Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2019, 09:53

Eller en god skrigetur! :-D Herhjemme er der ikke noget som snot og tårer til at drive bussemændende frem fra deres skjul :lol:
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 24. jan 2019, 11:19

Mi55y skrev:Eller en god skrigetur! :-D Herhjemme er der ikke noget som snot og tårer til at drive bussemændende frem fra deres skjul :lol:

Ha Ha - SÅ gode skrigeture har vi vist endnu til gode :lol:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Charly » 24. jan 2019, 12:55

Zonta skrev:
Mi55y skrev:
Zonta skrev:Nå, men i dag er ellers festlig. Jeg har fået fjernet en visdomstand og Johan har fået konstateret astmatisk bronkitis :(


Åh øv da! :kram: Hvad har det af konsekvenser for ham?

Og god bedring til dig!

Han skal her til en start have astmamedicin i maske som minimum to gange om dagen, men nok mere. Han skal have noget forebyggende og noget ved anfald.
Og så har han på sigt 30-50% risiko for at udvikle astma :/

Og jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvad der er sandt, når det kommer til husdyr, for vi har jo både hund og kat. I yderste konsekvens skal vi af med dem. Og så er rygning noget rigtig skidt for ham - men det er han nu også meget sjældent udsat for!

Det er synd for din lille dreng, men godt at han er kommet i behandling.

Jeg ville vente med at gøre noget ved husdyrene lige nu. Det behøver ikke udvikle sig til astma, og det kan også være at I er heldige at han ikke bliver ramt mere af det. Og det er ikke sikkert at jeres dyr trigger noget.

Min dreng var 1½, da han fik konstateret astmatisk brokitis (han er snart 14 nu), så du er velkommen til at skrive, hvis du har brug for at læsse af eller har spørgsmål :) Vi har været hele møllen igennem.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2019, 15:05

Jeg har lige været til kontrol og er kommet hjem med dræn i brystet. Tænker det så er slut med amningen. Kan i hvert fald ikke lige se det for mig uden at Sofie får revet slangen ud på et tidspunkt. Og posen sidder også foran på maven. Jeg kunne selvfølgelig blive ved at pumpe ud til fredag i næste uge, hvor drænet skal ud, men tror ikke at jeg magter det oveni 4 daglige skydninger. Min produktion var jo alligevel ikke høj nok til at mætte hende, så hun fik jo flasker ved siden af i forvejen...

Men det er nu lidt vemodigt alligevel. Men jeg klarede næsten 3 mdr med fuldamning med brikker på trods af, at jeg var usikker på, om det overhovedet kunne lade sig gøre. Og det er da også værd at tage med!
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 24. jan 2019, 15:35

Vi har faktisk valgt at vi skal af med vores kat. Jeg har kunne forstå på læge osv., at kat er lidt noget skidt når det kommer til astmatisk bronkitis. Dertil kommer, at siden vi fik hund i december 2017 har katten ikke ville være nedenunder. Så han har været ude og så har han hygget i sengen ovenpå når han har været inde og vi har nusset ham om aftenen, når vi går i seng og om morgenen når vi står op. Det kan vi bare ikke rigtig længere. Og jeg synes det er lidt synd for ham at han skal "udelukkes" fra familien på den måde. Så selvom det er lidt med blødende hjerte, så ved jeg, at han kan få det så meget bedre et andet sted :trist:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. jan 2019, 15:55

Øv Zonta, træls at skulle af med katten. Vi måtte også afskaffe os vores kat, da jeg pludselig udviklede en allergi. :/

Max er 3 måneder i dag. Tiden flyver!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. jan 2019, 16:27

A faldt bagover på sin tripp trapp stol henne i dagplejen. Han stod op og satte sig på ryglænet :(
Ville I få ham tjekket hos lægen? Han har ingen bule og er sig selv :gruble:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 24. jan 2019, 16:48

AgentPixie skrev:A faldt bagover på sin tripp trapp stol henne i dagplejen. Han stod op og satte sig på ryglænet :(
Ville I få ham tjekket hos lægen? Han har ingen bule og er sig selv :gruble:


Nej.
Ikke hvis der ikke er noget og hans pupiller er ca lige store (der er tydelig størrelsesforskel hvis det er hjernerystelse).
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lumin » 24. jan 2019, 18:44

Lulu skrev:
AgentPixie skrev:A faldt bagover på sin tripp trapp stol henne i dagplejen. Han stod op og satte sig på ryglænet :(
Ville I få ham tjekket hos lægen? Han har ingen bule og er sig selv :gruble:


Nej.
Ikke hvis der ikke er noget og hans pupiller er ca lige store (der er tydelig størrelsesforskel hvis det er hjernerystelse).


Pupildifference skal ikke være tilstede for at der er hjernerystelse. Men det er et alvorligt symptom efter at have slået hovedet som man skal reagere på. . /lurer out


Og nej hvis barnet ikke har bule, ikke mistede bevidstheden og et helt sig selv, dvs ikke sløv så behøver man ikke ses af lægen.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. jan 2019, 18:45

Hans pupiller er lige store. Googlede hvad vagtlægen ville spørge om, og ud fra det ser det ikke ud til at vi behøver bekymre os.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2019, 19:48

Jeg synes denne her uge har været hård med mit brystshow og Sofies febersygdom - og oveni har min kæreste haft nogle vigtige arrangementer om aftenen, som han ikke kunne gå glip af. Samtidig har vi måtte trække på farmor og moster til pasning, de gange, jeg har været på Skejby med brystet, fordi det er ramlet sammen med vigtige møder på min kærestes arbejde. Normalt ville han sagtens kunne arbejde hjemme.

I aften er han ude igen, og jeg tør ikke gå i gang med at skylle brystet, når jeg er alene, hvis nu hun vågner midt i åbent dræn og sprøjter fyldt med snask. Desuden skal jeg vente 2 timer, før jeg kan tage mit penicillin, som skal tages på tom mave. Så jeg kan ikke engang gå i seng, selvom jeg er dødtræt. Og ved heller ikke lige hvordan jeg skal sove med slanger og pose osv. Og bedøvelsen er væk nu, så det gør også ondt.

Det hjælper lidt, at kæresten kom med roser og daim is i går og bland-selv i dag. Men også kun lidt. Nå, skulle bare lige ud med det. Må prøve at se fremad! Næste weekend har jeg både julefrokost og koncert, mens far skal sidde derhjemme! Det bliver godt at blive luftet lidt, når nu Skejby er det eneste sjov, jeg har haft i denne uge. Til gengæld er det så blevet til ikke mindre end 3 besøg!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 24. jan 2019, 20:00

Mi55y skrev:Jeg synes denne her uge har været hård med mit brystshow og Sofies febersygdom - og oveni har min kæreste haft nogle vigtige arrangementer om aftenen, som han ikke kunne gå glip af. Samtidig har vi måtte trække på farmor og moster til pasning, de gange, jeg har været på Skejby med brystet, fordi det er ramlet sammen med vigtige møder på min kærestes arbejde. Normalt ville han sagtens kunne arbejde hjemme.

I aften er han ude igen, og jeg tør ikke gå i gang med at skylle brystet, når jeg er alene, hvis nu hun vågner midt i åbent dræn og sprøjter fyldt med snask. Desuden skal jeg vente 2 timer, før jeg kan tage mit penicillin, som skal tages på tom mave. Så jeg kan ikke engang gå i seng, selvom jeg er dødtræt. Og ved heller ikke lige hvordan jeg skal sove med slanger og pose osv. Og bedøvelsen er væk nu, så det gør også ondt.

Det hjælper lidt, at kæresten kom med roser og daim is i går og bland-selv i dag. Men også kun lidt. Nå, skulle bare lige ud med det. Må prøve at se fremad! Næste weekend har jeg både julefrokost og koncert, mens far skal sidde derhjemme! Det bliver godt at blive luftet lidt, når nu Skejby er det eneste sjov, jeg har haft i denne uge. Til gengæld er det så blevet til ikke mindre end 3 besøg!


Ej hvor træls for dig! :ae:

Hvor lang tid tager det at skylle? Tænker der ikke sker noget ved at hun vågner og ligger og græder lidt hvis det gør at du får det bedre hurtigere. Med mindre der går en halv time inden du kan tage hende op.

Også så gå i seng men sæt uret og hav medicinen og et glas vand på natbordet.

Jeg synes altid jeg bliver så trist og ked af det når jeg har en infektion. Som om det påvirker psyken. Måske har du det også sådan? Kan nærmest mærke din modløshed og træthed gennem skærmen.

Hpber det snart bliver bedre :kys:
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2019, 20:17

Æble skrev:
Mi55y skrev:Jeg synes denne her uge har været hård med mit brystshow og Sofies febersygdom - og oveni har min kæreste haft nogle vigtige arrangementer om aftenen, som han ikke kunne gå glip af. Samtidig har vi måtte trække på farmor og moster til pasning, de gange, jeg har været på Skejby med brystet, fordi det er ramlet sammen med vigtige møder på min kærestes arbejde. Normalt ville han sagtens kunne arbejde hjemme.

I aften er han ude igen, og jeg tør ikke gå i gang med at skylle brystet, når jeg er alene, hvis nu hun vågner midt i åbent dræn og sprøjter fyldt med snask. Desuden skal jeg vente 2 timer, før jeg kan tage mit penicillin, som skal tages på tom mave. Så jeg kan ikke engang gå i seng, selvom jeg er dødtræt. Og ved heller ikke lige hvordan jeg skal sove med slanger og pose osv. Og bedøvelsen er væk nu, så det gør også ondt.

Det hjælper lidt, at kæresten kom med roser og daim is i går og bland-selv i dag. Men også kun lidt. Nå, skulle bare lige ud med det. Må prøve at se fremad! Næste weekend har jeg både julefrokost og koncert, mens far skal sidde derhjemme! Det bliver godt at blive luftet lidt, når nu Skejby er det eneste sjov, jeg har haft i denne uge. Til gengæld er det så blevet til ikke mindre end 3 besøg!


Ej hvor træls for dig! :ae:

Hvor lang tid tager det at skylle? Tænker der ikke sker noget ved at hun vågner og ligger og græder lidt hvis det gør at du får det bedre hurtigere. Med mindre der går en halv time inden du kan tage hende op.

Også så gå i seng men sæt uret og hav medicinen og et glas vand på natbordet.

Jeg synes altid jeg bliver så trist og ked af det når jeg har en infektion. Som om det påvirker psyken. Måske har du det også sådan? Kan nærmest mærke din modløshed og træthed gennem skærmen.

Hpber det snart bliver bedre :kys:


Det tager egentlig ikke så lang tid, så hvis jeg får pakket alle dele ud, inden jeg går i gang, så kunne jeg nok godt gå i gang. Selve skylningen tager vel 5-10 min. Det kan godt ske, at infektionen påvirker mig. Jeg har i hvert fald rimelig ondt af mig selv :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2019, 20:31

Så fik jeg skyllet! Det gik jo hurtigt. Så tror jeg, at jeg vil hoppe i seng. Egentlig kan penicillinen godt vente, til Sofie vågner første gang - og skulle hun tage en lang skraber, sætter jeg alarmen til midnat.

Godnat!
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 24. jan 2019, 21:22

Mi55y skrev:Så fik jeg skyllet! Det gik jo hurtigt. Så tror jeg, at jeg vil hoppe i seng. Egentlig kan penicillinen godt vente, til Sofie vågner første gang - og skulle hun tage en lang skraber, sætter jeg alarmen til midnat.

Godnat!

Jeg fik at vide af farmaceuten at man skulle vente med at ligge ned indtil 30 min efter pillen var taget - jeg ved ikke om det er et officielt råd, men tænkte hun sagde det af en årsag.
1

Tilbage til "Forældre"