Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. jan 2019, 14:59

billiebean skrev:
Zonta skrev:
billiebean skrev:T er 6 måneder og 3 uger og har været ganske godt i gang med grød og mos de sidste par måneder, men de sidste 4-5 dage har hun næsten ikke villet spise. Hun lukker munden og vi formår kun at få et par skefulde i hende. Hun får flaske ved siden af og der drikker hun stadig. Nogen der ved om det er normalt eller hvad vi kan gøre?

Måske tænder på vej der gør ondt?

Jeg ville umiddelbart bare blive ved med at tilbyde grød/mos og så supplere med flaske. Og selvfølgelig holde øje med hendes almene tilstand og bleer, men det tænker jeg er åbenlyst :D


Tænder er også umiddelbart mit bedste bud. Hendes gumme er måske en smule rød i overmunden ved den ene fortand (hun fik de to nederste for 1,5 måned siden).

Holder lige en pause med at tilberede fancy måltider, tror jeg - ret demotiverende at smide alle anstrengelserne i skraldespanden hele tiden :D

Min tandlægeveninde siger, at frosne agurkeskiver er rigtig gode når det er fortænder der er på vej :)
Og så er købegrød ganske fint :D og ellers som Sangius siger, så giv lidt af jeres mad. Så tager det ikke ekstra tid :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 18. jan 2019, 15:33

Kæft hvor er jeg træt af Zoes mave. Hvis det ikke er det ene, så er det det andet. Efter en måneds tid med konstant presseri og meget lidt afføring har vi nu det omvendte scenario. En eller flere store bleer om dagen med meget tynd eller direkte vandet afføring. Men ondt gør det stadig. Meget ondt. Især formiddag og aften er hun frygtelig ked af det.
Det eneste der er anderledes er at, jeg giver hende 10-20 ml kamillete med lidt sukker i hver aften, og har gjort det i halvanden uges tid. Det lod nemlig til at tage det meste af mavesmerterne og afhjælper også generel uro om aftenen.

Det er så synd for hende (og for hendes mor!), hun var endelig begyndt at pludre lidt og jeg fik nogle små smil. Pt er der ikke meget at smile af for hende.
0
My world 12-10-18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 18. jan 2019, 16:06

Zonta skrev:Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:


De må sidde i højstol, når de kan sidde selv - ikke sætte sig op selv. Stor forskel :)

Når det er sagt, ville jeg også sætte ham i højstolen, evt med en pude som støtte, de gange han får mad.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 18. jan 2019, 16:07

Moxy-lady skrev:Kæft hvor er jeg træt af Zoes mave. Hvis det ikke er det ene, så er det det andet. Efter en måneds tid med konstant presseri og meget lidt afføring har vi nu det omvendte scenario. En eller flere store bleer om dagen med meget tynd eller direkte vandet afføring. Men ondt gør det stadig. Meget ondt. Især formiddag og aften er hun frygtelig ked af det.
Det eneste der er anderledes er at, jeg giver hende 10-20 ml kamillete med lidt sukker i hver aften, og har gjort det i halvanden uges tid. Det lod nemlig til at tage det meste af mavesmerterne og afhjælper også generel uro om aftenen.

Det er så synd for hende (og for hendes mor!), hun var endelig begyndt at pludre lidt og jeg fik nogle små smil. Pt er der ikke meget at smile af for hende.


Kan der være sammenhæng mellem kamillete og den tynde afføring mon?
0
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2019, 16:28

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:


De må sidde i højstol, når de kan sidde selv - ikke sætte sig op selv. Stor forskel :)

Når det er sagt, ville jeg også sætte ham i højstolen, evt med en pude som støtte, de gange han får mad.


Men man siger også det er bedst ikke at sætte dem op før de selv kan sætte sig op, så det er jo lidt svært :lol: Jeg ved ikke hvornår min datter ville kunne sidde selv, for vi fulgte rådet om ikke at sætt ehende før hun selv gjorde det, og der var hun over 6 måneder kan jeg huske :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. jan 2019, 16:57

godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Jeg har lige fundet ud af, at Trip Traps Newborn sæt kun går til 9 kg. Lidt et problem, når man står med en dreng på lige knap 10 kg - og han er jo kun knap 6 måneder. Han kan ikke sidde selv og ifølge diverse fysser osv. må man jo helst ikke sætte dem i f.eks. højstol, før de selv kan skubbe sig op at sidde. Hvad tænker I? Der kan jo gå måneder før han kan sidde selv :genert:


De må sidde i højstol, når de kan sidde selv - ikke sætte sig op selv. Stor forskel :)

Når det er sagt, ville jeg også sætte ham i højstolen, evt med en pude som støtte, de gange han får mad.


Men man siger også det er bedst ikke at sætte dem op før de selv kan sætte sig op, så det er jo lidt svært :lol: Jeg ved ikke hvornår min datter ville kunne sidde selv, for vi fulgte rådet om ikke at sætt ehende før hun selv gjorde det, og der var hun over 6 måneder kan jeg huske :)

Vi har nemlig snakket med fys, som siger, at man ikke skal "tvinge" dem til at sidde, før de kan sætte sig op selv fra liggende position. Men vi har nu fundet en Ikea højstol frem og han kan faktisk sidde ganske okay i den, så det gør han, når han får grød/mos. Når han skal sidde med "rigtig" mad og smagsprøver, tager vi ham op lige nu.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 19. jan 2019, 00:10

Aquadorable skrev:
Moxy-lady skrev:Kæft hvor er jeg træt af Zoes mave. Hvis det ikke er det ene, så er det det andet. Efter en måneds tid med konstant presseri og meget lidt afføring har vi nu det omvendte scenario. En eller flere store bleer om dagen med meget tynd eller direkte vandet afføring. Men ondt gør det stadig. Meget ondt. Især formiddag og aften er hun frygtelig ked af det.
Det eneste der er anderledes er at, jeg giver hende 10-20 ml kamillete med lidt sukker i hver aften, og har gjort det i halvanden uges tid. Det lod nemlig til at tage det meste af mavesmerterne og afhjælper også generel uro om aftenen.

Det er så synd for hende (og for hendes mor!), hun var endelig begyndt at pludre lidt og jeg fik nogle små smil. Pt er der ikke meget at smile af for hende.


Kan der være sammenhæng mellem kamillete og den tynde afføring mon?


Pas, synes bare at det er underligt at det ikke sker mere i direkte forbindelse med at hun får teen? Hun får som sagt 10-20 ml omkring kl 22 om aftenen. Det virker til at det hjælper hende til at falde lidt til ro. De store bleer kommer til gengæld på alle tider af døgnet.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 19. jan 2019, 20:18

I dag gider Birk ikke spise. Eller sove. Hvor kan man aflevere ham tilbage henne? (Ej, det er ok, det er min mand der putter pt.)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 19. jan 2019, 20:51

Moxy-lady skrev:Kæft hvor er jeg træt af Zoes mave. Hvis det ikke er det ene, så er det det andet. Efter en måneds tid med konstant presseri og meget lidt afføring har vi nu det omvendte scenario. En eller flere store bleer om dagen med meget tynd eller direkte vandet afføring. Men ondt gør det stadig. Meget ondt. Især formiddag og aften er hun frygtelig ked af det.
Det eneste der er anderledes er at, jeg giver hende 10-20 ml kamillete med lidt sukker i hver aften, og har gjort det i halvanden uges tid. Det lod nemlig til at tage det meste af mavesmerterne og afhjælper også generel uro om aftenen.

Det er så synd for hende (og for hendes mor!), hun var endelig begyndt at pludre lidt og jeg fik nogle små smil. Pt er der ikke meget at smile af for hende.

Jeg har desværre ingen gode råd, men hvor er det synd at hun skal bøvle sådan med maven :ae:

Vi har nogle virkelig sjove stunder med S på nu 10 uger, der tydeligvis studerer os og vores bevægelser meget nøje. Han efterligner, så godt han kan, og griner over hele hovedet når det lykkes ham at ‘kommunikere’ med os. Hans far har fx lært ham at knytte hænderne foran ansigtet og sige “Grrrr” lidt ligesom en bokser, så det får de meget tid til at gå med at gøre på skift :-D
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. jan 2019, 08:53

Min mand har ellers flere gange sagt, at han ikke vil have mere end to børn.
Men her i går sad han med en storsmilende baby på skødet, og sagde pludselig, at det kunne da godt være med kunne nappe en til, når de er lidt ældre.

Så vi ender nok med at gøre det hele igen om nogle år. Ved ikke om jeg skal grine eller græde :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 20. jan 2019, 10:02

Benjamin bliver et år i dag. ET ÅR. Det kan umuligt være et år siden jeg fødte ham :whine:
12
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 20. jan 2019, 10:49

twinkle skrev:Benjamin bliver et år i dag. ET ÅR. Det kan umuligt være et år siden jeg fødte ham :whine:


Tillykke med ham! Ja, tiden går alt for stærkt!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 20. jan 2019, 12:13

Det gik så fint med bryllup i Kbh. Hun sov store dele af bilturen og opførte sig pænt til bryllup. Vi kunne dog ikke få hende til at sove, så jeg gik to ture med hende i barnevognen i Frederiksberg have i løbet af dagen. Så jeg fik ikke så meget ud af festen, men det gjorde min kæreste, og det var jo hans bror. Og hun sov stadig fantastisk i nat med 4 + 2,5 + 1 time med vågentid og spisning på Max et kvarter :love:
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 21. jan 2019, 05:12

Vi har haft den værste nat. M er totalt stoppet til af snot, så hun har klynket og været utilfreds cirka en gang i timen. Og så vågnede hun af gråd her klokken lidt over 5. Stakkels lille mus.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 21. jan 2019, 07:14

God bedring med hende Neenah! Vi har heldigvis været forskånet for alt for meget snot indtil videre (7-9-13).

Sofie sov 10 timer uden opvågning i nat! :nerve:
Hvordan og hvorledes med bleskift om natten?! Google siger både max 8 timer med tis og undgå bleskift om natten, når de ikke længere er spæde.

Mammografi i dag! Håber håber håber at få tømt gigantknuden i mit bryst! :kryds:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"