Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 13. dec 2018, 06:47

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Mit barn vejer 8,6 kg... Han er 4,5 måned :genert: Det er lidt vildt :lol:


Wooow :D Men ok, tror baby K vejer 9,2 kilo. Hun bliver seks måneder i dag :D

Det er også ret vildt, for han er ikke engang fed-fed. Han er babytyk og har nogle gode kinder og lår, men han har også længden med sig. For en måned siden var han 68 cm, så jeg gætter på, at han er 71-73 cm nu, hvis han har fortsat samme stil som hidtil :gisp:


Synes til gengæld det virker, som om det begynder at stilne af nu både med vægt og længde. Min datter var 68 cm til fire måneders undersøgelse med SP og 71,5 cm ved 5 måneders undersøgelse ved lægen. Den sidste måneds tid er hun måske blevet 1-1,5 cm længere, vil jeg tro, ud fra hvordan hendes bodyer og bukser sidder.

Så det stopper jo nok (lidt i hvert fald) på et tidspunkt :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. dec 2018, 20:05

Jeg har lige brug for, at nogen fortæller mig at mit barn er normalt..

Benjamin er så hys. 11 mdr. om lidt, og flipper helt ud hvis han får et nej/bliver fjernet fra noget, han er i gang med. Det lyder dumt, men vi har specielt mange konflikter omkring, at han evigt og fucking altid roder i vores køkkenskuffer. Piller alt ud, og smider det over hele køkkenet. Han får til dels lov til at gøre et ved plastbokse, karklude mv., men jeg sætter altså grænsen ved tallerkener, krus mv. Enten siger jeg nej, fjerner ham fysisk eller også stiller jeg mig foran skuffen (hvis jeg fx laver mad) så han ikke kan åben den. Og han bliver så sur! Skriger og banker på skuffen..

Og så slår han.. ikke bevidst, tror jeg, men nogle gange når jeg bærer på ham får jeg en ordentlig klør fem direkte i ansigtet. Siger selvfølgelig tydeligt nej, men ofte bliver han ved. Jeg nævnte det for dagplejemor, og hun har aldrig oplevet at han har gjort det ved hende :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 13. dec 2018, 20:07

twinkle skrev:Jeg har lige brug for, at nogen fortæller mig at mit barn er normalt..

Benjamin er så hys. 11 mdr. om lidt, og flipper helt ud hvis han får et nej/bliver fjernet fra noget, han er i gang med. Det lyder dumt, men vi har specielt mange konflikter omkring, at han evigt og fucking altid roder i vores køkkenskuffer. Piller alt ud, og smider det over hele køkkenet. Han får til dels lov til at gøre et ved plastbokse, karklude mv., men jeg sætter altså grænsen ved tallerkener, krus mv. Enten siger jeg nej, fjerner ham fysisk eller også stiller jeg mig foran skuffen (hvis jeg fx laver mad) så han ikke kan åben den. Og han bliver så sur! Skriger og banker på skuffen..

Og så slår han.. ikke bevidst, tror jeg, men nogle gange når jeg bærer på ham får jeg en ordentlig klør fem direkte i ansigtet. Siger selvfølgelig tydeligt nej, men ofte bliver han ved. Jeg nævnte det for dagplejemor, og hun har aldrig oplevet at han har gjort det ved hende :gruble:


Han lyder helt normal!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 13. dec 2018, 20:09

twinkle skrev:Jeg har lige brug for, at nogen fortæller mig at mit barn er normalt..

Benjamin er så hys. 11 mdr. om lidt, og flipper helt ud hvis han får et nej/bliver fjernet fra noget, han er i gang med. Det lyder dumt, men vi har specielt mange konflikter omkring, at han evigt og fucking altid roder i vores køkkenskuffer. Piller alt ud, og smider det over hele køkkenet. Han får til dels lov til at gøre et ved plastbokse, karklude mv., men jeg sætter altså grænsen ved tallerkener, krus mv. Enten siger jeg nej, fjerner ham fysisk eller også stiller jeg mig foran skuffen (hvis jeg fx laver mad) så han ikke kan åben den. Og han bliver så sur! Skriger og banker på skuffen..

Og så slår han.. ikke bevidst, tror jeg, men nogle gange når jeg bærer på ham får jeg en ordentlig klør fem direkte i ansigtet. Siger selvfølgelig tydeligt nej, men ofte bliver han ved. Jeg nævnte det for dagplejemor, og hun har aldrig oplevet at han har gjort det ved hende :gruble:

Han er (desværre, fristes man til at sige :lol: ) helt normal.
Her er han også en engel i dagplejen, men herhjemme giver han den gas med alverdens følelser. Han har også en helt utrolig selektiv hørelse :sur:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. dec 2018, 20:20

Det lyder helt normalt. Som med alt andet er det en fase med at tømme skuffer... Når den slutter, kommer der så noget andet de vil, som ikke er så smart.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 13. dec 2018, 20:36

Mit afkom har lært at skrige. Når man siger nej, så finder han jævnligt på bare at skrige én for fuld hammer direkte i ansigtet. Ikke græde-skrige, men trodsigt råbe-skrig. Fun times.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 13. dec 2018, 20:40

JoyNips skrev:Mit afkom har lært at skrige. Når man siger nej, så finder han jævnligt på bare at skrige én for fuld hammer direkte i ansigtet. Ikke græde-skrige, men trodsigt råbe-skrig. Fun times.


Hvor hygge ♡

Min dagplejemor siger, at Thea hverken bider, skubber eller slår. Men i stedet skriger hun. Højt.
Det er vel OK... men shit hun larmer :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 13. dec 2018, 22:14

twinkle skrev:Jeg har lige brug for, at nogen fortæller mig at mit barn er normalt..

Benjamin er så hys. 11 mdr. om lidt, og flipper helt ud hvis han får et nej/bliver fjernet fra noget, han er i gang med. Det lyder dumt, men vi har specielt mange konflikter omkring, at han evigt og fucking altid roder i vores køkkenskuffer. Piller alt ud, og smider det over hele køkkenet. Han får til dels lov til at gøre et ved plastbokse, karklude mv., men jeg sætter altså grænsen ved tallerkener, krus mv. Enten siger jeg nej, fjerner ham fysisk eller også stiller jeg mig foran skuffen (hvis jeg fx laver mad) så han ikke kan åben den. Og han bliver så sur! Skriger og banker på skuffen..

Og så slår han.. ikke bevidst, tror jeg, men nogle gange når jeg bærer på ham får jeg en ordentlig klør fem direkte i ansigtet. Siger selvfølgelig tydeligt nej, men ofte bliver han ved. Jeg nævnte det for dagplejemor, og hun har aldrig oplevet at han har gjort det ved hende :gruble:

Kan I ikke sætte noget børnesikring på de skuffer og skabe han ikke må pille i? :D
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2018, 06:46

Jeg har lige bestilt bukser med fødder i str 62 til Sofie - hun passer stadig en 50 i body. Troede, måske naivt, at sådan noget fulgtes ad.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. dec 2018, 06:53

Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt bukser med fødder i str 62 til Sofie - hun passer stadig en 50 i body. Troede, måske naivt, at sådan noget fulgtes ad.

Det er omvendt her. M bruger 68 i body og heldragt, men ærmerne er alt for lange, og bukserne i 62 er stadig pænt store i taljen.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2018, 07:27

Jeg skal holde tøsejulefrokost i aften, så får skal forsøge at putte med en flaske - det bliver spændende!

Sofie har i øvrigt opført sig rigtig pænt i nat og sovet 3x3 timer siden kl 20 kun med 15-30 minutters opvågninger. Og det på trods af at hun tissede på sit tøj under bleskift, så jeg måtte skifte det - hvilket hun bestemt ikke er fan af! Jeg er til gengæld virkelig fan af de her korte natlige mad/bleskiftsessioner og håber det varer ved! :kryds:

Så jeg er dejligt veludhvilet til julefrokost i aften! Og vil drikke den gin og tonic (str 1 genstand), som jeg vandt til julefrokost den dag, jeg fik 2 streger på testen. :-D
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. dec 2018, 07:55

Mi55y skrev:Jeg skal holde tøsejulefrokost i aften, så får skal forsøge at putte med en flaske - det bliver spændende!

Sofie har i øvrigt opført sig rigtig pænt i nat og sovet 3x3 timer siden kl 20 kun med 15-30 minutters opvågninger. Og det på trods af at hun tissede på sit tøj under bleskift, så jeg måtte skifte det - hvilket hun bestemt ikke er fan af! Jeg er til gengæld virkelig fan af de her korte natlige mad/bleskiftsessioner og håber det varer ved! :kryds:

Så jeg er dejligt veludhvilet til julefrokost i aften! Og vil drikke den gin og tonic (str 1 genstand), som jeg vandt til julefrokost den dag, jeg fik 2 streger på testen. :-D

Dejligt hun ikke er så meget vågen om natten, det gør dagene lidt mere overskuelige.
God julefrokost i aften, og nyd din G&T :D
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. dec 2018, 08:03

Rigtig god fornøjelse Mi55y, det lyder smadder hyggeligt!

Det der sukkervand som man kan bruge til smertwlindring, ikke? Det virker fortrinligt til at bestikke barnet til at overgive sig til søvnen lidt hurtigere :genert: altså det er vitterlig ikke særlig meget hun får, men det får hende til at koncentrere sig så meget om at suttr/smage at glemmer at kæmpe imod søvnen. Det forkorter altså lige putteseancerne en del. Lyder lovende ift når jeg skal til at opdrage at jeg allerede bestikker min baby :D
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. dec 2018, 08:08

Moxy-lady skrev:Rigtig god fornøjelse Mi55y, det lyder smadder hyggeligt!

Det der sukkervand som man kan bruge til smertwlindring, ikke? Det virker fortrinligt til at bestikke barnet til at overgive sig til søvnen lidt hurtigere :genert: altså det er vitterlig ikke særlig meget hun får, men det får hende til at koncentrere sig så meget om at suttr/smage at glemmer at kæmpe imod søvnen. Det forkorter altså lige putteseancerne en del. Lyder lovende ift når jeg skal til at opdrage at jeg allerede bestikker min baby :D

Vores begyndte bare at græde hysterisk da vi prøvede det samme :lol: godt der er noget der virker :gogo:
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. dec 2018, 08:18

Moxy-lady skrev:Rigtig god fornøjelse Mi55y, det lyder smadder hyggeligt!

Det der sukkervand som man kan bruge til smertwlindring, ikke? Det virker fortrinligt til at bestikke barnet til at overgive sig til søvnen lidt hurtigere :genert: altså det er vitterlig ikke særlig meget hun får, men det får hende til at koncentrere sig så meget om at suttr/smage at glemmer at kæmpe imod søvnen. Det forkorter altså lige putteseancerne en del. Lyder lovende ift når jeg skal til at opdrage at jeg allerede bestikker min baby :D

Vi har brugt sukkervand til det samme :genert: især da han fik tænder første gang!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"