Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 14. jul 2019, 20:54

Vi er på landet pt :lol:
Min kæreste passer sin fars hus, så vi kom herned i går og tager hjem i morgen. Det er okay, men jeg er altså ikke fan af at være i andres hjem på den måde. Især ikke fordi min svigerfar er sådan en Georg gearløs type, så der er bare dimserier alle steder, og Zoe kan ikke rigtig kravle rundt, og vejret er ikke til at vi kan være ude. Og så er det bare hammerbesværligt ikke at have alle sine (Zoes) ting med. Men min kæreste ville gerne have at vi kom herned, så det gjorde vi. Jeg har gået og Grint lidt i skægget over det, for min kæreste foreslog at vi tog i bilka i går, så M, ham der ikke ville det her baby noget, ham som ikke kan overskue hvis det bare lugter en smule af familien Danmark livet - han tilbragte FRIVILLIGT, EFTER EGET FORSLAG - sin lørdag aften i Bilka hvor han dansede rundt med indkøbsvognen med Zoe i, mens jeg kiggede på børnetøj. :lol: det havde jeg aldrig, I min vildeste fantasi, forestillet mig. Det er som om han har fået en anden personlighed.
8
My world 12-10-18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12975

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. jul 2019, 21:19

Alva sover i en dragt Luna passede da hun var 3½ måned, det er seriøst en kæmpe baby jeg har mig!

Jeg kan sgu ikke helt finde ud af hvad vi skal gøre med Lunas søvn, dropper vi luren sover hun et sted mellem 19 og 20, så jeg tænker egentlig det er fint, men hun er bare meget overstimuleret sen eftermiddag, bliver dog bedre om aftenen, og lægger vi hende kl 14 ville hun uden tvivl falde i søvn og tage en god middagslur, men så hedder sengetid bare 22-23... Så egentlig virker det mest rigtigt at droppe luren, men det er jo vores behov at hun sover tidligere til aften, for hun har vel behov for luren ellers villehun vel ikke falde nemt i søvn, eller? Synes det er svært!

Alva har nogle hårde nætter jeg kan ikke sove når hun ammer, kan jeg sagtens med Luna, men kan ikke finde en god måde at ligge på med så lille en baby og hun vågner det sekund hun ryger af brystet, så lige nu ligger vi og ammer... I nat fik jeg 1 times søvn, så jeg har klatsovet en del i løbet af dagen, mandne er heldigvis god til at tage begge børn, men jeg kan godt nok mærke det på humøret, og kommer også til at vrisse af manden over nærmest ingenting, men er bare så smadret! Det hjælper heller ikke at han mest har taget vores store i starten hvilket har medført at Alva kun vil mig, hos Luna var vi begge lige gode pånær når hun var sulten, men Alva vil kun mor bare der er det mindste. Så det gør det jo bare ekstra hårdt for han kan ikke så nemt tage over når jeg har brug for aflastning.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. jul 2019, 23:11

godtnavn skrev:Alva sover i en dragt Luna passede da hun var 3½ måned, det er seriøst en kæmpe baby jeg har mig!

Jeg kan sgu ikke helt finde ud af hvad vi skal gøre med Lunas søvn, dropper vi luren sover hun et sted mellem 19 og 20, så jeg tænker egentlig det er fint, men hun er bare meget overstimuleret sen eftermiddag, bliver dog bedre om aftenen, og lægger vi hende kl 14 ville hun uden tvivl falde i søvn og tage en god middagslur, men så hedder sengetid bare 22-23... Så egentlig virker det mest rigtigt at droppe luren, men det er jo vores behov at hun sover tidligere til aften, for hun har vel behov for luren ellers villehun vel ikke falde nemt i søvn, eller? Synes det er svært!

Alva har nogle hårde nætter jeg kan ikke sove når hun ammer, kan jeg sagtens med Luna, men kan ikke finde en god måde at ligge på med så lille en baby og hun vågner det sekund hun ryger af brystet, så lige nu ligger vi og ammer... I nat fik jeg 1 times søvn, så jeg har klatsovet en del i løbet af dagen, mandne er heldigvis god til at tage begge børn, men jeg kan godt nok mærke det på humøret, og kommer også til at vrisse af manden over nærmest ingenting, men er bare så smadret! Det hjælper heller ikke at han mest har taget vores store i starten hvilket har medført at Alva kun vil mig, hos Luna var vi begge lige gode pånær når hun var sulten, men Alva vil kun mor bare der er det mindste. Så det gør det jo bare ekstra hårdt for han kan ikke så nemt tage over når jeg har brug for aflastning.

Hvis Luna ellers fungerer uden lur, så ville jeg gøre det. Også for jer voksnes skyld. Plus at hvis hun først sover kl. 23, så er det ikke særlig mange timer hun får om natten. Evt. kan I lave nogle helt nede i tempo aktiviteter om eftermiddagen, hvis det er dér, det kammer lidt over?

I forhold til Alva, så skal det nok komme, at I kan finde ud af noget med at hun spiser bedre og mere ubemærket. Og indtil da, der er du bare noget klattet og det er okay. Det er hårdt at have en lille baby, som kræver så meget :kram:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 15. jul 2019, 11:39

Moxy-lady skrev:
Depeche_Mama skrev:Generelt synes jeg, at tilgangen med 'det er en fase' og så at gå til putningen med 'det tager den tid, det tager' har reddet sindssygt mange aftener her ved os.


Den har jeg svært ved nogle dage. Især fordi jeg synes at den ene fase tager den anden pt :tie:


Sådan fortsætter det. Vores 7årige er stadig i forskellige faser. Forskellen er bare, at barnet bliver ældre og dermed modnes, så de kan forstå (dele af) fornuftig snak. Indtil da må vi jo styre dem gennem faserne. Det eneste, der er sikkert med en baby, er at intet er forudsigeligt.
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2019, 21:04

Jeg prøvede noget nyt her til aften (efter 3.putteforsøg)

Jeg lod hende ligge i vores seng og tumle rundt. Og så lå jeg og skærmende så hun ikke kunne falde ud, og samtidig lå jeg og slappede af og ikke halvsov, men sådan halvt lukkede øjne og uden at interagere meget med hende. Og så babserne ude, og så tumlede hun ellers, hen til babsen og tilbage igen. Først finde den ene sut, så finde en anden og skifte den ud. Jeg droppede det efter en halv times tid, og smed hende i viklen igen, og så satte jeg den så hun lå i den og ammede - og så gik hun kold i morgen tror jeg at jeg starter ud med tumleriet i sengen, for tror godt det kunne have fungeret hvis heg havde haft mere tålmodighed, fordi jeg ikke var specielt meget "på", og egentlig bare lå og slappede af.


Noget andet er at hendes søvn er vildt urolig og dårlig pt. Fuck jeg var færdig i morges, det var bare konstant tonsen rundt og græde i søvne. Håber virkelig snart hun får lidt ro på igen. Jeg synes også at mængden af amninger er steget, både pm natten, men i særdeleshed om dagen, hvor vi jo egentlig var nede på 1-2 gange fra 7-19. Synes egentlig at det er lidt irriterende, fordi det jo går den forkerte vej. Hun spiser stadig en masse rigtig mad, det virker som om at amningen er ekstra, omend hun I sagens natur stadig spiser mindre mad end før.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. jul 2019, 04:18

Moxy-lady skrev:Jeg prøvede noget nyt her til aften (efter 3.putteforsøg)

Jeg lod hende ligge i vores seng og tumle rundt. Og så lå jeg og skærmende så hun ikke kunne falde ud, og samtidig lå jeg og slappede af og ikke halvsov, men sådan halvt lukkede øjne og uden at interagere meget med hende. Og så babserne ude, og så tumlede hun ellers, hen til babsen og tilbage igen. Først finde den ene sut, så finde en anden og skifte den ud. Jeg droppede det efter en halv times tid, og smed hende i viklen igen, og så satte jeg den så hun lå i den og ammede - og så gik hun kold i morgen tror jeg at jeg starter ud med tumleriet i sengen, for tror godt det kunne have fungeret hvis heg havde haft mere tålmodighed, fordi jeg ikke var specielt meget "på", og egentlig bare lå og slappede af.


Noget andet er at hendes søvn er vildt urolig og dårlig pt. Fuck jeg var færdig i morges, det var bare konstant tonsen rundt og græde i søvne. Håber virkelig snart hun får lidt ro på igen. Jeg synes også at mængden af amninger er steget, både pm natten, men i særdeleshed om dagen, hvor vi jo egentlig var nede på 1-2 gange fra 7-19. Synes egentlig at det er lidt irriterende, fordi det jo går den forkerte vej. Hun spiser stadig en masse rigtig mad, det virker som om at amningen er ekstra, omend hun I sagens natur stadig spiser mindre mad end før.

Men det giver rigtig god mening, at hun søger mere trøst og tryghed i amningen hvis hun samtidig sover så uroligt for tiden. Hun har tydeligvis mange ting, der skal bearbejdes og det gør søvnen urolig. Heldigvis er det bare en fase, men forhåbentlig hurtigt overstået :ninja:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 16. jul 2019, 08:55

Vi tumler hver dag efter aftensmad og før putterutinen. Det tager lige det sidste gas af ballonen og pludselig falder hun til ro og gnider øjne. Dermed ikke sagt, at putningen ikke stadig kan tage en time, men hun er ikke så fysisk urolig og kaster sig ikke rundt i sengen, som hun gjorde før.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 16. jul 2019, 10:41

Moxy-lady skrev:Jeg prøvede noget nyt her til aften (efter 3.putteforsøg)

Jeg lod hende ligge i vores seng og tumle rundt. Og så lå jeg og skærmende så hun ikke kunne falde ud, og samtidig lå jeg og slappede af og ikke halvsov, men sådan halvt lukkede øjne og uden at interagere meget med hende. Og så babserne ude, og så tumlede hun ellers, hen til babsen og tilbage igen. Først finde den ene sut, så finde en anden og skifte den ud. Jeg droppede det efter en halv times tid, og smed hende i viklen igen, og så satte jeg den så hun lå i den og ammede - og så gik hun kold i morgen tror jeg at jeg starter ud med tumleriet i sengen, for tror godt det kunne have fungeret hvis heg havde haft mere tålmodighed, fordi jeg ikke var specielt meget "på", og egentlig bare lå og slappede af.

Vi gør nogenlunde det samme; han får lov at tumle og rulle rundt i sin egen seng for at få det sidste energi ud af kroppen. En af os ligger ved siden af og ‘halvsover’ uden meget anden interaktion. Når han begynder at falde til ro, putter vi ham under dynen, kysser godnat og går ud af soveværelset. På den måde er han nu flere gange faldet i søvn selv - ingen gråd eller brok - men en gang imellem kalder han på os og skal lige puttes igen :)

Edit: Det tager ca. 30 min.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 16. jul 2019, 18:25

Er der nogen af jer der har erfaring med at ens barn vågner grædende, og ikke kan trøstes med hverken sut eller bryst. Hun græder og græder i ~10 minutter og så er der ingenting. Først troede jeg at hun havde smerter, men så er det underligt at hun ikke fortsætter med at græde. Jeg har egentlig afskrevet det som mareridt, men det er da længe hun er ked af det, efter hun er vågnet? Hun virker vildt desperat, og sutter sig fast til alt hvad hun kan nå; skulder, hage, bryst ~men når jeg tilbyder hende brystet sutter hun et par gange og græder så videre. Det er så synd for hende, for hun er helt ulykkelig, og jeg er bange for om jeg overser noget.

Derudover er hun begyndt at slå helt vildt meget ud på halsen, hagen og rundt om munden, især når hun har spist, men det forsvinder igen. Hun klør ikke i det, men det ser ret voldsomt ud, synes jeg. Tænker at tage forbi lægen i morgen.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 16. jul 2019, 18:32

Moxy-lady skrev:Er der nogen af jer der har erfaring med at ens barn vågner grædende, og ikke kan trøstes med hverken sut eller bryst. Hun græder og græder i ~10 minutter og så er der ingenting. Først troede jeg at hun havde smerter, men så er det underligt at hun ikke fortsætter med at græde. Jeg har egentlig afskrevet det som mareridt, men det er da længe hun er ked af det, efter hun er vågnet? Hun virker vildt desperat, og sutter sig fast til alt hvad hun kan nå; skulder, hage, bryst ~men når jeg tilbyder hende brystet sutter hun et par gange og græder så videre. Det er så synd for hende, for hun er helt ulykkelig, og jeg er bange for om jeg overser noget.

Derudover er hun begyndt at slå helt vildt meget ud på halsen, hagen og rundt om munden, især når hun har spist, men det forsvinder igen. Hun klør ikke i det, men det ser ret voldsomt ud, synes jeg. Tænker at tage forbi lægen i morgen.


Det lyder som tænder. Man kan købe noget til gummerne på apoteket, som kan lindre.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 16. jul 2019, 19:02

Otto er nu 8 måneder.

Hold kæft, hvor er han dejlig - og hold kæft, hvor er det hårdt!

Sidder lige og hyler lidt, det er så vildt og crazy og skønt og dejligt og stort og voldsomt at være mor til den lille fyr.
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 16. jul 2019, 19:08

Little_Woman skrev:Otto er nu 8 måneder.

Hold kæft, hvor er han dejlig - og hold kæft, hvor er det hårdt!

Sidder lige og hyler lidt, det er så vildt og crazy og skønt og dejligt og stort og voldsomt at være mor til den lille fyr.


Tænker tit på dig, når jeg synes, at livet med en 1-årig er hårdt. For K har jo en far, der kan aflaste mig. Og alligevel synes jeg bare, det er giga-fucking-crazy hårdt at være nogens MOR.

Du er pissesej!!!! :)
4
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. jul 2019, 19:51

Er der andre der oplever, at der kommer små urenheder/bumser i bleområdet ifm. tandfrembrud? Jeg har opdaget at Benjamin har fået to, og han er godt i gang med kindtænderne :tie: (hej 800 opvågninger med utrøstelig gråd)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. jul 2019, 20:34

Aquadorable skrev:
Little_Woman skrev:Otto er nu 8 måneder.

Hold kæft, hvor er han dejlig - og hold kæft, hvor er det hårdt!

Sidder lige og hyler lidt, det er så vildt og crazy og skønt og dejligt og stort og voldsomt at være mor til den lille fyr.


Tænker tit på dig, når jeg synes, at livet med en 1-årig er hårdt. For K har jo en far, der kan aflaste mig. Og alligevel synes jeg bare, det er giga-fucking-crazy hårdt at være nogens MOR.

Du er pissesej!!!! :)

Jeg er helt på Aquas hold her, L_W!

Kæft man, jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, hvis jeg havde været alene. Jeg havde været så slidt ned og energiforladt :genert: Jeg synes også det er rocker hårdt og lige om lidt har jeg været mor i et år og det er ikke helt til at forstå at tiden på én og samme gang har sneglet sig afsted og er fløjet forbi :stoned: Det er ret vildt, det her mor-noget.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 17. jul 2019, 03:17

Nå, pyller de seneste par dage er vist pga. tænder. Kan se en fortand næsten er brudt igennem. Tandplejeren i min mødregruppe sagde så lige, at hun kunne se, at Sofie havde 4 tænder på trapperne :tie: Hun har reageret forskelligt på alle 4 tænder, så ved ikke lige, hvad jeg har i vente.

Vi havde hele mødregruppen inkl partnere på besøg i går til grill, det var bare så hyggeligt! Havde dog håbet, at Sofie sov længere end til kl 05, nu hvor hun blev kørt godt træt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"