Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. okt 2018, 05:23

Jeg tror Johan var lidt langsom, men telepati-mødet er også kommet hertil nu.

Han sov skidt i går. Urolig, korte lure og så arbejder hans lille mave på højtryk. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre - vi har givet johannesbrødkernemel i flaskerne i 5 dage nu. Og hvor han før sked 1-2 gange om dagen - max, skider han nu 6-7 gange i løbet af et døgn. Og han skider også om natten. Han bliver så vågen af bleskift, så vi er også lidt tilbage til at være vågen i 1 time +/- ved hver flaske om natten :træt2: Desuden presser han virkelig meget for at komme af med det. Han er ikke ked af det, men han vågner af det flere gange i løbet af dagen/natten. Det har også ændret konsistens.
Han gylper slet ikke efter han får jbkm og han har heller ikke længere sure opstød og våde bøvser længe efter han har spist.

Føler virkelig det er pest eller kolera og jeg ved ikke hvad der er værst af de to. Hvis vi går ned på halv dosis jbkm tror jeg effekten i forhold til gylp osv. aftager rimelig kraftigt, men måske kunne maven så være mere med :gruble:

HVOR ER MIN BABYMANUAL?!? :gisp: :whine:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 18. okt 2018, 05:59

Moxy-lady skrev:Overanalysering coming up.

Er jeg den eneste der får røde knopper af begrebet "prinsesse" til små piger? Det er bare alle steder, og jeg kan ikke klare det! Jeg ved godt at det er dybt ligegyldigt, men jeg får virkelig lyst til at rette folk og sige at min baby ikke er en prinsesse - hun er en kriger! Prinsesser er sådan nogen der sidder og venter på at blive reddet, noget passivt og hjælpeløst. Det synes jeg da ikke er værd at sigte efter?
Jeg ved udmærket godt at det ikke er meningen bag, og derfor holder jeg også min kæft, men fuck mine øjne bløder. Og det er jo lidt skørt når jeg så samtidig er gået all in på lyserødt tøj og tilbehør, lidt inkonsekvent. Men jeg skulle lige have luft.

"tillykke med jeres prinsesse"
"hun er en fucking kriger der med røven ud af sin mors skede sked og tissede på jordemoderen - det er der ikke meget glimmer og pastelfarver ved"

Jeg har det på samme måde. Det var også en af grundende til jeg ikke ville kende kønnet før fødslen, for når andre hører hvad det bliver, så er babyen kommet i en kasse, enten som prinsesse eller en dreng der spiller fodbold.

Og jo det er ligegyldigt. Min mand har kaldt mig prinsesse engang og det lod jeg ham gøre. Jeg tror ikke folk lægger andet i ordet end kærlighed og at sætte barnet på en piedestal måske? For mig er det en kønskasse jeg ikke vil have min datter i.

Min mands bror kalder sin datter for prinsesse hele tiden. “Hej prinsesse! Skal du have noget at spise prinsesse? Skal du have noget at drikke prinsesse? Kom prinsesse!” :tie: - og nok også derfor jeg ikke rigtig gider det ord...
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 18. okt 2018, 06:07

Har et familiemedlem, vi ikke ser så tit heldigvis, som konsekvent kalder vores søn for “prinsen”. Jeg kan slet ikke ha det, skal virkelig koncentrere mig for ikke at sige noget. Hun skriver det også i kort fx, ddt både lyder og ser SÅ grimt ud.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 18. okt 2018, 06:13

Johanne er kommet på eget værelse. Hun vågnede ofte når vi skulle i seng og selvom vi i sommerferien havde vænnet af med amning om natten, så endte jeg igen med at amme 1-2 gange, fordi jeg ikke orkede at prøve at få hende til at sove på andre måder. Men det er gået overraskende godt. De sidste 2-3 nætter har hun sovet stort set hele natten. I nat sov hun hele natten. Vi havde babyalarm på de første par dage, men det behøver vi ikke mere. I dagplejen siger de at hun er mere kontaktsøgende og lidt til den pylrede side. Tænker det er en reaktion på at være på eget værelse og at vi i sidste uge havde ferie.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. okt 2018, 06:20

Zinde skrev:
Zonta skrev:Jeg tror Johan var lidt langsom, men telepati-mødet er også kommet hertil nu.

Han sov skidt i går. Urolig, korte lure og så arbejder hans lille mave på højtryk. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre - vi har givet johannesbrødkernemel i flaskerne i 5 dage nu. Og hvor han før sked 1-2 gange om dagen - max, skider han nu 6-7 gange i løbet af et døgn. Og han skider også om natten. Han bliver så vågen af bleskift, så vi er også lidt tilbage til at være vågen i 1 time +/- ved hver flaske om natten :træt2: Desuden presser han virkelig meget for at komme af med det. Han er ikke ked af det, men han vågner af det flere gange i løbet af dagen/natten. Det har også ændret konsistens.
Han gylper slet ikke efter han får jbkm og han har heller ikke længere sure opstød og våde bøvser længe efter han har spist.

Føler virkelig det er pest eller kolera og jeg ved ikke hvad der er værst af de to. Hvis vi går ned på halv dosis jbkm tror jeg effekten i forhold til gylp osv. aftager rimelig kraftigt, men måske kunne maven så være mere med :gruble:

HVOR ER MIN BABYMANUAL?!? :gisp: :whine:

Er han undersøgt for silent refluks?

Nej, jeg nævnte refluks for lægen, men hun mener lidt det er et "modefænomen" :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 06:22

Zonta skrev:
Zinde skrev:
Zonta skrev:Jeg tror Johan var lidt langsom, men telepati-mødet er også kommet hertil nu.

Han sov skidt i går. Urolig, korte lure og så arbejder hans lille mave på højtryk. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre - vi har givet johannesbrødkernemel i flaskerne i 5 dage nu. Og hvor han før sked 1-2 gange om dagen - max, skider han nu 6-7 gange i løbet af et døgn. Og han skider også om natten. Han bliver så vågen af bleskift, så vi er også lidt tilbage til at være vågen i 1 time +/- ved hver flaske om natten :træt2: Desuden presser han virkelig meget for at komme af med det. Han er ikke ked af det, men han vågner af det flere gange i løbet af dagen/natten. Det har også ændret konsistens.
Han gylper slet ikke efter han får jbkm og han har heller ikke længere sure opstød og våde bøvser længe efter han har spist.

Føler virkelig det er pest eller kolera og jeg ved ikke hvad der er værst af de to. Hvis vi går ned på halv dosis jbkm tror jeg effekten i forhold til gylp osv. aftager rimelig kraftigt, men måske kunne maven så være mere med :gruble:

HVOR ER MIN BABYMANUAL?!? :gisp: :whine:

Er han undersøgt for silent refluks?

Nej, jeg nævnte refluks for lægen, men hun mener lidt det er et "modefænomen" :rulle:


Det er da meget muligt, men det udelukker jo ikke at han muligvis har det? :nerve:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 18. okt 2018, 06:29

Jeg er med i den facebookgruppe, men der er jo 400 ting man kan gøre og det tager laaang tid at få prøvet det hele af :/
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 18. okt 2018, 09:56

Jeg tror Birk er startet tidligt på sit første tigerspring. Han er så pylret og vil kun falde til ro i mine og min mands arme. Lægger man ham ned, skriger han.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 11:48

Thea har fået plads i den lokale skovbørnehave! :banan:

Det er bare så fedt. Hun har altid elsket at være ude, og man kan snildt gå en tur på 2 timer med hende, hvor hun bare trisser rundt og finder ting, kravler op på sten, samler blade, you name it.
Der er 21 børn i børnehaven.
Tror virkelig det er godt for hende at være ude under åben himmel. Det bliver hurtig voldsomt med mange børn i små rum i institutionerne.

Det er bare fedt! :D
11
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 18. okt 2018, 12:40

T er stadig svær med søvnen. Håber virkelig det er en fase.. Hun sover mellem 30 min og 1,5 time sammenlagt om dagen, og har gjort det i et par ugers tid nu. Godt nok sover hun om natten, men på de dage hvor hun sover mindst om dagen, skriger hun sig så i søvn af overtræthed. Det er som om hun har glemt hvordan man falder i søvn og sover. Sp mente hun måske skal køres mere træt men gør jeg det så bliver hun helt 100 overtræt. Bah. Håber det er en fase!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2018, 13:03

JoyNips skrev:In other news: min unge er verdens høfligste. Han er meget med jatak og nejtak, hvilket er ret skægt. “Må mor få et kys?” - “nejtak!” :lol: det er ikke noget, vi har lært ham, vi siger bare selv ja tak og nej tak og er generelt høflige mennesker.

Nu har han så også samlet mit “hejhej, kan I have en dejlig dag!”, som jeg siger når jeg afleverer i vuggestuen. Så HVER gang han siger farvel nu, uanset tidspunkt på dagen siger han “hejhej, ha darh da!” mens han vinker. :lun: Det er så meganuttet!


Hvor er han god sprogligt! Her er det stort når to ord bliver sat sammen, også når det bare er "det der" :lol: Jeg glæder mig til der kommer mere snak, men det lader ikke til hun har travlt med det, hun kan mange ord men bruger dem ikke så meget...
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 18. okt 2018, 13:07

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:In other news: min unge er verdens høfligste. Han er meget med jatak og nejtak, hvilket er ret skægt. “Må mor få et kys?” - “nejtak!” :lol: det er ikke noget, vi har lært ham, vi siger bare selv ja tak og nej tak og er generelt høflige mennesker.

Nu har han så også samlet mit “hejhej, kan I have en dejlig dag!”, som jeg siger når jeg afleverer i vuggestuen. Så HVER gang han siger farvel nu, uanset tidspunkt på dagen siger han “hejhej, ha darh da!” mens han vinker. :lun: Det er så meganuttet!


Hvor er han god sprogligt! Her er det stort når to ord bliver sat sammen, også når det bare er "det der" :lol: Jeg glæder mig til der kommer mere snak, men det lader ikke til hun har travlt med det, hun kan mange ord men bruger dem ikke så meget...


Han taler i hvert fald konstant, men det meste er uforståeligt grønlandsk :lol: han gør sig ikke i så mange forskellige konsonanter endnu, men han efterligner rigtig meget de ting vi siger.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2018, 13:11

Sangius skrev:Thea har fået plads i den lokale skovbørnehave! :banan:

Det er bare så fedt. Hun har altid elsket at være ude, og man kan snildt gå en tur på 2 timer med hende, hvor hun bare trisser rundt og finder ting, kravler op på sten, samler blade, you name it.
Der er 21 børn i børnehaven.
Tror virkelig det er godt for hende at være ude under åben himmel. Det bliver hurtig voldsomt med mange børn i små rum i institutionerne.

Det er bare fedt! :D


Hvor er det fedt! Det må være helt fantastisk at få drømmeinstutionen! Jeg har selv arbejdet i skovbørnehave som pædagogmedhjælper og det er fantastisk hvor emget de får ud af at være ude hver dag, der hvor jeg arbejdede havde de én hjemmedag om ugen (hvor de selvfølgelig stadig var på legeplads, bare ikke i skoven), men jeg kan huske hvor stressende hjemmedagene var i forhold til skovdagene fordi mange børn i små rum bare bliver voldsomt. Var som ansat meget mere træt efter de dage.

Selv har vi valgt skovbørnehave fra da de er udflytter og derfor ikke er så fleksible med korte dage. Tilgengæld har vi fundet en der har heste, grise, får, geder, høns, heste, æsel osv. samt ligger ved en lille "skov", og så i cykelafstand herhjemmefra, der håber vi så meget at få plads! Nu hvor jeg er gravid har vi endda mulighed for at holde hende hjemme nogle måneder og dermed kunne ramme skoleskiftet og have større chance for at få den instution, så det håber jeg virkelig!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2018, 13:14

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
JoyNips skrev:In other news: min unge er verdens høfligste. Han er meget med jatak og nejtak, hvilket er ret skægt. “Må mor få et kys?” - “nejtak!” :lol: det er ikke noget, vi har lært ham, vi siger bare selv ja tak og nej tak og er generelt høflige mennesker.

Nu har han så også samlet mit “hejhej, kan I have en dejlig dag!”, som jeg siger når jeg afleverer i vuggestuen. Så HVER gang han siger farvel nu, uanset tidspunkt på dagen siger han “hejhej, ha darh da!” mens han vinker. :lun: Det er så meganuttet!


Hvor er han god sprogligt! Her er det stort når to ord bliver sat sammen, også når det bare er "det der" :lol: Jeg glæder mig til der kommer mere snak, men det lader ikke til hun har travlt med det, hun kan mange ord men bruger dem ikke så meget...


Han taler i hvert fald konstant, men det meste er uforståeligt grønlandsk :lol: han gør sig ikke i så mange forskellige konsonanter endnu, men han efterligner rigtig meget de ting vi siger.


Her synges "sange" konstant, når hun leger sidder hun og siger "lalalalala, aaaaaaaa, babababa" med sådan en lille melodi, vildt hyggeligt :love: Når man spørg hende "kan du sige xxx" så siger hun det med det samme, så hun kan sige mange ord, hun bruger dem bare ikke. Pt har hun lige fået godt styr på f, så hun elsker ord med f og gør dem meget lange, det bliver sådan ffffffffar :)
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 18. okt 2018, 18:35

Jeg har fødselsdag, og har lige fået en enkelt drink. Første siden januar. Kæft, det kan mærkes.
(Jeg deltidsammer og mine bryster er først på job igen om 12 timers tid.)
4

Tilbage til "Forældre"