Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 30. apr 2018, 11:13

Vi gav først A d-dråber da han var omkring 3-4 måneder. Han fik ondt i maven af samtlige dråber vi forsøgte, det syntes jeg simpelthen var for synd.

Lactocare er dem jeg hører flest anbefale.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 30. apr 2018, 11:37

Vi er først begyndt at give d-dråber her for nogle uger siden og J er snart 8 mdr. Vi brugte lactocare da hun var de 2 uger men hun fik ondt i maven så vi har ventet til vi var sikre på det ikke ville have betydning.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. apr 2018, 11:38

Man kan få nogle på spray, som skulle være gode hvis de alm giver maveproblemer. Der er to varianter, en med 7,5 mcg og 10 mcg - når de er helt små skal det være den med 10 mcg. Fordi den er på spray optages den gennem slimhinderne, og kommer derfor slet ikke i kontakt med fordøjelsessystemet.

https://www.naturoghelse.dk/shop/dlux-i ... 0023p.html
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 30. apr 2018, 11:44

twinkle skrev:Vi overlevede vaccinationen, det blev til en smule feber og ud over lidt ekstra gråd og pyller om aftenen var Benjamin ellers glad og tilfreds.

Vi var af sted til konfirmation i lørdags hos min svigerinde. Der er lige knapt 15 år mellem hende og min mand. Benjamin klarede det så flot, vi havde på forhånd aftalt af han ikke skulle gå på arm. Han er egentlig et meget socialt barn med let til smil og elsker at pludre med andre, men det der med at være hos andre hvis min mand eller jeg ikke er ved siden af bryder han sig ikke om. Vi havde lånt min mors bil så vi kunne have barnevogn med, og det var guld værd. Det gav os mulighed for at give Benjamin nogle afbræk i løbet af dagen.

Jeg tror jeg bliver nødt til at have en snak med min anden svigerinde. Der er et år mellem hende og min mand. Hun er udviklingshæmmet, og er simpelthen så glad for Benjamin. Men det bliver for meget, nogle gange. Al den tid han er vågen vil hun dikke-dikke og være helt oppe i ansigtet på ham. Hun gav sig også til at kysse på ham til konfirmationen. Det havde jeg det ret stramt med, synes egentlig det er forbeholdt min mand og jeg :genert: - kan ikke finde ud af, om det bare er mig der er sippet...

Vil hun forstå det, nu når hun er udviklingshæmmet? Og vil hun forstå det selvom i ikke er i situationen? Altså om det var bedre at sige det til hende når i er i situationen?

Jeg tror der er mange der har kysset på J, men det er som regel bare rundt i hovedet eller på panden. Det har ikke været så meget at jeg har tænkt det var for meget. Hvis hun er den eneste der gør det så ville jeg nok bare lade hende gøre det. Og hvis hun gør det på munden så sige det er bedre med panden osv.

Jeg synes ikke du er sippet.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 30. apr 2018, 11:53

Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:Vi overlevede vaccinationen, det blev til en smule feber og ud over lidt ekstra gråd og pyller om aftenen var Benjamin ellers glad og tilfreds.

Vi var af sted til konfirmation i lørdags hos min svigerinde. Der er lige knapt 15 år mellem hende og min mand. Benjamin klarede det så flot, vi havde på forhånd aftalt af han ikke skulle gå på arm. Han er egentlig et meget socialt barn med let til smil og elsker at pludre med andre, men det der med at være hos andre hvis min mand eller jeg ikke er ved siden af bryder han sig ikke om. Vi havde lånt min mors bil så vi kunne have barnevogn med, og det var guld værd. Det gav os mulighed for at give Benjamin nogle afbræk i løbet af dagen.

Jeg tror jeg bliver nødt til at have en snak med min anden svigerinde. Der er et år mellem hende og min mand. Hun er udviklingshæmmet, og er simpelthen så glad for Benjamin. Men det bliver for meget, nogle gange. Al den tid han er vågen vil hun dikke-dikke og være helt oppe i ansigtet på ham. Hun gav sig også til at kysse på ham til konfirmationen. Det havde jeg det ret stramt med, synes egentlig det er forbeholdt min mand og jeg :genert: - kan ikke finde ud af, om det bare er mig der er sippet...

[quote]
Vil hun forstå det, nu når hun er udviklingshæmmet? Og vil hun forstå det selvom i ikke er i situationen? Altså om det var bedre at sige det til hende når i er i situationen?

Jeg tror der er mange der har kysset på J, men det er som regel bare rundt i hovedet eller på panden. Det har ikke været så meget at jeg har tænkt det var for meget. Hvis hun er den eneste der gør det så ville jeg nok bare lade hende gøre det. Og hvis hun gør det på munden så sige det er bedre med panden osv.

Jeg synes ikke du er sippet.[/qoute]

Ja, jeg tænker godt hun vil forstå det, jeg har også tænkt mig at tage den i situationen. Og det bliver noget a la “det er bare så dejligt at se, hvor glad du er for Benjamin. Men han har også brug for en pause nogle gange, så han kan slappe lidt af blablablabla”
For hun vil ham jo bare så gerne, og inden vi overhovedet når ind af døren har hun spurgt tre gangen om hun må sidde med ham, gå en tur med ham i barnevognen osv.

Af en eller anden grund bekymrer jeg mig meget over, om jeg fremstår sippet eller ej. Til konfirmationen skulle der tages billeder udenfor (den var vel er 13-15 grader) og det blev holdt tæt på vandet, så det blæste en del. Min svigermor ville selvfølgelig gerne have Benjamin med, men da jeg pointerede at vi ikke har nogen jakke til ham (vi bruger stadig heldragt i uld, hvis nødvendigt) jegog derfor ikke ville stå med ham ude i 20 min og vente på, at hun fik samlet det andre, kunne jeg godt se at hun synes jeg var lige lidt for meget. Men vi fik da taget billedet, jeg gik bare først udenfor med Benjamin da de andre var blevet samlet...
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 30. apr 2018, 11:59

Jeg synes heller ikke du er sippet. Jeg synes til gengæld du er god til at sige fra, fx ved fotograferingen og at det lyder som om det endte med at være en god løsning at vente inde.

Ser i min mødregruppe og facebook terminsgruppe at rigtig mange ikke står ved deres grænser omkring børnene, fordi de ikke vil fremstå sippede eller sure eller helst bare vil gøre andre glade.

Jeg har også sagt til mine forældre at de gerne må undgå at kysse ham i ansigtet, specielt da han var helt lille. Er blevet lidt “mildere” omkring det, men hvis jeg så det starte op igen, så ville jeg ikke have nogen problemer med at minde om det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 30. apr 2018, 13:13

Ficus, må bedsteforældrene ikke kysse jeres barn på kinden, panden eller håret? Det kan jeg godt forstå, hvis de synes er svært/hårdt.

Jeg forstår godt forbehold for munden, eller hvis det bliver for meget, men et lille kys på kinden ser jeg som et kæmpe udtryk for kærlighed og hengivenhed.

Nu er min dreng kommet i en alder, hvor han gerne vil kysse alle - også på munden. Så snakker vi med ham om, at det ikke er alle, som vil kysses hele tiden eller på munden. Men han må gerne kysse sin mormor på kinden.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 30. apr 2018, 14:01

Sorenspige skrev:Ficus, må bedsteforældrene ikke kysse jeres barn på kinden, panden eller håret? Det kan jeg godt forstå, hvis de synes er svært/hårdt.

Jeg forstår godt forbehold for munden, eller hvis det bliver for meget, men et lille kys på kinden ser jeg som et kæmpe udtryk for kærlighed og hengivenhed.

Nu er min dreng kommet i en alder, hvor han gerne vil kysse alle - også på munden. Så snakker vi med ham om, at det ikke er alle, som vil kysses hele tiden eller på munden. Men han må gerne kysse sin mormor på kinden.


Det er mest på munden og når det bliver for meget/hele tiden, jeg har noget med det nu. Han er 9 mdr, jeg er ikke så meget efter dem nu, som da han var under 2 mdr fx. Twinkles søn er, som jeg husker det, ikke så gammel.

Et kindkys eller 2 er fint, pande og hår det samme. Krammere, putning, kind til kind-hygge o.li. er også helt fint af/hos bedsteforældre, vores søskende og venner, for mig er det ligeså meget kærlighed, som et kys.
Så længe han selv vil de ting, med de mennesker, så får han og de lov.



Det er nok lidt en kæphest hos mig.
Min far har nogle gange lidt svært ved at huske at det ikke er hans barn, altså han elsker ham så meget at han fx kan få helt våde øjne når vi mødes og han får vores dreng op til sig. I starten var det okay, nu synes jeg faktisk det er lidt for meget, nyheden har lagt sig og alt det. Det kan også fx være svært at forstå at der kun er to mennesker der bestemmer hvad A må og ikke må få/spise/lave og at mine forældre ikke er nogen af de to....
Min far har selv en million gange sagt hvor ked af han er over at han arbejdede 80 timer om ugen og aldrig rigtig oplevede at have små børn, da vi var små. Min dreng er ikke et erstatningsbarn eller en do-over for ham. Så han skal fx heller ikke forkæles udover det sædvanelige og han er ikke et vidunder, selvom det godt kan lyde sådan på mine forældre, men han er et helt normalt barn, som skal elskes på helt normal vis (hvis man kan sige det sådan :-D ). Og fordi det kan være svært at forstå blødt optegnede grænser, så var jeg mere “streng” i starten og sagde nej tak til kys i ansigtet, selvom jeg ikke bliver strid eller skælder ud over et kindkys.


Jeg er i øvrigt rigtig glad og meget taknemmelig over deres kærlighed til min dreng. Jeg håber at de mange, mange år endnu kommer til at have et fantastisk forhold til ham (og os). De har allerede et meget tydeligt bånd med ham og det er så fint.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 30. apr 2018, 14:58

Okay. Det lyder lidt som om at jeg ikke så godt kan lide mit barn, det kan jeg nu meget godt :lol:

I morgen skal han starte i vuggestue. Det er sgu mærkeligt at han er stor nok til det, synes jeg. Tiden er bare forsvundet, specielt siden nytår.

Startede så lige vores institutionsliv ud med at få semi-skæld ud af Bente, som altså også havde ringet i sidste uge (kan jeg så ikke se i min opkaldsliste), fordi at A jo skal starte i morgen og vi har ikke haft en opstartssamtale. Rookie som jeg er, troede jeg ligesom bare man tog en lille snak den første dag, men hun nævnte alt muligt om hans fødsel. Det havde jeg ikke ligge tænkt var relevant så “sent” i deres liv, medmindre man måske har en meget for tidlig født. Men nu var den snak jo nødt til at foregå i morgen og det var ikke sååå belejligt. Undskyld Bente :genert:
Hun var heller ikke videre imponeret over at han ikke sov lur på et bestemt tidpunkt. Undskyld mig, men har du prøvet at ha en baby, dame?!
Den eneste formildende omstændighed var at jeg nævnte at min kæreste også kom med i morgen, det lød hun ok tilfreds med. Så han er nok i pluspoint allerede, mig derimod... tror ikke hun var helt vild i varmen.




Nå men jeg har lige et spørgsmål.
På fredag skal min kæreste og jeg til to vigtige møder inde i København, et kl 9 og et kl 10, som vi ikke ved hvor længe tager. Regner ikke med at han er indkørt, men af disse to løsninger, hvad tænker i så er bedst?
1) vi afleverer ham kl 8-ish og har min mor på stand-by 10 minutters gang væk, så hun kan hente ham hvis de ringer eller efter et par timer, så han ikke skal være der en hel dag.
2) ingen vuggestue fredag, så han har været der 3 dage og har 3 dages weekend. I næste uge er også en rigtig kort uge 3 dage og så 4 dages weekend. Tænker om 3-4 dages weekender ligesom nulstiller indkøringen :ninja: sagde jo at jeg er en nybegynder.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2018, 15:07

Ficus skrev:
Nå men jeg har lige et spørgsmål.
På fredag skal min kæreste og jeg til to vigtige møder inde i København, et kl 9 og et kl 10, som vi ikke ved hvor længe tager. Regner ikke med at han er indkørt, men af disse to løsninger, hvad tænker i så er bedst?
1) vi afleverer ham kl 8-ish og har min mor på stand-by 10 minutters gang væk, så hun kan hente ham hvis de ringer eller efter et par timer, så han ikke skal være der en hel dag.
2) ingen vuggestue fredag, så han har været der 3 dage og har 3 dages weekend. I næste uge er også en rigtig kort uge 3 dage og så 4 dages weekend. Tænker om 3-4 dages weekender ligesom nulstiller indkøringen :ninja: sagde jo at jeg er en nybegynder.


Jeg ville holde fri fra vs. Tror først jeg gik derfra på 5.dagen og det var vist 20 minutters tid...

Vi havde iøvrigt ikke nogen opstartssamtale.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 1. maj 2018, 05:30

twinkle skrev:
Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:Vi overlevede vaccinationen, det blev til en smule feber og ud over lidt ekstra gråd og pyller om aftenen var Benjamin ellers glad og tilfreds.

Vi var af sted til konfirmation i lørdags hos min svigerinde. Der er lige knapt 15 år mellem hende og min mand. Benjamin klarede det så flot, vi havde på forhånd aftalt af han ikke skulle gå på arm. Han er egentlig et meget socialt barn med let til smil og elsker at pludre med andre, men det der med at være hos andre hvis min mand eller jeg ikke er ved siden af bryder han sig ikke om. Vi havde lånt min mors bil så vi kunne have barnevogn med, og det var guld værd. Det gav os mulighed for at give Benjamin nogle afbræk i løbet af dagen.

Jeg tror jeg bliver nødt til at have en snak med min anden svigerinde. Der er et år mellem hende og min mand. Hun er udviklingshæmmet, og er simpelthen så glad for Benjamin. Men det bliver for meget, nogle gange. Al den tid han er vågen vil hun dikke-dikke og være helt oppe i ansigtet på ham. Hun gav sig også til at kysse på ham til konfirmationen. Det havde jeg det ret stramt med, synes egentlig det er forbeholdt min mand og jeg :genert: - kan ikke finde ud af, om det bare er mig der er sippet...

Vil hun forstå det, nu når hun er udviklingshæmmet? Og vil hun forstå det selvom i ikke er i situationen? Altså om det var bedre at sige det til hende når i er i situationen?

Jeg tror der er mange der har kysset på J, men det er som regel bare rundt i hovedet eller på panden. Det har ikke været så meget at jeg har tænkt det var for meget. Hvis hun er den eneste der gør det så ville jeg nok bare lade hende gøre det. Og hvis hun gør det på munden så sige det er bedre med panden osv.

Jeg synes ikke du er sippet.[/qoute]

Ja, jeg tænker godt hun vil forstå det, jeg har også tænkt mig at tage den i situationen. Og det bliver noget a la “det er bare så dejligt at se, hvor glad du er for Benjamin. Men han har også brug for en pause nogle gange, så han kan slappe lidt af blablablabla”
For hun vil ham jo bare så gerne, og inden vi overhovedet når ind af døren har hun spurgt tre gangen om hun må sidde med ham, gå en tur med ham i barnevognen osv.

Af en eller anden grund bekymrer jeg mig meget over, om jeg fremstår sippet eller ej. Til konfirmationen skulle der tages billeder udenfor (den var vel er 13-15 grader) og det blev holdt tæt på vandet, så det blæste en del. Min svigermor ville selvfølgelig gerne have Benjamin med, men da jeg pointerede at vi ikke har nogen jakke til ham (vi bruger stadig heldragt i uld, hvis nødvendigt) jegog derfor ikke ville stå med ham ude i 20 min og vente på, at hun fik samlet det andre, kunne jeg godt se at hun synes jeg var lige lidt for meget. Men vi fik da taget billedet, jeg gik bare først udenfor med Benjamin da de andre var blevet samlet...

Jeg har altid bekymret mig over om jeg fremstår sippet. Men nu er J også barnebarn nr. 4 på min side, så jeg ved hvordan mine forældre nogen gange har snakket om min søster og hvordan de synes hun kan være sippet eller gøre mærkelige ting.
Min svigermor er jeg ret sikker på også synes jeg er sippet. Jeg synes jeg lærer at være ligeglad jo mere sikker jeg bliver i mor-rollen, da det sådan set er mig der bestemmer. (Og min mand selvf)
Det lyder nu ellers som om det var en fin idé at vente til de andre var samlet. Så må din svigermor synes du er nok så sippet. Tænker man bare skal lade det prelle af på en ;)
1
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ava » 1. maj 2018, 07:38

Tusind tak for svarene som jeg giver videre til min datter :blomst: :blomst:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 1. maj 2018, 10:08

Han klarede første dag i VS så flot :lun:

Vi var der klokken 8 som aftalt og holdt opstartssamtale på madras på gulvet, mens andre babyer løbende blev afleveret, trøstet, puttet og leget med. Vores knægt sad bare og kiggede på det hele med store øjne. Omkring kl 9 var han varmet ret meget op og kravlede rundt efter de andre børn, legede med legetøj uden mig eller min kæreste og så fik de formiddagssnack, der sad han pænt og spiste med. Efter 2,5 time gik vi igen, nåede ikke engang at lægge ryggen ned i klapvognen før han snorkede.

Han ville gerne op hos begge pædagoger der var der og han holdt slet ikke øje med os, han fes bare rundt på gulvet.

Godt at sure-Bente ikke var sur i virkeligheden :-D
7
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 1. maj 2018, 13:10

Det lyder som en perfekt første dag i vs :gogo:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 3. maj 2018, 06:43

A startede i DP i mandags, og det går sådan ok. Efter 1-1½ time vil han ikke mere. Bliver spændende at se hvor længe der går, før han kan være der en hel dag :gruble:

I dag skal jeg gå fra ham i 20 minutter, det har jeg overhovedet ikke lyst til :genert:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"