Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 21. aug 2018, 18:39

Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 21. aug 2018, 18:46

Vi bruger os stadig kun vand, 13,5 måned. Har ikke planer om
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 18:53

Sangius skrev:Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)


Sæbede I hende så ind der? Jeg har også haft Nora med under bruseren, men det har også kun været vand, dvs før eller efter, jeg selv vaskede hår osv.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 21. aug 2018, 18:59

Vi har også oftest Benjamin med i brusebad, hvis jeg bruger sæbe kommer jeg det på en vaskeklud. Vi bruger sjældent sæbe, har kun gjort det er par gange. Ungen er en regulær skidt-magnet, og hvis han fx får makrel i tomat synes jeg, at han kan stinke i flere dage. Eller hvis han gylper og det lugter ekstremt, og så får smadret rundt i det, før jeg opdager det. Jeg er meget sart ift. bræklugt :badr:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 21. aug 2018, 19:05

Vixen skrev:
Sangius skrev:Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)


Sæbede I hende så ind der? Jeg har også haft Nora med under bruseren, men det har også kun været vand, dvs før eller efter, jeg selv vaskede hår osv.


Ja, det gjorde vi. Havde gerne en af de billige højstole fra Ikea med derud, så kunne man sætte hende i den. Vores brusekabine er også lille, så stolen kunne ikke rigtig vælte nogen vegne. :)
Senest rettet af Sangius 21. aug 2018, 19:08, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. aug 2018, 19:06

Min dreng fik ikke sæbe i badevandet,før han blev omkring 3år, og det var mest, fordi han syntes, det var skægt med skummet. Han får stadig ikke vasket hår med shampoo særligt tit.

Da lillesøster ofte er i bad med storebror, er hun kommet tidligere i kontakt med sæbe. Hendes hår er også lidt finere end hans, så det bliver vasket med shampoo ca. hveranden gang.

De kommer stadig begge i bad af og til uden sæbe, og jeg synes egentlig, at de bliver fint rene alligevel.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 21. aug 2018, 19:38

Asger (14 mdr) kommer i bad med sæbeskum, ellers kan jeg ikke nå at vaske ham inden han bliver sur og vil op :genert: Han bor nærmest i en sandkasse hele dagen, så jeg vil faktisk også helst vaske ham med sæbe, man ved aldrig hvor mange katte der har skidt i sandet.

Jeg synes ikke han har været generet af kløe, hvis han en enkelt gang ikke er blevet skyllet. Han bliver smurt med babyolie eller creme efter hvert bad.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2018, 19:58

Vi bruger heller ikke ret meget sæbe.
Den store får vasket hår en gang om ugen (medmindre det er blevet meget beskidt eller de hsr lavet bål i sfo’en).

Den lille får primært skyllet hår. Vasker med sæbe hvis det lugter(fx mens det var meget varmt) eller hvis jeg har fjernet arp med olie (hun er 21 mdr og døjer stadig meget med arp :rulle:).
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 21. aug 2018, 20:43

twinkle skrev:Vi har også oftest Benjamin med i brusebad, hvis jeg bruger sæbe kommer jeg det på en vaskeklud. Vi bruger sjældent sæbe, har kun gjort det er par gange. Ungen er en regulær skidt-magnet, og hvis han fx får makrel i tomat synes jeg, at han kan stinke i flere dage. Eller hvis han gylper og det lugter ekstremt, og så får smadret rundt i det, før jeg opdager det. Jeg er meget sart ift. bræklugt :badr:


Selvfølgelig, en vaskeklud! :P Det bruger jeg også når jeg har hende i bad, men havde ikke overvejet at komme sæbe på én og have hende i brusebad. Ammehjerne... damn ;)

Sangius skrev:
Vixen skrev:
Sangius skrev:Vixen - vi havde hende ofte bare med i brusebad :)


Sæbede I hende så ind der? Jeg har også haft Nora med under bruseren, men det har også kun været vand, dvs før eller efter, jeg selv vaskede hår osv.


Ja, det gjorde vi. Havde gerne en af de billige højstole fra Ikea med derud, så kunne man sætte hende i den. Vores brusekabine er også lille, så stolen kunne ikke rigtig vælte nogen vegne. :)


Ah, smart med højstolen! Vores brusekabine er også lille, så det kunne man nok godt. Det må jeg lige prøve, når vi alligevel skal have en ekstra højstol.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 21. aug 2018, 23:15

Luna er 1½ og vi har endnu ikke brugt sæbe til hende :genert:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. aug 2018, 04:42

Jeg har ambitioner om at køre helt produktfri, i så høj grad som muligt. Bliver håret fedtet på børn, eller kan man klare sig med bare at bruge vand?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2018, 04:51

Neenah skrev:Jeg har ambitioner om at køre helt produktfri, i så høj grad som muligt. Bliver håret fedtet på børn, eller kan man klare sig med bare at bruge vand?


Vi har primært brugt vand.

Men arp (og det får de fleste mig bekendt) kan nok ikke fjernes uden. For det fjerner man ved at putte olie i håret, redde det og så vaske det. Tror ikke man får olien ud uden sæbe.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FruKuk » 22. aug 2018, 07:31

Neenah skrev:Jeg har ambitioner om at køre helt produktfri, i så høj grad som muligt. Bliver håret fedtet på børn, eller kan man klare sig med bare at bruge vand?


Mine unger er vasket uden sæbe og shampoo til omkring 6 års alderen. Og de har ikke fedtet hår. Og de lugter heller ikke.

Med undtagelse af som Bøtte skriver oliebehandling ved arp.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. aug 2018, 07:48

Ingen grund til shampoo i lang tid - bortset fra ved olie, som Bøtte skriver.

Jeg er helt glad for at læse, at der er mange andre, som heller ikke bruger så meget sæbe og shampoo. Mit indtryk var, at de fleste hjorde det.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. aug 2018, 07:55

AgentPixie skrev:
Zonta skrev:Min mand tog vores hund og søn (som vi i øvrigt endelig har fundet navn til - han skal hedde Johan :lun: ) med på gåtur i morges. Jeg fik været i langt bad og både brugt hårkur OG barberet ben, så jeg føler mig som et helt nyt menneske!

Og nu er han endelig så meget over sin fødselsvægt (han er 3 uger og 4 dage i dag og i går vejede vi ham til 4.410 gram mod 4.130, da han blev født), at sundhedsplejersken har givet grønt lys for at vi ikke behøver vække ham hver 3. time, men kan lade ham melde sig selv og se hvordan det går. Så det er stadig hårdt, men det giver noget mere luft. I forhold til amning ammer jeg 2-4 gange om dagen og så får han flaske for resten. Det er sådan lidt ambivalent, for jeg ville gerne fuldamme, men alt det fokus der har været på vægt og mad har bare været for hårdt. Måske kommer jeg til at amme mere, måske ikke, men uanset hvad, så var det en god løsning at gå på delvis erstatning.

Og så har jeg bestilt tid hos en kiropraktor til ham, for han har klart en favoritside og ser også lidt mere flad ud på den ene side af hovedet.

Johan er SÅ fint, det overvejede vi også :love:

Kan du mærke nogen forskel på ham, nu han får flaske?

Vi snakkede om det allerede på dagen for MD, da vi fandt ud af, at han var en dreng. Vi ville bare ikke beslutte os 100% for noget. Da han så endelig blev født, var der så meget andet at tænke på og det var ikke sådan at vi tænkte "Gud, det er da bare dét han skal hedde!". Så vi havde et par andre i spil, men vi blev lidt ved med at vende tilbage til Johan. Så nu blev det til dét og det er vi rigtig glade for.

Jeg synes det er lidt svært at sige. I går powernappede han kun sammenlagt en times tid fra 15-23 på trods af flere flasker, amning osv. :træt2: Og jeg synes han kan spise meget. Han spiser tit omkring 130 ml, men han ligger tit bare og hyggesutter. Det er det samme med amningen. Tror seriøst han kunne ligge flere timer og bare hyggesutte. Synes det er svært at lære hans signaler at kende. Når han vågner, f.eks. efter de gange hvor han tager 3 timers lur, så er han sulten og det er tydeligt. Men ellers så er han lidt svær at tyde. Håber det bliver bedre :lol:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"