Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2019, 13:40

Depeche_Mama skrev:Jeg var i mødregruppe for første gang i dag. De andre var så søde, og snakken flød ubesværet, så det var rigtigt hyggeligt :)


Jeg er også bare så glad for min mødregruppe! Udover at vi mødes en gang ugentligt, mødes vi også til gåture og i næste uge tager nogle af os ind til byen og spiser frokost. Vi starter også næsten alle sammen til salmesang i næste uge. Som tilflytter er det også bare så fedt, at man nu kender nogen i byen.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jan 2019, 13:43

Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Neenah skrev:Nogen der har et forslag til seng til baby når man rejser? Vi skal jo til USA om et par uger, og det virker ikke til at hotellerne tilbyder babysenge. Hvad er en nem og billig løsning?

Vi fik altid tilbudt en baby bed da vi var afsted i 4 uger der, men han sov altid i sengen hos os. Evt tag en babynest med så


Jeg har emailet hotellerne for at høre om det er noget de har, men so far intet svar. Tror måske jeg ender med en af de der babytelte. Hun kan ikke være i nesten længere.

Btw, hvordan flyver/fløj I hjem? Havde I en skycot eller autostol eller? Jeg er totalt ved at få kolde fødder over at have en lap infant på en 11-timers flytur, men samtidig er pengene ikke liiige til at booke et sæde til hende. Vi skal flyve Delta, og det er bare røv og nøgler at man ikke kan vide om man får en skycot inden man går ombord på flyet (og så skal vi i øvrigt betale 1400 kr. ekstra for bulkhead sæder uden at vide om der er en ledig).


Vi havde uden undtagelse altid værelse med 180 senge. Ikke noget vi bestilte, sådan var det bare. Selv på et halv klammo motel i San Fransisco. Og alle steder tilbød de cot da de så vi havde barn med. Vi bookede ikke før.

Vi fløj 17 timer fra Hong Kong til LA :D vi havde ham på skødet. Jeg hader virkelig at sidde der oppe foran hvor man får sådan en lift ting. Dels er der en del børn på de rækker og vores flyver helt ubesværet og når man så sidder ved børn som græder eller larmer eller eller, så er det bare træls :genert: Og dels skal der den mindste bevægelse til førend at de ikke må ligge i dem. Og Christoffer gad de par gange vi prøvede overhovedet ikke. Men som sagt, altid på skød.

Det gør vi også i morgen fra Dk til Bangkok og videre til Myanmar, med lillesøster. Det er 11+1,5.


Så kan man nok godt. Jeg tænker også vi tager viklen på i flyet - så kan hun da sove der. Det må bare blive ret trangt på monkey class :tie:

Det ene hotel vi skal sove på har kun 4 værelser, så jeg tror ikke de har babyseng :-D


Vi flyver også monkey altid. Der må kun være 2 infants på et fly mener jeg, med mindre reglerne er lavet om. Så man bliver som regel placeret hvor der er basinette. Og vi har også kun oplevet fleksibilitet ift at kunne flyttes hvis der var et sted med ekstra ledigt sæde osv. Jeg har vikle ammepude med i morgen regner jeg med.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 10. jan 2019, 13:59

Mi55y skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg var i mødregruppe for første gang i dag. De andre var så søde, og snakken flød ubesværet, så det var rigtigt hyggeligt :)


Jeg er også bare så glad for min mødregruppe! Udover at vi mødes en gang ugentligt, mødes vi også til gåture og i næste uge tager nogle af os ind til byen og spiser frokost. Vi starter også næsten alle sammen til salmesang i næste uge. Som tilflytter er det også bare så fedt, at man nu kender nogen i byen.


Vi startede også til babysalmesang i går, det var top hyggeligt :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf TinaW » 10. jan 2019, 14:04

JoyNips skrev:
Kolibrien skrev:Suk min baby vil bare ikke tage sutten, og det betyder, at han bruger mig som sut konstant. Jeg har prøvet flere forskellige sutter, stofble gennem ringen, modermælk på den og alverdens andre tricks, der ikke virker. Jeg håber, at han pludselig overgiver sig, for det er bare en god og nem måde at trøste på. Hvor gamle har jeres børn været, da de begyndte med sutten?

På plussiden, så har vi været til 5-ugers undersøgelse i dag og min superspiser har taget 2 kg. på siden fødslen og vejer nu over 6 kg. Så han en god stor og sund basse.


Min tog aldrig sut.


Det har min søn heller aldrig ville....
På plussiden slap jeg for bøvlet, med at få den fra ham igen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jan 2019, 15:08

Max er 11 uger gammel, og han nægter stadig sut. Vi giver ham den dagligt, men stadig ingen held.
Thea ville heller ikke bruge sut.
Vi starter baby salmesang på mandag. Min mødregruppe virker også virkelig god. Bedre end den sidste. Jeg er dog by far den yngste, men er jo også "kun" 28 og er på 2. barn.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 10. jan 2019, 15:17

Mine to store elskede sutter, men lillebror nægter at tage den.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2019, 18:26

Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 10. jan 2019, 18:33

Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 10. jan 2019, 18:43

Moxy-lady skrev:Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.

Samme her
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 10. jan 2019, 19:35

Moxy-lady skrev:Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.


Tak for alle suttekommentarerne. Jeg håber, jeg kan lære ham at bruge sut, for det gør bare mange ting nemmere - synes jeg.

Vi har prøvet mange, inkl. Philips Aventen - det er den vi øver mest med, og den afviser han desværre også. Håber der stadig er håb :D
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 10. jan 2019, 19:52

Kolibrien skrev:
Moxy-lady skrev:Der er mange i min fb terminsgruppe der har haft problemer med at få deres babyer til at tage sut, men langt de fleste har ville tage Philips avent ultra soft 0-6 måneder. Det var også dem jeg startede med at have held med.


Tak for alle suttekommentarerne. Jeg håber, jeg kan lære ham at bruge sut, for det gør bare mange ting nemmere - synes jeg.

Vi har prøvet mange, inkl. Philips Aventen - det er den vi øver mest med, og den afviser han desværre også. Håber der stadig er håb :D

Vi havde stor succes med esskas anatomiske sutter :) de faldt ikke så nemt ud af munden.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 07:40

Mi55y skrev:Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det sagtens være. Jeg ved ikke om det er normalt som sådan, men jeg tror heller ikke det er unormalt. Går det bedre i dag? :kram:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2019, 07:50

Zonta skrev:
Mi55y skrev:Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det sagtens være. Jeg ved ikke om det er normalt som sådan, men jeg tror heller ikke det er unormalt. Går det bedre i dag? :kram:


Ja, hun fik det bedre i aftes. Men hele dagen i går kunne hun kun falde til ro på mit bryst. Det var ret hyggeligt, da hun ellers aldrig gider ligge der. Men er lidt ødelagt i kroppen i dag, da hun jo altså er noget større nu, end da hun var spæd, og hendes hoved skulle ligge helt oppe under min hage. Hver eneste gang jeg forsøgte at rykke mig eller hende det mindste, begyndte hun at græde igen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 07:53

Mi55y skrev:
Zonta skrev:
Mi55y skrev:Er det normalt med opkast efter 3 mdr vaccinen? Når hun ikke sover, græder hun og har kastet op to gange. :trist:

Af hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det sagtens være. Jeg ved ikke om det er normalt som sådan, men jeg tror heller ikke det er unormalt. Går det bedre i dag? :kram:


Ja, hun fik det bedre i aftes. Men hele dagen i går kunne hun kun falde til ro på mit bryst. Det var ret hyggeligt, da hun ellers aldrig gider ligge der. Men er lidt ødelagt i kroppen i dag, da hun jo altså er noget større nu, end da hun var spæd, og hendes hoved skulle ligge helt oppe under min hage. Hver eneste gang jeg forsøgte at rykke mig eller hende det mindste, begyndte hun at græde igen.

Godt at høre, at hun har det bedre. Og ja, det er lidt ambivalent, for på den ene side er det jo virkelig dejligt når de vil ligge tæt, men på den anden side er det også bare virkelig krævende.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 11. jan 2019, 13:11

Tror måske vi er i spring nummer 5 her - :træt2: Han gider ikke rigtig noget... Ligge for sig selv? Måske. På maven? Måske lidt indtil det pludselig bliver for meget. På ryggen? Naaah. Sove? Nope.... Blive MEGA overtræt om aftenen fordi man ikke gider sove om dagen? Ja! Være oppe hos én? Nej, jeg vil gerne ud og opleve noget!! Spise hver 2.-3. time døgnet rundt? Ja daaaaa :nerve: :ticks:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"