Debattens mødregruppe

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 13. feb 2019, 07:53

Vi er helt afklarede med ikke at skulle have flere. Min mand blev også klippet sidste år, så nu kan det ikke lade sig gøre. Heldigvis.

Jeg bryder mig ikke om at være gravid og jeg synes egentlig først det er sjovt med børn fra de er 1,5 år. Kunne jeg gå på barsel med ungerne med den alder de har nu, ville jeg være helt klar.
Så vi har 2 dejlige drenge og bestemt ikke et ønske eller planer om flere.

Aldersmæssigt kunne vi dog godt få flere. Vi er begge 31 så på den måde har vi mange år endnu.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 13. feb 2019, 08:01

Jeg skifter lidt mellem at stoppe med T og så at ville prøve at få en mere. Min mand vil gerne have 3 - han har selv 3 søskende, som han har det rigtig godt med.

Men vi har ikke flere æg i fryseren, så vi skal igennem IVF/ICSI med TESE, og det er en siiiindssyg hård omgang med det pjat. Plus jeg havde led bækkenløsning, som jeg stadig bøvler med, jeg er stadig på antidepressiver pga efterfødselsangst og min fødsel var voldsom med indlæggelse og gjorde amningen svær. T er i øvrigt også et ret nemt og ligetil barn, som altid har sovet godt om natten, og jeg ved ikke om vi ville kunne klare en mere krævende baby som nr 2... Ok, når jeg skriver det hele sort på hvidt, så ser det sgu ret håbløst ud..

På den gode side så fik jeg i går endelig læst min fødselsjournal. Der var heldigvis ingen overraskelser og på en måde rart at få den læst. Nu er næste skridt at se den film min mand optog under fødslen.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 13. feb 2019, 08:46

billiebean skrev:Jeg skifter lidt mellem at stoppe med T og så at ville prøve at få en mere. Min mand vil gerne have 3 - han har selv 3 søskende, som han har det rigtig godt med.

Men vi har ikke flere æg i fryseren, så vi skal igennem IVF/ICSI med TESE, og det er en siiiindssyg hård omgang med det pjat. Plus jeg havde led bækkenløsning, som jeg stadig bøvler med, jeg er stadig på antidepressiver pga efterfødselsangst og min fødsel var voldsom med indlæggelse og gjorde amningen svær. T er i øvrigt også et ret nemt og ligetil barn, som altid har sovet godt om natten, og jeg ved ikke om vi ville kunne klare en mere krævende baby som nr 2... Ok, når jeg skriver det hele sort på hvidt, så ser det sgu ret håbløst ud..

På den gode side så fik jeg i går endelig læst min fødselsjournal. Der var heldigvis ingen overraskelser og på en måde rart at få den læst. Nu er næste skridt at se den film min mand optog under fødslen.

Jeg har det lidt som dig - jeg er bange for at få en krævende baby næste gang. Dog tror jeg, at jeg har mere ro på i forhold til, at det ikke vil være første gang med en baby og jeg ved, at alting går over - det er bare et spørgsmål om tid. Selvom det godt kan virke helt sort i situationen.
Men hold nu op, hvor gad jeg godt undvære at skulle være gravid igen :rulle: Det var virkelig ikke en fest.
0
J, juli 2018.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. feb 2019, 08:56

Vi snakker om en 2'er på stadiet "tror du vi får en dreng eller en pige hvis vi nogensinde får et barn til?", det er de første spæde skridt tænker jeg.

Selv er det noget jeg går og tænker en del på. Som gravid fungerede jeg ikke særlig godt, jeg sov ikke fra uge 22 til jeg fødte 42+0, var konstant utilpas og følte ikke der var nogen af de professionelle der troede på mig, når jeg sagde hvordan jeg havde det. Næste gang jeg så en JM var det altid en ny, så der var ikke rigtig nogen der fulgte op. Opgav på et tidspunkt at fortælle noget, fordi det virkede så ligegyldigt. Jeg havde bækkenløsning fra helvede og var sygemeldt med bækkensmerter 5 måneder før fødsel, total sengeliggende i flere af dem. Efter fødslen har jeg bøvlet med en rimelig heftig reaktion, let depression og angst. Det er i høj grad frygten for at bare noget af det sker igen, der lige nu afholder mig fra at foreslå min kæreste at vi prøver igen.

For nyligt opgav jeg at læse min journal, har ellers længe tænkt at den kunne hjælpe mig lidt videre. Måtte opgive fordi det simpelthen var for barskt for mig at læse deres beskrivelser af min tilstand og vide at de ikke gjorde noget ved det. Er super bange for at det samme kunne ske igen, selvom vi er tilknyttet et andet hospital nu. Mine overvejelser går meget på om jeg bør betale mig fra JM undersøgelser ved en privat.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 13. feb 2019, 10:39

Thea spiste 2 bananpandekager med tandsmør til morgenmad. Jeg turde nærmest ikke bevæge mig imens, i frygt for at det pludselig gik op for hende at hun sad og spiste :D
I går spiste hun også 2 kødboller og en håndfuld kogt ris til aften i går. Håber det går den rigtige vej nu, og hun får taget lidt på.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. feb 2019, 11:02

For helvede, nu skal vi til lægen igen. To døgn med penicillin, og Benjamins feber er begyndt at stige igen, og han får det ikke bedre. I går skreg han fra 21-23, hvorefter han nægtede at lægge sig til at sove. Sad oppe med ham til kl 2 i nat, hvor han endelig faldt i søvn :træt:

Ringede til vores læge, og sekretæren synes vi skal komme ind og få ham tjekket igen. To døgn med penicillin skulle gerne kunne gøre en forskel. Jeg ved ikke helt, hvad lægen kan stille op, andet end at vi bliver ved med penicillin. Men nu har han haft feber i snart en uge, der må sgu da være et eller andet galt...
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. feb 2019, 15:48

Benjamin har selvfølgelig udviklet astmatisk bronkitis :(
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. feb 2019, 16:49

twinkle skrev:Benjamin har selvfølgelig udviklet astmatisk bronkitis :(

Øv :ae: der er heldigvis stor sansynlig for at de vokser fra AB, det sagde vores læge i hvert fald i efteråret. Vi har givet maske i 5 måneder nu og det er ikke så slemt som jeg ellers gik og regnede med.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. feb 2019, 17:11

Sof skrev:
twinkle skrev:Benjamin har selvfølgelig udviklet astmatisk bronkitis :(

Øv :ae: der er heldigvis stor sansynlig for at de vokser fra AB, det sagde vores læge i hvert fald i efteråret. Vi har givet maske i 5 måneder nu og det er ikke så slemt som jeg ellers gik og regnede med.


Vi skal give 4 gange dagligt de første 4 dage, så 3 gange dagligt i 2 uger, og så til tjek igen.
Jeg synes allerede det efter første behandling har haft en effekt, Benjamins vejrtrækning er mindre hvæsende, og han hoster heller ikke så meget. Pt. er han gået kold hos mig, han har snart siddet her og sovet i to timer.

Hvor mange gange giver i dagligt?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 13. feb 2019, 17:45

Vi har altid ville have 2-3 børn, og været meget enige, vi snakkede faktsik om en 3'er forleden selvom jeg stadig er gravid med nummer 2 :lol: Men det var mere en snak om hvordan det kan lade sig gøre, f.eks. har vores drømmehus kun 3 værelser+stue, så hvad gør man med børneværelserne, og hvordan klarer vi en graviditet og 2 børn samtidig :panik: Vores plan med graviditeten blev at lave en god opsparing inden og så betaler os fra nærmest alt, lige fra indkøb, til madlavning, til rengøring... Så når vi laver en aftale med en hel masse ender jeg sikkert med at få en drømmegraviditet med masser af overskud :lol:

Ej, vi er ikke 100% sikre på at vi skal have en 3'er, men nok 75% sikker :) De skal komme forholdsvis tæt grundet alder, så vi skal beslutte os indenfor de næste 4 års tid :)
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. feb 2019, 18:14

twinkle skrev:
Sof skrev:
twinkle skrev:Benjamin har selvfølgelig udviklet astmatisk bronkitis :(

Øv :ae: der er heldigvis stor sansynlig for at de vokser fra AB, det sagde vores læge i hvert fald i efteråret. Vi har givet maske i 5 måneder nu og det er ikke så slemt som jeg ellers gik og regnede med.


Vi skal give 4 gange dagligt de første 4 dage, så 3 gange dagligt i 2 uger, og så til tjek igen.
Jeg synes allerede det efter første behandling har haft en effekt, Benjamins vejrtrækning er mindre hvæsende, og han hoster heller ikke så meget. Pt. er han gået kold hos mig, han har snart siddet her og sovet i to timer.

Hvor mange gange giver i dagligt?

Vi har været igennem nogle forskellige doser og kombinationer af forebyggende og anfaldsinhalator. Lige nu får han 2 gange af os og en gang i vuggestuen, det har han gjort siden midten af januar og det virker til at være et godt niveau. Vores læge har snakket om hun gerne vil allergiteste, fordi hun har en mistanke om at det er kommet af andet end forkølelse og snot. Vi har en tid om 3 ugers tid til at snakke om det, er ret spændt. Ingen af os er allergikere eller overfølsomme, så det er spændende at se hvad det evt. kan være.

Mener os vi startede på 4 gange dagligt.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 13. feb 2019, 18:32

For en måned siden var jeg klar på en 2’er sådan nu. Men vi havde snakket om at prøve engang til sommer. Men jeg har fået nyt job fra april, så nu har jeg ikke lyst foreløbig, kan jeg mærke. Det kan være det er anderledes når først jeg er på det nye arbejde :D
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 13. feb 2019, 18:35

Også skal vi flytte snart. 1/4 skal vi være ude af vores hus, flytte i en airbnb i en måned og 1/5 i vores nye hus. Nogen der har erfaringer med hvordan man bedst flytter med et lille barn?
Jeg har en idé om at det er bedst at flytte nogle vante ting inden hun kommer ind, sådan at det er trygt når hun kommer der. Men ved sjovt nok ikke så meget om det, eftersom vi ikke har prøvet det før :D
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2019, 19:31

Jeg tror bare jeg nøjes med lille Otto :lun: Jeg orker ikke mere fert.behandling og har ingen drøm om at have to børn på egen hånd. Skulle der komme en mand forbi, med eller uden børn, er det muligt det ændrer sig. Men ikke nødvendigvis.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 13. feb 2019, 22:15

Jeg er så mega træt af at amme M i søvn. Det er begyndt at tage flere timer hvor hun bare ikke vil sove, og hun falder stort set aldrig i søvn af sig selv. Nogen tips til at vænne hende af med det? Hun er 5,5 måneder nu.

Hun vil nødigt have sut, og hun er kampelendig til at tage flaske.
0

Tilbage til "Forældre"