Debattens mødregruppe

JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 10:22

Aquadorable skrev:Flaskemødre, kom hid!

Vi har indtil nu givet vores datter 100 pct grøn allomin for at skåne maven, og det har fungeret fint. Men de sidste fire-fem dage er hun begyndt at spise væsentligt mindre ved måltiderne.

Hun bliver sur, vrider sig, “leger” med flasken, så hun får slugt en masse luft, hyler op, når jeg fjerner flasken, men bliver igen sur, når jeg tilbyder. Jeg har prøvet at skifte suttehoved til et nummer større, men det gør ikke fra eller til. Om natten er der væsentligt mindre uro ved flasken i forhold til om dagen.

Hvad fa’en sker der? Er hun mon blevet træt af smagen? Bør vi skifte?

Hun er 2,5 måned gammel og har fået flaske, siden hun var 14 dage.


Jeg ved ikke om flaskebørn også kan have ammestrejker, men ellers er det jo nærmest standard at ammebørn får en mindre strejke omkring de 3 mdr...
Jeg havde 3 dage, hvor mit yngel kun ville spise i søvne og hvis jeg GIK rundt mens jeg ammede og sang Mariehønen Evigglad. Good times... :wacko:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 10:24

Aquadorable skrev:Flaskemødre, kom hid!

Vi har indtil nu givet vores datter 100 pct grøn allomin for at skåne maven, og det har fungeret fint. Men de sidste fire-fem dage er hun begyndt at spise væsentligt mindre ved måltiderne.

Hun bliver sur, vrider sig, “leger” med flasken, så hun får slugt en masse luft, hyler op, når jeg fjerner flasken, men bliver igen sur, når jeg tilbyder. Jeg har prøvet at skifte suttehoved til et nummer større, men det gør ikke fra eller til. Om natten er der væsentligt mindre uro ved flasken i forhold til om dagen.

Hvad fa’en sker der? Er hun mon blevet træt af smagen? Bør vi skifte?

Hun er 2,5 måned gammel og har fået flaske, siden hun var 14 dage.


Nu har jeg absolut ingen forstand på flaske - men har hørt om samme adfærd hos brystbørn. Tror du måske det kunne være en bevidsthedsting? I en periode måtte jeg amme i soveværelset med gardinerne trukket for, uden larm og lys, ellers virrede hun rundt og kunne ikke finde ro.
På de helt slemme dage måtte jeg sidde på gæstetoilettet hvor der ikke er vinduer - så kunne der blive helt mørkt nemlig :mellow:

Måske det "bare" er det? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 23. aug 2018, 10:41

JoyNips skrev:
Aquadorable skrev:Flaskemødre, kom hid!

Vi har indtil nu givet vores datter 100 pct grøn allomin for at skåne maven, og det har fungeret fint. Men de sidste fire-fem dage er hun begyndt at spise væsentligt mindre ved måltiderne.

Hun bliver sur, vrider sig, “leger” med flasken, så hun får slugt en masse luft, hyler op, når jeg fjerner flasken, men bliver igen sur, når jeg tilbyder. Jeg har prøvet at skifte suttehoved til et nummer større, men det gør ikke fra eller til. Om natten er der væsentligt mindre uro ved flasken i forhold til om dagen.

Hvad fa’en sker der? Er hun mon blevet træt af smagen? Bør vi skifte?

Hun er 2,5 måned gammel og har fået flaske, siden hun var 14 dage.


Jeg ved ikke om flaskebørn også kan have ammestrejker, men ellers er det jo nærmest standard at ammebørn får en mindre strejke omkring de 3 mdr...
Jeg havde 3 dage, hvor mit yngel kun ville spise i søvne og hvis jeg GIK rundt mens jeg ammede og sang Mariehønen Evigglad. Good times... :wacko:


Haha, oh dear Lord! Det kunne godt tænkes, det var sådan noget. Har også tænkt, om det kunne være det tredje tigerspring - det skulle ifølge termin begynde i dag, hun har dog været sådan her siden i søndags.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 23. aug 2018, 10:42

Sangius skrev:
Aquadorable skrev:Flaskemødre, kom hid!

Vi har indtil nu givet vores datter 100 pct grøn allomin for at skåne maven, og det har fungeret fint. Men de sidste fire-fem dage er hun begyndt at spise væsentligt mindre ved måltiderne.

Hun bliver sur, vrider sig, “leger” med flasken, så hun får slugt en masse luft, hyler op, når jeg fjerner flasken, men bliver igen sur, når jeg tilbyder. Jeg har prøvet at skifte suttehoved til et nummer større, men det gør ikke fra eller til. Om natten er der væsentligt mindre uro ved flasken i forhold til om dagen.

Hvad fa’en sker der? Er hun mon blevet træt af smagen? Bør vi skifte?

Hun er 2,5 måned gammel og har fået flaske, siden hun var 14 dage.


Nu har jeg absolut ingen forstand på flaske - men har hørt om samme adfærd hos brystbørn. Tror du måske det kunne være en bevidsthedsting? I en periode måtte jeg amme i soveværelset med gardinerne trukket for, uden larm og lys, ellers virrede hun rundt og kunne ikke finde ro.
På de helt slemme dage måtte jeg sidde på gæstetoilettet hvor der ikke er vinduer - så kunne der blive helt mørkt nemlig :mellow:

Måske det "bare" er det? :)


Tror jeg vil prøve at sætte mig i soveværelset med hende, næste gang hun skal have mad - og så se, om det mon er det :)
1
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 23. aug 2018, 10:48

Zinde skrev:Det lyder som et tigerspring, Aqua. Min mellemste var også sådan i perioder. Det hjalp, hvis jeg gik rundt med han og hoppede imens - lidt ligesom når man skal have dem til at tage sutten.


Skidegodt, jeg må prøve at hoppe lidt rundt så :D Men jeg tænker også tigerspring, nu hvor jeg lige fik tid til at overveje mulighederne. Det er lidt nyt for os, da vi ikke rigtig har mærket de tidligere spring.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. aug 2018, 13:46

Jeg vil også sige udviklings/tigerspring/whatever - det er nok med garanti “bare” en fase, aqua :) vi oplevede det også herhjemme, og det gik over igen.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 14:29

Det er det fede ved børn. Alt er en fase og går over :lol:
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 23. aug 2018, 15:43

Åh, min mand er ikke i høj kurs herhjemme i dag :nej:
Jeg har i noget tid vidst, at han skal til Barcelona i oktober for at se fodbold sammen med sin far og lillebror (han fik turen i fødselsdagsgave sidste år). De skulle oprindeligt være af sted 3 dage - hvilket jeg har det stramt med. Min mand fortæller så i dag, at de nu skal være af sted 4 dage. Noget med, at der er ændret på kampprogrammet blablabla...

I forvejen har jeg været nødt til at udskyde arbejdsstart og bruge ekstra ferie på det pga. den tur, da vi ikke har pasning til Benjamin før tidligst den 1/11. Men nu skal jeg også være selv med ham i 4 dage..
Jeg er ikke vred på ham, vel. Men rimelig irriteret.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 15:47

twinkle skrev:Åh, min mand er ikke i høj kurs herhjemme i dag :nej:
Jeg har i noget tid vidst, at han skal til Barcelona i oktober for at se fodbold sammen med sin far og lillebror (han fik turen i fødselsdagsgave sidste år). De skulle oprindeligt være af sted 3 dage - hvilket jeg har det stramt med. Min mand fortæller så i dag, at de nu skal være af sted 4 dage. Noget med, at der er ændret på kampprogrammet blablabla...

I forvejen har jeg været nødt til at udskyde arbejdsstart og bruge ekstra ferie på det pga. den tur, da vi ikke har pasning til Benjamin før tidligst den 1/11. Men nu skal jeg også være selv med ham i 4 dage..
Jeg er ikke vred på ham, vel. Men rimelig irriteret.


Det forstår jeg godt. Jeg havde også syntes det vsr træls. Min mand har lige haft 9 dages arbejde i træk, hvor han arbejder fra 15-23.
Shit hvor kan man savne lidt hjælp til hentning, aftensmad og putning. I dag er sidste dag - så har han heldigvis fri i tre dage. Det bliver virkelig rart!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 23. aug 2018, 18:04

Zinde skrev:
Aquadorable skrev:
Zinde skrev:Det lyder som et tigerspring, Aqua. Min mellemste var også sådan i perioder. Det hjalp, hvis jeg gik rundt med han og hoppede imens - lidt ligesom når man skal have dem til at tage sutten.


Skidegodt, jeg må prøve at hoppe lidt rundt så :D Men jeg tænker også tigerspring, nu hvor jeg lige fik tid til at overveje mulighederne. Det er lidt nyt for os, da vi ikke rigtig har mærket de tidligere spring.

Ved V hjalp det også at lade ham ligge for sig selv, og så give ham flasken, mens han så på noget andet. Når han så var færdig med at spise, ville han gerne holdes og tales med :stoned:


Vi havde en periode, hvor Nora blev utilfreds, når hun skulle til at have flaske. Det viste sig, at hun ikke ville ligge i arm. Det tog noget tid, før jeg lige fangede, at det var dét det handlede om. Så anrettede jeg nogle puder i sofaen eller i sengen og lagde hende til rette, og så sad jeg i en rigtig skævvreden stilling og gav flaske - men den røg ned!
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 23. aug 2018, 18:10

Pyyyyh, vi har bare haft en megatræls dag i dag. :nej: Min kæreste og jeg skændtes i går aftes og har været uvenner hele dagen, og Nora gider nærmest ikke spise noget andet end mælk. Hun brokker sig ikke og virker egentlig ikke sulten, men hun bliver knotten, når det er ved at være længe siden, hun har fået flaske (5 timer ca).

Vi har i det hele taget bøvlet rigtig meget med spisningen, og det piner mig, for jeg ville bare SÅ gerne, at hun skulle have et afslappet forhold til mad, og nu virker det som om, det allerede er ved at gå i den forkerte retning. I øjeblikket vil hun ikke spise skemad - det er sket før, men der ville hun gerne spise af vores fingre, så vi gav nogle gange et helt måltid grød med fingrene :genert: Det vil hun så heller ikke nu. Så nu serverer vi ét eller andet, som hun selv kan tage og proppe i munden, men det er jo UENDELIGT små mængder, der kommer indenbords. Det hele havner på gulvet. Åh, jeg får spat. Og fordi, der er dårlig stemning herhjemme, så føler jeg bare, at jeg gør det hele forkert, og det stiger mig helt til hovedet at jeg må være en dårlig mor og alt muligt. Pis.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 18:32

Vixen skrev:Pyyyyh, vi har bare haft en megatræls dag i dag. :nej: Min kæreste og jeg skændtes i går aftes og har været uvenner hele dagen, og Nora gider nærmest ikke spise noget andet end mælk. Hun brokker sig ikke og virker egentlig ikke sulten, men hun bliver knotten, når det er ved at være længe siden, hun har fået flaske (5 timer ca).

Vi har i det hele taget bøvlet rigtig meget med spisningen, og det piner mig, for jeg ville bare SÅ gerne, at hun skulle have et afslappet forhold til mad, og nu virker det som om, det allerede er ved at gå i den forkerte retning. I øjeblikket vil hun ikke spise skemad - det er sket før, men der ville hun gerne spise af vores fingre, så vi gav nogle gange et helt måltid grød med fingrene :genert: Det vil hun så heller ikke nu. Så nu serverer vi ét eller andet, som hun selv kan tage og proppe i munden, men det er jo UENDELIGT små mængder, der kommer indenbords. Det hele havner på gulvet. Åh, jeg får spat. Og fordi, der er dårlig stemning herhjemme, så føler jeg bare, at jeg gør det hele forkert, og det stiger mig helt til hovedet at jeg må være en dårlig mor og alt muligt. Pis.


Det lyder helt normalt! Food before one is just for fun.

Min datter blev nærmest fuldammet i 8-9 måneder, og spiste først et helt måltid ved 15 måneder. Tag nogle dybe indåndinger, tilbyd mad og giv flaske efter behov. Det skal nok komme! ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 23. aug 2018, 19:21

Sangius skrev:
Vixen skrev:Pyyyyh, vi har bare haft en megatræls dag i dag. :nej: Min kæreste og jeg skændtes i går aftes og har været uvenner hele dagen, og Nora gider nærmest ikke spise noget andet end mælk. Hun brokker sig ikke og virker egentlig ikke sulten, men hun bliver knotten, når det er ved at være længe siden, hun har fået flaske (5 timer ca).

Vi har i det hele taget bøvlet rigtig meget med spisningen, og det piner mig, for jeg ville bare SÅ gerne, at hun skulle have et afslappet forhold til mad, og nu virker det som om, det allerede er ved at gå i den forkerte retning. I øjeblikket vil hun ikke spise skemad - det er sket før, men der ville hun gerne spise af vores fingre, så vi gav nogle gange et helt måltid grød med fingrene :genert: Det vil hun så heller ikke nu. Så nu serverer vi ét eller andet, som hun selv kan tage og proppe i munden, men det er jo UENDELIGT små mængder, der kommer indenbords. Det hele havner på gulvet. Åh, jeg får spat. Og fordi, der er dårlig stemning herhjemme, så føler jeg bare, at jeg gør det hele forkert, og det stiger mig helt til hovedet at jeg må være en dårlig mor og alt muligt. Pis.


Det lyder helt normalt! Food before one is just for fun.

Min datter blev nærmest fuldammet i 8-9 måneder, og spiste først et helt måltid ved 15 måneder. Tag nogle dybe indåndinger, tilbyd mad og giv flaske efter behov. Det skal nok komme! ♡


Du er altid så god til at give råd. Jeg må prøve med de dybe indåndinger og se, om jeg kan undlade at stresse så meget over det... Hun lader jo også til at have en fest imens. Og virker ikke utilfreds eller sulten ellers, som sagt.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 19:49

Vi har også virkelig bøvlet med maden. Skemad gad han ikke og han kastede op af for meget konsistens, så straight up BLW duede heller ikke. Og jeg blev superfrustreret over at han intet ville spise og at det bare overhovedet ikke var hyggeligt, det med mad. Så fandt vi kødpølse da han var 9-10 mdr. Den billigste og mest tarvelige! Blød nok til ikke at trigge hans opkast, fast nok til at han selv kunne sidde med den. Så det levede han så af i et halvt års tid :tie: repertoiret er langsomt udvidet, men han er stadig småtspisende og temmelig selektiv. Og i går kastede han op af en fucking tomat der kun lige rørte hans tunge :rulle:

For nylig læste jeg dog, at de faktisk skal stifte bekendtskab med en smag mindst 15 gange på forskellig måde. Så man bør ikke konkludere, at de ikke kan lide noget og så bare stoppe med at servere det. Man skal tværtimod blive ved med at servere det. Kan de ikke lide kogt broccoli så kan man putte det i en kartoffelmos eller en smoothie eller en tærte osv. Og det er okay at de ikke vil spise det og smider det på gulvet og man bare føler at man smider mad ud. Det er en del af processen. Det har givet mig lidt sjælefred. Jeg føler mig mindre frustreret når han ikke gider at spise. Og er han så sulten en halv time efter, så prøver vi bare igen. Eller finder noget andet. No sweat.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 19:49

Vixen skrev:
Sangius skrev:
Vixen skrev:Pyyyyh, vi har bare haft en megatræls dag i dag. :nej: Min kæreste og jeg skændtes i går aftes og har været uvenner hele dagen, og Nora gider nærmest ikke spise noget andet end mælk. Hun brokker sig ikke og virker egentlig ikke sulten, men hun bliver knotten, når det er ved at være længe siden, hun har fået flaske (5 timer ca).

Vi har i det hele taget bøvlet rigtig meget med spisningen, og det piner mig, for jeg ville bare SÅ gerne, at hun skulle have et afslappet forhold til mad, og nu virker det som om, det allerede er ved at gå i den forkerte retning. I øjeblikket vil hun ikke spise skemad - det er sket før, men der ville hun gerne spise af vores fingre, så vi gav nogle gange et helt måltid grød med fingrene :genert: Det vil hun så heller ikke nu. Så nu serverer vi ét eller andet, som hun selv kan tage og proppe i munden, men det er jo UENDELIGT små mængder, der kommer indenbords. Det hele havner på gulvet. Åh, jeg får spat. Og fordi, der er dårlig stemning herhjemme, så føler jeg bare, at jeg gør det hele forkert, og det stiger mig helt til hovedet at jeg må være en dårlig mor og alt muligt. Pis.


Det lyder helt normalt! Food before one is just for fun.

Min datter blev nærmest fuldammet i 8-9 måneder, og spiste først et helt måltid ved 15 måneder. Tag nogle dybe indåndinger, tilbyd mad og giv flaske efter behov. Det skal nok komme! ♡


Du er altid så god til at give råd. Jeg må prøve med de dybe indåndinger og se, om jeg kan undlade at stresse så meget over det... Hun lader jo også til at have en fest imens. Og virker ikke utilfreds eller sulten ellers, som sagt.


Jeg husker selv hvor hårdt det var! Man kan virkelig bekymre sig når de nægter mad. Jeg sad også dag efter dag med alverdens slags madvarer, og det var bare minimalt hvad der røg ned. Mega frustrerende.
Men man kan jo ikke tvinge dem - og det værste man kan gøre er at skabe en presset situation omkring spisningen. Det skal helst bare være hyggeligt, og uden fokus på hvor meget der egentlig spises.
Hvis hun mister tålmodigheden under måltidet og bliver sur, kan det endda være en fordel at give flaske før maden - sådan så hun ikke er sulten, og kan bruge energien på bare at smage, sutte på og lege med maden.

Lige pludselig vendte det herhjemme, og nu spiser hun helt fint. Men da far tog over med barslen ved de 9 måneder, der var det stadig meget sparsomt hvad hun indtog - nogle dage begrænsede det sig til et par skefulde havregrød og en enkelt rugbrødsfirkant på 1x1 cm. :mellow:

Men nu spiser hun rigtig fint, og spiser næsten alt der serveres. Det skal helt sikkert nok komme!
Hvis du er bekymret for indtaget, kan du altid give jerntilskud - men det er vist ikke nødvendigt når de får mme? Det kan det godt blive når man ammer, har jeg fået at vide :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"