Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. nov 2018, 07:47

Sangius skrev:
Neenah skrev:Hun tager det heldigvis også med oprejst pande, men sover til gengæld en del.

Jeg skulle til lægen i går, så jeg lod hende være hjemme sammen med far. Det tog bare rigtig lang tid, og far kunne ikke få hende til at spise af flaske, så hun endte med at skrige af sult i en lille time :( da jeg kom hjem hoppede hun heldigvis direkte på brystet, og sov så i tre timer.


En anden gang kunne han prøve med teske, kop eller engangsprøjte (kan købes på apoteket), hvis I ikke lige havde tænkt på de ting :)


Kop og teske virkede ikke :/ men jeg har tænkt på vi skal have skaffet nogle engangssprøjter.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. nov 2018, 07:49

Neenah skrev:
Sangius skrev:
Neenah skrev:Hun tager det heldigvis også med oprejst pande, men sover til gengæld en del.

Jeg skulle til lægen i går, så jeg lod hende være hjemme sammen med far. Det tog bare rigtig lang tid, og far kunne ikke få hende til at spise af flaske, så hun endte med at skrige af sult i en lille time :( da jeg kom hjem hoppede hun heldigvis direkte på brystet, og sov så i tre timer.


En anden gang kunne han prøve med teske, kop eller engangsprøjte (kan købes på apoteket), hvis I ikke lige havde tænkt på de ting :)


Kop og teske virkede ikke :/ men jeg har tænkt på vi skal have skaffet nogle engangssprøjter.


Vil hun sutte på en finger? Så kunne man også kave finger-feeding, tror jeg det hedder :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 17. nov 2018, 10:14

Jeg har lige noget, som jeg virkelig godt kunne bruge jeres input til.

Min datter Nora er 1 år nu, og min kæreste og jeg er inviteret en forlænget weekend til Norge i december, hvor vi skal mødes med en flok venner, som vi lærte at kende på et udlandsophold for nogle år siden. Oprindeligt havde min kæreste tænkt sig, at vi skulle afsted alle tre, men da turen er arrangeret af en flok folk i sidst 20'erne uden børn, er det meget lidt børnevenligt, og jeg fik til sidst overbevist ham om, at det er en rigtig dårlig ide at tage Nora med. Der er utallige forhindringer, men én af dem er f.eks., at der bliver meget kørsel, og hun hader at køre bil. Plus 1000 andre ting. Så Nora skal ikke med.

Så var vi egentlig blevet enige om, at jeg bare skulle tage afsted alene. Min kæreste er helt cool med det, det var hans eget forslag, da det mest er "mine" venner, hvis man kan sige det sådan, selvom han kender dem og meget gerne vil med.

Men nu har svigermor foreslået, at hun kan passe Nora i den forlængede weekend, så vi kan tage afsted sammen. Det er torsdag til søndag aften. Nora er helt tryg og glad med svigermor, og jeg vil helt klart sige, at svigermor kategoriserer som "primær omsorgsperson". Men jeg ved simpelthen ikke, om det er nogen god idé at både min kæreste og jeg er væk fra hende i tre døgn. Det virker som lang tid. Jeg har læst en slags grundregel om, at et barn på 1 år kan undvære sin(e) primær(e) omsorgsperson(er) i ét døgn, og et barn på 2 år kan undvære i 2 døgn, osv.

Hvad tænker I om det? Er det genvej til barnetraume og apatisk barn med omsorgssvigt (okay, nu maler jeg lige fanden på væggen, men I ved, hvad jeg mener) eller virker det okay?

Jeg tror selv, at der er en god chance for, at Nora ikke ville "lægge mærke til", at vi var væk, fordi hun generelt er så glad og tilpas med svigermor. Omvendt, hvis vi tager fejl, og Nora kommer til at opleve savn og følelsen af at blive forladt, så er det jo en katastrofe, og så er vi ALT for langt væk...
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FruKuk » 17. nov 2018, 10:51

Vixen skrev:Jeg har lige noget, som jeg virkelig godt kunne bruge jeres input til.

Min datter Nora er 1 år nu, og min kæreste og jeg er inviteret en forlænget weekend til Norge i december, hvor vi skal mødes med en flok venner, som vi lærte at kende på et udlandsophold for nogle år siden. Oprindeligt havde min kæreste tænkt sig, at vi skulle afsted alle tre, men da turen er arrangeret af en flok folk i sidst 20'erne uden børn, er det meget lidt børnevenligt, og jeg fik til sidst overbevist ham om, at det er en rigtig dårlig ide at tage Nora med. Der er utallige forhindringer, men én af dem er f.eks., at der bliver meget kørsel, og hun hader at køre bil. Plus 1000 andre ting. Så Nora skal ikke med.

Så var vi egentlig blevet enige om, at jeg bare skulle tage afsted alene. Min kæreste er helt cool med det, det var hans eget forslag, da det mest er "mine" venner, hvis man kan sige det sådan, selvom han kender dem og meget gerne vil med.

Men nu har svigermor foreslået, at hun kan passe Nora i den forlængede weekend, så vi kan tage afsted sammen. Det er torsdag til søndag aften. Nora er helt tryg og glad med svigermor, og jeg vil helt klart sige, at svigermor kategoriserer som "primær omsorgsperson". Men jeg ved simpelthen ikke, om det er nogen god idé at både min kæreste og jeg er væk fra hende i tre døgn. Det virker som lang tid. Jeg har læst en slags grundregel om, at et barn på 1 år kan undvære sin(e) primær(e) omsorgsperson(er) i ét døgn, og et barn på 2 år kan undvære i 2 døgn, osv.

Hvad tænker I om det? Er det genvej til barnetraume og apatisk barn med omsorgssvigt (okay, nu maler jeg lige fanden på væggen, men I ved, hvad jeg mener) eller virker det okay?

Jeg tror selv, at der er en god chance for, at Nora ikke ville "lægge mærke til", at vi var væk, fordi hun generelt er så glad og tilpas med svigermor. Omvendt, hvis vi tager fejl, og Nora kommer til at opleve savn og følelsen af at blive forladt, så er det jo en katastrofe, og så er vi ALT for langt væk...


Er hun “vant” til at blive passet med overnatning? Mine unger er blevet passet med overnatning fra de var omkring 1 år. Den store blev passet med 3 overnatninger, da hun var 16 måneder. Det gik uden problemer. Men da hun var knap 3 år havde hun en periode, hvor hun ikke brød sig om at undvære os om natten, så der havde den ikke gået. Jeg giver i øvrigt ikke meget for den der regel mht alder og overnatning. Børn er forskellige, og man må gå med sin mavefornemmelse.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 17. nov 2018, 11:38

Vixen skrev:Jeg har lige noget, som jeg virkelig godt kunne bruge jeres input til.

Min datter Nora er 1 år nu, og min kæreste og jeg er inviteret en forlænget weekend til Norge i december, hvor vi skal mødes med en flok venner, som vi lærte at kende på et udlandsophold for nogle år siden. Oprindeligt havde min kæreste tænkt sig, at vi skulle afsted alle tre, men da turen er arrangeret af en flok folk i sidst 20'erne uden børn, er det meget lidt børnevenligt, og jeg fik til sidst overbevist ham om, at det er en rigtig dårlig ide at tage Nora med. Der er utallige forhindringer, men én af dem er f.eks., at der bliver meget kørsel, og hun hader at køre bil. Plus 1000 andre ting. Så Nora skal ikke med.

Så var vi egentlig blevet enige om, at jeg bare skulle tage afsted alene. Min kæreste er helt cool med det, det var hans eget forslag, da det mest er "mine" venner, hvis man kan sige det sådan, selvom han kender dem og meget gerne vil med.

Men nu har svigermor foreslået, at hun kan passe Nora i den forlængede weekend, så vi kan tage afsted sammen. Det er torsdag til søndag aften. Nora er helt tryg og glad med svigermor, og jeg vil helt klart sige, at svigermor kategoriserer som "primær omsorgsperson". Men jeg ved simpelthen ikke, om det er nogen god idé at både min kæreste og jeg er væk fra hende i tre døgn. Det virker som lang tid. Jeg har læst en slags grundregel om, at et barn på 1 år kan undvære sin(e) primær(e) omsorgsperson(er) i ét døgn, og et barn på 2 år kan undvære i 2 døgn, osv.

Hvad tænker I om det? Er det genvej til barnetraume og apatisk barn med omsorgssvigt (okay, nu maler jeg lige fanden på væggen, men I ved, hvad jeg mener) eller virker det okay?

Jeg tror selv, at der er en god chance for, at Nora ikke ville "lægge mærke til", at vi var væk, fordi hun generelt er så glad og tilpas med svigermor. Omvendt, hvis vi tager fejl, og Nora kommer til at opleve savn og følelsen af at blive forladt, så er det jo en katastrofe, og så er vi ALT for langt væk...


Det er bare så svært det der. Vores baby på fem måneder er tæt knyttet til mine forældre og er blevet passet af dem i et lille døgn uden problemer overhovedet (vi var til bryllup). Derfor ville jeg også være helt tryg ved, at de havde hende i en weekend, når hun er et års tid. Men tror, jeg ville synes, at tre døgn var for lang tid at være væk fra hende.
1
K - 12.06.18 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. nov 2018, 11:46

Jeg synes, at 3 døgn er for lang tid for en 1 årig at være væk fra både sin mor og far, ligemeget hvor glad barnet ellers er for sin farmor.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 17. nov 2018, 11:56

Er der mulighed for at I kan komme hjem relativt hurtigt, hvis det slet ikke går?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. nov 2018, 12:02

Vi er taget i biffen, og mormor og morfar passer Matilda i et par timer for første gang. Puh! :shock:
4
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2018, 12:17

Vixen skrev:Jeg har lige noget, som jeg virkelig godt kunne bruge jeres input til.

Min datter Nora er 1 år nu, og min kæreste og jeg er inviteret en forlænget weekend til Norge i december, hvor vi skal mødes med en flok venner, som vi lærte at kende på et udlandsophold for nogle år siden. Oprindeligt havde min kæreste tænkt sig, at vi skulle afsted alle tre, men da turen er arrangeret af en flok folk i sidst 20'erne uden børn, er det meget lidt børnevenligt, og jeg fik til sidst overbevist ham om, at det er en rigtig dårlig ide at tage Nora med. Der er utallige forhindringer, men én af dem er f.eks., at der bliver meget kørsel, og hun hader at køre bil. Plus 1000 andre ting. Så Nora skal ikke med.

Så var vi egentlig blevet enige om, at jeg bare skulle tage afsted alene. Min kæreste er helt cool med det, det var hans eget forslag, da det mest er "mine" venner, hvis man kan sige det sådan, selvom han kender dem og meget gerne vil med.

Men nu har svigermor foreslået, at hun kan passe Nora i den forlængede weekend, så vi kan tage afsted sammen. Det er torsdag til søndag aften. Nora er helt tryg og glad med svigermor, og jeg vil helt klart sige, at svigermor kategoriserer som "primær omsorgsperson". Men jeg ved simpelthen ikke, om det er nogen god idé at både min kæreste og jeg er væk fra hende i tre døgn. Det virker som lang tid. Jeg har læst en slags grundregel om, at et barn på 1 år kan undvære sin(e) primær(e) omsorgsperson(er) i ét døgn, og et barn på 2 år kan undvære i 2 døgn, osv.

Hvad tænker I om det? Er det genvej til barnetraume og apatisk barn med omsorgssvigt (okay, nu maler jeg lige fanden på væggen, men I ved, hvad jeg mener) eller virker det okay?

Jeg tror selv, at der er en god chance for, at Nora ikke ville "lægge mærke til", at vi var væk, fordi hun generelt er så glad og tilpas med svigermor. Omvendt, hvis vi tager fejl, og Nora kommer til at opleve savn og følelsen af at blive forladt, så er det jo en katastrofe, og så er vi ALT for langt væk...


Jeg ville personligt ikke gøre det. Jeg har været væk nogle gange med 1 overnatning hvor far var hjemme og for nylig med 2 overnatninger. Men der har den ene primære omsorgsperson jo været der. 3 døgn er meget, så længe ville jeg ikke være væk fra min snart 2-årige, og så endda uden nogen af de primære omsorgspersoner. Men I kender jo jeres barn bedst selv og I skal gøre, hvad der er rigtigt for jer.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 17. nov 2018, 12:21

Jeg ville ikke tage afsted, heller ikke selvom min kæreste blev hjemme.
Er min kæreste væk i flere dage, kan det tydeligt mærkes på vores søn, selvom jeg er hjemme.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 18. nov 2018, 00:50

Lulu skrev:Er der mulighed for at I kan komme hjem relativt hurtigt, hvis det slet ikke går?


Nej, det er der ikke rigtig. Vi skal ud i en hytte et sted i Telemarken i Norge.

Sorenspige skrev:Jeg synes, at 3 døgn er for lang tid for en 1 årig at være væk fra både sin mor og far, ligemeget hvor glad barnet ellers er for sin farmor.


Ja, jamen sådan har jeg det nok egentlig også - jeg ville bare gerne høre, om det var mig, som var pylret, for det synes min kæreste og hans forældre vidst. Men det må de så synes. De har flere gange sagt, at adskillelsen er sværest for os, men det stemmer bare ikke med min mavefornemmelse.

Vi holder os til planen om, at jeg tager afsted.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. nov 2018, 00:59

Jeg ville heller ikke tage afsted “så mange” dage. Det er jo kun mange dage fordi hun er så lille, men for mig ville det være for lang tid ift alderen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. nov 2018, 14:59

Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik ellers mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D
Senest rettet af Sangius 18. nov 2018, 15:22, rettet i alt 1 gang.
14
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. nov 2018, 15:01

Sangius skrev:Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D

:lol: Ej men det er jo bare komisk. Skulle i så bruge penge på en ny vogn?? :stoned:

Vi har en rejseklapvogn som er blå...jeg kan godt se at vi skal have den byttet så den passer til den pige
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. nov 2018, 15:08

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Jeg har jo en rød barnevogn. En kollega mente at jeg bestemt ikke kunne putte min dreng i en rød barnevogn.
Jeg sagde til hende at han var homoseksuel, og at vi bare forsøgte at støtte ham.

Det er da uhørt skørt at mene, at man ikke kan have en dreng i en rød barnevogn :forvirret2:

Vi fik mange smil på gåturen i dag, hvor Thea ligeledes går med en rød barnevogn, og så bare med en Pikachu i :D

:lol: Ej men det er jo bare komisk. Skulle i så bruge penge på en ny vogn?? :stoned:

Vi har en rejseklapvogn som er blå...jeg kan godt se at vi skal have den byttet så den passer til den pige


Vi har faktisk to vogne, da storesøster jo stadig sover til middag i hendes derhjemme. Så købte en altanbarnevogn til lillebror. I blå faktisk :D
Men den kører ikke skide godt, så han låner storesøsters barnevogn når vi går ture.
Hvis han så bliver homoseksuel, så ved jeg da hvorfor i det mindste :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"