ond og hård. Hun virker varm, men har ikke feber. Hun har lige sovet en times tid, og nu sidder vi og ser lidt tv, det har givet lidt ro, men uroen ligger lige under overfladen, virker det til :(
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 25. jan 2019, 12:46

Depeche_Mama skrev:Åh! Vi har for alvor lagt mærke til, at Alfreds baghoved er fladt. Han hader at ligge på maven, men nu er det bare ærgerligt, Sonny-boy :tie: Han har en del hår og er vældigt tyk, så jeg har ikke som sådan observeret det før nu. Jeg kan egentlig ikke helt se, om han er flad eller bare fed - heldigvis kommer SP på mandag. Han er 2 mdr. Så tænker det kan rettes en del.
Har bestilt en tid ved min veninde, som er kraniosakral behandler, så vi lige får tjekket hans bevægelighed endnu en gang. For pokker altså. Det gør mig ked af det :(

I følge vores kiropraktor er en smule fladt baghoved helt normalt - eller i hvert fald svært at undgå - når babyer jo skal sove på ryggen :) Hér reagerede vi på, at han havde en favoritside at dreje hovedet til, så der blev et mere fladt område i den ene side ift. den anden. Men når de kun er 2 mdr. skulle der være rigtig gode chancer for, at det kan rette sig fuldstændigt :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 25. jan 2019, 13:58

Men de skal sove på ryggen med hovedet drejet helt til siden. Så de belastet baghovedet mindst muligt. :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 25. jan 2019, 15:21

Buller skrev:Men de skal sove på ryggen med hovedet drejet helt til siden. Så de belastet baghovedet mindst muligt. :)

Ja, men når de bliver lidt større og selv kan dreje/bevæge hovedet, kan de sagtens komme til at ligge eller sove mere på midten af baghovedet :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. jan 2019, 15:29

Har brug for lidt indsigt:
Jeg oplever at der snakkes om min datter, uden at vi rigtig informeres. Hun er bagud sprogligt, men udvikler sig. Dagplejemor synes ikke der er grund til bekymring, men det synes den tilsynsførende pædagog, som jo altså ret sjældent ser Thea, og ikke særlig længe af gangen.

Jeg har lige fået at vide af dagplejemor at se holder møde om Thea d. 5., et møde vi som forældre så ikke er inviteret til, og ej heller informeret om, udover en henkastet bemærkning fra dagplejemor ved afhentning. Man når aldrig at få snakket ordentligt ved afhentning, med flyverdragter, vinterstøvler og utålmodig unge - you know the drill. Så jeg er lidt usikker på, hvad det her møde overhovedet handler om. Ydermere synes jeg det er mærkeligt, at vi som forældre ikke spørges først, og inviteres med.
Jeg oplevede det samme første gang der blev snakket om talepædagog. Her har tilsynsførende pædagog været på besøg og snakke med dagplejemor omkring Thea, og dagplejemor har fået besked på at føre en liste over de ord Thea kan. Samt de snakkede om at kontakte talepædagog. Alt dette blev vi som forældre først informeret om efterfølgende.
Vi fik besked før talepædagogen blev kontaktet, og vi var med til et møde der. Det er det vi har været involveret i, sådan officielt.
Alt andet ved jeg kun fra de korte kommentarer dagplejemor kommer med.
Det er den tilsynsførende pædagog som trækker i snorene. Dagplejemor mener at det at skyde gråspurve med kanoner, siger hun.
Jeg føler bare at det er skørt at det er en kvinde der sjældent ser vores datter, som skal føre samtalen til disse møder. Dagplejemor er også med til møderne.
Men jeg så gerne, at vi som forældre blev inviteret hver gang, og at de generelt egentlig aldrig holdte møder om vores datter, uden officielt at informere os om det, hvem der deltager, og hvad der diskuteres.

Eller er det bare mig, der har urealistiske forventninger?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 25. jan 2019, 16:13

Sangius skrev:Har brug for lidt indsigt:
Jeg oplever at der snakkes om min datter, uden at vi rigtig informeres. Hun er bagud sprogligt, men udvikler sig. Dagplejemor synes ikke der er grund til bekymring, men det synes den tilsynsførende pædagog, som jo altså ret sjældent ser Thea, og ikke særlig længe af gangen.

Jeg har lige fået at vide af dagplejemor at se holder møde om Thea d. 5., et møde vi som forældre så ikke er inviteret til, og ej heller informeret om, udover en henkastet bemærkning fra dagplejemor ved afhentning. Man når aldrig at få snakket ordentligt ved afhentning, med flyverdragter, vinterstøvler og utålmodig unge - you know the drill. Så jeg er lidt usikker på, hvad det her møde overhovedet handler om. Ydermere synes jeg det er mærkeligt, at vi som forældre ikke spørges først, og inviteres med.
Jeg oplevede det samme første gang der blev snakket om talepædagog. Her har tilsynsførende pædagog været på besøg og snakke med dagplejemor omkring Thea, og dagplejemor har fået besked på at føre en liste over de ord Thea kan. Samt de snakkede om at kontakte talepædagog. Alt dette blev vi som forældre først informeret om efterfølgende.
Vi fik besked før talepædagogen blev kontaktet, og vi var med til et møde der. Det er det vi har været involveret i, sådan officielt.
Alt andet ved jeg kun fra de korte kommentarer dagplejemor kommer med.
Det er den tilsynsførende pædagog som trækker i snorene. Dagplejemor mener at det at skyde gråspurve med kanoner, siger hun.
Jeg føler bare at det er skørt at det er en kvinde der sjældent ser vores datter, som skal føre samtalen til disse møder. Dagplejemor er også med til møderne.
Men jeg så gerne, at vi som forældre blev inviteret hver gang, og at de generelt egentlig aldrig holdte møder om vores datter, uden officielt at informere os om det, hvem der deltager, og hvad der diskuteres.

Eller er det bare mig, der har urealistiske forventninger?


Synes overhovedet ikke det er urimeligt at forvente at blive informeret og inddraget. Det er jeres valg om hun skal have talepædagog eller ej. De kan komme med anbefalinger og tilbud, men det er jer der bestemmer.
Jeg ville ringe og snakke med pædagogen både for at få info men også for at gøre klart at du forventer at blive inddraget i langt højere grad.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 25. jan 2019, 17:34

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Hold op, hvor har vi meget vasketøj pt. Synes ikke jeg laver andet end at rydde op i køkkenet efter madseancer og ordne vasketøj herhjemme!
Forstår ikke helt hvordan 1 lille baby kan få det til at eksplodere så meget :gruble:


Samme herhjemme. Hvordan gik vi lige fra 2-3 maskinfulde ugentligt til 5-6?!

Og ja, det der madshow og oprydning efter det. Jeg bliver meget snart vanvittig.


De bliver desværre kun værre til det. Sådan en 2 årig kan rode seriøst meget på et øjeblik :tie:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf achillaxedprune » 25. jan 2019, 18:34

Sangius skrev:Har brug for lidt indsigt:
Jeg oplever at der snakkes om min datter, uden at vi rigtig informeres. Hun er bagud sprogligt, men udvikler sig. Dagplejemor synes ikke der er grund til bekymring, men det synes den tilsynsførende pædagog, som jo altså ret sjældent ser Thea, og ikke særlig længe af gangen.

Jeg har lige fået at vide af dagplejemor at se holder møde om Thea d. 5., et møde vi som forældre så ikke er inviteret til, og ej heller informeret om, udover en henkastet bemærkning fra dagplejemor ved afhentning. Man når aldrig at få snakket ordentligt ved afhentning, med flyverdragter, vinterstøvler og utålmodig unge - you know the drill. Så jeg er lidt usikker på, hvad det her møde overhovedet handler om. Ydermere synes jeg det er mærkeligt, at vi som forældre ikke spørges først, og inviteres med.
Jeg oplevede det samme første gang der blev snakket om talepædagog. Her har tilsynsførende pædagog været på besøg og snakke med dagplejemor omkring Thea, og dagplejemor har fået besked på at føre en liste over de ord Thea kan. Samt de snakkede om at kontakte talepædagog. Alt dette blev vi som forældre først informeret om efterfølgende.
Vi fik besked før talepædagogen blev kontaktet, og vi var med til et møde der. Det er det vi har været involveret i, sådan officielt.
Alt andet ved jeg kun fra de korte kommentarer dagplejemor kommer med.
Det er den tilsynsførende pædagog som trækker i snorene. Dagplejemor mener at det at skyde gråspurve med kanoner, siger hun.
Jeg føler bare at det er skørt at det er en kvinde der sjældent ser vores datter, som skal føre samtalen til disse møder. Dagplejemor er også med til møderne.
Men jeg så gerne, at vi som forældre blev inviteret hver gang, og at de generelt egentlig aldrig holdte møder om vores datter, uden officielt at informere os om det, hvem der deltager, og hvad der diskuteres.

Eller er det bare mig, der har urealistiske forventninger?


Du har på ingen måde urealitiske forventninger! Det du beskriver her ville være fuldstændig uacceptabelt for mig... Har du overvejet at skifte dagplejemor? Synes du flere gange har beskrevet grænseoverskridende adfærd hos hende.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Forældre"