Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 2. dec 2017, 16:33

Luna nægter at sove :( Det er så forfærdeligt og har stået på i snart 2 uger :( Det starter fra morgenen, hun vågner glad, men efter 2 timer er hun hysterisk, hun er så træt, men nægter at sove, ofte kan jeg få hende til at ligge og putte lidt, hvilket hjælper på hysteriet, men hun er træt og der skal igneting til før hun græder, og sover først efter 5-6 timer... Til eftermiddag er problemet igen, hun vil ikke sove, mange dage tager hun kun én lur på 30 minutter. Var hun glad var det fint, men hun er så ked af det. Føler jeg har prøvet alt! Intet virker. Efter lur er hun glad, smilende og pjattende, men der er et par timers hysteri før hver lur. De fleste dage står hun op omkring kl 07, sover ved 12-tiden, men kun 15-30 minutter, er vi heldige tager hun en lang lur kl 16 på en time tid, men mange dage, som i dag holder hun sig kørende til ved 18-tiden og går så endelig i seng. Jeg synes vi bruger al tiden på at få hende til at sove disse dage :( Vi har prøvet at putte hende tidligere, prøvet hvid støj, prøvet bryst, vugge, barnevogn, vikle, ja alt, intet virker.

Messer for mig selv det er en fase, men gal det er hårdt!

Tilgengæld har hun endelig møvet fremad bevidst for første gang i dag :banan:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 2. dec 2017, 16:55

godtnavn skrev:Luna nægter at sove :( Det er så forfærdeligt og har stået på i snart 2 uger :( Det starter fra morgenen, hun vågner glad, men efter 2 timer er hun hysterisk, hun er så træt, men nægter at sove, ofte kan jeg få hende til at ligge og putte lidt, hvilket hjælper på hysteriet, men hun er træt og der skal igneting til før hun græder, og sover først efter 5-6 timer... Til eftermiddag er problemet igen, hun vil ikke sove, mange dage tager hun kun én lur på 30 minutter. Var hun glad var det fint, men hun er så ked af det. Føler jeg har prøvet alt! Intet virker. Efter lur er hun glad, smilende og pjattende, men der er et par timers hysteri før hver lur. De fleste dage står hun op omkring kl 07, sover ved 12-tiden, men kun 15-30 minutter, er vi heldige tager hun en lang lur kl 16 på en time tid, men mange dage, som i dag holder hun sig kørende til ved 18-tiden og går så endelig i seng. Jeg synes vi bruger al tiden på at få hende til at sove disse dage :( Vi har prøvet at putte hende tidligere, prøvet hvid støj, prøvet bryst, vugge, barnevogn, vikle, ja alt, intet virker.

Messer for mig selv det er en fase, men gal det er hårdt!

Tilgengæld har hun endelig møvet fremad bevidst for første gang i dag :banan:


Puha, det lyder hårdt!

Thea havde en fase hvor hun stort set kun ville falde i søvn i et mørkt lokale. Så jeg ammede og stod og vuggede med en vikle på vores gæstetoilet. For der er ikke vinduer, så der kunne blive helt kulsort mørkt.
Har I prøvet det?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 2. dec 2017, 17:12

Sangius skrev:
godtnavn skrev:Luna nægter at sove :( Det er så forfærdeligt og har stået på i snart 2 uger :( Det starter fra morgenen, hun vågner glad, men efter 2 timer er hun hysterisk, hun er så træt, men nægter at sove, ofte kan jeg få hende til at ligge og putte lidt, hvilket hjælper på hysteriet, men hun er træt og der skal igneting til før hun græder, og sover først efter 5-6 timer... Til eftermiddag er problemet igen, hun vil ikke sove, mange dage tager hun kun én lur på 30 minutter. Var hun glad var det fint, men hun er så ked af det. Føler jeg har prøvet alt! Intet virker. Efter lur er hun glad, smilende og pjattende, men der er et par timers hysteri før hver lur. De fleste dage står hun op omkring kl 07, sover ved 12-tiden, men kun 15-30 minutter, er vi heldige tager hun en lang lur kl 16 på en time tid, men mange dage, som i dag holder hun sig kørende til ved 18-tiden og går så endelig i seng. Jeg synes vi bruger al tiden på at få hende til at sove disse dage :( Vi har prøvet at putte hende tidligere, prøvet hvid støj, prøvet bryst, vugge, barnevogn, vikle, ja alt, intet virker.

Messer for mig selv det er en fase, men gal det er hårdt!

Tilgengæld har hun endelig møvet fremad bevidst for første gang i dag :banan:


Puha, det lyder hårdt!

Thea havde en fase hvor hun stort set kun ville falde i søvn i et mørkt lokale. Så jeg ammede og stod og vuggede med en vikle på vores gæstetoilet. For der er ikke vinduer, så der kunne blive helt kulsort mørkt.
Har I prøvet det?


Det har vi faktisk ikke, måske vi skulle nosse os sammen og få mørklægningsgardinerne op, der er "desværre" vindue på toilettet så ellers må jeg prøve at stille mig ind i vores skab i morgen :lol: Kæresten har lige fået hende til at sove i viklen og lavet en perfekt transfer så nu ligger hun og sover i sengen. Er spændt på om hun vågner igen til andet end en tår mælk i dag, hun har kun sovet 35 minutter siden kl 06.30 i morges... Det er pisse hårdt, især fordi hun bliver så ulykkelig :( I morgen får vi en masse familie forbi til advent hygge, og jeg har småkrise over det lige nu hvis Luna skal være ked.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 2. dec 2017, 18:44

På mandag begynder jeg på arbejde efter et års fuldstændig fantastisk barsel.. :mellow: Det er virkelig det sidste, jeg har lyst til.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 2. dec 2017, 19:54

Puha godtnavn! Det lyder som en rigtig træls omgang :(
Håber snart, det vender.

Ville ønske, jeg havde gode råd, men må nøjes med at sende medfølende tanker :ae:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 6. dec 2017, 16:23

Luna faldt ned fra sengen i dag :whine: Følte mig som den vildeste skodmor, jeg var lige ved siden af, og vi hørte musik på computeren (youtube) ville stille computeren i den anden ende af sengen fordi hun lev ved med at få den sat på pause, og de sekunder jeg kiggede dn anden vej trillede hun hele vejen gennem dobbeltsengen og udover kanten :whine: Vi har en virkelig høj seng og hun græd så meget :( Jeg græd også, følte mig som en lortemor :( Heldigvis faldt hun til ro efter et par minutter og har været glad og sig selv resten af dagen, så der skete ikke noget alvorligt, men det var et kæmpe chok, hun ruller så hurtigt nu!

Og ja jeg ved jo godt at man ikke kan undgå at de nogensinde falder, men håber det er lidt ekstra hårdt første gang de falder, ellers bliver det næste års tid hårdt...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2017, 17:45

godtnavn skrev:Luna faldt ned fra sengen i dag :whine: Følte mig som den vildeste skodmor, jeg var lige ved siden af, og vi hørte musik på computeren (youtube) ville stille computeren i den anden ende af sengen fordi hun lev ved med at få den sat på pause, og de sekunder jeg kiggede dn anden vej trillede hun hele vejen gennem dobbeltsengen og udover kanten :whine: Vi har en virkelig høj seng og hun græd så meget :( Jeg græd også, følte mig som en lortemor :( Heldigvis faldt hun til ro efter et par minutter og har været glad og sig selv resten af dagen, så der skete ikke noget alvorligt, men det var et kæmpe chok, hun ruller så hurtigt nu!

Og ja jeg ved jo godt at man ikke kan undgå at de nogensinde falder, men håber det er lidt ekstra hårdt første gang de falder, ellers bliver det næste års tid hårdt...


Åhhhh, det lille pus! Hvor godt, st der ikke skete noget.
Men sikke en forskrækkelse.

Som du siger er den slags jo nok uundgåeligt i en hel barndom, men frygter virkelig også, at det skulle ske.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2017, 17:48

Vil i forresten ikke lige give et input?

Jeg overvejer at sælge en af Es køredragter, da jeg ikke bruger den. Han har haft den på een gang, så den er god som ny. Det er en Joha, og jeg kan læse mig frem til, at den har kostet 500 fra ny (har fået den i gave).

Hvad ville I tage for sådan en, hvis den skulle sælges til en god bekendt?

Synes virkelig, det er svært..
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 6. dec 2017, 17:57

MyGirl skrev:Vil i forresten ikke lige give et input?

Jeg overvejer at sælge en af Es køredragter, da jeg ikke bruger den. Han har haft den på een gang, så den er god som ny. Det er en Joha, og jeg kan læse mig frem til, at den har kostet 500 fra ny (har fået den i gave).

Hvad ville I tage for sådan en, hvis den skulle sælges til en god bekendt?

Synes virkelig, det er svært..


300 kroner, tror jeg, jeg havde solgt den for :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 6. dec 2017, 18:31

MyGirl skrev:
godtnavn skrev:Luna faldt ned fra sengen i dag :whine: Følte mig som den vildeste skodmor, jeg var lige ved siden af, og vi hørte musik på computeren (youtube) ville stille computeren i den anden ende af sengen fordi hun lev ved med at få den sat på pause, og de sekunder jeg kiggede dn anden vej trillede hun hele vejen gennem dobbeltsengen og udover kanten :whine: Vi har en virkelig høj seng og hun græd så meget :( Jeg græd også, følte mig som en lortemor :( Heldigvis faldt hun til ro efter et par minutter og har været glad og sig selv resten af dagen, så der skete ikke noget alvorligt, men det var et kæmpe chok, hun ruller så hurtigt nu!

Og ja jeg ved jo godt at man ikke kan undgå at de nogensinde falder, men håber det er lidt ekstra hårdt første gang de falder, ellers bliver det næste års tid hårdt...


Åhhhh, det lille pus! Hvor godt, st der ikke skete noget.
Men sikke en forskrækkelse.

Som du siger er den slags jo nok uundgåeligt i en hel barndom, men frygter virkelig også, at det skulle ske.


Hun plejer at trille langsomt, så var slet ikke forberedt på hun kunn så¨hurtigt, hun må have trillet tre runder rundt på ingentid, men der skete ikke noget, og nu ved jeg hun er lynende hurtig, så nu passer vi ekstra på!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2017, 19:46

Sangius skrev:
MyGirl skrev:Vil i forresten ikke lige give et input?

Jeg overvejer at sælge en af Es køredragter, da jeg ikke bruger den. Han har haft den på een gang, så den er god som ny. Det er en Joha, og jeg kan læse mig frem til, at den har kostet 500 fra ny (har fået den i gave).

Hvad ville I tage for sådan en, hvis den skulle sælges til en god bekendt?

Synes virkelig, det er svært..


300 kroner, tror jeg, jeg havde solgt den for :)


Jeg tænkte også selv 2-300 kroner, men ihhh, det er altid svært, når det er folk, man kender!
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 6. dec 2017, 20:36

MyGirl skrev:
Sangius skrev:
MyGirl skrev:Vil i forresten ikke lige give et input?

Jeg overvejer at sælge en af Es køredragter, da jeg ikke bruger den. Han har haft den på een gang, så den er god som ny. Det er en Joha, og jeg kan læse mig frem til, at den har kostet 500 fra ny (har fået den i gave).

Hvad ville I tage for sådan en, hvis den skulle sælges til en god bekendt?

Synes virkelig, det er svært..


300 kroner, tror jeg, jeg havde solgt den for :)


Jeg tænkte også selv 2-300 kroner, men ihhh, det er altid svært, når det er folk, man kender!

køber forventer måske vennepris? Ellers ville jeg også sige 300. På reshopper bliver joha solgt for ca. 2-300 kr. Det er god kvalitet.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2017, 20:43

Shmartiesh skrev:
MyGirl skrev:
Sangius skrev:
MyGirl skrev:Vil i forresten ikke lige give et input?

Jeg overvejer at sælge en af Es køredragter, da jeg ikke bruger den. Han har haft den på een gang, så den er god som ny. Det er en Joha, og jeg kan læse mig frem til, at den har kostet 500 fra ny (har fået den i gave).

Hvad ville I tage for sådan en, hvis den skulle sælges til en god bekendt?

Synes virkelig, det er svært..


300 kroner, tror jeg, jeg havde solgt den for :)


Jeg tænkte også selv 2-300 kroner, men ihhh, det er altid svært, når det er folk, man kender!

køber forventer måske vennepris? Ellers ville jeg også sige 300. På reshopper bliver joha solgt for ca. 2-300 kr. Det er god kvalitet.


Det tror jeg egentlig ikke, hun gør. Det er nok mere mig selv, der er bange for at tage for meget, men som på den anden side ikke synes, vi er tætte nok til, at jeg vil give en så relativt værdifuld ting til hende gratis.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 6. dec 2017, 22:11

Hvis den ikke var brugt mere så ville jeg glædeligt give 300 kr. Også selvom jeg købte fra tætte venner.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 6. dec 2017, 22:12

Godtnavn - godt der ikke skete mere. Man bliver bare så forskrækket og føler sig som en stor lort :(
Heldigvis er de super bløde og selvom de skriger så sker der sjældent noget.

Og ja de børn er de virkelige hurtige :8:
0

Tilbage til "Forældre"