Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. jan 2018, 17:39

Tusind tak :lun:

Jeg har fået det bedre fysisk, men psykisk synes jeg stadig at jeg hænger en smule i laser. Selv om jeg overordnet har accepteret at det er bedst for mig ikke at amme, kan jeg stadig blive utroligt ked af det når jeg tænker over det.
Men jeg var simpelthen der, hvor jeg blev stresset ved tanken over at “nu er der kun to timer til, at han skal have mad...” på trods af korrekt ammeteknik gjorde det rigtigt ondt på mig at amme, fordi Benjamin sutter ekstremt hårdt.

Jeg ved godt at en god mor ikke sidder i brysterne, men jeg havde sådan set frem til at skulle amme.
Benjamin trives heldigvis rigtigt godt med flaske og mme ind til videre. Vi har fået en meget mere rolig og afbalanceret baby i stedet for en maks frustreret baby, der ikke fik dækket sine behov.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. jan 2018, 18:09

twinkle skrev:Tusind tak :lun:

Jeg har fået det bedre fysisk, men psykisk synes jeg stadig at jeg hænger en smule i laser. Selv om jeg overordnet har accepteret at det er bedst for mig ikke at amme, kan jeg stadig blive utroligt ked af det når jeg tænker over det.
Men jeg var simpelthen der, hvor jeg blev stresset ved tanken over at “nu er der kun to timer til, at han skal have mad...” på trods af korrekt ammeteknik gjorde det rigtigt ondt på mig at amme, fordi Benjamin sutter ekstremt hårdt.

Jeg ved godt at en god mor ikke sidder i brysterne, men jeg havde sådan set frem til at skulle amme.
Benjamin trives heldigvis rigtigt godt med flaske og mme ind til videre. Vi har fået en meget mere rolig og afbalanceret baby i stedet for en maks frustreret baby, der ikke fik dækket sine behov.


Jeg var også rigtig ked af, at jeg ikke kunne fuldamme, men det går over igen! Og hvis du skulle få mod på det senere, så kan man heldigvis starte igen.. Hvis man har overskuddet. Det havde jeg ikke :genert :
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. jan 2018, 18:12

AgentPixie skrev:
twinkle skrev:Tusind tak :lun:

Jeg har fået det bedre fysisk, men psykisk synes jeg stadig at jeg hænger en smule i laser. Selv om jeg overordnet har accepteret at det er bedst for mig ikke at amme, kan jeg stadig blive utroligt ked af det når jeg tænker over det.
Men jeg var simpelthen der, hvor jeg blev stresset ved tanken over at “nu er der kun to timer til, at han skal have mad...” på trods af korrekt ammeteknik gjorde det rigtigt ondt på mig at amme, fordi Benjamin sutter ekstremt hårdt.

Jeg ved godt at en god mor ikke sidder i brysterne, men jeg havde sådan set frem til at skulle amme.
Benjamin trives heldigvis rigtigt godt med flaske og mme ind til videre. Vi har fået en meget mere rolig og afbalanceret baby i stedet for en maks frustreret baby, der ikke fik dækket sine behov.


Jeg var også rigtig ked af, at jeg ikke kunne fuldamme, men det går over igen! Og hvis du skulle få mod på det senere, så kan man heldigvis starte igen.. Hvis man har overskuddet. Det havde jeg ikke :genert :


Har valgt at få ammestop piller, så det er den endelige beslutning.. :/
Men det er som regel også kun her i de mega hormonella aften/nattetimer, at jeg sidder og græder lidt over det.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 24. jan 2018, 18:29

Vi er med på sygdomsbølgen. V har været syg siden fredag. I dag virkede det dog endelig til at vende. Hun har spist mere og været bedre tilpas. Tror dog stadig ikke hun er klar til vs før tidligst fredag.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 24. jan 2018, 18:42

Bah. Fs mega forkølelse er nu blevet opgraderet til virus lungebetændelse.
Heldigvis står der overalt at det varer 1-2 uger og uge 1 er næsten forbi, men shit han er sølle.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 24. jan 2018, 19:03

Tillykke Twinkle og velkommen til :) Kan godt forstå, du lige skal sluge den vedrørende amning. Det havde jeg også skulle, men som du selv er inde på, handler det lige præcis om at fokusere på, at den lille får det, det er bedst for ham, og som han trives bedst med!

Vi er også sygdomsramte. Har haft E til lægen i dag og kom hjem med penicillin og inhalator :( Puha, jeg synes det var grænseoverskridende at måtte holde hans lille hoved fast og tvinge ham til at indånde medicin. Heldigvis tog han det bare total afslappet og smilede og fjollede videre lige efter - og nu sover han! Stille og fredeligt og uden at lyde som en forkalket kaffemaskine.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. jan 2018, 19:35

Twinkle, jeg har ikke kunnet ammet nogen af mine børn, og især første gang (men også anden gang) var det en stor sorg for mig. Noget med bristede drømme og forventninger.

Men en god mor sidder ikke i brysterne, og man kan sagtens få sunde, stærke og raske børn, selvom de ikke er blevet ammet.

Tillykke med ham :kys:.
2
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. jan 2018, 07:18

Sorenspige skrev:Twinkle, jeg har ikke kunnet ammet nogen af mine børn, og især første gang (men også anden gang) var det en stor sorg for mig. Noget med bristede drømme og forventninger.

Men en god mor sidder ikke i brysterne, og man kan sagtens få sunde, stærke og raske børn, selvom de ikke er blevet ammet.

Tillykke med ham :kys:.


Du har helt ret, jeg tror også det handler om bristede drømme og forventninger, at tingene ikke gik som jeg havde håbet (og forberedt mig på)
Er glad for at jeg har min mand, hans holdning til det er at jeg skal gøre det, som føles bedst for mig. Og han trøster mig hver gang jeg får de her ture, hvor jeg er ked af det over amning. At han så også nyder godt af at kunne give Benjamin mad, er en dejlig sidebonus.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. jan 2018, 07:29

Her har vi haft en træls nat, slet ikke som forventet.
Min mand har et par dage brokket sig over en lidt hævet og øm testikel. Fik ham til at ringe til vagtlægen i går, hvor han fik en tid 20.20. Tænkte det nok bare var noget betændelse (har han haft før), så regnede med en omgang antibiotika og så hjem. Men nej.

Fra vagtlægen blev han sendt videre til kirurgisk og indlagt(!), mens jeg sad herhjemme med Benjamin og gik mere og mere i panik. Det var ikke sådan jeg havde forestillet os vores første aften hjemme.
Jeg ringede grædefærdig til min mor og fik fremstammet, “mor, jeg har brug for din hjælp :whine:

Hun sad hos mig fra ca 21 til 01.30, hvor min mand kom hjem igen. Det viste sig, at han slet ikke havde behov for at blive opereret, men bare skulle have antibiotika :rulle: men better safe then sorry..

Om halvanden time kommer sundhedsplejersken på besøg for første gang, det bliver lidt spændende.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 25. jan 2018, 08:13

Åh Twinkle. Sikke en hård start i har. Men altså stort tillykke med ham. Godt du fik rakt ud til din mor. Selvfølgelig er det er tab for dig ikke at amme når du havde set frem til det. Og mon ikke i det hele taget den hårde start og fødsel sidder i dig? Vær obs på en efterfødselsreaktion. Bed også din mand være obs på dig for man opdager det som regel ikke selv.

Knus til dig :kys:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2018, 08:22

Idag er min lillebitte dreng 1 år gammel! :lun:
11
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 25. jan 2018, 08:28

JoyNips skrev:Idag er min lillebitte dreng 1 år gammel! :lun:


Gud, hvor er det gået vildt stærkt!

Stort tillykke med ham!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 25. jan 2018, 08:29

Puha twinkle! Det lyder bestemt ikke rart. Men godt, din mor kunne træde til.

Håber, I får lidt mere fred til at falde til nu, og at sp-besøget går fint :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 25. jan 2018, 08:29

Tillykke Joy ! :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 25. jan 2018, 13:23

Tillykke til miniJoy!
0

Tilbage til "Forældre"