Debattens mødregruppe

Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 4. dec 2021, 15:15

MrsHyacinth skrev:
Rapfisk skrev:
Lys skrev:
MrsHyacinth skrev:https://www.babysam.dk/biis-ii-winter-prewalker-106-22

Har set på denne. Nogen erfaringer eller input til en nybegyndermor?


Jeg kender ikke lige dem der, men har fine erfaringer med Bundgaard. Andre bud til brede fødder er Angulus og Rap.

This. Dem, du viser, ser rigtig gode ud. Vi havde Rap den første vinter, og de var rigtig gode, selv om jeg måske syntes, de var lidt stive.


Det er også mit indtryk af dem. Synes generelt det er svært st finde vinteregnede prewalkers.


Jeg tror, at vi startede med denne model (som her er lidt piget - min datter havde et par sorte).

https://tjubangsko.dk/collections/babys ... le-bordo-2

Jeg var i øvrigt glad for at købe de første støvler i en god skobutik, hvor ekspedienten nærmest valgte for mig.
0
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Cbas » 4. dec 2021, 20:13

MrsHyacinth skrev:Vinterstøvler til brede, buttede fødder? Han går endnu ikke superstabilt men øver konstant, så jeg tænker, sålen skal være blød og vægten lav.

VS har naturlegeplads, de bruger meget, og er ofte på tur i naturen, så de skal være gode til al slags vejr og holde tørre/varme i mere end en time.


Ricosta!!! Uden tvivl de bedste støvler til små fødder. Varme og bløde
0
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Cbas » 4. dec 2021, 20:21

Cbas skrev:
MrsHyacinth skrev:Vinterstøvler til brede, buttede fødder? Han går endnu ikke superstabilt men øver konstant, så jeg tænker, sålen skal være blød og vægten lav.

VS har naturlegeplads, de bruger meget, og er ofte på tur i naturen, så de skal være gode til al slags vejr og holde tørre/varme i mere end en time.


Ricosta!!! Uden tvivl de bedste støvler til små fødder. Varme og bløde


Fx denne https://tangsko.dk/vare/ricosta-michi/ - de er ikke super flotte. Men jeg kan virkelig anbefale mærket.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2021, 10:47

englishchannel skrev:Jeg tog rådet til mig om at prøve nogle forskellige former for skemad, og det er gået over al forventning, hvor han fik spist både en portion grød til morgenmad og en lille haps mos som mellemmåltid. Nu sover han lur og derefter skal vi prøve om det kommer til at gå lige så fint med eftermiddagsmosen.

En del af mig tror, at han har været træt af den meget linde og smagløse begyndermad, og synes at det er sjovere, når der er noget mere smag og konsistens i. Så jeg har prøvet at vælge noget i dag, der har lidt mere markant smag, og indtil videre er det i hvert fald en succes.


Nå, men det gik godt i en dags tid, og nu føler jeg mig stort set slået tilbage til start.

Jeg fandt noget havregrød, han gerne ville spise i et par dage, men så blev det kedeligt og han begyndte at afvise mere efter ca. en halv skål, selvom han stadig er sulten. Hirsegrøden nægter han også, selvom han elskede den for en måned siden.

Mos er lige så håbløst. Vi har prøvet 6-7 forskellige slags, og deraf er der en slags han gider (indtil videre...) og en han semigider, og resten afviser han enten pure eller spiser 3 skefulde, mens han skærer ansigt og gagger. Vi har fokus på forskellig smag og konsistens (indenfor den meget begrænsede palette, der er i hans alder (5 måneder)), men det virker ikke som om at han gider noget.

Jeg har ikke talt med sundhedsplejersken, for jeg frygter at hun vil foreslå at lave 35 forskellige slags grøntsagsmos til vi finder en, han kan lide, og det har jeg simpelthen ikke overskuddet til, når jeg står alene med ham i hverdagene. Jeg synes også, at vi har præsenteret ham for så meget forskelligt nu, at der burde være mere af det, han kunne lide.

På det personlige plan har jeg det svært med, at jeg tilsyneladende har et kræsent barn. Mad har været sådan en kæmpe hurdle lige siden han blev født med først den mislykkede amning, og så hans afvisning af mme, og nu er ingen former for skemad åbenbart gode nok heller. Jeg er slet ikke kræsen selv, og jeg frygter at jeg om 5 år står med et barn, der kun gider at spise nuggets og pastaskruer.

(Og ja, jeg ved godt at sidstnævnte er at male fanden på væggen. Jeg er bare så ked af og frustreret over at intet lader til at virke på madfronten.)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 6. dec 2021, 11:01

englishchannel skrev:
englishchannel skrev:Jeg tog rådet til mig om at prøve nogle forskellige former for skemad, og det er gået over al forventning, hvor han fik spist både en portion grød til morgenmad og en lille haps mos som mellemmåltid. Nu sover han lur og derefter skal vi prøve om det kommer til at gå lige så fint med eftermiddagsmosen.

En del af mig tror, at han har været træt af den meget linde og smagløse begyndermad, og synes at det er sjovere, når der er noget mere smag og konsistens i. Så jeg har prøvet at vælge noget i dag, der har lidt mere markant smag, og indtil videre er det i hvert fald en succes.


Nå, men det gik godt i en dags tid, og nu føler jeg mig stort set slået tilbage til start.

Jeg fandt noget havregrød, han gerne ville spise i et par dage, men så blev det kedeligt og han begyndte at afvise mere efter ca. en halv skål, selvom han stadig er sulten. Hirsegrøden nægter han også, selvom han elskede den for en måned siden.

Mos er lige så håbløst. Vi har prøvet 6-7 forskellige slags, og deraf er der en slags han gider (indtil videre...) og en han semigider, og resten afviser han enten pure eller spiser 3 skefulde, mens han skærer ansigt og gagger. Vi har fokus på forskellig smag og konsistens (indenfor den meget begrænsede palette, der er i hans alder (5 måneder)), men det virker ikke som om at han gider noget.

Jeg har ikke talt med sundhedsplejersken, for jeg frygter at hun vil foreslå at lave 35 forskellige slags grøntsagsmos til vi finder en, han kan lide, og det har jeg simpelthen ikke overskuddet til, når jeg står alene med ham i hverdagene. Jeg synes også, at vi har præsenteret ham for så meget forskelligt nu, at der burde være mere af det, han kunne lide.

På det personlige plan har jeg det svært med, at jeg tilsyneladende har et kræsent barn. Mad har været sådan en kæmpe hurdle lige siden han blev født med først den mislykkede amning, og så hans afvisning af mme, og nu er ingen former for skemad åbenbart gode nok heller. Jeg er slet ikke kræsen selv, og jeg frygter at jeg om 5 år står med et barn, der kun gider at spise nuggets og pastaskruer.

(Og ja, jeg ved godt at sidstnævnte er at male fanden på væggen. Jeg er bare så ked af og frustreret over at intet lader til at virke på madfronten.)

Måske er han bare ikke så meget til grød og mos? Har du overvejet blw selvom det kræver I venter noget tid? Det var en stor faktor for mig at vi bare kunne tilbyde vores egen mad, så jeg slap for hele det der mos og grød cirkus.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23370

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mani » 6. dec 2021, 11:03

englishchannel skrev:
englishchannel skrev:Jeg tog rådet til mig om at prøve nogle forskellige former for skemad, og det er gået over al forventning, hvor han fik spist både en portion grød til morgenmad og en lille haps mos som mellemmåltid. Nu sover han lur og derefter skal vi prøve om det kommer til at gå lige så fint med eftermiddagsmosen.

En del af mig tror, at han har været træt af den meget linde og smagløse begyndermad, og synes at det er sjovere, når der er noget mere smag og konsistens i. Så jeg har prøvet at vælge noget i dag, der har lidt mere markant smag, og indtil videre er det i hvert fald en succes.


Nå, men det gik godt i en dags tid, og nu føler jeg mig stort set slået tilbage til start.

Jeg fandt noget havregrød, han gerne ville spise i et par dage, men så blev det kedeligt og han begyndte at afvise mere efter ca. en halv skål, selvom han stadig er sulten. Hirsegrøden nægter han også, selvom han elskede den for en måned siden.

Mos er lige så håbløst. Vi har prøvet 6-7 forskellige slags, og deraf er der en slags han gider (indtil videre...) og en han semigider, og resten afviser han enten pure eller spiser 3 skefulde, mens han skærer ansigt og gagger. Vi har fokus på forskellig smag og konsistens (indenfor den meget begrænsede palette, der er i hans alder (5 måneder)), men det virker ikke som om at han gider noget.

Jeg har ikke talt med sundhedsplejersken, for jeg frygter at hun vil foreslå at lave 35 forskellige slags grøntsagsmos til vi finder en, han kan lide, og det har jeg simpelthen ikke overskuddet til, når jeg står alene med ham i hverdagene. Jeg synes også, at vi har præsenteret ham for så meget forskelligt nu, at der burde være mere af det, han kunne lide.

På det personlige plan har jeg det svært med, at jeg tilsyneladende har et kræsent barn. Mad har været sådan en kæmpe hurdle lige siden han blev født med først den mislykkede amning, og så hans afvisning af mme, og nu er ingen former for skemad åbenbart gode nok heller. Jeg er slet ikke kræsen selv, og jeg frygter at jeg om 5 år står med et barn, der kun gider at spise nuggets og pastaskruer.

(Og ja, jeg ved godt at sidstnævnte er at male fanden på væggen. Jeg er bare så ked af og frustreret over at intet lader til at virke på madfronten.)

Min yngste ville kun have mælk ved mig. Udpumpet virkede heller ikke, det skulle være bryst.
Han ville heller ikke have grød og mos. Spiste en smule af og til, men kun enkelte varianter og ikke fast. Jeg kan i den grad godt forstå det dræner og jeg kan godt forstå din frygt.

I vores tilfælde kan jeg sige, at han stadig (som 17 årig) har nogle enkelte ting, hvor han ikke bryder sig om konsistensen (svampe og muslinger primært) men derudover er han altspisende og har været det siden ... han begyndte at spise det samme som os. Jeg håber, at du får samme oplevelse - og ind til da et kæmpe cyberkram herfra - det er megahårdt at stå i.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2021, 11:42

Neenah skrev:Måske er han bare ikke så meget til grød og mos? Har du overvejet blw selvom det kræver I venter noget tid? Det var en stor faktor for mig at vi bare kunne tilbyde vores egen mad, så jeg slap for hele det der mos og grød cirkus.


Vores store udfordringer er, at vores alternativ (mme) heller ikke virker. Havde jeg haft en velfungerende amning ville jeg have været langt mere afslappet, men jeg står i en situation, at min søn ikke rigtigt gider at spise nogle af de ting, vi tilbyder ham. Sundhedsplejersken ville gerne have ham over på skemad så hurtigt som muligt, fordi han netop ikke gad at spise (nok) mme.

Min morgen og formiddag i dag har f.eks. set sådan her ud:

Kl. 5.30 vågner min søn og han tilbydes sin morgenflaske. Spiser kun en tredjedel.

Kl. 6.30 får han morgengrød som han tidligere godt kunne lide. Spiser en halv portion og afviser resten, selvom han tydeligvis stadig er sulten.

Kl. 7.30 tilbydes han endnu en flaske. Spiser kun en smule.

Sover fra 8-10.

Kl. 10.15 tilbydes han en flaske. Afviser efter at have spist meget lidt og signalerer, at han vil have mos.

Kl. 10.30 tilbydes han mos. Spiser tre teskefulde, skærer ansigt og gagger.

Kl. 11.30 er han endelig tilpas (desperat) sulten til at han spiser en meget stor flaske mme.

Der går altså 6 timer fra han vågner til at han får et måltid, han bliver mæt af. Han afviser mme'en, fordi han vil have noget andet mad som han så alligevel ikke kan lide. Og når jeg ser det på skrift, ser det fuldkommen vanvittigt ud, hvor meget mad han tilbydes, men jeg giver ham kun mad, når han beder om det og kan mærke, at han er sulten.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2021, 11:58

Mani skrev:Min yngste ville kun have mælk ved mig. Udpumpet virkede heller ikke, det skulle være bryst.
Han ville heller ikke have grød og mos. Spiste en smule af og til, men kun enkelte varianter og ikke fast. Jeg kan i den grad godt forstå det dræner og jeg kan godt forstå din frygt.

I vores tilfælde kan jeg sige, at han stadig (som 17 årig) har nogle enkelte ting, hvor han ikke bryder sig om konsistensen (svampe og muslinger primært) men derudover er han altspisende og har været det siden ... han begyndte at spise det samme som os. Jeg håber, at du får samme oplevelse - og ind til da et kæmpe cyberkram herfra - det er megahårdt at stå i.


Tusind tak for din erfaring - det giver mig håb om at det her blot er en fase, der skal overstås. Han er meget nysgerrig på vores mad, så jeg håber at problemet løser sig selv, men jeg er bare blevet skuffet så mange gange på madfronten efterhånden at det er svært at tro på, at der er lys for enden af tunnellen.
0
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Oak123 » 6. dec 2021, 12:06

englishchannel skrev:men jeg er bare blevet skuffet så mange gange på madfronten efterhånden at det er svært at tro på, at der er lys for enden af tunnellen.


Jeg kan godt forstå du er frustreret.
Hos os fungerede amning heller ikke og mme skulle også være rette temperatur og falde lige i øjeblikket at barnet var sulten, for ellers så gad hun ikke spise. Så det var mega stressende og vi endte også med st tilbyde mad meget tit.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med sundhedsplejersken om hvad mad du kan tilbyde ham.
Måske han kan begynde på blødt brød der evt. er blødt lidt op i vand, grøntssager der er kogt meget bløde, æg, blødt frugt mm.

Måske har du fået denne pjece fra din sundhedsplejerske, men ellers kommer den ind på hvad mad de må få hvornår og da din søn (måske) snart er 6 måneder, så kan det være du allerede nu kan begynde på noget af det de anbefaler fra den alder.
https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/M ... iliens-mad
1
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 630
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 791

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 6. dec 2021, 12:12

englishchannel skrev:
englishchannel skrev:Jeg tog rådet til mig om at prøve nogle forskellige former for skemad, og det er gået over al forventning, hvor han fik spist både en portion grød til morgenmad og en lille haps mos som mellemmåltid. Nu sover han lur og derefter skal vi prøve om det kommer til at gå lige så fint med eftermiddagsmosen.

En del af mig tror, at han har været træt af den meget linde og smagløse begyndermad, og synes at det er sjovere, når der er noget mere smag og konsistens i. Så jeg har prøvet at vælge noget i dag, der har lidt mere markant smag, og indtil videre er det i hvert fald en succes.


Nå, men det gik godt i en dags tid, og nu føler jeg mig stort set slået tilbage til start.

Jeg fandt noget havregrød, han gerne ville spise i et par dage, men så blev det kedeligt og han begyndte at afvise mere efter ca. en halv skål, selvom han stadig er sulten. Hirsegrøden nægter han også, selvom han elskede den for en måned siden.

Mos er lige så håbløst. Vi har prøvet 6-7 forskellige slags, og deraf er der en slags han gider (indtil videre...) og en han semigider, og resten afviser han enten pure eller spiser 3 skefulde, mens han skærer ansigt og gagger. Vi har fokus på forskellig smag og konsistens (indenfor den meget begrænsede palette, der er i hans alder (5 måneder)), men det virker ikke som om at han gider noget.

Jeg har ikke talt med sundhedsplejersken, for jeg frygter at hun vil foreslå at lave 35 forskellige slags grøntsagsmos til vi finder en, han kan lide, og det har jeg simpelthen ikke overskuddet til, når jeg står alene med ham i hverdagene. Jeg synes også, at vi har præsenteret ham for så meget forskelligt nu, at der burde være mere af det, han kunne lide.

På det personlige plan har jeg det svært med, at jeg tilsyneladende har et kræsent barn. Mad har været sådan en kæmpe hurdle lige siden han blev født med først den mislykkede amning, og så hans afvisning af mme, og nu er ingen former for skemad åbenbart gode nok heller. Jeg er slet ikke kræsen selv, og jeg frygter at jeg om 5 år står med et barn, der kun gider at spise nuggets og pastaskruer.

(Og ja, jeg ved godt at sidstnævnte er at male fanden på væggen. Jeg er bare så ked af og frustreret over at intet lader til at virke på madfronten.)


Men er det fordi han taber sig og ikke trives?
Hvis han tager fint på og ser ud til at trives, så er det nok bare sådan det er.

Jeg ammer selv og kan derfor kun gå ud fra det. Men jeg kunne forestille mig at det kan være en forbandelse at man kan se og måle hvor meget barnet spiser, når det får flaske. Og man derfor måske kan komme til at fokusere for meget på det og ikke se på helheden: vokser han som han skal og trives han?

Jeg startede selv sent med at give grød/mos. Han var næsten 6 mdr. og blev ammet fuldt længe efter også. Grød og mos var absolut ikke et hit hos ham. Det er først nu her ved 14 mdr. at ham er begyndt at spise noget der ligner 1 dl. grød/øllebrød på en god dag. Han foretrækker helt klart BLW. Han er dog ikke den stortspisende type, trods alt. Men han følger sin kurve og det er godt nok ifølge lægen.

Som man siger i BLW-kredse: Food before one is just for fun.
Og det passer i den grad her. Det er først nu han selv skærer ned på amningen om dagen. Der går længere tid imellem og han spiser i kortere tid. Det er tydeligt kun for hyggens skyld. Og han spiser mere og mere af maden, han bliver tilbudt.
Om natten er det en helt anden snak, som vi ikke behøver komme ind på her :lol:
1
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2021, 12:22

Oak123 skrev:
englishchannel skrev:men jeg er bare blevet skuffet så mange gange på madfronten efterhånden at det er svært at tro på, at der er lys for enden af tunnellen.


Jeg kan godt forstå du er frustreret.
Hos os fungerede amning heller ikke og mme skulle også være rette temperatur og falde lige i øjeblikket at barnet var sulten, for ellers så gad hun ikke spise. Så det var mega stressende og vi endte også med st tilbyde mad meget tit.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med sundhedsplejersken om hvad mad du kan tilbyde ham.
Måske han kan begynde på blødt brød der evt. er blødt lidt op i vand, grøntssager der er kogt meget bløde, æg, blødt frugt mm.

Måske har du fået denne pjece fra din sundhedsplejerske, men ellers kommer den ind på hvad mad de må få hvornår og da din søn (måske) snart er 6 måneder, så kan det være du allerede nu kan begynde på noget af det de anbefaler fra den alder.
https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2020/M ... iliens-mad


Tak, det er et rigtig godt forslag at komme ind på det med den vinkel på. Han er meget stor af sin alder (bruger str. 80 som 5 måneder gammel), så måske vil vi kunne begynde lidt tidligere på anden mad. Det her fungerer i hvert fald ikke for nogen af os.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf englishchannel » 6. dec 2021, 12:27

Pippi_Langstrømpe skrev:Men er det fordi han taber sig og ikke trives?
Hvis han tager fint på og ser ud til at trives, så er det nok bare sådan det er.

Jeg ammer selv og kan derfor kun gå ud fra det. Men jeg kunne forestille mig at det kan være en forbandelse at man kan se og måle hvor meget barnet spiser, når det får flaske. Og man derfor måske kan komme til at fokusere for meget på det og ikke se på helheden: vokser han som han skal og trives han?

Jeg startede selv sent med at give grød/mos. Han var næsten 6 mdr. og blev ammet fuldt længe efter også. Grød og mos var absolut ikke et hit hos ham. Det er først nu her ved 14 mdr. at ham er begyndt at spise noget der ligner 1 dl. grød/øllebrød på en god dag. Han foretrækker helt klart BLW. Han er dog ikke den stortspisende type, trods alt. Men han følger sin kurve og det er godt nok ifølge lægen.

Som man siger i BLW-kredse: Food before one is just for fun.
Og det passer i den grad her. Det er først nu han selv skærer ned på amningen om dagen. Der går længere tid imellem og han spiser i kortere tid. Det er tydeligt kun for hyggens skyld. Og han spiser mere og mere af maden, han bliver tilbudt.
Om natten er det en helt anden snak, som vi ikke behøver komme ind på her :lol:


Han tager fint på og trives, men vi har også indrettet hele vores (/mit) liv omkring hans spisning. Han nægter at spise, når vi er ude, så jeg sidder hjemme i nærheden af Brezzaen hele dagen for at kunne slå til, når han bliver sulten. Han er i trivsel, men det er et helvede for mig.

Da han var 3,5 uge blev vi indlagt på hospitalet, fordi han nægtede at spise mme og jeg ikke producerede nok mælk til at fuldamme ham. Så det sidder stadig meget dybt i mig, at vi har været derude, hvor hans spisevaner reelt blev farlige for ham, og derfor rammer det her nok også ekstra hårdt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf LadyFox » 6. dec 2021, 13:40

Jeg har været inde og få lagt spiral i dag, og jeg kunne ikke få nogle Fenja kender godt til at trille en tur med barnevognen i mens, så hun blev nødt til at komme med ind. Jeg synes selv at jeg havde planlagt det fint i forhold til at hun havde spist, havde ren numse og var gået i god nok tid til at kunne trille rundt så hun kunne falde i søvn i barnevognen inden.
Men selvfølgelig vågnede hun så snart vi var inde til indgrebet. Og hun blev bare så vred og ulykkelig, jeg kunne ikke selv trøste hende liggende - så en sød sygeplejerske tilbød at prøve at trøste i mens, men det gik så heller ikke. Til sidste var der så en anden sygeplejerske med seriøse vred-baby-skills der kunne trænge lidt igennem. Men nej hvor gjorde det ondt i mit hjerte, og hvor følte jeg mig bare som en skidt mor da jeg lå der og ikke rigtig kunne gøre noget for at hjælpe hende.

Men jeg tror så også det påvirkede yderligere negativt at jeg udover at jeg efter min fødsel er presset over mit underliv (det vidste jeg godt) men også at jeg åbenbart også er presset over Herlev Hospital, så jeg var bare heller ikke så rolig mentalt som jeg kunne ønske mig.
Men så fik jeg bekræftet at jeg er langt fra færdig med at bearbejde den fødsel der. :wacko:
0
...
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 7. dec 2021, 15:05

Sundhedsplejersken mener at E godt kunne have et stramt tungebånd. Er der nogen der har prøvet det og ved hvilken vej man skal gå? Jeg har svært ved at se om det er en ammevejleder først, så en kropsbehandler og til sidst en ØNH læge, eller om man kan starte ved ØNH lægen.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 7. dec 2021, 16:43

Neenah skrev:Sundhedsplejersken mener at E godt kunne have et stramt tungebånd. Er der nogen der har prøvet det og ved hvilken vej man skal gå? Jeg har svært ved at se om det er en ammevejleder først, så en kropsbehandler og til sidst en ØNH læge, eller om man kan starte ved ØNH lægen.


Der er en fb-gruppe for det i hvert fald. Der kan du få anbefalet en læge til at klippe det - det er vist ikke alle der klipper dybt nok. Ham der hedder Lars Sebbesen bliver anbefalet meget. Og ellers tager mange vist til Holland og får det gjort dernede, der er vist en rigtig dygtig læge.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"