Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 27. jun 2018, 08:36

Man kan købe sådan nogle firkantede vatklude til skiftning - de er rigtig gode :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 27. jun 2018, 09:48

Jer der samsover og har et meget.. livligt og mobilt barn, hvordan gør i? Jeg er lidt ked af at vi nok snart bliver nødt til at flytte Benjamin over i tremmeseng. Han flytter sig simpelthen så meget, og kan snildt trille fra den ene side af sengen til den anden. I går gik jeg lidt i panik, fordi det lignede at han var triller ud af sengen - i stedet havde han heldigvis bare fået møvet sig helt op i hovedenden, så jeg ikke kunne se ham fra køkkenet (når jeg går og laver mad kan jeg se direkte ind i vores soveværelse)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 27. jun 2018, 09:50

Phaiak skrev:
Sangius skrev:Ellers er numsen bar en af de vigtigste ting. Tør og luftig - du kan evt tørre numsen med en hårtørrer efter hvert skift.

Hvis min datter har lidt rød hale, så løber hun med rumpen bar. Det hjælper gevaldigt ikke at være pakket ind hele tiden :)


Jeg kan ikke rigtig lade ham ligge med numsen bar. Han prutter seriøst konstant - altså der kommer konstant lidt afføring med ud med hver eneste prut.
Og han er rent ammebarn.

Jeg tænker at prøve hårtørrer, og så satse på at det ikke aktiverer tissemanden alt for meget :lol:


Vi lagde vores den store på et gammelt håndklæde og så en stofble over da hans numse ikke ville hele. Da han havde overskidt håndklædet røg det bare direkte i skraldespanden. Jeg mindes han lå sådan hele eftermiddagen og fik en kogtvandsklud på om natten, næste morgen var huden fin igen. Så hvis alt andet ikke virker ville jwg npk ty til den løsning.
2
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2018, 10:01

Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.


Sikker på det bare er rød numse? Jeg tænker om der kan være kommet svamp når der er sår og cremerne ikke virker. Ellers så lad numsen være bar lidt tid ved hver bleskift.

Hos os var det eneste der fik rød numse til at stoppe at skifte til stofbleer, hos os var den røde numse dog aldrig slem, bare konstant.
1
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 10:40

Æble skrev:Vi bruger også vat. Olivy på vat ved tis og vand på vat ved afføring og efterfølgende olivy. En killerblanding ved rød numse er zinksalve og lansinoh. Lansinoh er godt til ALT. Det er dyrt, men det hele værd og køb bare den store tube.


Så altså zinksalve først og så lanisoh?
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 10:41

godtnavn skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.


Sikker på det bare er rød numse? Jeg tænker om der kan være kommet svamp når der er sår og cremerne ikke virker. Ellers så lad numsen være bar lidt tid ved hver bleskift.

Hos os var det eneste der fik rød numse til at stoppe at skifte til stofbleer, hos os var den røde numse dog aldrig slem, bare konstant.


Næh havde slet ikke overvejer svamp. Hvordan ved man om det er det?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2018, 11:17

Phaiak skrev:
godtnavn skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.


Sikker på det bare er rød numse? Jeg tænker om der kan være kommet svamp når der er sår og cremerne ikke virker. Ellers så lad numsen være bar lidt tid ved hver bleskift.

Hos os var det eneste der fik rød numse til at stoppe at skifte til stofbleer, hos os var den røde numse dog aldrig slem, bare konstant.


Næh havde slet ikke overvejer svamp. Hvordan ved man om det er det?


Vores datters numse blev for et par uger siden helt rød og der kom blod i afføringen (som heldigivis stammede fra at huden var så irriteret, det så bare voldsomt ud) så hun blev tjekket hos en læge og det var svamp, det ligner bare voldsom rød numse, men en dag med svampecreme så var det helt væk og efter et par dage kunne vi stoppe med at smøre og der har intet været siden. Lægen sagde det var normalt der kom små sår ved svamp, derfor jeg tænker om det kunne være det når nu ingen cremer rigtig hjælper. Der har ikke været noget før eller siden.
1
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Phaiak » 27. jun 2018, 11:22

godtnavn skrev:
Phaiak skrev:
godtnavn skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.


Sikker på det bare er rød numse? Jeg tænker om der kan være kommet svamp når der er sår og cremerne ikke virker. Ellers så lad numsen være bar lidt tid ved hver bleskift.

Hos os var det eneste der fik rød numse til at stoppe at skifte til stofbleer, hos os var den røde numse dog aldrig slem, bare konstant.


Næh havde slet ikke overvejer svamp. Hvordan ved man om det er det?


Vores datters numse blev for et par uger siden helt rød og der kom blod i afføringen (som heldigivis stammede fra at huden var så irriteret, det så bare voldsomt ud) så hun blev tjekket hos en læge og det var svamp, det ligner bare voldsom rød numse, men en dag med svampecreme så var det helt væk og efter et par dage kunne vi stoppe med at smøre og der har intet været siden. Lægen sagde det var normalt der kom små sår ved svamp, derfor jeg tænker om det kunne være det når nu ingen cremer rigtig hjælper. Der har ikke været noget før eller siden.



Jeg giver vat i stedet for skumklude et par dage. Og så ellers en tid hos lægen på fredag.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 27. jun 2018, 11:58

Vi bruger Mesoft som er sådan nogle 10X10 cm gazeservietter som man bruger til at rense sår med. De er dejlig bløde. Og så bruger vi Olivy ved tis og vand efterfulgt af olivy ved mere. Og så Bepanthen hvis der er lidt rødme.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Tips til rød numse?

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 12:09

Phaiak skrev:
godtnavn skrev:
Phaiak skrev:
godtnavn skrev:
Phaiak skrev:Har I nogle tips til en rød babynumse?

Vi er på stadiet med små røde sår og har indtil videre prøvet:
Olivy
Zinksalve
Kogt-vands-klude
Og er igang med inityol.

Det virker ikke rigtig til at virke noget af det.


Sikker på det bare er rød numse? Jeg tænker om der kan være kommet svamp når der er sår og cremerne ikke virker. Ellers så lad numsen være bar lidt tid ved hver bleskift.

Hos os var det eneste der fik rød numse til at stoppe at skifte til stofbleer, hos os var den røde numse dog aldrig slem, bare konstant.


Næh havde slet ikke overvejer svamp. Hvordan ved man om det er det?


Vores datters numse blev for et par uger siden helt rød og der kom blod i afføringen (som heldigivis stammede fra at huden var så irriteret, det så bare voldsomt ud) så hun blev tjekket hos en læge og det var svamp, det ligner bare voldsom rød numse, men en dag med svampecreme så var det helt væk og efter et par dage kunne vi stoppe med at smøre og der har intet været siden. Lægen sagde det var normalt der kom små sår ved svamp, derfor jeg tænker om det kunne være det når nu ingen cremer rigtig hjælper. Der har ikke været noget før eller siden.



Jeg giver vat i stedet for skumklude et par dage. Og så ellers en tid hos lægen på fredag.


Føtex har sådan nogle store babypads, som er firkantede vatstykker. Ligger sammen med bleer ol. De er supergode.
Coop har også nogle, men de er ofte i forskellige tykkelse, så knap så gode efter min mening.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 27. jun 2018, 12:21

Phaiak skrev:
Æble skrev:Vi bruger også vat. Olivy på vat ved tis og vand på vat ved afføring og efterfølgende olivy. En killerblanding ved rød numse er zinksalve og lansinoh. Lansinoh er godt til ALT. Det er dyrt, men det hele værd og køb bare den store tube.


Så altså zinksalve først og så lanisoh?


Jeg plejer at blande det lidt i håndfladen og så smøre det på. Men tror ikke det er så vigtigt hvilken rækkefølge.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 28. jun 2018, 13:14

Jeg er begyndt på arbejde igen. Jeg troede jeg ville savne min barsel mere end jeg gør. Det eneste jeg synes jeg savner er muligheden for at sove en lille lur hvis natten har været dårlig. :træt: Så i dag hvor jeg har fri har jeg sovet 3 timer :love:

J trives heldigvis i dagplejen. Indkøring gik virkelig godt og hurtigt.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 28. jun 2018, 14:08

Mit barn har den sidste halvanden uge insisteret på max at sove 40 min i vuggeren. Stakkels dreng. Ved ikke hvorfor han pludselig ikke vil sove dernede. I weekenden sov han fint lur...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 28. jun 2018, 20:16

Benjamin er begyndt at stå op kl 4 :træt:
Som regel kan vi gå i seng igen omkring kl 6, men i dag ville han bare ikke sove. Det resulterede i, at han først sov igen kl 8. Ellers blev det til en kort 15 min. lur, en halvanden times lur og så en time. Normalt bliver han puttet til natten mellem 18 og 19, i dag fik vi ham først til at sove kl 21.

Jeg kan godt acceptere at stå op kl 5. Men kl 4 er fandme for tidligt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 28. jun 2018, 21:48

twinkle skrev:Benjamin er begyndt at stå op kl 4 :træt:
Som regel kan vi gå i seng igen omkring kl 6, men i dag ville han bare ikke sove. Det resulterede i, at han først sov igen kl 8. Ellers blev det til en kort 15 min. lur, en halvanden times lur og så en time. Normalt bliver han puttet til natten mellem 18 og 19, i dag fik vi ham først til at sove kl 21.

Jeg kan godt acceptere at stå op kl 5. Men kl 4 er fandme for tidligt.

Det er en fase, det er en fase, det er en fase.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"