Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 11. apr 2018, 11:00

Det går fremad her, nu skal det bare hele. Han har haft en noget bedre nat.
Sprayen fra A-derma kan jeg i hvert fald anbefale. :gogo:

Nu vil jeg sove lur sammen med ham. :lun:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 11. apr 2018, 20:09

Det er måske lidt sent, men læste af Kræs babybad skulle lindre, DP.
God bedring med ham. :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 11. apr 2018, 20:11

Kolonien endte at med S selv ønskede at sove der, selv om det var aftalen at hun skulle hjem. Og det var gået så godt.
Da jeg snakkede med hende om det, og jeg spurgte om hun havde været ked af det ved puttetid var svaret ‘Ork nej, mor’.

Jeg er simpelthen så stolt af hende :lun:
10
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 17. apr 2018, 07:05

Ammede sidste gang for en uges tid siden, nu er jeg ved at forbløde. Er vitterligt ved at dø. Havde lykkeligt glemt hvor dårligt jeg får det og hvor vildt det er.

Vil bare amme og være fri igen! For evigt!

Sorry hvis det er TMI



Når det så er sagt. Er det så “normalt” at babyen bare stopper nærmest fra den ene dag til den anden med at ville ammes? :gruble: Han er 9 mdr. Synes mest man hører om halvlange udtrapninger. Nu gider han heller ikke aften og nat, som ellers var det vi havde tilbage.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2018, 07:19

Ficus skrev:Ammede sidste gang for en uges tid siden, nu er jeg ved at forbløde. Er vitterligt ved at dø. Havde lykkeligt glemt hvor dårligt jeg får det og hvor vildt det er.

Vil bare amme og være fri igen! For evigt!

Sorry hvis det er TMI



Når det så er sagt. Er det så “normalt” at babyen bare stopper nærmest fra den ene dag til den anden med at ville ammes? :gruble: Han er 9 mdr. Synes mest man hører om halvlange udtrapninger. Nu gider han heller ikke aften og nat, som ellers var det vi havde tilbage.


Jeg bløder også virkelig meget på dag 1 nu efter graviditet. Heldigvis kun den ene dag, og så er det nede på sædvanlig svag mængde igen.

Ifølge ammenets vejledere er al ammeophør før barnet er 1 år i virkeligheden ammestrejker.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 17. apr 2018, 07:22

Ficus skrev:Ammede sidste gang for en uges tid siden, nu er jeg ved at forbløde. Er vitterligt ved at dø. Havde lykkeligt glemt hvor dårligt jeg får det og hvor vildt det er.

Vil bare amme og være fri igen! For evigt!

Sorry hvis det er TMI



Når det så er sagt. Er det så “normalt” at babyen bare stopper nærmest fra den ene dag til den anden med at ville ammes? :gruble: Han er 9 mdr. Synes mest man hører om halvlange udtrapninger. Nu gider han heller ikke aften og nat, som ellers var det vi havde tilbage.

Hos os stoppede det også fra den ene dag til den anden. Er du ærgerlig over han ikke vil mere?

Min første mens var i øvrigt også ret voldsom, lidt a la en massakre :deer:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. apr 2018, 09:31

Ficus skrev:Ammede sidste gang for en uges tid siden, nu er jeg ved at forbløde. Er vitterligt ved at dø. Havde lykkeligt glemt hvor dårligt jeg får det og hvor vildt det er.

Vil bare amme og være fri igen! For evigt!

Sorry hvis det er TMI



Når det så er sagt. Er det så “normalt” at babyen bare stopper nærmest fra den ene dag til den anden med at ville ammes? :gruble: Han er 9 mdr. Synes mest man hører om halvlange udtrapninger. Nu gider han heller ikke aften og nat, som ellers var det vi havde tilbage.


Er der ike noget med at man kalder det ammestrejke når de er under 1 år og stopper fra den ene dag til den anden?

Jeg har ikke selv prøvet det, Luna er meget brystglad trods sine 14 måneder. Hun har dog skåret kraftigt ned og ammer kun morgen, eftermiddag, aften og hele natten nu :banan: Og til middagslur hvis vi begge er hjemme :genert: Du kan godt høre jeg nærmest ikke ammer mere, ik? :lol:

Mange oplever at første mens efter fødsel er særlig smertefuld, så krydser fingre for det bliver bedre næste gang.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 17. apr 2018, 09:53

Hej tredje udviklingsspring :træt:

Vi er gået fra mad en gang om natten til to gange - pt. er han oppe på at spise hver tredje/fjerde time igen, og det er ikke fordi han spiser hele flasker. Han spiser 2/3, bliver skiftet og har så voldsomt svært ved, at falde i søvn igen. Barnet er næsten altid vågner klokken 7 på klokkeslættet synes nu det er morgen mellem 5.30 og 6.

Han okser rundt i sengen hele natten, og putning til nat tager minimum en time. Gerne tilsat masser af utilfredshed og gråd. For at gøre det hele ekstra godt, har min mand haft mange aftenvager de sidste uger, så jeg står for det meste med putningen selv :gisp:

Ud over det er Benjamin så pisse svær at gøre tilfreds, og intet er godt nok..

Det eneste der stadig er nogenlunde helligt er middagsluren, men efter jeg har skiftet dyne i voksiposen har den bare ikke helt den samme putte-effekt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2018, 10:18

twinkle skrev:Hej tredje udviklingsspring :træt:

Vi er gået fra mad en gang om natten til to gange - pt. er han oppe på at spise hver tredje/fjerde time igen, og det er ikke fordi han spiser hele flasker. Han spiser 2/3, bliver skiftet og har så voldsomt svært ved, at falde i søvn igen. Barnet er næsten altid vågner klokken 7 på klokkeslættet synes nu det er morgen mellem 5.30 og 6.

Han okser rundt i sengen hele natten, og putning til nat tager minimum en time. Gerne tilsat masser af utilfredshed og gråd. For at gøre det hele ekstra godt, har min mand haft mange aftenvager de sidste uger, så jeg står for det meste med putningen selv :gisp:

Ud over det er Benjamin så pisse svær at gøre tilfreds, og intet er godt nok..

Det eneste der stadig er nogenlunde helligt er middagsluren, men efter jeg har skiftet dyne i voksiposen har den bare ikke helt den samme putte-effekt.


Han lyder dejlig normal :)
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2018, 10:39

Jeg var i København i weekenden for at besøge nogle veninder. Det var så meget tiltrængt, jeg havde det så skønt og sjovt og nød det virkelig.

Men hold nu op, hvor jeg savnede mit barn - det var halvandet døgn, jeg var væk, og jeg savnede ham, så det gjorde helt ondt.
Det er kommet bag på mig, hvor svært jeg har ved at være adskilt fra ham. :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 17. apr 2018, 11:09

JoyNips skrev:
twinkle skrev:Hej tredje udviklingsspring :træt:

Vi er gået fra mad en gang om natten til to gange - pt. er han oppe på at spise hver tredje/fjerde time igen, og det er ikke fordi han spiser hele flasker. Han spiser 2/3, bliver skiftet og har så voldsomt svært ved, at falde i søvn igen. Barnet er næsten altid vågner klokken 7 på klokkeslættet synes nu det er morgen mellem 5.30 og 6.

Han okser rundt i sengen hele natten, og putning til nat tager minimum en time. Gerne tilsat masser af utilfredshed og gråd. For at gøre det hele ekstra godt, har min mand haft mange aftenvager de sidste uger, så jeg står for det meste med putningen selv :gisp:

Ud over det er Benjamin så pisse svær at gøre tilfreds, og intet er godt nok..

Det eneste der stadig er nogenlunde helligt er middagsluren, men efter jeg har skiftet dyne i voksiposen har den bare ikke helt den samme putte-effekt.


Han lyder dejlig normal :)


Jeg ved det, men føler jeg er blevet frarøvet den luksus kun at skulle give mad én gang om natten :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 17. apr 2018, 11:13

AgentPixie skrev:Hos os stoppede det også fra den ene dag til den anden. Er du ærgerlig over han ikke vil mere?

Min første mens var i øvrigt også ret voldsom, lidt a la en massakre :deer:


Massakre beskriver det sgu nok meget fint :ninja:
Ved ikke hvad jeg regnede med, men i hvert fald ikke det her...



Mjah. Altså det er jo meget rart at det ikke kommer lige oveni at han starter i vuggestue om 2-3 uger og det kunne være blevet noget langtrukkent bøvl, men jeg er nok lidt ærgerlig alligevel lidt ærgerlig over at han ikke længere vil om aftenen og når vi vågner, det har været sådan nogle hygge/putte stunder i nogle uger, hvor han ikke er blevet ammet om dagen, medmindre han selv har søgt det, hvilket han ikke rigtig har gjort.


Godtnavn: Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har ammet ham, men måske en enkelt gang eller 2 siden SP var her den 5. april. Så tror ikke det er/kan være ammestrejke længere?
For en uges tid siden prøvede jeg at pumpe, kan hverken på den ene eller anden måde få noget ud, så har også overvejet om det bare er stoppet med at løbe til og at han de sidste par gange ikke rigtig har fået noget ud af det, end at det har været meget hyggeligt at ligge hos mig :genert:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 17. apr 2018, 11:17

Vi var hos svigerfamilien i weekenden, og jeg skal da lige love for, at Asger reagerer på det.
Søndag græd han hver gang vi satte ham på gulvet. Da vi kom hjem var han egentlig som han plejer, men i går var en laaaang dag, han var svær at putte og græd bare. I. To. Timer.
I dag er han på samme måde. Han vil end ikke sidde i sin højstol, han vil kun sidde hos mig.

Kan ikke finde ud af om vi skal undgå overnatninger ude, eller om han bare skal vænne sig til det. Lige nu har jeg mest lyst til at holde ham hjemme, altid :lol:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nilin » 19. apr 2018, 16:50

Jeg er forvirret. Var ude og gå med A i barnevognen og synes hun blev ret varm og fugtig i ryggen, selvom jeg var forsigtig med hvad jeg pakkede hende ind i. Jeg googler lidt rundt og læser noget om, at den madras som følger med liften er en pyntemadras, som ikke skal bruges. Jeg når så at rende rundt med dårlig samvittighed et par timer, indtil jeg opdager, at der inden i liften står, at man kun må bruge den medfølgende madras?!

Så øh...har I købt en særlig madras til barnevognen eller bruger I den der følger med? :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. apr 2018, 17:03

Jeg bruger kun kapokmadrasser til min datter. De er sygt gode til både varme og kulde, og hun er aldrig fugtig på ryggen.
Ydermere er de guld værd i forhold til støvmider, da disse ikke kan leve særlig godt i kapok :)

Vi har også selv kapokmadrad og dobbeltdyne - mine støvallergi symptomer forsvandt næsten helt efter vi fik det! :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"