Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 8. jun 2018, 15:56

Den her varme er seriøst ikke god til Benjamin. Han sover virkelig korte lure, så når vi når eftermiddag og temperaturen falder lidt, så går han helt kold. Og jeg ender altid i samme dilemma; skal jeg vække eller ej? Han har fx sovet i halvanden time nu, og plejer normalt at blive puttet til nat mellem 19 og 20.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 08:29

Det gik absolut ikke godt da min mor passede hende i går aftes. Vi kørte hjem fra festen kl 23, fordi hun der endnu ikke havde faldet i søvn, og var on and off ulykkelig. Og hun har jo aldrig sovet igennem, og vågner meget om natten. Hun er meget tryghedssøgende om natten.

Sagen er så den, at vi skal til et ret vigtigt bryllup i juli - og her igen er børn ikke velkommen. Årh, jeg synes den regel er træls.

Lige nu føler jeg så bare, at jeg så slet ikke kan deltage. Brylluppet ligger midt ude i ingenting, langt fra alle vi kender.

Hvad ville I gøre? Tror ikke der vil være forståelse for det, hvis jeg vælger at blive hjemme med min datter. :(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 10. jun 2018, 08:42

Sangius skrev:Det gik absolut ikke godt da min mor passede hende i går aftes. Vi kørte hjem fra festen kl 23, fordi hun der endnu ikke havde faldet i søvn, og var on and off ulykkelig. Og hun har jo aldrig sovet igennem, og vågner meget om natten. Hun er meget tryghedssøgende om natten.

Sagen er så den, at vi skal til et ret vigtigt bryllup i juli - og her igen er børn ikke velkommen. Årh, jeg synes den regel er træls.

Lige nu føler jeg så bare, at jeg så slet ikke kan deltage. Brylluppet ligger midt ude i ingenting, langt fra alle vi kender.

Hvad ville I gøre? Tror ikke der vil være forståelse for det, hvis jeg vælger at blive hjemme med min datter. :(


Kan i prøve nogle flere gange inden?
:ae: det gør så ondt med ulykkelige børn, så det er nok ikke fordi man har vildt meget lyst til at prøve igen og igen.



Her var det også første nat ude for vores dreng. Har ikke hørt noget fra dem siden han blev lagt i går kl 19 og sov med det samme. Det kribler lidt for at skrive og spørge, på den anden side er der 3 timer til vi skal hente og de havde jo nok skrevet hvis der var noget...

Vi fik lavet nogle store, larmende ting færdige hjemme, var ude og spise og i biografen og sov halvlænge i dag. Det har jeg nærmest ikke prøvet i halvandet år, så det var en succes! Men det er stadig vildt underligt ikke at vågne op til en lille gut der kalder mor mor og ikke at have set ham i snart et helt døgn.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 10. jun 2018, 08:51

Sangius skrev:Det gik absolut ikke godt da min mor passede hende i går aftes. Vi kørte hjem fra festen kl 23, fordi hun der endnu ikke havde faldet i søvn, og var on and off ulykkelig. Og hun har jo aldrig sovet igennem, og vågner meget om natten. Hun er meget tryghedssøgende om natten.

Sagen er så den, at vi skal til et ret vigtigt bryllup i juli - og her igen er børn ikke velkommen. Årh, jeg synes den regel er træls.

Lige nu føler jeg så bare, at jeg så slet ikke kan deltage. Brylluppet ligger midt ude i ingenting, langt fra alle vi kender.

Hvad ville I gøre? Tror ikke der vil være forståelse for det, hvis jeg vælger at blive hjemme med min datter. :(

Vi fravalgte børn til vores bryllup, fordi jeg synes børn stjæler forældrenes opmærksomhed konstant. Måske hårdt, men jeg gad ikke have dem med. Sorry :genert: Dog var der to babyer med - de var hhv. 1½ og 2 måneder og kunne selvfølgelig ikke passes.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre - men det lyder til, at du skal blive hjemme, hvis du ikke synes det harmonerer for dig at tage afsted. Så må folk jo tænke hvad de vil :)
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 09:05

Der er ingen værelser at leje desværre.
Og jeg har ikke lyst til at prøve igen, heller. Tror nemlig ikke det vil gøre nogen forskel overhoved, og så synes jeg egentlig det er mega synd for min datter, som jo tydeligt giver udtryk for at hun ikke bryder sig om det.

Jeg skal til to bryllupper mere i år, og begge steder er nul børn. Så jeg skal vel i grunden ikke til særlig mange bryllupper i år så :genert:

Det må blive hvad det er. Jeg er overrasket over hvor mange der ikke vil have børn med til brylluppet - vi havde slet ikke overvejet det til vores. :gruble:

Synes det er en lidt ærgerlig udelukkelse af en vigtig del af familien, og hun sover jo kl 19, så det er jo ikke længe man skal finde sig i hende. Men det er vel en smags sag, og jeg kan jo ikke blande mig i det.
Senest rettet af Sangius 10. jun 2018, 09:13, rettet i alt 2 gange.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 10. jun 2018, 09:12

Vi er inviteret til bryllup på A's 1 års fødselsdag om to uger. Uden børn. Så jeg bliver hjemme med ham.
Gommen undrer sig virkelig meget over, at jeg ikke vil have min søn passet på hans 1 års fødselsdag :deer: "Han ved jo ikke han har fødselsdag".

Synes det lyder fornuftigt at blive hjemme, Sangius. Du ville nok heller ikke kunne slappe af, vel vidende at hun er hos mormor og har brug for dig.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 10. jun 2018, 09:38

Sangius skrev:Der er ingen værelser at leje desværre.
Og jeg har ikke lyst til at prøve igen, heller. Tror nemlig ikke det vil gøre nogen forskel overhoved, og så synes jeg egentlig det er mega synd for min datter, som jo tydeligt giver udtryk for at hun ikke bryder sig om det.

Jeg skal til to bryllupper mere i år, og begge steder er nul børn. Så jeg skal vel i grunden ikke til særlig mange bryllupper i år så :genert:

Det må blive hvad det er. Jeg er overrasket over hvor mange der ikke vil have børn med til brylluppet - vi havde slet ikke overvejet det til vores. :gruble:

Synes det er en lidt ærgerlig udelukkelse af en vigtig del af familien, og hun sover jo kl 19, så det er jo ikke længe man skal finde sig i hende. Men det er vel en smags sag, og jeg kan jo ikke blande mig i det.


Men er festen så ikke også slut for dig kl 19?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 10. jun 2018, 09:56

AgentPixie skrev:Vi er inviteret til bryllup på A's 1 års fødselsdag om to uger. Uden børn. Så jeg bliver hjemme med ham.
Gommen undrer sig virkelig meget over, at jeg ikke vil have min søn passet på hans 1 års fødselsdag :deer: "Han ved jo ikke han har fødselsdag".

Synes det lyder fornuftigt at blive hjemme, Sangius. Du ville nok heller ikke kunne slappe af, vel vidende at hun er hos mormor og har brug for dig.


Jeg skal blankt indrømme at vi ikke gik op i den 1-års fødselsdag på selve dagen. De ved jo netop ikke at de har fødselsdag og de forstår ikke gaver, så han fik heller ikke noget. Vi holdt en lille komsammen for familien weekenden efter, men det ville ikke have rørt mig at skulle noget på selve hans fødselsdag.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:19

primle skrev:
Sangius skrev:Der er ingen værelser at leje desværre.
Og jeg har ikke lyst til at prøve igen, heller. Tror nemlig ikke det vil gøre nogen forskel overhoved, og så synes jeg egentlig det er mega synd for min datter, som jo tydeligt giver udtryk for at hun ikke bryder sig om det.

Jeg skal til to bryllupper mere i år, og begge steder er nul børn. Så jeg skal vel i grunden ikke til særlig mange bryllupper i år så :genert:

Det må blive hvad det er. Jeg er overrasket over hvor mange der ikke vil have børn med til brylluppet - vi havde slet ikke overvejet det til vores. :gruble:

Synes det er en lidt ærgerlig udelukkelse af en vigtig del af familien, og hun sover jo kl 19, så det er jo ikke længe man skal finde sig i hende. Men det er vel en smags sag, og jeg kan jo ikke blande mig i det.


Men er festen så ikke også slut for dig kl 19?


Nej? Jeg ville putte hende i nærheden :) . Som regel sover hun jo 3 timers tid i træk :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:25

Tamara skrev:Vi gad ikke børn til vores bryllup. De fylder rigeligt til hverdag i samvær med venner og familie og slet ikke forældre, der skulle hjem kl 18-19.30 senest for at få dem i seng og efterlade en plafs tom ved bordet. Om folk blev hjemme fra mit bryllup istedet for pasning anså jeg for deres sag. Børn var dog velkommene i kirken og frem til spisning kl. 18.30.

Vi har bevist lært vores datter at sove ude hos min søster og min mands bror eller hjemne med kendt barnepige (vi har en super god på 28 år) - det er vigtigt for os at kunne deltage i voksenarrangementer ca 1-2 gang om måneden. Og det vel okay at priorere forskelligt. Det virker for os. Og så får hun 1-2 fridage med os efterfølgende.


Jo, selvfølgelig er det OK :) . Jeg har bare meget svært ved at forstå det, og ser det som en ærgerlig udelukkelse af vigtige dele af familien.

Desuden tror jeg ikke at alle børn sådan uden videre kan lære, at sove ude. Min datter har fra dag et været meget sensitiv, og har ikke ville ligge alene i barnevogn eller tremmeseng, og har altid reageret kraftigt på ændringer og andre mennesker.

Jeg ville rigtig gerne med til brylluppet - elsker den slags fester. Men med det barn jeg har fået, er det bare ikke rigtig muligt, nu hun ikke må komme med. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:39

Tamara skrev:
Sangius skrev:
Tamara skrev:Vi gad ikke børn til vores bryllup. De fylder rigeligt til hverdag i samvær med venner og familie og slet ikke forældre, der skulle hjem kl 18-19.30 senest for at få dem i seng og efterlade en plafs tom ved bordet. Om folk blev hjemme fra mit bryllup istedet for pasning anså jeg for deres sag. Børn var dog velkommene i kirken og frem til spisning kl. 18.30.

Vi har bevist lært vores datter at sove ude hos min søster og min mands bror eller hjemne med kendt barnepige (vi har en super god på 28 år) - det er vigtigt for os at kunne deltage i voksenarrangementer ca 1-2 gang om måneden. Og det vel okay at priorere forskelligt. Det virker for os. Og så får hun 1-2 fridage med os efterfølgende.


Jo, selvfølgelig er det OK :) . Jeg har bare meget svært ved at forstå det, og ser det som en ærgerlig udelukkelse af vigtige dele af familien.

Desuden tror jeg ikke at alle børn sådan uden videre kan lære, at sove ude. Min datter har fra dag et været meget sensitiv, og har ikke ville ligge alene i barnevogn eller tremmeseng, og har altid reageret kraftigt på ændringer og andre mennesker.

Jeg ville rigtig gerne med til brylluppet - elsker den slags fester. Men med det barn jeg har fået, er det bare ikke rigtig muligt, nu hun ikke må komme med. :)


Det jeg så ikke enig i.

Vi trænede målrettede over 1/2 år og sov fx med hende mange gange (vel 20 gange) før hun sov ude alene hos vores søskende.
Og sover hun hjemme med barnepige kommer vi jo hjem til hende - i starten puttede hende vi sammen med barnepigen, der havde set hende 2x3 timer om ugen for at vænne hende til barnepigens person. Men det er vores priotering af voksentid 1-2 gange om måneden som par og vi kompenserer med 1-2 grudage efterfølgende til vores pige med begge forældre hjemme.

Men du ville jo gå kl 18/19 stykker? Hvis du og barnet skulle hjem i seng? Så ville du jo alligevel ikke deltage i den bryllupfest?


Børn er forskellige. Meget forskellige. Havde vi forsøgt at presse vores datter ud i at skulle puttes af andre, havde hun været dybt ulykkelig. Det vil jeg ikke byde hende :)

Og nej, jeg kan sagtens putte hende, og så sover hun i nogle timer, og når hun så vågner skal jeg lige være der i 30 minutter ca, og så sover hun nogle timer igen.

Så havde vi hende med, ville vi blot havde hende i barnevognen et sted, med alarm på :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:41

Tamara skrev:
Sangius skrev:
primle skrev:
Sangius skrev:Der er ingen værelser at leje desværre.
Og jeg har ikke lyst til at prøve igen, heller. Tror nemlig ikke det vil gøre nogen forskel overhoved, og så synes jeg egentlig det er mega synd for min datter, som jo tydeligt giver udtryk for at hun ikke bryder sig om det.

Jeg skal til to bryllupper mere i år, og begge steder er nul børn. Så jeg skal vel i grunden ikke til særlig mange bryllupper i år så :genert:

Det må blive hvad det er. Jeg er overrasket over hvor mange der ikke vil have børn med til brylluppet - vi havde slet ikke overvejet det til vores. :gruble:

Synes det er en lidt ærgerlig udelukkelse af en vigtig del af familien, og hun sover jo kl 19, så det er jo ikke længe man skal finde sig i hende. Men det er vel en smags sag, og jeg kan jo ikke blande mig i det.


Men er festen så ikke også slut for dig kl 19?


Nej? Jeg ville putte hende i nærheden :) . Som regel sover hun jo 3 timers tid i træk :)



Hborfor så ikke en barnepige, der kan sidde hos hende og du kan se forbi? Jeg ville være utryg ved mit barn lå og sov et eller andet sted ved en bryllupsfest. Det havde vi været helt ok med til vores bryllup, hvis forældre gjorde.


Jeg har fået at vide at der ikke er nogle rum til det. :)

Jeg synes det er helt i orden selv at sætte reglerne ved sit bryllup, og de regler ville jeg aldrig prøve at ændre. Det er deres dag. Men jeg indretter mig under dem efter min datters behov, ikke mit eget. Sådan må det blive, nu hun stadig er så lille. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 10. jun 2018, 10:42

JoyNips skrev:
AgentPixie skrev:Vi er inviteret til bryllup på A's 1 års fødselsdag om to uger. Uden børn. Så jeg bliver hjemme med ham.
Gommen undrer sig virkelig meget over, at jeg ikke vil have min søn passet på hans 1 års fødselsdag :deer: "Han ved jo ikke han har fødselsdag".

Synes det lyder fornuftigt at blive hjemme, Sangius. Du ville nok heller ikke kunne slappe af, vel vidende at hun er hos mormor og har brug for dig.


Jeg skal blankt indrømme at vi ikke gik op i den 1-års fødselsdag på selve dagen. De ved jo netop ikke at de har fødselsdag og de forstår ikke gaver, så han fik heller ikke noget. Vi holdt en lille komsammen for familien weekenden efter, men det ville ikke have rørt mig at skulle noget på selve hans fødselsdag.

Vi er jo alle forskellige, og det er også fint nok.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:45

Tamara skrev:
Sangius skrev:
Tamara skrev:
Sangius skrev:
Tamara skrev:Vi gad ikke børn til vores bryllup. De fylder rigeligt til hverdag i samvær med venner og familie og slet ikke forældre, der skulle hjem kl 18-19.30 senest for at få dem i seng og efterlade en plafs tom ved bordet. Om folk blev hjemme fra mit bryllup istedet for pasning anså jeg for deres sag. Børn var dog velkommene i kirken og frem til spisning kl. 18.30.

Vi har bevist lært vores datter at sove ude hos min søster og min mands bror eller hjemne med kendt barnepige (vi har en super god på 28 år) - det er vigtigt for os at kunne deltage i voksenarrangementer ca 1-2 gang om måneden. Og det vel okay at priorere forskelligt. Det virker for os. Og så får hun 1-2 fridage med os efterfølgende.


Jo, selvfølgelig er det OK :) . Jeg har bare meget svært ved at forstå det, og ser det som en ærgerlig udelukkelse af vigtige dele af familien.

Desuden tror jeg ikke at alle børn sådan uden videre kan lære, at sove ude. Min datter har fra dag et været meget sensitiv, og har ikke ville ligge alene i barnevogn eller tremmeseng, og har altid reageret kraftigt på ændringer og andre mennesker.

Jeg ville rigtig gerne med til brylluppet - elsker den slags fester. Men med det barn jeg har fået, er det bare ikke rigtig muligt, nu hun ikke må komme med. :)


Det jeg så ikke enig i.

Vi trænede målrettede over 1/2 år og sov fx med hende mange gange (vel 20 gange) før hun sov ude alene hos vores søskende.
Og sover hun hjemme med barnepige kommer vi jo hjem til hende - i starten puttede hende vi sammen med barnepigen, der havde set hende 2x3 timer om ugen for at vænne hende til barnepigens person. Men det er vores priotering af voksentid 1-2 gange om måneden som par og vi kompenserer med 1-2 grudage efterfølgende til vores pige med begge forældre hjemme.

Men du ville jo gå kl 18/19 stykker? Hvis du og barnet skulle hjem i seng? Så ville du jo alligevel ikke deltage i den bryllupfest?


Børn er forskellige. Meget forskellige. Havde vi forsøgt at presse vores datter ud i at skulle puttes af andre, havde hun været dybt ulykkelig. Det vil jeg ikke byde hende :)

Og nej, jeg kan sagtens putte hende, og så sover hun i nogle timer, og når hun så vågner skal jeg lige være der i 30 minutter ca, og så sover hun nogle timer igen.

Så havde vi hende med, ville vi blot havde hende i barnevognen et sted, med alarm på :)



Og hvis 4-5 forældre gør det så, bliver det let ret meget renderi og en rodet fest. Jeg er glad for at valgte børn fra til vores fest og vi målrettet har lært vores barn at sove med andre voksne, som hun kender. Sådan er familier forskellige.


Ja, og vi er glade for, at vi ikke gjorde det :D

Vi er nemlig alle forskellige, og børn skal behandles forskelligt. ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 10. jun 2018, 10:54

Tamara - det var ikke for at indikere at I havde presset jeres barn.
Men sådan ville jeg føle det, på den måde som min datter er. Min datter har slet ikke være tilfreds med overhoved at være på besøg hos folk de første års tid, eller havde besøg af nogen.
Hvis jeg - på baggrund af mit eget behov og ikke hendes - gentagne gange havde udsat hende for de situationer, hvor hun blev utryg, trist og overstimuleret, så havde jeg haft det dårligt med mig selv.
Så for os var det slet ikke på tale at øve noget som helst. Vi accepterede hendes sind, og stolede på at hun nok skulle vokse fra det. Og hun er vokset fra det, i store træk. Det er kun putning og om natten hun stadig har et stort behov for mig. Og det vil jeg ikke forsøge at ændre, for tror ikke det overhoved er til hendes bedste. :)

Vi har alle forskellige forudsætninger.
Senest rettet af Sangius 10. jun 2018, 17:12, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"