Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 24. mar 2019, 07:27

Er der andre, hvis babyers sult varierer meget i løbet af døgnet?

Johan er 8 måneder og får en flaske, når han bliver lagt til nat omkring 19.30. Vi laver stort altid 180, men han spiser den sjældent op. Reelt set spiser han nok ca. 150 ml +/- (oftest minus). I nat fik han flaske kl. 2.30 - spiste 130 ml. Vi står op i morges og jeg laver havregrød til ham, som han får kl. 7 og han spiser 6 skefulde, men kun meget nødigt. Jeg tænker, at han burde være mere sulten 4½ time uden mad og inden det 7 timer uden mad. Har netop lavet en flaske til ham inden han skal lægges til lur og han spiste 75 ml. Det er 13 timer med ca. 300 ml MME og en lille bitte smule havregrød. Han er en stor dreng, så det er ikke fordi jeg er bange for om han får hvad han skal ha'.

Jeg ved ikke om det er fordi vi skal til at gå af med natflasken eller om det er okay, at deres sult svinger? :gruble: Han plejer ikke at være særlig sulten om morgenen, men spiser f.eks. rigtig godt til aftensmad. Er der nogle kloge damer på linjen?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. mar 2019, 07:29

Så blev jeg færdig med gaver til min veninde. Havde lovet at lave poser til barnedåb så det matchede dåbskjole. Hun tror kun jeg har lavet de helt hvide med bånd. Men der et ekstra sæt plus bloomers i hver pose :) der er også et matchende par til storesøSter i den blomstrede.

Jeg har naturligvis også lavet samme bloomers til Nellie.

Christoffer på 5,5 ville ogås gerne have noget stof da jeg shoppede det sidste weekend og bad om en drengetaske og ikke en “Nellie babypose” :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 24. mar 2019, 10:23

Zonta skrev:Er der andre, hvis babyers sult varierer meget i løbet af døgnet?

Johan er 8 måneder og får en flaske, når han bliver lagt til nat omkring 19.30. Vi laver stort altid 180, men han spiser den sjældent op. Reelt set spiser han nok ca. 150 ml +/- (oftest minus). I nat fik han flaske kl. 2.30 - spiste 130 ml. Vi står op i morges og jeg laver havregrød til ham, som han får kl. 7 og han spiser 6 skefulde, men kun meget nødigt. Jeg tænker, at han burde være mere sulten 4½ time uden mad og inden det 7 timer uden mad. Har netop lavet en flaske til ham inden han skal lægges til lur og han spiste 75 ml. Det er 13 timer med ca. 300 ml MME og en lille bitte smule havregrød. Han er en stor dreng, så det er ikke fordi jeg er bange for om han får hvad han skal ha'.

Jeg ved ikke om det er fordi vi skal til at gå af med natflasken eller om det er okay, at deres sult svinger? :gruble: Han plejer ikke at være særlig sulten om morgenen, men spiser f.eks. rigtig godt til aftensmad. Er der nogle kloge damer på linjen?

Asger er heller ikke særlig sulten om morgenen, selvom det er 12 timer siden han har spist. Jeg tilbyder ham altid mad, men han spiser først efter et par timer.
Så længe han spiser godt resten af dagen, ville jeg ikke gøre yderligere.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 24. mar 2019, 12:46

Zonta skrev:Er der andre, hvis babyers sult varierer meget i løbet af døgnet?

Johan er 8 måneder og får en flaske, når han bliver lagt til nat omkring 19.30. Vi laver stort altid 180, men han spiser den sjældent op. Reelt set spiser han nok ca. 150 ml +/- (oftest minus). I nat fik han flaske kl. 2.30 - spiste 130 ml. Vi står op i morges og jeg laver havregrød til ham, som han får kl. 7 og han spiser 6 skefulde, men kun meget nødigt. Jeg tænker, at han burde være mere sulten 4½ time uden mad og inden det 7 timer uden mad. Har netop lavet en flaske til ham inden han skal lægges til lur og han spiste 75 ml. Det er 13 timer med ca. 300 ml MME og en lille bitte smule havregrød. Han er en stor dreng, så det er ikke fordi jeg er bange for om han får hvad han skal ha'.

Jeg ved ikke om det er fordi vi skal til at gå af med natflasken eller om det er okay, at deres sult svinger? :gruble: Han plejer ikke at være særlig sulten om morgenen, men spiser f.eks. rigtig godt til aftensmad. Er der nogle kloge damer på linjen?


Da K var 8 måneder, foreslog SP, at vi udfasede natflasken. Vi gjorde det over et par uger, hvor vi fortyndede mælken mere og mere med vand, og til sidst fik hun kun vand, hvis hun vågnede og “efterspurgte” noget. Det har øget hendes appetit på “rigtig” mad, og hun sover igennem 2 ud af 3 nætter nu.
1
K - 12.06.18 :love:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Buller » 24. mar 2019, 13:51

Zonta skrev:Er der andre, hvis babyers sult varierer meget i løbet af døgnet?

Johan er 8 måneder og får en flaske, når han bliver lagt til nat omkring 19.30. Vi laver stort altid 180, men han spiser den sjældent op. Reelt set spiser han nok ca. 150 ml +/- (oftest minus). I nat fik han flaske kl. 2.30 - spiste 130 ml. Vi står op i morges og jeg laver havregrød til ham, som han får kl. 7 og han spiser 6 skefulde, men kun meget nødigt. Jeg tænker, at han burde være mere sulten 4½ time uden mad og inden det 7 timer uden mad. Har netop lavet en flaske til ham inden han skal lægges til lur og han spiste 75 ml. Det er 13 timer med ca. 300 ml MME og en lille bitte smule havregrød. Han er en stor dreng, så det er ikke fordi jeg er bange for om han får hvad han skal ha'.

Jeg ved ikke om det er fordi vi skal til at gå af med natflasken eller om det er okay, at deres sult svinger? :gruble: Han plejer ikke at være særlig sulten om morgenen, men spiser f.eks. rigtig godt til aftensmad. Er der nogle kloge damer på linjen?


Ikke at jeg er erfaren, men vores søn på 8 mdr har appetit på Ca. samme måde. Aftensmad er klar favorit.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. mar 2019, 16:17

Nå, nu er Max jo blevet 5 måneder. Men har besluttet at vente med maden til de 6 måneder alligevel. Det er vel mit lod i livet som mor at gennemgå de trælse perioder uden at tabe hovedet :D
Jeg har jo rigeligt mælk, så han må vente lidt endnu. Gad egentlig også godt at han bedre til at sidde, og der sker jo meget på en måneds tid.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. mar 2019, 18:59

Jeg er godt nok i tivl om, hvorvidt det virkelig er skoldkopper Benjamin har haft. Han har kun haft 2-3 med reelle blærer på, resten har bare været små røde prikker uden blærer :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. mar 2019, 19:01

Er der for resten et mærke der sælger langærmede basis bodystockings til H&M priser i multipak? Det er simpelthen så hjernedødt, at der i H&Ms multipaks af fem er TO hvide bodyer. Der kommer til at gå akkurat 2 timer, så bliver den aldrig hvid igen...
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Frk._Strawberry » 24. mar 2019, 19:09

twinkle skrev:Er der for resten et mærke der sælger langærmede basis bodystockings til H&M priser i multipak? Det er simpelthen så hjernedødt, at der i H&Ms multipaks af fem er TO hvide bodyer. Der kommer til at gå akkurat 2 timer, så bliver den aldrig hvid igen...


Next.co.uk - H&M priser men IMO meget bedre kvalitet og de findes også i multipakker :)
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 24. mar 2019, 19:11

Frk._Strawberry skrev:
twinkle skrev:Er der for resten et mærke der sælger langærmede basis bodystockings til H&M priser i multipak? Det er simpelthen så hjernedødt, at der i H&Ms multipaks af fem er TO hvide bodyer. Der kommer til at gå akkurat 2 timer, så bliver den aldrig hvid igen...


Next.co.uk - H&M priser men IMO meget bedre kvalitet og de findes også i multipakker :)


Hvordan er det i størrelsen?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 24. mar 2019, 19:12

Vi kører til Sverige i morgen, og jeg har lidt pres over, om vi nu husker det hele til Sofie. Men altså, det er Sverige - vi skal nok kunne købe os til det, hvis det endelig er. Vi tager rejsesengen med plus hendes egen madras - den er godt nok ikke meget værd, den der følger med sengen. Klapvognen er testet, og hun vil gerne sove i den. :gogo:

Og puha, al hendes madgrej fylder jo vildt meget! :nerve: Det var sgu noget nemmere, da jeg bare ammede.

Men hold nu op jeg glæder mig til bare at være os tre hele dagen. Det bliver så dejligt at dele Sofie med min kæreste, han når jo knap hjem inden sengetid til daglig. Og så glæder jeg mig til badekarret, der hvor vi skal bo! Både at kunne bade med Sofie, men også til at kunne slænge mig der efter hendes sengetid :-D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 24. mar 2019, 19:14

twinkle skrev:Er der for resten et mærke der sælger langærmede basis bodystockings til H&M priser i multipak? Det er simpelthen så hjernedødt, at der i H&Ms multipaks af fem er TO hvide bodyer. Der kommer til at gå akkurat 2 timer, så bliver den aldrig hvid igen...

Jeg har kigget på nogen hos BabySam - mener det var Be Kids eller Me Too. Der var i hvert fald tre eller fem farvede og ingen hvide :)

In other news har vi holdt barnedåb i dag, og hovedpersonen klarede det simpelthen SÅ fint! :love: Vi havde en lidt træls nat og semi-kaotisk morgen, så jeg frygtede det værste, men han kiggede bare nysgerrigt rundt i kirken og var i godt humør under hele dåben. Så sov han en times tid af festen og var ellers vågen og glad igen det meste af tiden. Han bliver uden tvivl en social smølf ligesom sine forældre :lol:
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Frk._Strawberry » 24. mar 2019, 19:15

twinkle skrev:
Frk._Strawberry skrev:
twinkle skrev:Er der for resten et mærke der sælger langærmede basis bodystockings til H&M priser i multipak? Det er simpelthen så hjernedødt, at der i H&Ms multipaks af fem er TO hvide bodyer. Der kommer til at gå akkurat 2 timer, så bliver den aldrig hvid igen...


Next.co.uk - H&M priser men IMO meget bedre kvalitet og de findes også i multipakker :)


Hvordan er det i størrelsen?


Helt normalt i størrelsen..
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. mar 2019, 19:19

Miss, nu er det for sent til den gang, men i Babysam kan man købe foldemadrasser til rejsesenge.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. mar 2019, 19:27

Mine to nevøer er ikke vaccinerede. I dag var vi til familiefødselsdag hvor de begge er med - begge også klatøjede og har hostet i en uges tid.
Det er jo med stor sandsynlighed bare forkølelse, men nu de ikke er vaccinerede, bekymrer jeg mig altid lidt om eventuel kighoste.
Og så de mæslinger der spøger lidt for tiden her på Sjælland :/

Hvordan tror I, at I ville håndtere situationen?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"