Debattens mødregruppe

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. maj 2019, 08:08

Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg svarer lige alle samlet, undskyld hvis jeg får sprunget over noget
Hun får lactocare og duo-d dråber skiftevis. Det har hun fået o nogle måneder.



Jeg ville iøvrigt skifte til udos choice infant nu når hun får grød/ mos og det kan komme i derr. Den er endnu bredere :)

Men det er da ikke d-vitamin? :gruble:


Nej det skal man give ved siden af. Når hun måske bøvler lidt med maven, så er det absolut værd af dele det op når man kan og give den bredspektrede probiotika og så D ved siden af.


Hvad med de d-dråber jeg har tilbage, kan jeg stadig give den og så udo's oveni, eller skal jeg købe rene d-dråber?


Ja det kan du sagtens og så ren D-dråber bagefter. Jeg skifter selv når hun begynder på mad og så D i sprayform
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 12. maj 2019, 11:06

Zonta skrev:Nå, men det er jo Mors Dag i Dag - er det noget I "fejrer"? Får I en gave? En blomst? Noget andet?

Jeg er blevet smurt ind i solcreme og sendt ned til poolen for at solbade med en bog et par timer helt alene.

Undskyld - jeg finder selv ud... :-D :-p
6
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2019, 11:20

Jeg er i selskab med to veninder og deres tilsammen 4 (søde og fint opdragne) børn, har selv efterladt junior hjemme fordi jeg ikke lige orkede en køretur til Jylland med ham.

Jeg overvejer seriøst om vi skal nøjes med ét barn. Shit et lyd- og kaosniveau! :panik:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 12. maj 2019, 12:14

FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg svarer lige alle samlet, undskyld hvis jeg får sprunget over noget
Hun får lactocare og duo-d dråber skiftevis. Det har hun fået o nogle måneder.



Jeg ville iøvrigt skifte til udos choice infant nu når hun får grød/ mos og det kan komme i derr. Den er endnu bredere :)

Men det er da ikke d-vitamin? :gruble:


Nej det skal man give ved siden af. Når hun måske bøvler lidt med maven, så er det absolut værd af dele det op når man kan og give den bredspektrede probiotika og så D ved siden af.


Hvad med de d-dråber jeg har tilbage, kan jeg stadig give den og så udo's oveni, eller skal jeg købe rene d-dråber?


Ja det kan du sagtens og så ren D-dråber bagefter. Jeg skifter selv når hun begynder på mad og så D i sprayform


Hvad er det for nogle udos choice? Dem der hedder infant går fra 1 år?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 12. maj 2019, 12:19

JoyNips skrev:Jeg er i selskab med to veninder og deres tilsammen 4 (søde og fint opdragne) børn, har selv efterladt junior hjemme fordi jeg ikke lige orkede en køretur til Jylland med ham.

Jeg overvejer seriøst om vi skal nøjes med ét barn. Shit et lyd- og kaosniveau! :panik:


Jeg nærmer mig niveauet, hvor jeg er helt overbevist om, at ét barn er mere end rigeligt.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. maj 2019, 12:26

Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg svarer lige alle samlet, undskyld hvis jeg får sprunget over noget
Hun får lactocare og duo-d dråber skiftevis. Det har hun fået o nogle måneder.



Jeg ville iøvrigt skifte til udos choice infant nu når hun får grød/ mos og det kan komme i derr. Den er endnu bredere :)

Men det er da ikke d-vitamin? :gruble:


Nej det skal man give ved siden af. Når hun måske bøvler lidt med maven, så er det absolut værd af dele det op når man kan og give den bredspektrede probiotika og så D ved siden af.


Hvad med de d-dråber jeg har tilbage, kan jeg stadig give den og så udo's oveni, eller skal jeg købe rene d-dråber?


Ja det kan du sagtens og så ren D-dråber bagefter. Jeg skifter selv når hun begynder på mad og så D i sprayform


Hvad er det for nogle udos choice? Dem der hedder infant går fra 1 år?


Ja i Dk. Det blev lavet om sidste år. Samme produkt som altid, men pga regulativer i Danmark, så skal de tjekkes igennem om der må stå fra 0 mdr. Sådan har de været altid, altså indholdet. Styrelsen havde lovet at det ville tage 6 mdr at få det tjekket og godkendt, men der er gået langt over et år nu. Det er så åndsvagt, for der er det samme i som der altid har været, men Danmark har ikke officielle lister/guides fra 0 mdr og det skal udarbejdes førend at det må stå der. Lidt ligesom at der står på graviditetsvitaminer at man skal tale med en læge hvis man er gravid før at man tager dem :stoned:

Men det står jo på alt ift vitaminer, mineraler og naturlægemidler, at man skal tale med en læge først.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2019, 13:54

Vixen skrev:
JoyNips skrev:Jeg er i selskab med to veninder og deres tilsammen 4 (søde og fint opdragne) børn, har selv efterladt junior hjemme fordi jeg ikke lige orkede en køretur til Jylland med ham.

Jeg overvejer seriøst om vi skal nøjes med ét barn. Shit et lyd- og kaosniveau! :panik:


Jeg nærmer mig niveauet, hvor jeg er helt overbevist om, at ét barn er mere end rigeligt.


Samme her :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2019, 13:57

Zonta skrev:Nå, men det er jo Mors Dag i Dag - er det noget I "fejrer"? Får I en gave? En blomst? Noget andet?


Jeg fik en fin halskæde med vedhæng af mand og barn :lun: Min egen mor har fået et professionelt lavet leraftryk af Ks hånd :)

Så ja, vi fejrer Mors- og Fars Dag herhjemme.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 12. maj 2019, 16:31

Jeg fejrer Fars dag, min mand glemmer altid Mors dag.

I år er Ældste 7 år, og han havde sgu selv husket det! Han kom med morgenmad på sengen (en KÆMPE portion müsli), en flot sten og et bubble tyggegummi :) Han havde også tegnet en flot tegning, og skrevet 'verdens bedste mor' :lun:

At han så serverede klokken 6 på en søndag, hvor Far havde babytjansen, og Mor skulle have sovet længe, er han fuldstændig tilgivet. Fuck det var sødt :love:
11
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 12. maj 2019, 16:45

Jeg fik Summerbird-chokolade af Otto. Min mor har muligvis hjulpet :lun:

Jeg havde købt lækre kager til os, som en lille ting. Vi fejrer det normalt ikke, men kage skal man jo have alligevel :banan:
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 12. maj 2019, 16:55

Little_Woman skrev:Jeg fik Summerbird-chokolade af Otto. Min mor har muligvis hjulpet :lun:

Jeg havde købt lækre kager til os, som en lille ting. Vi fejrer det normalt ikke, men kage skal man jo have alligevel :banan:

Johan på 9 måneder havde købt chokolade og skrevet et rigtig sødt kort til mig :D mistænker også min mand for at have været lidt ind over :lol2:
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 12. maj 2019, 18:04

Jeg fik ostepops. M havde båret Sofie rundt i Netto og spurgt, hvad mor skulle have. Hun rakte ud efter ostepops. :-D
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 12. maj 2019, 18:06

Mi55y skrev:Jeg fik ostepops. M havde båret Sofie rundt i Netto og spurgt, hvad mor skulle have. Hun rakte ud efter ostepops. :-D

Dygtig pige :D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 12. maj 2019, 19:05

Min kæreste tog sgu røven på mig. Jeg har også fået mors dag gave fra "Zoe" :love: gavekort til en middag for 2.
Jeg havde vitterlig ikke regnet med det, han er ikke typen der går op i sådan noget overhovedet, det er kun fordi han ved at det betyder noget for mig at jeg får jule- og fødselsdagsgaver. Så jeg blev måske en smule rørt over at han tænkte over det. Det var så ikke pakket ind, andet end i et stykke papir med en elastik rundt om hvor der stod "til mor fra Zoe" på :lol: han påstod at det var fordi han ikke kunne finde gavepapiret, men jeg tror aldrig jeg har set ham pakke en gave ind, så det var vist bare en god undskyldning :lol2:
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 12. maj 2019, 19:16

Zoe er I øvrigt begyndt at lægge hovedet på skrå når hun får mad. Det ser simpelthen så sjovt ud, hun får en skefuld grød eller mos, og så lægger hun hovedet helt på skrå og kigger på mig og smiler :forvirret:

Hun er også så småt ved at finde ud af at hun skal have benene ind under kroppen når hun ligger på maven. Hun glemmer bare nogle gange hovedet og armene, hvilket fører til nogle gevaldige face plants og hysteriske anfald :lol: hun er stadig et ret stille barn ift pludren. Eller rettere, det kommer lidt i perioder, især når hun får mad. Tror at jeg skal være bedre til at læse for hende. Synes at vi snakker meget med hende, men vi kunne nok godt blive bedre.

Det virker til at der er ved at komme ro på søvnen og putningen igen også. I nat tog jeg hende først over til mig kl 4, og hun sover generelt set på en halv times tid når jeg putter (inkl. Sang og putning). I dag fik hun slet ikke nogen flaske, og jeg ved ikke om det var derfor hun blev helt ulykkelig, så jeg endte med at tahe hende op og amme hende for det havde jeg ikke gjort efter aftensmaden. Hun faldt næsten i søvn, men shit hun er stædig, og begyndte og ligge og rode med sin bamse, så jeg måtte lægge hende i liften og vugge den igen. Men det er stadig milevidt fra hvordan det var for bare en uge siden, så jeg er lettet og lykkelig.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"