Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 20. feb 2019, 15:17

Mi55y skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:Nogen der har erfaring med online kurser fra sovecoach.dk? Overvejer det om dagslure, det koster kun 100 kr.


Spar pengene :genert: jeg forsøgte at søvntræne Benjamin da han var fire måneder, det gav ikke anledning til andet end frustration. Det var først da jeg accepterede hans søvnmønster, at dagene blev lettere. Og jeg blev mere tryg ved at lade ham ligge lidt selv, så jeg kunne se noget i fjernsynet/bruge fem minutter på at koble af.


Jeg kan egentlig også godt leve med de der 3-4x30 min dagslure, netop fordi hun kan ligge selv i noget tid. Men når natten så vælter, som den har gjort nu to nætter i træk, så kan jeg bare ikke indhente søvnen, når hun sover så kørte lure. Og hun har jo før haft perioder med lure på op til 4 timer og kan også sove længere på mig.

Helt ærligt, så tror jeg ikke du kan bruge det til så meget. Babyers søvn svinger bare meget og det er svært at sige noget om hvor længe du alligevel vil have succes, hvis det altså virker. Men jeg kan godt forstå, at det er sindssygt hårdt :kram:
2
J, juli 2018.
Mette
Indlæg: 1285
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mette » 20. feb 2019, 20:32

Mi55y skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:Nogen der har erfaring med online kurser fra sovecoach.dk? Overvejer det om dagslure, det koster kun 100 kr.


Spar pengene :genert: jeg forsøgte at søvntræne Benjamin da han var fire måneder, det gav ikke anledning til andet end frustration. Det var først da jeg accepterede hans søvnmønster, at dagene blev lettere. Og jeg blev mere tryg ved at lade ham ligge lidt selv, så jeg kunne se noget i fjernsynet/bruge fem minutter på at koble af.


Jeg kan egentlig også godt leve med de der 3-4x30 min dagslure, netop fordi hun kan ligge selv i noget tid. Men når natten så vælter, som den har gjort nu to nætter i træk, så kan jeg bare ikke indhente søvnen, når hun sover så kørte lure. Og hun har jo før haft perioder med lure på op til 4 timer og kan også sove længere på mig.

Jeg har haft god erfaring med "wake to sleep" Hvis baby altid vågner efter 30 min, så går man ind efter 25 min, og gynger ligeså stille, vugger, triller eller hvad man plejer, og så indtil efter de 30 min. Man kan også nusse blidt på kinden, så baby lige rører på sig. Så burde baby blive skubbet over i næste søvnfase uden at vågne rigtig op.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2019, 09:04

Mette skrev:
Mi55y skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:Nogen der har erfaring med online kurser fra sovecoach.dk? Overvejer det om dagslure, det koster kun 100 kr.


Spar pengene :genert: jeg forsøgte at søvntræne Benjamin da han var fire måneder, det gav ikke anledning til andet end frustration. Det var først da jeg accepterede hans søvnmønster, at dagene blev lettere. Og jeg blev mere tryg ved at lade ham ligge lidt selv, så jeg kunne se noget i fjernsynet/bruge fem minutter på at koble af.


Jeg kan egentlig også godt leve med de der 3-4x30 min dagslure, netop fordi hun kan ligge selv i noget tid. Men når natten så vælter, som den har gjort nu to nætter i træk, så kan jeg bare ikke indhente søvnen, når hun sover så kørte lure. Og hun har jo før haft perioder med lure på op til 4 timer og kan også sove længere på mig.

Jeg har haft god erfaring med "wake to sleep" Hvis baby altid vågner efter 30 min, så går man ind efter 25 min, og gynger ligeså stille, vugger, triller eller hvad man plejer, og så indtil efter de 30 min. Man kan også nusse blidt på kinden, så baby lige rører på sig. Så burde baby blive skubbet over i næste søvnfase uden at vågne rigtig op.


Det er forsøgt. Af en eller anden grund virker det kun, når hun sover i mine arme.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 21. feb 2019, 09:36

Birk var til fem måneders vaccine og tjek i går. Det virkede som om denne vaccine bed en del mere end den ved tre måneder. Eller også var han bare mere bevidst om at det var en træls situation denne gang.
Men han vokser så flot, så vidt jeg kan se på sundhedsvejen ligger han lidt over øverste kurve længdemæssigt og ligegodt øverste vægtmæssigt. Men jeg synes det er meget forskelligt, hvad de måler i længde. Når SP kommer i morgen, måler de ham sikkert til noget andet.

Vi havde en crazy dag i går, hvor han først havde lægebesøg kl 14. Så havde jeg selv lægebesøg 15.50. Amager Centret, hvor lægehuset ligger, har ikke ligefrem et babyrum, så vi tog på Dalle Valle, af alle steder, og drak henholdsvis en Pepsi Max og en flaske mælk. Og efter mit lægebesøg var der to timer til jeg skulle være til diætist, hvor det egentlig var meningen at min mand skulle nå hjem og overtage Birk. Men det kunne han ikke nå, så jeg gik to timer med en sovende baby, ud til diætisten, hvor han så vågnede for at være med til det sjove. Og så hjem igen med en skrigende baby i barnevognen, hvor jeg måtte stoppe op og tage ham op og holde ham lidt.
Så vi er i hvert fald trætte i dag, er pointen med den lange smøre. Lige nu er der gang i en minimum to timers formiddagslur. Og om 3,5 timer er det tid til svømning og så farmor. Jeg kører min baby hårdt, eller også kører han mig hårdt.
3
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. feb 2019, 12:58

Joe - vores SP målte Johan til 71 cm i midten af december. I midten af januar var han så vokset til 72. I går blev han målt til 70... :stoned: Så længe de vokser ud af tøjet, må man gå udfra, at de bliver længere :D
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7381

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 21. feb 2019, 13:18

Zonta skrev:Joe - vores SP målte Johan til 71 cm i midten af december. I midten af januar var han så vokset til 72. I går blev han målt til 70... :stoned: Så længe de vokser ud af tøjet, må man gå udfra, at de bliver længere :D

M blev målt af SP til 64 cm i midt januar. Ugen senere målte lægen hende til 62 cm :stoned:
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 21. feb 2019, 13:22

Neenah skrev:
Zonta skrev:Joe - vores SP målte Johan til 71 cm i midten af december. I midten af januar var han så vokset til 72. I går blev han målt til 70... :stoned: Så længe de vokser ud af tøjet, må man gå udfra, at de bliver længere :D

M blev målt af SP til 64 cm i midt januar. Ugen senere målte lægen hende til 62 cm :stoned:

Måske er det bare tøjet der krymper og ikke vores unger der vokser :gruble:
Altså mit tøj opfører sig lige sådan, så måske er der noget om det :lol: Dog er det mest i bredden for mig...
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2019, 06:51

Har haft en fantastisk nat, hvor Sofie har sovet meget bedre end normalt, og vi stod først op 6.30. Derudover har hun kun spist 250 ml mod normalt 350-400 i løbet af natten. Og her til morgen har hun ligget og hygget sig 45 min i kravlegården, før hun blev sulten. Håber virkelig, at det er the new normal!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7381

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 22. feb 2019, 08:06

M faldt selv i søvn i går :banan:
3
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 22. feb 2019, 16:09

4 dage i dagpleje, og nu er Benjamin syg IGEN.

Har været ved lægen med ham, og der er blevet justeret lidt på medicinen ift. astmatisk bronkitis. Men han er igen ret plaget af snot og hoste :( er der nogen der giver naturlægemidler eller andet ift. at styrke immunforsvaret? Vores læge siger, at der bare er meget sygdom i omløb, men det er bare svært for mig at acceptere at to dage efter endt penicillinbehandling er Benjamin syg igen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 22. feb 2019, 16:33

twinkle skrev:4 dage i dagpleje, og nu er Benjamin syg IGEN.

Har været ved lægen med ham, og der er blevet justeret lidt på medicinen ift. astmatisk bronkitis. Men han er igen ret plaget af snot og hoste :( er der nogen der giver naturlægemidler eller andet ift. at styrke immunforsvaret? Vores læge siger, at der bare er meget sygdom i omløb, men det er bare svært for mig at acceptere at to dage efter endt penicillinbehandling er Benjamin syg igen.


Jeg har altid givet fiskeolie og mælkesyrebakterier og efter 1-års alderen (mener jeg) også multivitamin.
0
LilleFidus
Indlæg: 61
Tilmeldt: 12. jun 2018, 18:50
Kort karma: 11
Likede indlæg: 115

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf LilleFidus » 22. feb 2019, 20:32

Jeg melder mig under fanerne i denne tråd :)

Fødte den 01.02.19 en lille pige :love: Er førstegangsfødende og blev sat i gang 37+6 pga svangerskabsforgiftning samt en moderkage der havde løsnet sig 20%

Blev sat i gang klokken 11 om formiddagen. Veerne tog for alvor til ved 21-tiden. Kom på fødegangen klokken 01.15 og hun er født klokken 02.15 :)

Vi er netop i dag kommet hjem fra hospitalet, hvor vi siden onsdag har været indlagt pga RS-virus. Åh, hvor er det bare uretfærdigt at sådan en lille størrelse skal døje med så meget allerede. Men måske det egentligt var værre for moren end det var for barnet :gisp:
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 22. feb 2019, 20:41

Zoe er ved at være frisk igen og har været i et strålende humør de sidste to dage. Indtil i eftermiddags hvor nogen trykkede på en knap og jeg havde et styks hysterisk baby. Parret med for lidt søvn og en gevaldig hovedpine var det godt nok et dårligt mix.

Til sidst røg hun i barnevognen og jeg gik med hende i 2!! Timer. Nu sover hun, min kæreste havde lavet mad til jeg kom hjem og hovedpinen er ved at lette. Jeg håber virkelig på en rolig aften og nat, jeg trænger virkelig til lidt ekstra ro og søvn.

Til gengæld virker det med at min kæreste er hjemme fra torsdag til mandag virkelig godt. Han har meget mere overskud og søger Zoe rigtig godt og snakker meget med hende, det er så dejligt at se. Hun er meget fascineret af ham, og han er stille og roligt ved at blive ret vild med hende, kan jeg se på ham. Så det går i den rigtige retning.
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Joe » 22. feb 2019, 21:06

B er fem måneder i dag. Han fejrede det med at inkassere så meget ros fra SP’erne. Til gengæld er han blevet 3,5 cm kortere siden i forgårs, hvor vi var til læge. Bør jeg mon søge hjælp til det? :-D
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 22. feb 2019, 21:43

Joe skrev:B er fem måneder i dag. Han fejrede det med at inkassere så meget ros fra SP’erne. Til gengæld er han blevet 3,5 cm kortere siden i forgårs, hvor vi var til læge. Bør jeg mon søge hjælp til det? :-D


Tror det er en virus i omløb. Max blev målt til 55 ved lægen til hans 5ugers undersøgelse, men 56 ved fødslen.
Men han virker nu sund og rask :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"