Debattens mødregruppe

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 21. maj 2019, 12:55

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Øj altså, J har så svært ved at sove - der bliver så varmt på vores 1. sal. Når det allerede er så slemt nu, så gruer jeg virkelig for sommeren... Overvejer om vi skal have noget aircon-agtigt, der kan sørge for en behagelig temperatur. Vil det være helt overkill? :genert:


Jeg ville i hvert fald være meget opmærksom på, at han ikke blev syg af at ligge i aircon :)

Vi har vinduet meget lidt på klem om natten hos os, og det fungerer indtil videre.

Jeg tænkte på sådan en luft til luft varmepumpe, som også kan køle luften. At have den kørende om dagen og slukket om natten. I går var der 26 grader deroppe på trods af åbne vinduer hele dagen. Vi havde endda skråvinduet på udluftnings-indstilling. Han sov i kortærmet body uden dyne på og havde en fin temperatur. Ved ikke lige hvad vi gør, når det bliver 25 grader udenfor... :tie:


Hmmm, nej, det lyder voldsomt med 26 grader. Vi havde 21 i soveværelserne i går.

Det kunne godt lyde som en god løsning med noget køling i dagtimerne :)
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 21. maj 2019, 12:56

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Jer med lidt ældre børn; hvornår er de gået fra to til en lur?

K på næsten et år er begyndt at være tæt på umulig at få til at sove om eftermiddagen. Problemet er imidlertid, at hun kun tager max 1 1/2 time om formiddagen, og hvis hun kun skal sove een gang, vil jeg mene, at hun skal forlænge sin eneste lur med en times tid.

Hvad filan gør man lige?

Nogle dage har Johan kun sovet 1-2 timer i løbet af dagen uden de store problemer. Kan I rykke luren fra formiddag til eftermiddag?

Nogle børn sover bare ikke lige så meget som andre. Er hun startet i institution?


Hun er ikke i institution endnu, nej. Tror hun vil blive meget tvær fra 11 og frem, hvis vi skal rykke luren ... men det kan vi jo blive nødt til.

Synes det er mange timer, hun skal underholdes efterhånden ...
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. maj 2019, 12:57

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Øj altså, J har så svært ved at sove - der bliver så varmt på vores 1. sal. Når det allerede er så slemt nu, så gruer jeg virkelig for sommeren... Overvejer om vi skal have noget aircon-agtigt, der kan sørge for en behagelig temperatur. Vil det være helt overkill? :genert:


Jeg ville i hvert fald være meget opmærksom på, at han ikke blev syg af at ligge i aircon :)

Vi har vinduet meget lidt på klem om natten hos os, og det fungerer indtil videre.

Jeg tænkte på sådan en luft til luft varmepumpe, som også kan køle luften. At have den kørende om dagen og slukket om natten. I går var der 26 grader deroppe på trods af åbne vinduer hele dagen. Vi havde endda skråvinduet på udluftnings-indstilling. Han sov i kortærmet body uden dyne på og havde en fin temperatur. Ved ikke lige hvad vi gør, når det bliver 25 grader udenfor... :tie:


Hmmm, nej, det lyder voldsomt med 26 grader. Vi havde 21 i soveværelserne i går.

Det kunne godt lyde som en god løsning med noget køling i dagtimerne :)

Vi har også værelser mod syd, så der står sol på fra kl. ca. 12 og så til solnedgang. Vi skal også have købt mørklægningsgardiner.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. maj 2019, 12:59

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Jer med lidt ældre børn; hvornår er de gået fra to til en lur?

K på næsten et år er begyndt at være tæt på umulig at få til at sove om eftermiddagen. Problemet er imidlertid, at hun kun tager max 1 1/2 time om formiddagen, og hvis hun kun skal sove een gang, vil jeg mene, at hun skal forlænge sin eneste lur med en times tid.

Hvad filan gør man lige?

Nogle dage har Johan kun sovet 1-2 timer i løbet af dagen uden de store problemer. Kan I rykke luren fra formiddag til eftermiddag?

Nogle børn sover bare ikke lige så meget som andre. Er hun startet i institution?


Hun er ikke i institution endnu, nej. Tror hun vil blive meget tvær fra 11 og frem, hvis vi skal rykke luren ... men det kan vi jo blive nødt til.

Synes det er mange timer, hun skal underholdes efterhånden ...

Da vi snakkede med vuggestue, fortalte de, at de tit spiser frokost omkring kl. 11 - nogle gange lidt før. Og så lægger de børnene bagefter - dem der trænger mest, bliver selvfølgelig lagt først. Så måske var det en idé at prøve at indarbejde det? Så kan hun måske lægges kl. 11.30 og så sove et par timer. Men det er nogle svære overgange. Vi giver oftest to lure, men har også haft enkelte dage med en enkelt og også nogle dage med 3 lure :D
2
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 21. maj 2019, 13:09

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Øj altså, J har så svært ved at sove - der bliver så varmt på vores 1. sal. Når det allerede er så slemt nu, så gruer jeg virkelig for sommeren... Overvejer om vi skal have noget aircon-agtigt, der kan sørge for en behagelig temperatur. Vil det være helt overkill? :genert:


Jeg ville i hvert fald være meget opmærksom på, at han ikke blev syg af at ligge i aircon :)

Vi har vinduet meget lidt på klem om natten hos os, og det fungerer indtil videre.

Jeg tænkte på sådan en luft til luft varmepumpe, som også kan køle luften. At have den kørende om dagen og slukket om natten. I går var der 26 grader deroppe på trods af åbne vinduer hele dagen. Vi havde endda skråvinduet på udluftnings-indstilling. Han sov i kortærmet body uden dyne på og havde en fin temperatur. Ved ikke lige hvad vi gør, når det bliver 25 grader udenfor... :tie:


Hmmm, nej, det lyder voldsomt med 26 grader. Vi havde 21 i soveværelserne i går.

Det kunne godt lyde som en god løsning med noget køling i dagtimerne :)

Vi har også værelser mod syd, så der står sol på fra kl. ca. 12 og så til solnedgang. Vi skal også have købt mørklægningsgardiner.


Mørklægning er en life saver herhjemme i hvert fald!
1
K - 12.06.18 :love:
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Xnaiv » 21. maj 2019, 16:20

NØJ det trækker tænder ud herhjemme lige nu :wacko:

Der sker bare alt for meget i hendes lille hoved til at hun kan kapere det lige nu. Så der er ingen ordentlige lure herhjemme lige nu og hun kræver mig hele tiden. Det er sgu ærlig talt lidt hårdt. Jeg får så dårlig samvittighed over, at jeg bliver irriteret over at hun ikke bare liiige kan give min 5 min... :(

Et af de største problemer er også, at jeg virkelig ikke trives i rod, men tiden er bare ikke til at jeg kan få tingene ordnet. Når der ikke er ryddet op herhjemme kan jeg ikke slappe ordentlig af med hende - så ja, det er lidt en ond cirkel :stoned:

Mor er træt :træt:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 21. maj 2019, 18:02

Tror Alfred er ved at gå tænder. De sidste tre dage har han skidt 10-12 gange dagligt, været mega pylret og har sovet dårligt... Stakkels baby.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 22. maj 2019, 11:04

Jeg er blevet syg. For tredje eller fjerde gang siden fødslen! For fanden da også! Alfred skider bare. Han har lige leveret dagens sjette lort, og klokken er kun 13!
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. maj 2019, 11:11

Depeche_Mama skrev:Tror Alfred er ved at gå tænder. De sidste tre dage har han skidt 10-12 gange dagligt, været mega pylret og har sovet dårligt... Stakkels baby.


Max arbejde på to tænder samtidig, og han er en bæver! Bider i alt og alle. Min mor samlede ham op, og HAPS så bed han hende inden for 2 sekunder. Thea vil ikke i nærheden af ham mere.
Han er helt febrilsk :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. maj 2019, 12:30

Det er sjovt. Vi lægger slet ikke mærke til det der med tænder, synes jeg. M reagerer stort set ikke på det.

Jeg er på dag 3 i første arbejdsuge med 10-11 timers dage. Indtil videre går det ret godt med ingen amning i dagtimerne. Jeg ammer om morgenen inden jeg kører, og så ammer jeg som det første når jeg kommer hjem. Mine boobs er mega spændte, men det gør ikke ondt. I går blev jeg godt nok lige nødt til at malke lidt ud i håndvasken på arbejdet for at komme igennem dagen, men der var jeg også hjemmefra i næsten et halvt døgn.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. maj 2019, 12:36

Aquadorable skrev:Jer med lidt ældre børn; hvornår er de gået fra to til en lur?

K på næsten et år er begyndt at være tæt på umulig at få til at sove om eftermiddagen. Problemet er imidlertid, at hun kun tager max 1 1/2 time om formiddagen, og hvis hun kun skal sove een gang, vil jeg mene, at hun skal forlænge sin eneste lur med en times tid.

Hvad filan gør man lige?


Omkring 1års alderen begyndte min datter kun at sove til middag. Ca 2 timer, fra 12-14.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. maj 2019, 12:41

Vi mærker ikke det helt vilde til det når J får tænder. Han sover lidt dårligere, er lidt ekstra pylret, savler mere og bider lidt mere i ting, men det er ikke så slemt (7-9-13)...

Vi havde SP-besøg i dag. Hun skulle gentage PUF-testen, som hun lavede for to måneder siden. Hun havde ikke en finger at sætte på noget og det gør mig bare så lettet! Hun roste hans fysik, motorik, humør, nysgerrighed og tryghed ved os forældre :lun: Med den start vi havde, er det bare så stort at nå hertil.
Selvfølgelig er der stadig dumme dage, men alt i alt trives han bare rigtig godt.
7
J, juli 2018.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 22. maj 2019, 13:00

Zonta skrev:Vi mærker ikke det helt vilde til det når J får tænder. Han sover lidt dårligere, er lidt ekstra pylret, savler mere og bider lidt mere i ting, men det er ikke så slemt (7-9-13)...

Vi havde SP-besøg i dag. Hun skulle gentage PUF-testen, som hun lavede for to måneder siden. Hun havde ikke en finger at sætte på noget og det gør mig bare så lettet! Hun roste hans fysik, motorik, humør, nysgerrighed og tryghed ved os forældre :lun: Med den start vi havde, er det bare så stort at nå hertil.
Selvfølgelig er der stadig dumme dage, men alt i alt trives han bare rigtig godt.

Dejligt hun ikke havde en finger at sætte på noget! Hvordan har du det, husker det som at du havde det svært i starten?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 22. maj 2019, 13:07

AgentPixie skrev:
Zonta skrev:Vi mærker ikke det helt vilde til det når J får tænder. Han sover lidt dårligere, er lidt ekstra pylret, savler mere og bider lidt mere i ting, men det er ikke så slemt (7-9-13)...

Vi havde SP-besøg i dag. Hun skulle gentage PUF-testen, som hun lavede for to måneder siden. Hun havde ikke en finger at sætte på noget og det gør mig bare så lettet! Hun roste hans fysik, motorik, humør, nysgerrighed og tryghed ved os forældre :lun: Med den start vi havde, er det bare så stort at nå hertil.
Selvfølgelig er der stadig dumme dage, men alt i alt trives han bare rigtig godt.

Dejligt hun ikke havde en finger at sætte på noget! Hvordan har du det, husker det som at du havde det svært i starten?

Jeg har det bedre, tak :kys: Jeg har stadig dage hvor jeg synes tingene er svære og hvor jeg ikke altid orker det helt vilde med ham. Tror dog det bunder mest i, at jeg har lidt svært ved at skulle være på hele tiden. Jeg er meget introvert og lader op alene, så det med at jeg skal være klar til at tage mig af et andet menneske på et hvert givent tidspunkt, synes jeg er hårdt. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan (eller om...) jeg kan få fundet ud af at lade nok op på den korte, ubestemte tid når han f.eks. tager lur. Synes også der er mange praktiske ting der altid skal ordnes.
Og så synes jeg det er voldsomt irriterende, når han ikke gider sove eller sover dårligt. Netop fordi det er dér, der er "pause". Men i næste uge tager min mand ham med op til en af min mands veninder efter første lur og så bliver han nok en god håndfuld timer. Så der tror jeg bare den står på sofa og serier :-D

Oooog sidst, men ikke mindst, så tror jeg også noget af min irritation bunder i, at jeg har gået hjemme siden november '17. Jeg mangler lidt nogle input fra andre end min hund, mand og baby :lol:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. maj 2019, 14:04

Aquadorable skrev:Jer med lidt ældre børn; hvornår er de gået fra to til en lur?

K på næsten et år er begyndt at være tæt på umulig at få til at sove om eftermiddagen. Problemet er imidlertid, at hun kun tager max 1 1/2 time om formiddagen, og hvis hun kun skal sove een gang, vil jeg mene, at hun skal forlænge sin eneste lur med en times tid.

Hvad filan gør man lige?


9 ud af 10 dage sover Benjamin kun én lur, han er 16 mdr. nu, og det har været sådan i et par mdr. Han står som regel op kl 6, spiser frokost kl 11 og bliver så lagt ud til lur senest 11.30, hvor han så tager 2,5/3 timer i streg. Sover han om morgenlur er det maks en time fra 8-9, og det er som regel sådanne dage som i dag, hvor han stod op 4.30 :tie: :træt:
Vi putter for resten til nat kl. 19, og det er han som regel tilpas træt til, at han falder ok nemt i søvn.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Forældre"