Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. jul 2019, 14:11

FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:Alfred er snart 8 mdr, og han er virkelig ikke imponeret over konceptet MAD. Jo, grød i alverdens afskygninger vil han godt have, og mikrospiske smagsprøver. En sjælden gang imellem spiser han brød med smør og pålæg, men ellers er munden bare hermetisk lukket :tie: Det er en helt ny verden, Storebror ÅD bare fra første mundfuld, og har været sindssygt god til at smage nyt.
Har I input, udover at lade tiden arbejde?


Får han selv lov at pille, rode, rage og smage på alt? Vi lægger alt hvad vi spiser i håndfaste størrelser foran Nellie og så kan hun selv få lov til at fedte rundt med det.

Og ellers...tid :fløjt:


Ikke ved hvert måltid, men dagligt.


Okay. Vi kører BLW by proxy. Hun har fået grød et par gange for at få lidt svesker ned og så er man jo helt ude af BLW ifølge fem der kører det 100% :stoned:

Nå, men hun får til hvert eneste måltid lov til at sidde med selv og so far so good


Han er sulten, og han kan nemt spise 2 dl grød (havregrød, flerkorn, spelt, majs osv.) Grøntsager vil han ikke ret gerne, frikadeller og fiskefrikadeller af og til, grøntsagsstænger ok, brød af og til. Han er introduceret til yoghurt og elsker det, men han må jo ikke få for meget af det.
Vi må bare blive ved. Han ammer stadig på livet løs :lol:


Det skal nok komme. Det er ikke noget du skal bekymre dig for meget om. Børn og føde er en evig kilde til bekymringer og jo tidligere man lærer at trække på skuldrene over det jo bedre. Med mindre at vi tale fejlernæring selvfølgelig. Men mon dog


Tror på ingen måde, han er fejlernæret :) Og det bekymrer heller ikke på dén måde - det er bare sjovt, at vores børn er SÅ forskellige.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. jul 2019, 16:48

girl_beat skrev:^ Hvordan er det gået med de første dage væk hjemmefra? :)


Det er gået fint. Far kan bare lægge Max i barnevognen, så falder han selv i søvn.
Jeg har haft en lidt hård start på jobbet, da min ene kollega er syg, og den anden er på ferie. Så jeg er alene med både laboratorie arbejdet og mikroskoperingen, efter et års pause. Damn :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. jul 2019, 17:53

Depeche_Mama skrev:Alfred er snart 8 mdr, og han er virkelig ikke imponeret over konceptet MAD. Jo, grød i alverdens afskygninger vil han godt have, og mikrospiske smagsprøver. En sjælden gang imellem spiser han brød med smør og pålæg, men ellers er munden bare hermetisk lukket :tie: Det er en helt ny verden, Storebror ÅD bare fra første mundfuld, og har været sindssygt god til at smage nyt.
Har I input, udover at lade tiden arbejde?


Otto er på samme hold - men det går dog bedre. Han gagger ikke længere når han får ex stykker af frugt og grønt i munden, men spiser det ofte gerne. Og er også blevet meget bedre til at spise af ske - ikke store portioner, men det er reelt mad og ikke bare smagsprøver.

Så vi lader også tiden arbejde!

Det helt store hit er sådan nogle majs-dimser, de aflange, han spræller og spjætter når jeg åbner posen. Sådan én får han at hygge sig med mens jeg lige gør det andet klar. Der er jo ikke næring i, men alt for at sikre den gode stemning!
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. jul 2019, 18:16

Matilda har lært at bruge en gaffel i dag :lun: Altså, hun kan selvfølgelig ikke selv putte ting på den, men hun kan tage den, spise, og rækker den tilbage til os for at få mere. Det er lidt sejt :love:
5
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf jeanett88 » 17. jul 2019, 19:09

AgentPixie skrev:Har I nogle gode råd mod rå brystvorter? Min mælk er løbet til i nat, men jeg kan ikke holde ud at amme, det føles som om hun har knivblade i munden :ad!: :whine:
Er det dumt at bruge suttebrikker i opstartsfasen?


På apoteket kan man købe amme plaster. De hjælper vildt meget.
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 17. jul 2019, 19:22

Hvornår startede jeres på mad? Og hvad kan de sidde og dimse med og sutte på til at starte med? Sundhedsplejersken foreslog melon, men jeg synes ikke det skal være for sødt til at starte med.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. jul 2019, 19:25

Vi startede på mad da han var 6 måneder.

Du kan tage et helt normalt æble, og så tage en stor bid af det. Så kan baby sidde og sutte på det. Det har Max været meget glad for :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 17. jul 2019, 19:27

didaa skrev:Hvornår startede jeres på mad? Og hvad kan de sidde og dimse med og sutte på til at starte med? Sundhedsplejersken foreslog melon, men jeg synes ikke det skal være for sødt til at starte med.

Vi startede ved 5 mdr. og kun med tynd grød. Lidt efter fik han lov at sutte/gumle på agurkestave, appelsinbåde, peberfrugt og brødskorper :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 17. jul 2019, 19:38

Sangius skrev:Vi startede på mad da han var 6 måneder.

Du kan tage et helt normalt æble, og så tage en stor bid af det. Så kan baby sidde og sutte på det. Det har Max været meget glad for :)


God ide :)
0
didaa
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf didaa » 17. jul 2019, 19:39

girl_beat skrev:
didaa skrev:Hvornår startede jeres på mad? Og hvad kan de sidde og dimse med og sutte på til at starte med? Sundhedsplejersken foreslog melon, men jeg synes ikke det skal være for sødt til at starte med.

Vi startede ved 5 mdr. og kun med tynd grød. Lidt efter fik han lov at sutte/gumle på agurkestave, appelsinbåde, peberfrugt og brødskorper :)


Hvordan var opstarten? Min er 5 måneder her i weekenden, og jeg tænker vi går lige så stille i gang. Interessen er der i den grad lige nu.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kolibrien » 17. jul 2019, 20:04

Min søn er lidt over 7 måneder, og vi godt i gang med maden. Han spiser godt, men jeg mangler noget, han kan sidde med og selv gnaske i. Jeg har sgu en smule madangst - så agurkestave, æblebåde og andre fødevare han kan bide/knække hårdere stykker af gør mig lidt nervøs.. Han har to tænder i undermunden. Lige nu får han de der majschips, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere variation?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. jul 2019, 20:19

:banan:
Kolibrien skrev:Min søn er lidt over 7 måneder, og vi godt i gang med maden. Han spiser godt, men jeg mangler noget, han kan sidde med og selv gnaske i. Jeg har sgu en smule madangst - så agurkestave, æblebåde og andre fødevare han kan bide/knække hårdere stykker af gør mig lidt nervøs.. Han har to tænder i undermunden. Lige nu får han de der majschips, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere variation?


Bananpandekager, rugbrød, banan, agurkeskiver, kartofler, frikadeller har M været glad for.

Vi giver ikke æbler (eller gulerod, selvfølgelig) pga hårdheden.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 17. jul 2019, 20:21

Kolibrien skrev:Min søn er lidt over 7 måneder, og vi godt i gang med maden. Han spiser godt, men jeg mangler noget, han kan sidde med og selv gnaske i. Jeg har sgu en smule madangst - så agurkestave, æblebåde og andre fødevare han kan bide/knække hårdere stykker af gør mig lidt nervøs.. Han har to tænder i undermunden. Lige nu får han de der majschips, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere variation?


Herhjemme er banan, avokado, hindbær, kiwi og jordbær et hit, og så (godt) kogte grøntsager - broccoli/gulerod/blomkål. Og skorper (de der hårde tvebak/ting).
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. jul 2019, 20:26

Kolibrien skrev:Min søn er lidt over 7 måneder, og vi godt i gang med maden. Han spiser godt, men jeg mangler noget, han kan sidde med og selv gnaske i. Jeg har sgu en smule madangst - så agurkestave, æblebåde og andre fødevare han kan bide/knække hårdere stykker af gør mig lidt nervøs.. Han har to tænder i undermunden. Lige nu får han de der majschips, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere variation?


Ostehaps, most banan (små stykker som jeg moser mellem fingrene), bløde blommer (uden sten og skind, modne kiwi stykker, evt med det midterste hårde skåret væk.) udkogt broccoli eller blomkål. Kogte stykker gulerødder.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 17. jul 2019, 20:27

Nå ja, de der skorper er guld! De holder virkelig længe :lol: :banan:
1
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"