Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 1. dec 2019, 18:17

Vi havde en hård men god dag med bisættelse i går. Det har været en mega hård weekend hvor vi også har tømt min farmors lejlighed og været sammen med en masse mennesker. Det har været hårdt for M, som oven i købet har sovet elendigt og haft ondt pga tænder. I dag har det været ekstra slemt, og hun har stort set siddet på arm hos far hele dagen. Nu prøver han at putte, men hun er ret utrøstelig og hun har tydeligt ondt af de tre kindtænder der er ved at dukke op. Vi har givet panodil, men det er lidt frustrerende der ikke er mere vi kan gøre for hende.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 1. dec 2019, 19:17

twinkle skrev:
Depeche_Mama skrev:Min mand startede med at kaste op og kaste op i går formiddag. Over middag var det så min tur. Det er endt med et døgn i helvede, børnene er friske, så vi mistænker madforgiftning (vi fik en burger fredag aften).
Fuck mand! Og jeg starter jo på arbejde i morgen :tie: Holdt mig jo ædru til julefrokost, netop fordi jeg ikke gad bruge en hel dag med tømmermænd, og så rammer det her. Ingen julehygge eller pynte op, som første søndag i advent normalt står på :(


Åh, madforgiftning er virkelig en fucking bitch :badr: - du har min dybeste sympati!


Vi kan stadig intet spise :tie: Så jeg regner med at melde mig syg i morgen... Det kan man vel godt tillade sig, ikke? Har nada energi :træt:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nomnom » 1. dec 2019, 19:57

Depeche_Mama skrev:
twinkle skrev:
Depeche_Mama skrev:Min mand startede med at kaste op og kaste op i går formiddag. Over middag var det så min tur. Det er endt med et døgn i helvede, børnene er friske, så vi mistænker madforgiftning (vi fik en burger fredag aften).
Fuck mand! Og jeg starter jo på arbejde i morgen :tie: Holdt mig jo ædru til julefrokost, netop fordi jeg ikke gad bruge en hel dag med tømmermænd, og så rammer det her. Ingen julehygge eller pynte op, som første søndag i advent normalt står på :(


Åh, madforgiftning er virkelig en fucking bitch :badr: - du har min dybeste sympati!


Vi kan stadig intet spise :tie: Så jeg regner med at melde mig syg i morgen... Det kan man vel godt tillade sig, ikke? Har nada energi :træt:


Åh hvor lyder det som om I har været rigtig ramt. Jeg ville helt sikkert melde mig syg og sige det som det var. Det ER super uheldigt, men man kan jo ikke ligefrem planlægge sådan en madforgiftning til et bedre passede tidspunkt. Rigtig god bedring til jer. :ae:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 2. dec 2019, 06:03

Sofie sov til kl 06 i dag - og sad bare og pludrede inde i sengen, da hun vågnede. Til gengæld har hun sovet superuroligt - hun hoster lidt, men det er ikke fordi hun vågner. Hun finder som regel en sut og sover videre - men vi er jo vant til total radio silence, så vi er i beredskab og klar til at stå op ved den mindste lyd. Så vi er trætte i dag.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 2. dec 2019, 06:46

Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 2. dec 2019, 07:45

Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.


Det er bare ikke fedt at stå op klokken bæ hver morgen. Vi er i det mindste to og kan køre skiftehold, så vi får OK med søvn.

Men derudover så forsøger vi at se positivt på det og være glade for, at vi ikke behøver stresse om morgenen. Masser af tid til at få tøj på, få morgengrød og lege, før vi skal ud af døren kl. 07. I en presset hverdag, hvor vi jo knap når hjem, før der skal laves aftensmad og køres putterutine, så er det jo også værd at tage med.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 2. dec 2019, 09:51

Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.

Du har lige beskrevet min start på dagen... Jeg er også pissesur :cuss: :lol:

Blev vækket kl. 5 af en dreng, der moslede rundt og ville amme - ha' sin sut - amme - ha' sin sut - med 30 sekunders intervaller. Og fordi han er snottet, blev der både tørret snot og savl af på min hovedpude. Jeg.kan.altså.ikke.have.det :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 2. dec 2019, 10:46

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.

Du har lige beskrevet min start på dagen... Jeg er også pissesur :cuss: :lol:

Blev vækket kl. 5 af en dreng, der moslede rundt og ville amme - ha' sin sut - amme - ha' sin sut - med 30 sekunders intervaller. Og fordi han er snottet, blev der både tørret snot og savl af på min hovedpude. Jeg.kan.altså.ikke.have.det :tie:


Jeg behøver i hvert fald heller ikke skulderpuder i denne tid - mine skuldre er for det meste ret stive af indtørret snot :lol:
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2019, 14:35

Her vågnede M, som er næsten 3,5 år, kl. 5 og var ved at få et hysterisk anfald (hvilket man jo ikke må kalde det), fordi den ene sut var faldet ned fra hendes natbord. Hun lå med en sut i hånden, og der var en ekstra på bordet, men det var ikke godt nok...

I den situation var jeg også en træt og sur mor.
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2019, 14:36

Sorenspige skrev:Her vågnede M, som er næsten 3,5 år, kl. 5 og var ved at få et hysterisk anfald (hvilket man jo ikke må kalde det), fordi den ene sut var faldet ned fra hendes natbord. Hun lå med en sut i hånden, og der var en ekstra på bordet, men det var ikke godt nok...

I den situation var jeg også en træt og sur mor.


Og ja, hun burde så heller ikke bruge sut, men det er en anden sag...
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 2. dec 2019, 16:56

Mi55y skrev:
Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.


Det er bare ikke fedt at stå op klokken bæ hver morgen. Vi er i det mindste to og kan køre skiftehold, så vi får OK med søvn.

Men derudover så forsøger vi at se positivt på det og være glade for, at vi ikke behøver stresse om morgenen. Masser af tid til at få tøj på, få morgengrød og lege, før vi skal ud af døren kl. 07. I en presset hverdag, hvor vi jo knap når hjem, før der skal laves aftensmad og køres putterutine, så er det jo også værd at tage med.


Kl 5, som også er lidt bæ-tidligt, er ok - der er, trods alt, morgen, og når hverdagen går i gang passer det såmænd meget godt. Men når de sidste timer af natten er lort, med mange opvågninger, oksen rundt og bøvl, så er det sgu op af bakke. Med mindre jeg går virkelig, VIRKELIG tidligt i seng, er det umuligt at få noget der ligner nok timer.

Åh, jeg er så ked af det, frustreret og irriteret. Det her putteri tager virkelig alle mine kræfter pt. Otto sov 1,5 time mellem 10 og 11.30 - og så ikke før nu her 17.30. Ikke om han ville, selv om han altså har været pjevset, træt og nederen det meste af eftermiddagen. Min mor var her heldigvis og gik en tur med ham; så fik jeg lige en halv time på øjet.

Jeg har slet ikke kunnet skjule mit dårlige humør i dag - for fanden da, drengen er et år og forstår jo ikke noget af det, andet end at han kan mærke at mor er sur og anderledes end hun plejer. Lortemor, det er mig, jeg føler mig så inkompetent og elendig, når jeg hverken kan give nit barn søvn eller en god stemning at være i.

Fanme ikke en dag der behøver at blive gentaget.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 2. dec 2019, 16:58

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.

Du har lige beskrevet min start på dagen... Jeg er også pissesur :cuss: :lol:

Blev vækket kl. 5 af en dreng, der moslede rundt og ville amme - ha' sin sut - amme - ha' sin sut - med 30 sekunders intervaller. Og fordi han er snottet, blev der både tørret snot og savl af på min hovedpude. Jeg.kan.altså.ikke.have.det :tie:


Ottos snot er heldigvis på retur - det er så klamt når han lige laver sneglespor på møblerne :tie:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 2. dec 2019, 17:47

Little_Woman skrev:
Mi55y skrev:
Little_Woman skrev:Otto har bøvlet rundt siden kl 3 - kl 5 stod vi op og ikke om ungen kan lægges til lur.

Jeg er ved at blive idiot!

Det kan godt være jeg ikke ammer natten igennem, men så sov da for helvede i det mindste til kl 5 - det andet er simpelthen ikke ok i længden.

Jeg er så træt, så træt, så træt - og pisse sur.


Det er bare ikke fedt at stå op klokken bæ hver morgen. Vi er i det mindste to og kan køre skiftehold, så vi får OK med søvn.

Men derudover så forsøger vi at se positivt på det og være glade for, at vi ikke behøver stresse om morgenen. Masser af tid til at få tøj på, få morgengrød og lege, før vi skal ud af døren kl. 07. I en presset hverdag, hvor vi jo knap når hjem, før der skal laves aftensmad og køres putterutine, så er det jo også værd at tage med.


Kl 5, som også er lidt bæ-tidligt, er ok - der er, trods alt, morgen, og når hverdagen går i gang passer det såmænd meget godt. Men når de sidste timer af natten er lort, med mange opvågninger, oksen rundt og bøvl, så er det sgu op af bakke. Med mindre jeg går virkelig, VIRKELIG tidligt i seng, er det umuligt at få noget der ligner nok timer.

Åh, jeg er så ked af det, frustreret og irriteret. Det her putteri tager virkelig alle mine kræfter pt. Otto sov 1,5 time mellem 10 og 11.30 - og så ikke før nu her 17.30. Ikke om han ville, selv om han altså har været pjevset, træt og nederen det meste af eftermiddagen. Min mor var her heldigvis og gik en tur med ham; så fik jeg lige en halv time på øjet.

Jeg har slet ikke kunnet skjule mit dårlige humør i dag - for fanden da, drengen er et år og forstår jo ikke noget af det, andet end at han kan mærke at mor er sur og anderledes end hun plejer. Lortemor, det er mig, jeg føler mig så inkompetent og elendig, når jeg hverken kan give nit barn søvn eller en god stemning at være i.

Fanme ikke en dag der behøver at blive gentaget.


Afbrudt søvn er bare en bitch! Og os, som er to om det, kan også have dage som din, så det skal du ikke slå dig selv oven i hovedet med. Håber I sover bedre i nat! :kram:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 2. dec 2019, 18:04

Min søn er også et år og er en stor lort. Sover elendigt, er konstant utilfreds og bare krævende. Ja, han er selvfølgelig også verdens dejligste charmebøf. Seriøst, I ville garanteret alle sammen synes, at han er meget dejligere end jeres babyer :D Nå, men mest af alt er han altså en lort!

Jeg husker også denne alder fra min datter som den værste. Fra de der 10 måneder og frem til 18-19 måneder er det bare benhårdt arbejde og KONSTANT servicering dag og nat. Det er pissehårdt og røvhamrende utaknemmeligt at være mor til en i den alder!

Og det må man godt sige. Heldigvis har jeg en 3-årig (som dælme også er en lort), men hun er også mega fantastisk og kan allerede så meget selv. Vi kan rent faktisk snakke sammen og lave nogle ting sammen, og det er skønt.

Tænk hvor meget glæde man får af dem, når de flytter hjemmefra. Jeg glæder mig allerede.
6
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 2. dec 2019, 18:16

Det hjælper virkelig at I skriver det! Jeg føler virkelig ikke at jeg kan “tillade” mig at være så træt af ham eller sur på ham. Eller, ikke af ham, men af hans adfærd - hans dårlige søvn og totalt mangel på rytme. Den stakkels dreng har jo ikke andre forældre end mig.

Min elskede lille dreng; så fin og sjov og kær og dejlig. Fuld af spilopper, narrestreger og kære vaner, de dejligste øjne og lille krop. Jeg kunne ikke få dejligere barn!

På dage som denne gør det virkelig ondt, at jeg kommer til at fokusere så meget på alt det svære og føler jeg glemmer mit lille mirakelbarn.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"