Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2018, 16:04

JoyNips skrev:Min lille mus har mellemørebetændelse. Han havde lidt væske på ørerne ved 12-mdrs undersøgelsen, men intet kriminelt.
Vuggestuen synes at han pillede lidt rigeligt ved sine ører og er noget knotten for tiden, og jeg har jo også brokket over at han er skidesur hele tiden. Vi fik heldigvis en afbudstid allerede idag og ganske rigtigt...

God bedring med ham :ae: SKal i så til yderligere kontrol i forhold til dræn eller er det ikke så slemt endnu?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 26. feb 2018, 16:09

JoyNips skrev:Min lille mus har mellemørebetændelse. Han havde lidt væske på ørerne ved 12-mdrs undersøgelsen, men intet kriminelt.
Vuggestuen synes at han pillede lidt rigeligt ved sine ører og er noget knotten for tiden, og jeg har jo også brokket over at han er skidesur hele tiden. Vi fik heldigvis en afbudstid allerede idag og ganske rigtigt...


Øv træls!
Min skal have dræn på torsdag. Og har så købt det Panodil han skal have. 250mg. Det er mega meget når han nu normalt får fra en 5mg.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 26. feb 2018, 16:31

Shmartiesh skrev:
JoyNips skrev:Min lille mus har mellemørebetændelse. Han havde lidt væske på ørerne ved 12-mdrs undersøgelsen, men intet kriminelt.
Vuggestuen synes at han pillede lidt rigeligt ved sine ører og er noget knotten for tiden, og jeg har jo også brokket over at han er skidesur hele tiden. Vi fik heldigvis en afbudstid allerede idag og ganske rigtigt...

God bedring med ham :ae: SKal i så til yderligere kontrol i forhold til dræn eller er det ikke så slemt endnu?


I første omgang har vi fået en penicillinkur og så skal vi til tjek om en måned. Tror egentlig kun man anlægger dræn hvis barnet gentagent får MØB så snart det ikke får penicillin mere?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 26. feb 2018, 16:54

Shmartiesh skrev:
AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:Johanne sover dårligt for tiden. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har følt mig udhvilet om morgenen.. Hun er mega sulten om natten. Vågner hver 2.-3. Time, spiser i 10 min og sover videre. Nogle gange kun én time. Det er sikkert meget normalt, og specielt nu her omkring de 6. Mdr., men når man har været vant til alt lige fra 5-8 timer i streg, så er det hårdt. Hun sover heldigvis stadig godt om dagen og er nem at putte. Men ih hvor jeg savner bare 5 timer... :(

Det er en fase :ae: Er I begyndt på grød?

Ja, og vi er lige trappet op til 2 gange om dagen, men vi har kun 2 slags så det er lidt ensformigt. Skal have købt ind til lidt flere slags.

Flere fra min mødregruppe, der også ammer, har god erfaring med godnat grød, fx blendet havregrød med modermælk. Det gav en bedre nattesøvn.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2018, 20:55

For et år siden var jeg pænt frustreret over hvor ringe min krop var til det der fødsel, der kørte jeg på 3. dags igangsættelse der intet førte til. Tænk at der allerede er gået et år! Heldigvis var 4. dagen lykkedagen, så i morgen bliver den lille gøj 1 år :lun: Og på fjerde dagen viste det sig min krop var så effektiv til at føde at Luna var halvt ude før jordemoderen opdagede jeg havde rigtige veer :P Kan slet ikke huske tiden før hende, og omvendt er det gået alt alt for hurtigt.

Så jeg har brugt aftenen på at pakke gaver ind og lave bananpandekager så hun kan få en lagkage i morgen uden sukker :) Og nu er jeg som et lille barn der ikke kan sove fordi jeg glææææder mig til i morgen :lol:
3
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 27. feb 2018, 13:54

Stort tillykke med Luna, godt navn! :)

Jeg har lidt et sygdoms spørgsmål.. A. Fik feber i mandags, var frisk tirsdag. Onsdag går han så feber igen, fredag er vi til lægen og får penicillin. Lørdag og søndag har han fortsat feber, med peak søndag med 40.5 i feber. Han har fortsat feber mandag og tirsdag.

Vi har til vagtlægen søndag aften, og fik af vide at det måske var en virus, men at vi skulle fortsætte med penicillinen. Men altså. Han har ikke spist siden lørdag, bliver ammet temmelig meget, men jeg tror ikke der er særlig meget mælk.. Han tisser på en god dag et par gange.

What to do? Skal jeg tage ham til lægen igen? Eller give det et par dage mere? Han havde i øvrigt ingen CRP forhøjelse søndag..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. feb 2018, 21:33

JoyNips skrev:I første omgang har vi fået en penicillinkur og så skal vi til tjek om en måned. Tror egentlig kun man anlægger dræn hvis barnet gentagent får MØB så snart det ikke får penicillin mere?


Jeg tror, det afhænger meget af den enkelte ørelæge.
Min søn har fået dræn udelukkende på baggrund af væske i ørerne (konstateret hos ørelægen). Han har aldrig haft mellemørebetændelse eller andre (synlige) symptomer.

God bedring med ham. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. feb 2018, 21:40

Sustentaculum skrev:Stort tillykke med Luna, godt navn! :)

Jeg har lidt et sygdoms spørgsmål.. A. Fik feber i mandags, var frisk tirsdag. Onsdag går han så feber igen, fredag er vi til lægen og får penicillin. Lørdag og søndag har han fortsat feber, med peak søndag med 40.5 i feber. Han har fortsat feber mandag og tirsdag.

Vi har til vagtlægen søndag aften, og fik af vide at det måske var en virus, men at vi skulle fortsætte med penicillinen. Men altså. Han har ikke spist siden lørdag, bliver ammet temmelig meget, men jeg tror ikke der er særlig meget mælk.. Han tisser på en god dag et par gange.

What to do? Skal jeg tage ham til lægen igen? Eller give det et par dage mere? Han havde i øvrigt ingen CRP forhøjelse søndag..


Jeg ville nok se an et par dage, medmindre almentilstanden bliver værre.

Håber han snart får det bedre. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. feb 2018, 21:44

Mit barn har skidt i søvne her til aften. Det kunne vi jo ikke lade ham ligge med hele natten, så jeg lirkede ham forsigtigt ud på puslepladsen.

Det lykkedes mig simpelthen at skifte en lorteble, mens han sov videre.

Jeg føler, vi begge fortjener en medalje. :-D
10
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 2. mar 2018, 19:23

Hvis bare vores unge gad skide :(

Det er virkelig noget af det værste ved at han får flaske - forstoppelsen/maveproblemer. Vi var ved læge mandag til femugers. Lægen vil gerne undgå movicol så længe som muligt (jeg kan kun være enig!), så vi forsøger at give Benjamin ekstra væske/fortynde hans mme i håb om, at det kan løsne op for maven.

Og så fik lægen indirekte sagt, at Benjamin er overvægtig :nerve: , jeg var nær faldet ned af stolen. Han blev mål til 5720 gram og 61 cm. Så nej, han er ikke en lille baby, men han er altså heller ikke tyk!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 2. mar 2018, 19:31

Danseprinsesse skrev:
JoyNips skrev:I første omgang har vi fået en penicillinkur og så skal vi til tjek om en måned. Tror egentlig kun man anlægger dræn hvis barnet gentagent får MØB så snart det ikke får penicillin mere?


Jeg tror, det afhænger meget af den enkelte ørelæge.
Min søn har fået dræn udelukkende på baggrund af væske i ørerne (konstateret hos ørelægen). Han har aldrig haft mellemørebetændelse eller andre (synlige) symptomer.

God bedring med ham. :ae:


F har lige fået dræn i torsdags. Han har heller aldrig haft MØB. Han fik den efter der var konstateret væske i ørerne 3 mdr i streg ved ørelægen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. mar 2018, 23:40

Twinkle, har I prøvet at skifte MME? Fx til NAB Sensilac, NAN HA eller Alomin syrnet. De kan alle tre være lettere at fordøje for deres små maver.

Man kan også give 1-2 flasker af det om dagen.

Desuden er det skørt at tale om overvægt ved en baby på 5 uger. Hvor meget vejede han ved fødslen?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 3. mar 2018, 01:04

Sorenspige skrev:Twinkle, har I prøvet at skifte MME? Fx til NAB Sensilac, NAN HA eller Alomin syrnet. De kan alle tre være lettere at fordøje for deres små maver.

Man kan også give 1-2 flasker af det om dagen.

Desuden er det skørt at tale om overvægt ved en baby på 5 uger. Hvor meget vejede han ved fødslen?


4380, så han vokser helt som han skal (ca 300 gram ugentligt)..
Vi kørte sensilac i tre ugers tid, hvor det hele bare spillede med 1-2 lortebleer dagligt, men af en eller anden grund stoppede det med at virke. Nu er vi på vej over til nan ha, vi kører 50/50 med sensilac lige nu. Det var vi gjort siden mandag, og det har desværre ikke haft nogen effekt.

Det næste vi prøver er nok allomin..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 3. mar 2018, 07:25

Vi gik fra Sensilac til Allomin syrnet, og det hjalp en del på afføringen. Men vi endte stadig med at måtte supplere med Movicol i perioder.

Jeg vil langt hellere give 1/2 brev movicol end at have et forstoppet barn.

Nu har han ingen problemer med maven.

Håber I finder noget, der virker Twinkle.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 3. mar 2018, 07:44

Lulu skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg tror, det afhænger meget af den enkelte ørelæge.
Min søn har fået dræn udelukkende på baggrund af væske i ørerne (konstateret hos ørelægen). Han har aldrig haft mellemørebetændelse eller andre (synlige) symptomer.

God bedring med ham. :ae:


F har lige fået dræn i torsdags. Han har heller aldrig haft MØB. Han fik den efter der var konstateret væske i ørerne 3 mdr i streg ved ørelægen.


Er det gået godt?
0

Tilbage til "Forældre"