Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 16. aug 2019, 19:33

K kan også sagtens karte rundt i noget tid, før hun falder til ro. Nogle dage er jeg lige ved at opgive, og så falder hun pludselig om og snorksover.

Det er vitterligt fra 0 til 100 på fem sekunder. Eller omvendt :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. aug 2019, 19:33

Zonta skrev:Jeg tænker lidt det samme. Det er ikke sikkert, at det går hurtigere til at starte med, men det at få brudt vanen er det vigtigste, når nu du ikke er glad for måden det bliver gjort på nu. Jeg tror det er vigtigt for dig, at tage stilling til hvad du gør i hvilke tilfælde og så holder fast. Det er vigtigt for Otto, at han ved hvad han kan regne med der sker, når han bliver puttet, så han kan finde trygheden i det.

Prøv hver ting af i flere dage og prøv med få nye ting ad gangen, så du kan få en bedre fornemmelse af hvad der virker. Måske skal han holdes (blidt) fast i sengen, måske svøbes, måske nusses, måske nynnes for, måske skal han lige have lov til at karte rundt før han kan lægge sig ned.


Nej, jeg er ikke glad for det som det er pt.

Jeg kender godt til konceptet faste putteritualer - men når man står og måske skal ændre sin procedure, kan man jo godt komme til at slingre i valsen. Især når barnet også slingrer og den ene dag falder i søvn på 10 minutter og de næste dage på 55.

Sorry, men jeg føler mig lidt talt ned til - det er helt sikkert ikke din mening, men selv om jeg lyder sådan, så er jeg ikke helt idiot.
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. aug 2019, 19:34

I øvrigt, L_W, vil jeg bare lige sige, at jeg fuldt ud forstår, hvis du ikke kan overskue at lave om på det. Det er så meget lettere sagt end gjort og jeg er ikke ligefrem skide god til det der med tålmodighed.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. aug 2019, 19:35

I øvrigt, så rejser Zoe sig op nu, som regel op af ting, men også nogle gange bare fra gulvet. Så står hun 2-10 sek helt selv, uden at holde i noget, og så bum, ned på numsen. Det går godt nok stærkt, pt. Hun begyndte at kravle for, hvad, 3 uger siden? Min kæreste er ved at revne af stolthed.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. aug 2019, 19:36

Aquadorable skrev:K kan også sagtens karte rundt i noget tid, før hun falder til ro. Nogle dage er jeg lige ved at opgive, og så falder hun pludselig om og snorksover.

Det er vitterligt fra 0 til 100 på fem sekunder. Eller omvendt :lol:


Otto kender kun den omvendte vej - PLING, så er han lysvågen-vejen :lol:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. aug 2019, 19:38

Little_Woman skrev:
Zonta skrev:Jeg tænker lidt det samme. Det er ikke sikkert, at det går hurtigere til at starte med, men det at få brudt vanen er det vigtigste, når nu du ikke er glad for måden det bliver gjort på nu. Jeg tror det er vigtigt for dig, at tage stilling til hvad du gør i hvilke tilfælde og så holder fast. Det er vigtigt for Otto, at han ved hvad han kan regne med der sker, når han bliver puttet, så han kan finde trygheden i det.

Prøv hver ting af i flere dage og prøv med få nye ting ad gangen, så du kan få en bedre fornemmelse af hvad der virker. Måske skal han holdes (blidt) fast i sengen, måske svøbes, måske nusses, måske nynnes for, måske skal han lige have lov til at karte rundt før han kan lægge sig ned.


Nej, jeg er ikke glad for det som det er pt.

Jeg kender godt til konceptet faste putteritualer - men når man står og måske skal ændre sin procedure, kan man jo godt komme til at slingre i valsen. Især når barnet også slingrer og den ene dag falder i søvn på 10 minutter og de næste dage på 55.

Sorry, men jeg føler mig lidt talt ned til - det er helt sikkert ikke din mening, men selv om jeg lyder sådan, så er jeg ikke helt idiot.

Det er jeg virkelig ked af - det var slet ikke ment sådan. Synes slet ikke du er idiot - eller lyder sådan for den sags skyld. Gav bare de ting videre, som vi har snakket med en familiepædagog om fordi vi var ved at gå ud af vores gode skind pga. månedsvis med marathonputninger på 1-2 timer med en ulykkelig søn og frustrerede forældre.

Edit: Og i øvrigt, så kan man tro man har luret hele finten ved ungen og så beslutter de sig for, at det er tid til nye vaner. Så kan man så starte forfra med at finde ud af hvad der virker. Det er virkelig ikke let!
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2019, 21:47

Rodet indlæg, så er I advaret:

Lige for tiden hader jeg at amme, det er så frustrerende at bruge så sindssyg mange timer i døgnet på det når jeg føler lejligheden sejler og der er så meget jeg hellere ville. Ja, vi har lige ramt nogle af de der dage hvor baby kun ammer én gang i døgnet, men den amning tager så 23 timer :lol: Jeg ved jeg godt det bliver bedre men lige nu ville jeg sgu ønske at jeg ikke ammede...
Senest rettet af godtnavn 17. aug 2019, 14:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2019, 10:44

Bedste bleer til en slank dreng (pt 9,5 måned)?

Vi har det meste af tiden brugt Libero eller Pampers om natten og de billigere alternativer fra Rema/Lidl om dagen, men nu oplever vi gang på gang uheld :forvirret2: Mest i siden og lidt om på ryggen, hvor der ofte er en tydelig tis-plet, når vi tager ham op fra lur. Måske der ikke er nogen vej udenom de dyre bleer, men hvis I har erfaringer med de billigere mærker, shout out :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. aug 2019, 11:00

girl_beat skrev:Bedste bleer til en slank dreng (pt 9,5 måned)?

Vi har det meste af tiden brugt Libero eller Pampers om natten og de billigere alternativer fra Rema/Lidl om dagen, men nu oplever vi gang på gang uheld :forvirret2: Mest i siden og lidt om på ryggen, hvor der ofte er en tydelig tis-plet, når vi tager ham op fra lur. Måske der ikke er nogen vej udenom de dyre bleer, men hvis I har erfaringer med de billigere mærker, shout out :)


Vi var glade for dem fra Aldi, alle andre lækkede om natten (selvom der ikke var meget i bleen). Pasformen fungerede til vores slanke dreng i den alder.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 17. aug 2019, 11:15

Vi er glade for Føtex/Bilkas levevis. Både da han var yngre og slankere og nu i str 6.

Faktas (ved ikke hvad mærket er :gruble: ) har vi måtte købe i nød, hjemme ved mine forældre. De sidder super underligt på ham og materialet virker forkert (sidste er måske en vanesag). Men dem køber vi ikke igen.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. aug 2019, 12:23

Aldi virker rigtig godt på Otto!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 17. aug 2019, 15:56

girl_beat skrev:Bedste bleer til en slank dreng (pt 9,5 måned)?

Vi har det meste af tiden brugt Libero eller Pampers om natten og de billigere alternativer fra Rema/Lidl om dagen, men nu oplever vi gang på gang uheld :forvirret2: Mest i siden og lidt om på ryggen, hvor der ofte er en tydelig tis-plet, når vi tager ham op fra lur. Måske der ikke er nogen vej udenom de dyre bleer, men hvis I har erfaringer med de billigere mærker, shout out :)


Jeg er med på Aldis bleer. Lavede de alm. bleer i str. 6 brugte vi dem stadig.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 17. aug 2019, 16:54

girl_beat skrev:Bedste bleer til en slank dreng (pt 9,5 måned)?

Vi har det meste af tiden brugt Libero eller Pampers om natten og de billigere alternativer fra Rema/Lidl om dagen, men nu oplever vi gang på gang uheld :forvirret2: Mest i siden og lidt om på ryggen, hvor der ofte er en tydelig tis-plet, når vi tager ham op fra lur. Måske der ikke er nogen vej udenom de dyre bleer, men hvis I har erfaringer med de billigere mærker, shout out :)


K er ikke slank :D Men vi har måttet opgive Rema-bleerne den sidste måned pga. for mange uheld og er gået helt over til Libero (som vi ellers kun brugte om natten før).

Så måske er det det samme for jer.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2019, 17:47

Aquadorable skrev:
girl_beat skrev:Bedste bleer til en slank dreng (pt 9,5 måned)?

Vi har det meste af tiden brugt Libero eller Pampers om natten og de billigere alternativer fra Rema/Lidl om dagen, men nu oplever vi gang på gang uheld :forvirret2: Mest i siden og lidt om på ryggen, hvor der ofte er en tydelig tis-plet, når vi tager ham op fra lur. Måske der ikke er nogen vej udenom de dyre bleer, men hvis I har erfaringer med de billigere mærker, shout out :)


K er ikke slank :D Men vi har måttet opgive Rema-bleerne den sidste måned pga. for mange uheld og er gået helt over til Libero (som vi ellers kun brugte om natten før).

Så måske er det det samme for jer.

Det kan sagtens være... Vi oplever også, at de dyrere mærker kan indeholde mere uden lækage eller uheld af nogen art :) De er bare... ja, dyre :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. aug 2019, 17:58

Zonta skrev:
Little_Woman skrev:
Zonta skrev:Jeg tænker lidt det samme. Det er ikke sikkert, at det går hurtigere til at starte med, men det at få brudt vanen er det vigtigste, når nu du ikke er glad for måden det bliver gjort på nu. Jeg tror det er vigtigt for dig, at tage stilling til hvad du gør i hvilke tilfælde og så holder fast. Det er vigtigt for Otto, at han ved hvad han kan regne med der sker, når han bliver puttet, så han kan finde trygheden i det.

Prøv hver ting af i flere dage og prøv med få nye ting ad gangen, så du kan få en bedre fornemmelse af hvad der virker. Måske skal han holdes (blidt) fast i sengen, måske svøbes, måske nusses, måske nynnes for, måske skal han lige have lov til at karte rundt før han kan lægge sig ned.


Nej, jeg er ikke glad for det som det er pt.

Jeg kender godt til konceptet faste putteritualer - men når man står og måske skal ændre sin procedure, kan man jo godt komme til at slingre i valsen. Især når barnet også slingrer og den ene dag falder i søvn på 10 minutter og de næste dage på 55.

Sorry, men jeg føler mig lidt talt ned til - det er helt sikkert ikke din mening, men selv om jeg lyder sådan, så er jeg ikke helt idiot.

Det er jeg virkelig ked af - det var slet ikke ment sådan. Synes slet ikke du er idiot - eller lyder sådan for den sags skyld. Gav bare de ting videre, som vi har snakket med en familiepædagog om fordi vi var ved at gå ud af vores gode skind pga. månedsvis med marathonputninger på 1-2 timer med en ulykkelig søn og frustrerede forældre.

Edit: Og i øvrigt, så kan man tro man har luret hele finten ved ungen og så beslutter de sig for, at det er tid til nye vaner. Så kan man så starte forfra med at finde ud af hvad der virker. Det er virkelig ikke let!


Det er helt ok - man bliver bare så hudløs når ens mor-skills bliver kommenteret på. Det kender vi nok alle sammen.

Alt forladt :kaffe:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"