Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. maj 2019, 10:18

FormerlyKnownAs skrev:
Kakro05 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?

Vi er glade for vores. Dutten til at folde det sammen gik dog i stykker, så det er aldrig foldet sammen. Vi har købt et nyt fra ikea.


Super.

Jeg gider ikke have et der ikke kan foldes. Synes det er mega belastende på vores åndsvagt indrettede badeværelse.

Depeche_Mama skrev:
Vi havde Flexi til den første, vi synes, det blev ulækkert i folderne, der kom hurtigt fugt og dermed 'mug'. Nu har vi bare overtaget et stort, fast kar, som min søster ville smide ud.
Jeg har set, at Bilka har et fint foldbart et også :)


Jeg gider ikke have er fast kar. Det har vi og jeg bliver idiot af at rykke rundt på det skrummel.

Mht fugt og mug, så tænker jeg at man skal tørre det helt inden at man folder?

Tak for tip med Bilka, men alt bliver købt online. Jeg flyver alene med en knap 6 årig og en på knap 6 mdr. Så alt skal være klart og klappe når vi lander. Særligt med jetlag ved jeg at vi bare er hjemme de første 3-4 dage. Tak til nemlig.com og Aarstiderne :lol:


Vi tørrede det altid helt, og det stor også efter badet og tørrede - der kom alligevel fugt. Men prøv da :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 17. maj 2019, 11:01

FormerlyKnownAs skrev:
Kakro05 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?

Vi er glade for vores. Dutten til at folde det sammen gik dog i stykker, så det er aldrig foldet sammen. Vi har købt et nyt fra ikea.


Super.

Jeg gider ikke have et der ikke kan foldes. Synes det er mega belastende på vores åndsvagt indrettede badeværelse.

Depeche_Mama skrev:
Vi havde Flexi til den første, vi synes, det blev ulækkert i folderne, der kom hurtigt fugt og dermed 'mug'. Nu har vi bare overtaget et stort, fast kar, som min søster ville smide ud.
Jeg har set, at Bilka har et fint foldbart et også :)


Jeg gider ikke have er fast kar. Det har vi og jeg bliver idiot af at rykke rundt på det skrummel.

Mht fugt og mug, så tænker jeg at man skal tørre det helt inden at man folder?

Tak for tip med Bilka, men alt bliver købt online. Jeg flyver alene med en knap 6 årig og en på knap 6 mdr. Så alt skal være klart og klappe når vi lander. Særligt med jetlag ved jeg at vi bare er hjemme de første 3-4 dage. Tak til nemlig.com og Aarstiderne :lol:

Vores er 3.5 år gammel og der er ingen fugt/mug. Det har ofte bare stået skråt på hovedet og tørret (slået sammen dengang det kunne det. Baby indsatsen er noget lort. Den prøvede vi en gang og nu ligger den på loftet . Jeg ved ikke om jeg orker bruge den til lillebror.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kakro05 » 17. maj 2019, 11:28

Jeg har valgt ikke at tracke hvor ofte og hvor længe Herman ammer. Men jeg kan mærke jeg stresser lidt over det, selvom han kun havde tabt 40g efter fødslen. Jeg er lidt nervøs for om han har taget på. Det er totalt dumt. Han ammer ofte (tager et ok stræk søvn først på natten), laver masser af lorte bleer og fint med tis bleer og er mere og mere vågen. Så alt i alt en baby i trivsel. Så det er jp fjollet at bekymre sig :forvirret2:
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 17. maj 2019, 11:44

FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?


Vores flexibath fungerer upåklageligt på 5. år nu.
Selv med temmelig lange stænger kan min datter sidde med nogenlunde strakte ben deri.

Tørrer det med en klud, når det er tømt og lader det stå og lufttørre helt, inden det bliver klappet sammen og har ingen problemer med fugt.

Vær lige obs på at det vistnok frarådes at bruge olie i badevandet pga gummisamlingerne. Det blev det ihvertfald engang.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. maj 2019, 12:16

Undtagelsen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle af jer som har flexibath og kan anbefale det? Eller fraråde hvis det er. Tænker også om det fungerer med den der indsats?


Vores flexibath fungerer upåklageligt på 5. år nu.
Selv med temmelig lange stænger kan min datter sidde med nogenlunde strakte ben deri.

Tørrer det med en klud, når det er tømt og lader det stå og lufttørre helt, inden det bliver klappet sammen og har ingen problemer med fugt.

Vær lige obs på at det vistnok frarådes at bruge olie i badevandet pga gummisamlingerne. Det blev det ihvertfald engang.


Det kan sgu være, gummiet blev lidt mærkeligt pga. olie :tie:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 17. maj 2019, 19:29

To kindtænder på vej, en mild omgang snot/hoste og 50 års fødselsdag i morgen er ikke en fed kombi :tie:
Plus, jeg skal selv af sted med Benjamin, da min mand skal arbejde. Jeg forudser, at jeg kommer til at være vanvittigt træt i morgen aften :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 17. maj 2019, 19:50

Min mand er ude i aften. Det er han tit.
Han har rigtigt mange venner og alle med tradition for at samles i aftentimerne. Og så er mig og Birk jo så alene hjemme.
Men det er svært, ikke? For jeg er ikke så sur over at han er ofte ude, jeg vidste hvad jeg gik ind til, kendte ham jo ligesom ret godt før vi dyrkede ubeskyttet sex, men jeg er lidt bitter over at han er ude og jeg ikke er det.
Den kommer tit, den der tanke “Hele mit liv er vendt på hovedet, mens han lever som normalt plus en baby”. Men sådan vil han sikkert ikke beskrive det.

Nogle gange synes jeg bare det der barsel er lidt ensomt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. maj 2019, 20:38

Hvordan griber jeg det an med nedtrapning af amning? Den kommende uge byder på arbejdsdage på 9-11 timer, men jeg har hidtil stadig ammet M to gange i dagtimerne (samt tidlig morgen og til nat). Hvordan undgår jeg brystbetændelse?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. maj 2019, 20:42

Neenah skrev:Hvordan griber jeg det an med nedtrapning af amning? Den kommende uge byder på arbejdsdage på 9-11 timer, men jeg har hidtil stadig ammet M to gange i dagtimerne (samt tidlig morgen og til nat). Hvordan undgår jeg brystbetændelse?

Af hvad jeg har læst, lyder det til, at børnene er ret taknemmelige omkring manglende amning, når ikke moren er tilgængelig. Men måske står der noget på ammenet omkring det?

I forhold til brystbetændelse, så ville jeg nok lige smutte en tur på toilettet med en brystpumpe og lige tage trykket 1-2 gange i løbet af arbejdsdagen.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 17. maj 2019, 20:47

Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvordan griber jeg det an med nedtrapning af amning? Den kommende uge byder på arbejdsdage på 9-11 timer, men jeg har hidtil stadig ammet M to gange i dagtimerne (samt tidlig morgen og til nat). Hvordan undgår jeg brystbetændelse?

Af hvad jeg har læst, lyder det til, at børnene er ret taknemmelige omkring manglende amning, når ikke moren er tilgængelig. Men måske står der noget på ammenet omkring det?

I forhold til brystbetændelse, så ville jeg nok lige smutte en tur på toilettet med en brystpumpe og lige tage trykket 1-2 gange i løbet af arbejdsdagen.

Jeg er ikke så bekymret for M. Hun får bare lidt flaske, og så skal det nok gå - den del er hun heldigvis blevet bedre til.

Jeg er bare bange for at en brystpumpe gør det værre og tømmer for meget ud. Og så har jeg faktisk ikke rigtig pauser til det i løbet af dagen :/ jeg overvejer om jeg bare kan malke lidt ud med hånden.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 17. maj 2019, 20:50

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvordan griber jeg det an med nedtrapning af amning? Den kommende uge byder på arbejdsdage på 9-11 timer, men jeg har hidtil stadig ammet M to gange i dagtimerne (samt tidlig morgen og til nat). Hvordan undgår jeg brystbetændelse?

Af hvad jeg har læst, lyder det til, at børnene er ret taknemmelige omkring manglende amning, når ikke moren er tilgængelig. Men måske står der noget på ammenet omkring det?

I forhold til brystbetændelse, så ville jeg nok lige smutte en tur på toilettet med en brystpumpe og lige tage trykket 1-2 gange i løbet af arbejdsdagen.

Jeg er ikke så bekymret for M. Hun får bare lidt flaske, og så skal det nok gå - den del er hun heldigvis blevet bedre til.

Jeg er bare bange for at en brystpumpe gør det værre og tømmer for meget ud. Og så har jeg faktisk ikke rigtig pauser til det i løbet af dagen :/ jeg overvejer om jeg bare kan malke lidt ud med hånden.

Det tror jeg ikke det gør - du skal ikke malke ud som hvis det var en hel amning - bare lige tage nedløbet og ikke mere. Og jeg tror det er det eneste du sådan rigtig kan gøre for at undgå brystbetændelse. Men du kan jo prøve derhjemme inden, om du kan malke ud med hånden :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 17. maj 2019, 21:13

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:Hvordan griber jeg det an med nedtrapning af amning? Den kommende uge byder på arbejdsdage på 9-11 timer, men jeg har hidtil stadig ammet M to gange i dagtimerne (samt tidlig morgen og til nat). Hvordan undgår jeg brystbetændelse?

Af hvad jeg har læst, lyder det til, at børnene er ret taknemmelige omkring manglende amning, når ikke moren er tilgængelig. Men måske står der noget på ammenet omkring det?

I forhold til brystbetændelse, så ville jeg nok lige smutte en tur på toilettet med en brystpumpe og lige tage trykket 1-2 gange i løbet af arbejdsdagen.

Jeg er ikke så bekymret for M. Hun får bare lidt flaske, og så skal det nok gå - den del er hun heldigvis blevet bedre til.

Jeg er bare bange for at en brystpumpe gør det værre og tømmer for meget ud. Og så har jeg faktisk ikke rigtig pauser til det i løbet af dagen :/ jeg overvejer om jeg bare kan malke lidt ud med hånden.


Fuldstændigt enig med Zonta, jeg startede selv job, da min ældste var 6 mdr. (Farmand overtog) og jeg ammede rigtigt meget. Jeg tog lige toppen med en håndpumpe, når jeg blev for spændt i brystet, og så regulerede det sig relativt hurtigt.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. maj 2019, 06:28

Joe skrev:Min mand er ude i aften. Det er han tit.
Han har rigtigt mange venner og alle med tradition for at samles i aftentimerne. Og så er mig og Birk jo så alene hjemme.
Men det er svært, ikke? For jeg er ikke så sur over at han er ofte ude, jeg vidste hvad jeg gik ind til, kendte ham jo ligesom ret godt før vi dyrkede ubeskyttet sex, men jeg er lidt bitter over at han er ude og jeg ikke er det.
Den kommer tit, den der tanke “Hele mit liv er vendt på hovedet, mens han lever som normalt plus en baby”. Men sådan vil han sikkert ikke beskrive det.

Nogle gange synes jeg bare det der barsel er lidt ensomt.


Jeg sad med præcist den samme følelse. Min mand er tit væk om aftenen pga. arbejde, men han er ikke interesseret i et 8-16 job (ligesom jeg har) fordi han trives godt med aftenarbejde og skiftende arbejdstider. Men fuck, hvor bliver det ensomt om aftenen, når man for fjerde aften i streg er alene på skansen, er den der afleverer om morgenen, henter om eftermiddagen, laver mad m.m.

Jeg må indrømme, at jeg har taget nogle kampe omkring det, fordi jeg på et tidspunkt fik nok. Jeg har været væk én overnatning fra Benjamin (han er 16 mdr. nu), min mand har været på ferie i Barcelona, flere byture, fodbold osv. Da han så også ville til Berlin på ferie sammen med nogle kammerater, der sagde jeg fra. Jeg føler at fordelingen er enormt unfair på en eller anden måde. Og ja, det lyder barnligt, men det er vitterligt sådan jeg har det.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. maj 2019, 06:52

twinkle skrev:
Joe skrev:Min mand er ude i aften. Det er han tit.
Han har rigtigt mange venner og alle med tradition for at samles i aftentimerne. Og så er mig og Birk jo så alene hjemme.
Men det er svært, ikke? For jeg er ikke så sur over at han er ofte ude, jeg vidste hvad jeg gik ind til, kendte ham jo ligesom ret godt før vi dyrkede ubeskyttet sex, men jeg er lidt bitter over at han er ude og jeg ikke er det.
Den kommer tit, den der tanke “Hele mit liv er vendt på hovedet, mens han lever som normalt plus en baby”. Men sådan vil han sikkert ikke beskrive det.

Nogle gange synes jeg bare det der barsel er lidt ensomt.


Jeg sad med præcist den samme følelse. Min mand er tit væk om aftenen pga. arbejde, men han er ikke interesseret i et 8-16 job (ligesom jeg har) fordi han trives godt med aftenarbejde og skiftende arbejdstider. Men fuck, hvor bliver det ensomt om aftenen, når man for fjerde aften i streg er alene på skansen, er den der afleverer om morgenen, henter om eftermiddagen, laver mad m.m.

Jeg må indrømme, at jeg har taget nogle kampe omkring det, fordi jeg på et tidspunkt fik nok. Jeg har været væk én overnatning fra Benjamin (han er 16 mdr. nu), min mand har været på ferie i Barcelona, flere byture, fodbold osv. Da han så også ville til Berlin på ferie sammen med nogle kammerater, der sagde jeg fra. Jeg føler at fordelingen er enormt unfair på en eller anden måde. Og ja, det lyder barnligt, men det er vitterligt sådan jeg har det.


Hvordan er reaktionen hvis I selv opsøger at komme ud, og efterlade ham med baby?

Min mand er også mere ude end mig, men det er rent naturligt fordi jeg ammer, og børnene har aldrig ville tage flaske.
Men så snart de kan klare sig på mad og kop, så har min mand altid været meget åben overfor, at jeg skulle ud og luftes lidt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2019, 07:24

Ved jeres mænd, hvordan I har det?

Min mand var oftere ude end mig i weekenderne, før vi fik børn. Han har skåret ret meget ned på det sociale med andre, fordi han også gerne vil være sammen med mig og vores børn. Han er stadig afsted en gang imellem, men det er jeg også.

Jeg ville selv blive bitter over altid at være den, der sad alene hjemme. Hvis I ikke kan komme hjemmefra på grund af amning, synes jeg, det er helt fair, at manden i en periode også er lidt mere hjemme.

Man kan og skal ikke det samme, når man har fået børn.
2

Tilbage til "Forældre"