Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. jul 2016, 20:27

Nuser, må jeg høre i en pb, hvad babyM hedder?

Håber, han er faldet til ro. Urolige og kede af det babyer er noget af det sværeste i verden.

R græd rigtig meget i en lang periode, og det sled meget på både min mands og mit overskud.

Her har M været lidt urolig her til aften. Men hun var også vågen i meget lang tid. Det hjalp med lidt mælk (det var ikke decideret sult, for hun spiste kun 30 ml) og lidt vuggen i armene.

R har været hos sin farmor og farfar i dag, så vi har fået ordnet lidt praktiske ting samt slappet lidt af. Det er lidt hårdt, at han er hjemme hele tiden :genert:.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. jul 2016, 21:33

Han falder til mest til ro når han ligger på siden, så jeg begynder at overveje at gå i mod Sundhedsstyrelsens anbefalinger og så lejre ham på siden så han ikke kan komme om på maven, til nat og se om han vil sove sådan.
Dejligt at I fik ro på M igen.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jul 2016, 21:57

Et pip fra en lurer, når det gør ondt at tisse: vi fik det råd at bruse os med så koldt vand, som vi kunne holde ud, mens urinen løb. Det hjalp rigtig meget på smerterne.
Og skal man noget større, hjælper det rigtig meget at holde et bind eller lignende mod skedeåbningen. Så føles det ikke som om livmoderen er på vej ud, når man trykker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jul 2016, 21:42

Sorenspige skrev:Nuser, må jeg høre i en pb, hvad babyM hedder?

Håber, han er faldet til ro. Urolige og kede af det babyer er noget af det sværeste i verden.

R græd rigtig meget i en lang periode, og det sled meget på både min mands og mit overskud.

Her har M været lidt urolig her til aften. Men hun var også vågen i meget lang tid. Det hjalp med lidt mælk (det var ikke decideret sult, for hun spiste kun 30 ml) og lidt vuggen i armene.

R har været hos sin farmor og farfar i dag, så vi har fået ordnet lidt praktiske ting samt slappet lidt af. Det er lidt hårdt, at han er hjemme hele tiden :genert:.


Jeg tør slet ikke tænke på, hvor hårdt det må være at have andre børn at tænke på også oveni helt ny baby. :genert:

Her er der også uro af og til og nogle lange, vågne perioder. Det virker som en kombination af ondt i maven og behov for tryghed. Indtil videre kan vi heldigvis som regel hjælpe ham til ro, ved at have ham helt tæt på os og nusse ham.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jul 2016, 21:58

Jeg har været rigtig ked af amningen de sidste par dage, synes jeg tuder over det hele tiden.
Han har så svært ved at få rigtig fat på mit ene bryst, selv når det endelig lykkes, og det virker som om, han sutter rigtig, så er synkelydene slet ikke så tydelige som på det andet bryst (hvor jeg bruger drikkebrik - det har vi til gengæld fået til at fungere ok det meste af tiden), og han ligger virkelig længe ved det bryst, før han er tilfreds. Det virker som om, at der er masser af mælk, han kan bare ikke få det ordentligt ud.

Jeg begynder at frygte måltiderne på forhånd, fordi jeg aldrig ved, hvor lange og frustrerende de bliver. Samtidig er jeg stadig så bange for, om han nu får nok at spise. Har prøvet at tilbyde erstatning nogle gange efter amning, og han har ikke virket ret interesseret, men jeg er bare usikker.

Når jeg sidder der med en sulten og frustreret baby, der ikke kan få fat eller hvor drikkebrikken konstant ryger af, har jeg så meget lyst til at kaste håndklædet i ringen. Selv når han er på det gode bryst og sutter, så er det udmattende, fordi jeg skal bruge begge hænder konstant for at amme, så jeg kan ikke selv rette ammepude, drikke vand osv.
Æv, jeg synes det er svært. :(

Mest af alt bliver jeg bare pissesur på mine latterlige bryster. Jeg har altid hadet deres udseende, og nu kan de så ikke engang bruges til det, de egentlig er skabt til.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ajnaM » 28. jul 2016, 06:13

Danseprinsesse skrev:Jeg har været rigtig ked af amningen de sidste par dage, synes jeg tuder over det hele tiden.
Han har så svært ved at få rigtig fat på mit ene bryst, selv når det endelig lykkes, og det virker som om, han sutter rigtig, så er synkelydene slet ikke så tydelige som på det andet bryst (hvor jeg bruger drikkebrik - det har vi til gengæld fået til at fungere ok det meste af tiden), og han ligger virkelig længe ved det bryst, før han er tilfreds. Det virker som om, at der er masser af mælk, han kan bare ikke få det ordentligt ud.

Jeg begynder at frygte måltiderne på forhånd, fordi jeg aldrig ved, hvor lange og frustrerende de bliver. Samtidig er jeg stadig så bange for, om han nu får nok at spise. Har prøvet at tilbyde erstatning nogle gange efter amning, og han har ikke virket ret interesseret, men jeg er bare usikker.

Når jeg sidder der med en sulten og frustreret baby, der ikke kan få fat eller hvor drikkebrikken konstant ryger af, har jeg så meget lyst til at kaste håndklædet i ringen. Selv når han er på det gode bryst og sutter, så er det udmattende, fordi jeg skal bruge begge hænder konstant for at amme, så jeg kan ikke selv rette ammepude, drikke vand osv.
Æv, jeg synes det er svært. :(

Mest af alt bliver jeg bare pissesur på mine latterlige bryster. Jeg har altid hadet deres udseende, og nu kan de så ikke engang bruges til det, de egentlig er skabt til.


Øv! Har du SP inde over? Husk at få al den hjælp, du kan - jeg har flere gange haft god brug af Forældre og Fødsels ammerådgivning. Det er gratis, og efter min mening får man ofte bedre rådgivning der end hos den kommunale sundhedspleje.

Forresten vil jeg lige indskyde, at din søn lyder lidt som begge mine, når det kommer til det med flasken. Og altså, selvom jeg faktisk flere gange HAR smidt håndklædet i ringen, så har de altså ikke villet tage sutteflasken af den grund. :genert: Bare så du ikke tænker, det nødvendigvis er en bedre eller nemmere løsning. :ae:

Og så er din søn jo stadig så ny, at du sagtens kan nå at få amningen op at køre og have et langt og hyggeligt ammeforløb, selvom det er frustrerende lige nu. :kys:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. jul 2016, 07:40

Jeg mener, man kan få rådgivning via ammenet på facebook - måske et forsøg værd at skrive til dem?

Ellers har jeg ikke så meget klogt at sige. Men du skal have masser af de her :ae:, for der er mange følelser i klemme, når det kommer til amning.

Sidste gang var jeg selv meget sur på og ked af både mig selv og min krop. Jeg kan hverken blive gravid, føde eller amme - så hvad kan den lige? Men denne gang er det anderledes, for på trods af alt det, så har min krop nu skabt to sunde og raske børn - og det er det vigtigste! Så pyt med, hvordan de er kommet ind og ud (og at flere vil mene, at naturen prøver at sige, at vi ikkr skal have børn).
2
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 28. jul 2016, 12:06

Så vil jeg også melde mig ind her. Nu hvor lille Arthur endelig meldte sin ankomst :D

Brugernavn: Mittemis
Alder: 32
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: Arthur født 22/7-16
Andre børn: Eskild fra april '14

Vi kom hjem fra hospitalet fredag ca 5 timer efter fødslen. Skulle lige syes og efterfølgende tilses af en læge fordi JM var bange for en indvendig brist af enderarmens muskulatur. Men det blev heldigvis afvist af to læger.
Ellers er det gået stille og roligt herhjemme. Lige indtil igår. Havde den frygtede tudedag. Og den fortsætter lidt idag kan jeg mærke. Kan intet overskue, og har dårlig samvittighed over intet at kunne med den store herhjemme pga amningen tager så meget energi og tid. Idag er min mand og den store i zoo, og jeg ville bare SÅ gerne med og have en god dag og hygge, men Arthur sov ikke andet end 2 timer sammenlagt (igen) i nat. Så jeg har næsten ikke lukket et øje og var nødt til at blive hjemme og sove. Så jeg brød helt sammen igen kl 4 imorges da det gik op for mig at jeg ikke kunne nå at sove nok.

Nå det blev en længere smøre med brok. Men selvfølgelig er jeg fuldkommen lykkelig over at have født den fineste lille perfekte dreng. Og jeg bliver fyldt med kærlighed når jeg ser på mine to fantastiske børn og min helt vildt skønne og utrolig forstående og støttende mand. Det er så vildt at jeg har været så heldig at få min helt egen lille kernefamilie :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jul 2016, 18:00

ajnaM skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har været rigtig ked af amningen de sidste par dage, synes jeg tuder over det hele tiden.
Han har så svært ved at få rigtig fat på mit ene bryst, selv når det endelig lykkes, og det virker som om, han sutter rigtig, så er synkelydene slet ikke så tydelige som på det andet bryst (hvor jeg bruger drikkebrik - det har vi til gengæld fået til at fungere ok det meste af tiden), og han ligger virkelig længe ved det bryst, før han er tilfreds. Det virker som om, at der er masser af mælk, han kan bare ikke få det ordentligt ud.

Jeg begynder at frygte måltiderne på forhånd, fordi jeg aldrig ved, hvor lange og frustrerende de bliver. Samtidig er jeg stadig så bange for, om han nu får nok at spise. Har prøvet at tilbyde erstatning nogle gange efter amning, og han har ikke virket ret interesseret, men jeg er bare usikker.

Når jeg sidder der med en sulten og frustreret baby, der ikke kan få fat eller hvor drikkebrikken konstant ryger af, har jeg så meget lyst til at kaste håndklædet i ringen. Selv når han er på det gode bryst og sutter, så er det udmattende, fordi jeg skal bruge begge hænder konstant for at amme, så jeg kan ikke selv rette ammepude, drikke vand osv.
Æv, jeg synes det er svært. :(

Mest af alt bliver jeg bare pissesur på mine latterlige bryster. Jeg har altid hadet deres udseende, og nu kan de så ikke engang bruges til det, de egentlig er skabt til.


Øv! Har du SP inde over? Husk at få al den hjælp, du kan - jeg har flere gange haft god brug af Forældre og Fødsels ammerådgivning. Det er gratis, og efter min mening får man ofte bedre rådgivning der end hos den kommunale sundhedspleje.

Forresten vil jeg lige indskyde, at din søn lyder lidt som begge mine, når det kommer til det med flasken. Og altså, selvom jeg faktisk flere gange HAR smidt håndklædet i ringen, så har de altså ikke villet tage sutteflasken af den grund. :genert: Bare så du ikke tænker, det nødvendigvis er en bedre eller nemmere løsning. :ae:

Og så er din søn jo stadig så ny, at du sagtens kan nå at få amningen op at køre og have et langt og hyggeligt ammeforløb, selvom det er frustrerende lige nu. :kys:


Tak. :)

Det er også derfor, jeg fortsætter lige nu, fordi jeg håber på, det kan blive godt. Og så har vi heldigvis også gode amninger af og til, efter sådan én kan jeg lige lidt igen.

Sundhedsplejersken er inde over på den måde, at hun har givet os hyppigere besøg, fordi han havde tabt sig lige i overkanten, da vi blev udskrevet.
Men vores kemi er ret skæv, så jeg har slet ikke lyst til at involvere hende mere. Jeg kan mærke, at jeg har lukket helt af overfor hendes rådgivning. Hun er dog ferieafløser, så jeg håber på bedre samarbejde med hende, der normalt kører i vores område.
Kan dog se, at de har noget særlig ammerådgivning i min kommune, dem vil jeg prøve at ringe til i morgen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jul 2016, 18:15

Sorenspige skrev:Jeg mener, man kan få rådgivning via ammenet på facebook - måske et forsøg værd at skrive til dem?

Ellers har jeg ikke så meget klogt at sige. Men du skal have masser af de her :ae:, for der er mange følelser i klemme, når det kommer til amning.

Sidste gang var jeg selv meget sur på og ked af både mig selv og min krop. Jeg kan hverken blive gravid, føde eller amme - så hvad kan den lige? Men denne gang er det anderledes, for på trods af alt det, så har min krop nu skabt to sunde og raske børn - og det er det vigtigste! Så pyt med, hvordan de er kommet ind og ud (og at flere vil mene, at naturen prøver at sige, at vi ikkr skal have børn).


Det er sgu også tarveligt, men hvor er begge dine børn da i sandhed små mirakler så. :kys:

Ja, det er virkelig følsomt. Jeg føler mig som en fiasko med totalt deforme bryster. Selvom jeg godt logisk ved, at det ikke nødvendigvis er noget, man selv er herre over, så er jeg bare totalt i følelsernes magt lige nu.

Hvis jeg skal have det til at fungere, tror jeg, at jeg skal have noget fysisk hjælp af en tålmodig sjæl, der kan guide mig i, hvordan jeg håndterer de udfordringer mine bryster giver.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jul 2016, 18:17

Mittemis skrev:Så vil jeg også melde mig ind her. Nu hvor lille Arthur endelig meldte sin ankomst :D

Brugernavn: Mittemis
Alder: 32
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: Arthur født 22/7-16
Andre børn: Eskild fra april '14

Vi kom hjem fra hospitalet fredag ca 5 timer efter fødslen. Skulle lige syes og efterfølgende tilses af en læge fordi JM var bange for en indvendig brist af enderarmens muskulatur. Men det blev heldigvis afvist af to læger.
Ellers er det gået stille og roligt herhjemme. Lige indtil igår. Havde den frygtede tudedag. Og den fortsætter lidt idag kan jeg mærke. Kan intet overskue, og har dårlig samvittighed over intet at kunne med den store herhjemme pga amningen tager så meget energi og tid. Idag er min mand og den store i zoo, og jeg ville bare SÅ gerne med og have en god dag og hygge, men Arthur sov ikke andet end 2 timer sammenlagt (igen) i nat. Så jeg har næsten ikke lukket et øje og var nødt til at blive hjemme og sove. Så jeg brød helt sammen igen kl 4 imorges da det gik op for mig at jeg ikke kunne nå at sove nok.

Nå det blev en længere smøre med brok. Men selvfølgelig er jeg fuldkommen lykkelig over at have født den fineste lille perfekte dreng. Og jeg bliver fyldt med kærlighed når jeg ser på mine to fantastiske børn og min helt vildt skønne og utrolig forstående og støttende mand. Det er så vildt at jeg har været så heldig at få min helt egen lille kernefamilie :)


Tillykke igen. :kys:

Jeg smider dig lige på forsiden, når jeg er på fra computer.

Åh, det er bare så meget en rutsjebanetur. Håber du får noget søvn og får en bedre dag i morgen. :ae:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. jul 2016, 20:50

DP, man kan få privat ammehjælp gennem et firma, der hedder dengodebarsel.dk.

Jeg kender ikke til prisen for det, men en af min mands bekendte er med i det.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. jul 2016, 20:53

Mittemis, velkommen herind :kys:.

Det lyder hårdt med så lidt søvn :ae:. Har han slet ikke kunnet finde ro? Håber, du har fået sovet.

Jeg har haft enorm dårlig samvittighed over for min dreng og har det til dels stadig. Både over at han er blevet storebror og over, at vi den første tid hjemme ikke rigtig lavede det store. Min mand er modsat din ikke så god til selv at tage på de store ture med vores dreng.

Hvor gamle er din søn, og hvad siger han til lillebror?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 29. jul 2016, 12:01

Nuttede-Nuser, har det hjulpet at lægge M på siden, når han sover?

Jeg gør også noget i mod Sundhedsstyrelsens anbefalinger :genert:. Vores M sover tit uroligt i liften, men når jeg tager hende op til mig i sengen, så går det bedre, og alle får mere søvn. Hun ligger under sin egen dyne, men hun ligger tæt op ad mig, hvilket de ikke anbefaler.

Jeg gjorde det kun få gange med R, som gerne ville ligge selv. Men det er noget andet denne gang.

Jeg tror ikke, at en babynest er løsningen, for hun virker til at skulle ligge helt tæt.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jul 2016, 12:19

Sorenspige
Han vil helst stadig ligge på siden. Vi har fået delvis "go" af Sp så længe han bryst er åbent og han kun ligger på siden med overkroppen. Han er dog stadig meget urolig og virker som om han har ondt i maven, så på mandag prøver vi med lidt zoneterapi og ser om det kan hjælpe ham. Han har lige skreget sig selv i søvn.
0

Tilbage til "Forældre"